کد خبر: ۱۷۸۳۶۴
زمان انتشار: ۱۸:۰۰     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
سخنرانان ۱۳ آبان، مصداقی از ریزش و رویش های انقلاب:
همه سخنران مراسم روز 13 آبان در تمام سالها شعار مرگ بر آمریکا را شعار اصلی انقلاب و مردم دانسته اند و تنها در سال 1369 این مراسم بدون سخنران و با قرائت پیام رهبر انقلاب برگزار شد، سالی که زمزمه مذاکره مستقیم با آمریکا از سوی افرادی در دولت وقت مطرح شد و ایشان در پیام خود به تشریح علل دشمنی همیشگی آمریکا با انقلاب اسلامی پرداختند
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سفارت سابق آمریکا در تهران که بعد از تسخیر توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) به لانه جاسوسی مشهور شد،‌ 33 سال است شاهد برپایی تجمع در روز استکبارستیزی بوده است، سخنرانان این مراسم هم شامل طیف های مختلف سیاسی بوده اند از حجت الاسلام هاشمی  رفسنجاتی تا آیت الله جنتی و از موسوی خوئینی ها تا سعید جلیلی.



جالب توجه اینکه همه سخنران این مراسم در تمام سالها شعار مرگ بر آمریکا را شعار اصلی انقلاب و مردم دانسته اند و تنها در سال 1369 این مراسم بدون سخنران و با قرائت پیام رهبر انقلاب برگزار شد، سالی که زمزمه مذاکره مستقیم با آمریکا از سوی افرادی در دولت وقت مطرح شد و ایشان در پیام خود به تشریح علل دشمنی همیشگی آمریکا با انقلاب اسلامی پرداختند،‌در آستانه سی و چهارمین سالگرد این واقعه موسسه جریان شناسی تاریخ معاصر(هفته نامه 9 دی) به بازخوانی مواضع سخنرانان این روز پرداخته است:
   
موسوی خوئینی ها: نیاید آنروز که شعار مرگ بر آمریکا بیافتد(1359)

اولین سالروز اشغال لانه جاسوسی در سالگرد این واقعه در 13 آبان در حالی برگزار می شد که هنوز گروگانها در اختیار دانشجویان بودند و همه تلاشهای آمریکا از فعالیتها و فشارهای دیپلماتیک تا عملیات نظامی در صحرای طبس با شکست مواجه شده بود و رژیم بعثی عراق هم مرزهای  ایران را مورد حمله قرار داده بود و خرمشهر در روزهای پایانی مقاومت بود. هنوز اجتماعات مردمی در مقابل لانه جاسوسی ادامه داشت و روزنامه ها با تیتر «مردم انقلابی تهران دژ جاسوسی آمریکا را زیر پا گرفتند» به بازتاب تجمع مردم تهران پرداختند. سخنران اصلی این مراسم در تهران محمد علی رجایی نخست وزیر،‌ حجت الاسلام موسوی خوئینی ها و آیت الله حکیم بودند و مراسم با رژه یگانهای نظامی آغاز شد و با قرائت بیانیه دانشجویان ادامه یافت و سپس موسوی خوئینی ها به سخنرانی پرداخت و با اشاره به سابقه سیاه عملکرد آمریکا در کشورمان و تصویب قانون کاپیتولاسیون در رژیم گذشته گفت: همه تان به پاخیزید و فریاد بزنید مرگ بر آمریکا، من یک جمله را به ملت ایران تذکر می دهم  و یکبار دیگر هم در همین لانه جاسوسی تذکر داده ام نیاید آنروز که شعار مرگ بر آمریکا بیفتد، نکند با شعار دیگر جای این شعار را پر کنند بدانید که آمریکا دشمن اصلی و شماره یک ماست.(شعار مرگ بر آمریکای حضار)

وی در پایان تاکید کرد: اگر خدای نخواسته آمریکا با همه حیله ها بتواند برای یک لحظه ما را از خط امام جدا کند همان لحظه تسلط آمریکا بر ما و بر ایران است. محمد علی رجایی نخست وزیر سخنران بعدی مراسم با برشمردن آثار گروگانگیری به صورت فهرست وار تصریح کرد: برخی ممکن است خیال کنند این جنگ تحمیلی عراق علیه انقلاب اسلامی بخاطر گروگانگیری است،‌ من با صراحت اعلام می کنم که آمریکا دشمن قطعی این انقلاب اسلامی ماست و هر حرکتی چه ما انجام بدهیم و چه انجام ندهیم دست از سرما بر نخواهد داشت. به آتش کشیدن پرچم آمریکا و مجسمه کارتر خاتمه این مراسم است.

شبیه به این تجمع در سراسر کشور برگزار شد و آیت الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور سخنران این مراسم در کرمانشاه اظهار داشت: دانشجویان پیرو خط امام با حرکت خود مرحله جدید انقلاب اسلامی را آغاز کردند.     

موسوی خوئینی ها: خط سازش با آمریکا برای همیشه رانده شد(1360)

دومین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی در حالی برگزار می شود که گروگان ها بعد از 444 روز آزاد شدند و تحولات سیاسی بزرگی نیز در کشور روی داده است، آیت الله بهشتی به همراه 72 تن از کارگزاران انقلاب به شهادت رسیدند و اولین رئیس جمهورایران  بنی صدر با رأی عدم کفایت مجلس برکنار و جایگزین او رئیس جمهور رجایی و نخست وزیرش باهنر در عملیات تروریستی گروهک منافقین به شهادت رسیدند. آیت الله خامنه ای رئیس جمهور جدید با رأی اکثریت قاطع ملت است و کشور در دومین سال جنگ به سر می برد. مراسم گرامیداشت روز دانش آموز مانند سال گذشته در مقابل لانه جاسوسی آمریکا با قرائت پیام اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و قطعنامه مراسم آغاز می شود و موسوی خوئینی ها سخنران مراسم شروع به سخنرانی می کند. وی مانند سال گذشته با برشمردن وقایعی مانند کاپیتولاسیون می گوید: با اشغال لانه جاسوسی و افشای اسناد آن تمامی خطوط انحرافی و مدعی مبارزه در هم شکست و با افشای اسناد لانه جاسوسی خط سازش با آمریکا نیز افشا شد و به حول و قوه خدا برای همیشه از صحنه سیاسی ایران رانده شد.

 موسوی خوئینی ها: آمریکا پس از انقلاب دست از توطئه برنداشت(1361)

سال 61 سال پیروزیهای درخشان در جبهه ها است که به برکت اتحاد ارتش و سپاه برای ملت ایران به ارمغان آمده است،‌ سومین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی با سخنرانی حجت الاسلام خوئینی ها نماینده مجلس به مانند سالهای گذشته برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه شکست توطئه های آمریکا از زمات تبعید به ترکیه و نجف و فرانسه گفت: پس از انقلاب اسلامی نیز آمریکا دست از توطئه برنداشت.  

موسوی خوئینی ها:جنازه لیبرال ها را آمریکا باید به دست بگیرد(1362)

13 آبان این سال مصادف با روز جمعه است و نماز جمعه تهران محل برگزاری مراسم یوم الله است. حجت الاسلام موسوی خوئینی ها نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام هاشمی رئیس مجلس و خطیب جمعه به سخنرانی درباره تسخیر لانه جاسوسی پرداختند. خوئینی ها با تکرار مطالب سالهای گذشته درباره کاپیتولاسیون و تبعید امام در بخش دیگری از سخنانش گفت: من امروز با دولت موقت و آن گروه سیاسی صحبتی ندارم چون آنها یک جنازه سیاسی هستند که فقط آمریکا باید این جنازه را در دست بگیرد. مردم مرگ بر آمریکا می گویند و آمریکا را دشمن اصلی خود می دانند لکن آمریکا باز هم مشغول توطئه است. وی در پایان تاکید کرد: اسناد لانه جاسوسی در 35 جلد منتشر شده که مطالعه آن راه گشای بسیاری از مسائل است.

هاشمی رفسنجانی خطیب جمعه عنوان خطبه دوم را «از سیزده آبان سال 43 تا سیزده آبان سال 62» می نامد و با اشاره به وقایع 13آبان سال 42 و 57 ادامه داد: در قضیه اشغال لانه جاسوسی آمریکائیها بیشتر از آن انقلاب اول ضرر کردند و منتها ممکن است الان لیبرال ها بخواهند حساب کنند و جمع بندی نمایند تنها خسارات مادی را که در این رابطه ما تحمل کردیم. اینها را جمع بندی می کنند، البته اینجوری اگر کسی بخواهد حساب کند ممکن است مثل دکان بقالی آدم چرتکه بیندازد اینجوری دربیاید. آدم شب که می خواهد خانه برود کمتر چیزی برده است اما اگر بخواهیم حساب کلی بکنیم، ‌اگر اصل انقلاب مطرح باشد، اگر اسلام مطرح باشد، اگر سرکوبی آمریکا در منطقه مطرح باشد، ‌اگر رسوا شدن آمریکا و شکستن ابهت آمریکا مطرح باشد، ‌اگر شعله انقلاب را دوباره تجدید کردن مطرح باشد و بخاطر اینها آدم باید خرج کند و خرج دارد، شهادت دارد پول خرج کردن و خسارت دارد اگر اینجور حساب کنیم آن سبک چرتکه اندازی درست نیست، حالا برای گمراه کردن مردم این حرفها را خواهند زد.

... اصل و روح قضییه این بود که ایران انقلابی این لانه جاسوسی را تصرف کرد،‌توی دهن آمریکا زد و در مقابل آمریکا مردم مشتهایشان را گره کردند و توی این خیابانها شعار مرگ بر آمریکا را به عنوان یک شعار پایه ای در کشور رایج کردند که به همه جار فته اخیرآً لبنانیها هم یاد گرفتند. ادامه سخنرانی هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نیز به بررسی مسائل روز، ‌وقایع مجلس و جنگ و نقش آمریکا در آن می پردازد.    

موحدی کرمانی: لیبرال ها در عمق جان از آمریکا می ترسیدند(1363)

یکشنبه 13 آبان 1363، ‌پنج سال از صبح بارانی که دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تسخیر کردند می گذرد و مراسم بزرگداشت این روز تاریخ ساز به مانند سالهای گذشته برگزار می شود، رئیس مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام هاشمی در جلسه علنی مجلس تاکید می کند: جوانان ما نشان دادند که ابرقدرتها هرقدر هم روئین تن باشند باز در مقابل  اراده ماتها آسیب پذیرند. مراسم رسمی با حضور دانش آموزان،‌ دانشجویان و فرهنگیان بر گزار شد و حجت الاسلام موحدی کرمانی نماینده مردم تهران سخنران این مراسم گفت: پس از انقلاب ما با دو طرز تفکر مواجه شدیم یکی تفکر مبتنی بر عدم برخورد قاطعانه با آمریکا و تفکر دیگر اینکه چون انقلاب ما اسلامی است و این حرکت دینی و حسینی است با آمریکا باید با چهره انقلابی و حسینی برخورد کرد. وی ادامه داد: لیبرال ها در عمق جان از آمریکا می ترسیدند و این امر با تسخیر لانه جاسوسی آشکار شد. این مراسم با به آتش کشیدن پرچم آمریکا اتمام یافت.

هادی غفاری: یک دقیقه شعار مرگ بر آمریکا دهید(1364)

راهپیمایی و تجمع یوم الله 13‌ آبان در این سال با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی و با سخنرانی حجت الاسلام هادی غفاری نماینده مجلس و قرائت بیانیه راهپیمایی انجام شد. که وی از دانشجویان خواست با تکرار شعار مرگ بر آمریکا به مدت یک دقیقه عمق انزجار خود از آمریکا را نشان دهند.

هاشمی رفسنجانی: شعار انقلاب ما از اول مرگ بر آمریکا بوده است (1365)

این سال راهپیمایی 13 آبان رنگ و بوی دیگری دارد. سفر رابرت مک فارلین عضو شورای ملی امنیت ایالات متحده آمریکا در پوشش مخفیانه برای مذاکره با مقامات ایرانی نکته است که هاشمی رفسنجانی آنرا در راهپیمایی 13 آبان فاش می سازد. راهیپیمایی 13آبان در این سال از دانشگاه تهران آغاز و بعد از توقف در مقابل لانه جاسوسی سابق  آمریکا به محل مجلس شورای اسلامی ختم می شود، محلی که هزاران نفر منتظر شنیدن سخنان رئیس مجلس درباره اتفاقات اخیر هستند، رئیس مجلس شورای اسلامی در این تجمع با بیان اینکه رابرت مک فارلین مشاور سابق ریگان اخیراً به همراه چهار تن دیگر از اتباع آمریکا بطور غیرقانونی و در پوشش خدمه یک هواپیما با گذرنامه ایرلندی به ایران آمده بودند تا پیامی از ریگان را به مقامات جمهوری اسلامی بدهند که در آن رئیس جمهور آمریکا خواستار بهبود روابط کشورش با ایران بود، ادامه داد: مک فارلین و همراهانش به مدت 5 روز در ایران تحت نظر بودند و پس از آن بدون آنکه مقامات ایرانی آنان را بپذیرند از ایران خارج شدند و این اقدام نشانه عجز آمریکاست.

وی اضافه کرد: آقای مک فارلین با عصبانیت گفته بود شماها چقدر دیوانه هستید ما را نمیپذیرید، شانس اکنون در خانه شما آمده تا مشکلات شما را حل کند، ما اگر برای خرید پوست به روسیه رفته بودیم گورباچف روزی سه بار با ما ملاقات می کرد،‌ شماها کی هستید که حاضر نیستید یک کلمه با نماینده مخصوص رئیس جمهور آمریکا حرف بزنید! و ما گفتیم کبوتر با کبوتر باز با باز برویم همانجا.

رئیس مجلس تصریح کرد: شعار انقلاب ما از اول مرگ بر آمریکا بوده است و حالا نیز مرگ بر آمریکا سر لوحه کار ماست.

هاشمی رفسنجانی: تحریم آمریکا می تواند نعمت باشد(1366)

چهارشنبه 13 آبان ماه 1366 در حالی گرامی داشته می شود که جنگ تحمیلی وارد مرحله جدیدی شده است و پس از پیروزی های انتهای سال گذشته در عملیات کربلای 5، آمریکا مستقیماً وارد نبرد با ایران در خلیج فارس شده است و جنگ نفتکش ها برای فشار بر ایران آغاز شده است. راهپیمایی یوم الله 13 آبان این سال از اهمیت ویِژه ای برخوردار است و به همین دلیل محل تجمع میدان آزادی است و رئیس جمهور و نخست وزیر هم در راهپیمایی شرکت دارند. حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس و سخنگوی شورای عالی دفاع سخنران این مراسم هفته پیش روی را هفته آمادگی در برابر تجاوز آمریکا اعلام می کند و با اشاره به سخنان سال گذشته خود بر استیصال بیشتر آمریکا تأکید می کند. وی سپس به انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا اشاره می کند و می گوید: اگر افرادی مثل بوش و مک فارلین اکثریت پیدا کنند سیاست به طرف نرمش می رود و اگر افرادی مانند واینیگر و شولتز پیروز شوند سیاست بسوی خشونت و ضربه زدن پیش می رود. وی ادامه داد: تحریم آمریکا می تواند یک نعمت باشد اگر ملت اهل تحمل ریاضت های موقت برای زندگی شرافتمندانه دراز مدت در آینده باشد و ما از آن استقبال می کنیم. وی از عموم مردم ایران خواست سراسر ایران را غرق در شعارهای انقلابی کرده و نشان دهند 9 سال تحمل مشکلات انقلاب آنها را در راهشان محکمتر کرده است.

هاشمی رفسنجانی:و تسخیر لانه دلیل دشمنی آمریکا نیست(1367)

13 آبان این سال مصادف با روز جمعه است و نماز جمعه محل بزرگداشت یوم الله، جنگ با پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران به اتمام رسیده است و کشور در حال ورود به مرحله سازندگی است. علامه فضل الله سخنران پیش از خطبه های نماز است و خطیب جمعه حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی است. وی در خطبه دوم خود با اشاره به حرکت دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی گفت: ما نباید ساده اندیشی کنیم و بگوییم که مثلاً اگر این اتفاق بین اسلام و آمریکا نمی افتاد حالت خشونت و خصمومت وجود نداشت. ... واقعیت قضیه این است که آمریکا و قدرتهای استکباری نمی توانند قبول کنند که یک ندای دعوت به وحدت جهانی اسلام و اعاده شخصیت اسلامی به یک چهارم جمعیت دنیا در مقابل منافع آنها در دنیا وجود داشته باشد و این برایشان خیلی سنگین تمام می شود.

محتشمی پور:حزب الله آماده حمله به آمریکا با دستور ولی فقیه است(1368)

اولین روزاستکبار ستیزی بدون امام خمینی(ره)،‌ مردی که در مقابل زورگویان عالم ایستادن و از حق دفاع کردن را به ملت ایران و همه ملتهای آزاده جهان آموخت، اینک در میان مردم ایران نیست اما رهبر جوان جمهوری اسلامی همان راه را نشان می دهد. کشور با ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در حال ورود به دوران موسوم به سازندگی است و راهیپیمایی سراسری روز 13 آبان در سراسر کشور برگزار می شود. حجت الاسلام محتشمی پور سخنران این مراسم در تهران است که اشاره به سفر یکماه اش به لبنان گفت: در لبنان مردان و زنان که در هسته های حزب الله متشکل شده اند در کمین اسرائیل و آمریکا و عوامل مزدورشان هستند و برای اجرای دستور ولی فقیه، ولی امر مسلمین آماده اند. در این مراسم 16پرچم آمریکا به نشانه 16 زائر کویتی که به دست آل سعود به شهادت رسیدند به آتش کشیده شد.

رهبر انقلاب:با امتیاز دادن‌ به‌ آمریكا نمی توان به‌ اهداف‌ نظام‌ اسلامی‌ رسید(1369)

پیام رهبر انقلاب به مناسبت روز استکبار ستیزی در این سال مهمترین نکته درخور توجه است. اوايل این سال در حالي كه هنوز يك سال از رحلت حضرت امام(ره) نگذشته است، آقاي «جيمز بيكر» وزير خارجه وقت آمريكا طي سخناني در روز ۳۰ فروردين اعلام كرد كه آمريكا آماده مذاكره مستقيم با ايران است و ۷ روز بعد در ۶ ارديبهشت عطاءالله مهاجراني معاون پارلماني رئيس جمهور وقت در مقاله اي با عنوان «مذاكره مستقيم» كه در صفحه ۲ روزنامه اطلاعات همان روز به چاپ رسيد، ايستادگي در برابر كاخ سفيد را «شعارگونه» ناميد، امری که با واکنش رهبر انقلاب و تذکر ایشان مواجه شد و در پیام ایشان در این روز علل این مخالفت تشریح شد.

در بخشی از این پیام با اشاره به اینکه صف‌آرایی‌ دوجبهه‌ مبارزه‌ ‌ خونین‌، جبهه‌‌ ظالم‌ و جبهه‌‌ مظلوم‌: جبهه استكبار وسلطه‌ و پیشاپیش‌ آن‌ آمریكا و جبهه‌‌ حق‌ و عدل‌ و مشعل دار و امام‌ آن‌ خمینی‌ كبیر، در این‌ یوم‌الله‌ به وضوح‌ دیده‌ می‌شود،‌ آمده است: افسوس‌ كه‌ غالب‌ سیاستمداران‌ كشورهای‌ اسلامی‌، قدرناشناسی‌ نسبت‌ به‌نیروهای‌ عظیم‌ ملتهای‌ خود را با خودباختگی‌ در برابر قدرتهای‌ بیگانه‌ توأم‌ ساخته‌ و به‌ جای‌ بهره‌گیری‌ از فرصت‌ بزرگی‌ كه‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ برای‌آنان‌ فراهم‌ ساخته‌ بود و تجدید نظر در روابط ناسالم‌ و حقارت‌آمیز با امریكا و اروپا، ناشیانه‌ در برابر این‌ انقلاب‌ نجات بخش‌ و پربركت‌ كه‌ ملت هایشان‌ شیفته‌ی‌ آن‌ بودند موضع‌ خصمانه‌ گرفتند و در نتیجه‌ بیش ‌از پیش‌ در منجلاب ‌ضدیت‌ با ملتهای‌ خود و اسارت‌ در دام‌ تحمیل‌ و زورگویی‌ قدرتهای‌ شیطانی‌گرفتار شدند.

آنان‌ برخلاف‌ گفته‌ی‌ قرآن‌ كه‌ می‌فرماید: «ان‌ العزه‌ لله ‌جمیعا» ، عزت‌ را نزد امریكا طلب‌ كردند. سزای‌ این‌ كج‌فهمی‌ و بدكرداری‌ جزاین‌ نیست‌ كه‌ ذلیلانه‌ نگران‌ سرنوشت‌ خود و حكومت هایشان‌ كه‌ به‌ هیچ‌نقطه‌ی‌ اطمینان ‌بخشی‌ متكی‌ نیست‌، بمانند و به‌ تجربه‌ و عیان‌ حس‌ كنند كه‌ در هنگام‌ خطر، آمریكا و دیگر سردمداران‌ قدرت‌ استكباری‌ قادر به‌ نجات‌ آنان ‌نیستند و دروغ‌ بودن‌ این‌ پندار را كه‌ امریكا بر هرچه‌ اراده‌ كند قادر است‌ باهمه‌ی‌ وجود دریابند. حوادث‌ دیروز و امروز خلیج‌ فارس‌ صفحه‌ی‌ عبرت‌ دیگری ‌است‌ كه‌ هم‌ بطلان‌ افسانه‌ی‌ شكست‌ناپذیری‌ امریكا را و هم‌ ضعف‌ و زبونی ‌دولت هایی‌ را كه‌ به‌ نیرویی‌ جز ملت‌ خویش‌ تكیه‌ می‌كنند، و هم‌ بی‌وفایی‌ وناتوانی‌ قدرتهای‌ بزرگ‌ در دفاع‌ از دولت های‌ وابسته‌ و دست‌ نشانده‌شان‌ را بوضوح‌ نشان‌ داده‌ و در آینده‌ بیشتر نشان‌ خواهد داد.

در جمهوری‌اسلامی‌ اگر كسانی‌ تصور كنند كه‌ با امتیاز دادن‌ به‌ آمریكا و دیگران‌ خواهند توانست‌ به‌ مقاصد و اهداف‌ نظام‌ اسلامی‌ برسند، سخت‌ در اشتباهند. این‌ تصورباطل‌، ناسپاسی‌ نسبت‌ به‌ پیروزی های‌ بزرگی‌ است‌ كه‌ ملت‌ مسلمان‌ ما درسایه‌‌ توكل‌ و استقامت‌ و مجاهدت‌ به‌ دست‌ آورده‌ است، و ناسپاسی‌ و كفران‌ نعمت‌، بلیه‌ ای‌ است‌ كه‌ از آن‌ باید ترسید و به‌ خدا پناه‌ برد.

حسن روحانی:آمریکا ما را به ساخت سلاحهای هسته ای متهم می کند(1370)

دوازدهمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی با شعارهایی چون: نبرد ما با آمریکا همیشه، سازش ما با آمریکا نمیشه و با سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی دبیر شورای امنیت ملی همراه بود. وی با محکوم کردن سیاستهای آمریکا و تاثیرات تسخیر لانه جاسوسی گفت: آمریکا امروز یکبار دیگر احساس غرور نابجا می کند و تصور می کند قدرت مطلق و بلامنازع جهان هستند از این رو دست به توطئه دیگری زده اند و می خواهند اسلام و قدرت مادی و معنوی مسلمانان را تضعیف نمایند. حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنانش گفت: آمریکا چون می داند جمهوری اسلامی ایران مرکز بیداری جهان و تنها حکومت مستقل است توطئه های خود را از سه محور جدید آغاز کرده است، از طرفی فشارهای جدید بین المللی علیه ایران اسلامی را آغاز کرده و با تبلیغات سوء درباره اینکه ایران به ساخت سلاحهای هسته ای و اتمی مشغول است، سعی دارد ایران تحت فشار قرار دهد و از طرفی قلم بدستان خودفروخته و مزدور نیز در جبهه داخلی بحث عدم وجود آزادی و دموکراسی را مطرح می کنند که این افراد مزدوران آمریکا هستند و یا افراد نادانی می باشند که ناخواسته در خط آمریکا حرکت می کنند. وی جبهه های بعدی حرکت آمریکا علیه ایران را فتنه فرهنگی و تلاش برای برهم زدن روابط ایران و کشورهای اروپایی برشمرد.

رهبر انقلاب: ما مى‌توانيم دژ استبداد جهانى را بشكنيم(1371)

تجمع در مقابل لانه جاسوسی خواندن نماز جماعت ظهر به امامت آیت الله جنتی برنامه های مراسم روز استکبار ستیزی در این سال هستند. سخنران این مراسم هم حجت الاسلام ناطق نوری رئیس مجلس شورای اسلامی بود که در سخنان خود توطئه آمریکا در جنگ تحمیلی و تلاش این کشور در تهاجم فرهنگی به ایران اسلامی را نشانه دشمنی سخت آمریکا با نظام جمهوری اسلامی دانست. وی در ادامه گفت: آمریکا،‌  جزیره ابوموسی را به عنوان یک توطئه جدید مطرح می کند و شیوخ منطقه نیز این فریب را می خورند.

رهبر انقلاب هم در این روز در دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان امروز چيزى كه به استبداد بين‌المللى اضافه شده، عبارت از اين است كه قدرتهاى مستكبر جهانى و در رأس آنها ايالات متّحده امريكا، براى ملتهاى ديگر حقّ حرف زدن واظهار نظر كردن هم قائل نيستند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان اضافه کردند: بعد ازفروپاشى شوروى، همين استبداد به نفع امريكا و بلوك غرب افزايش پيدا كرده است. بنده در دو، سه نطق بين المللى، در مجامع بين‌المللى، روى اين نكته به عنوان «سلطه جهانى» تكيه كردم و امروز احساس مى‌كنم استعمال اصطلاح «استبداد جهانى» يا «ديكتاتورى بين‌المللى» گوياتر است. اينها نسبت به ملتهاى عالم، ديكتاتورى به خرج مى‌دهند و اين، آن بلاى بزرگ امروز بشريّت است.

ایشان ادامه دادند: ما مى‌توانيم بينى استكبار را به خاك بماليم. ما مى‌توانيم مانع از نفوذ استبداد جهانى باشيم. بالاتر عرض كنم: ما مى‌توانيم دژ استبداد جهانى را، در سطح بين‌المللى، بشكنيم. البته با صبر، با حوصله، با استمرار مبارزه و تلاش، اين كارها شدنى است. يك روز، قدرت شوروى را هم كسى خيال نمى‌كرد از بين برود، امّا ديديد كه رفت. ملتها مى‌توانند معجزه‌ها كنند، و اين معجزه، ان‌شاءاللَّه، به وقوع خواهد پيوست.


ناطق نوری: نمی توان جنایات آمریکا را فراموش کرد(1372)

مردم تهران چهاردهمین سالروز تسخیر لانه جاسوسی را با تجمع مقابل لانه جاسوسی گرامی داشتند، تجمعی که با سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری رئیس مجلس همراه بود. وی در این تجمع با اشاره به زمزمه های رابطه با آمریکا گفت: آیا این آدمهای ساده لوح و ساده اندیش، سیاست را نمی دانند و از شرایط دنیا بی خبرند به همین سادگی قتل عام دانش آموزان،‌ دانشجویان، حادثه 17 شهریور،‌ تجاوز نظامی به طبس،‌ محاصره اقتصادی،‌ بلوکه کردن اموال و دارایی ها، حمله به هواپیمای مسافربری و تحمیل جنگ 8 ساله را فراموش کرده اند که بحث مذاکره و ایجاد رابطه را زمزمه می کنند، ‌آیا اینها روی این را دارند که بگویند ما بیائیم و با چنین جنایتکاری دور یک میز بنشینیم و مذاکره کنیم و یا ارتباط برقرار نمائیم؟! روزنامه جمهوری اسلامی این مراسم را تیتر «تاکید مردم بر رد هرگونه مذاکره با آمریکا» بازتاب داد.

رهبرانقلاب:آمريكايي ها تا ابد با امام آشتى نمى‌كنند(1373)

در این سال هم مراسم روز استکبارستیزی در مقابل لانه جاسوسی و با سخرانی حجت الاسلام ناطق نوری در مقابل سفارت سابق آمریکا برگزار شد و درکنار آن دانشجویان و دانش آموزان به دیدار رهبرانقلاب رفتند. ایشان در بخشی از سخنانشان فرمودند: امريكاييها تا ابد با امام آشتى نمى‌كنند. البتّه امريكاييها كه مى‌گوييم، مرادمان ملّت امريكا نيست. مراد، همان رژيم امريكا و گردانندگان سياستهاى امريكاست. اگر يك فكر و يك فرهنگ است كه مردم را اين‌طور نگه داشته است، با آن فكر و فرهنگ هرگز آشتى نمى‌كنند. همان‌طور كه اين حضرات از اسلام و از فكر اسلامى و فرهنگ اسلامى به شدّت متنفّرند. علّت دعوا و مخالفت و خصومت، اينهاست. حال عدّه‌اى، ساده‌لوحانه، اين گوشه و آن گوشه مى‌نشينند، حرفى و نِقى مى‌زنند. قلم روى كاغذ مى‌آورند كه: «چرا با امريكاييها مذاكره نمى‌كنيد؟ تا كى مى‌خواهيد اين وضع ادامه داشته باشد؟» آيا اينها نمى‌فهمند در دنيا چه خبر است؟ نمی‌فهمند كه توقّع اين دشمنِ افزون‌خواهِ مغرورِ كم‌خرد و بى‌حكمت چيست؟ تصوّر مى‌كنند همين‌قدر كه ما مذاكرات و روابطمان را با امريكا شروع كرديم، همه مشكلات تمام خواهد شد؟ نه آقا، قضيّه اين نيست. آرى؛ امريكاييها در اظهارات رسمى مى‌گويند و اظهار مى‌كنند كه ما آماده مذاكره با ايرانيم. مذاكره براى چه؟ معلوم است؛ مذاكره براى اين‌كه راهى و مجرايى براى فشار آوردن روى دولت ايران پيدا شود. مذاكره را براى اين مى‌خواهند. چه مذاكره‌اى؟! ما با شما كارى نداريم، احتياجى به شما نداريم، ترسى از شما نداريم، هيچ محبّتى به شما نداريم. شما كسانى هستيد كه در روز روشن، جلو چشم همه مردم دنيا، هواپيماى مسافربرى ما را به بهانه دروغ و واهى، سرنگون كرديد و دهها نفر انسان را كشتيد و حتّى عذرخواهى هم نكرديد. اين چگونه رژيمى است؟ اين چگونه دستگاهى است؟ اين چگونه فرهنگى است؟ چطور دل انسان با چنين رژيمى صاف شود؟ ما با اينها كارى نداريم. هيچ رابطه محبّت و عطوفت و دوستى بين ما و امريكا نيست. رابطه نفرت از طرف ماست؛ رابطه خصومت خباثت‌آميز از طرف آنها است. ... اگر آنها رفتارشان را عوض كنند، اين روال عوض خواهد شد. البتّه ما چنين گمانى نداريم. بعيد مى‌دانيم. رئیس مجلس هم در سخنان خود تاکید کرد: تا ما زنده ایم، مبارزه با آمریکا ادامه خواهد داشت و راه امام(ره) و رهبر انقلاب درمبارزه با استکبار تداوم می یابد.

جنتی:  آمریکا تا همه ما را به دار نکشد دست برنخواهد داشت(1374)

به صدا در آمدن زنگ مرگ بر آمریکا در مدارس ،به آتش کشیدن پرچم آمریکا و تجمع مقابل لانه جاسوسی سابق این کشور،‌اهم برنامه های یوم الله 13‌ابان در این سال است و آیت الله جنتی عضو فقهای شورای نگهبان سخنران این مراسم با رد هرگونه تفکر غلط ارتباط با آمریکا گفت: آمریکا تا صدای عذرخواهی همه ملت ایران را نشنود و تا همه انقلابیون، روحانیون و حزب اللهی ها و بسیجیان را به دار نکشد از مردمی که از آنها ضربه سنگینی خورده است دست برنخواهد داشت.

ناطق نوری: لحظه ای دست از مبارزه با آمریکا برنخواهیم داشت(1375)

طنین فریاد مرگ برآمریکا در خیابانهای منتهی به سفارت سابق آمریکا یکبار دیگر در این طنین انداز شد و رئیس مجلس حجت الاسلام ناطق نوری در مراسم راهپیمایی از آمریکا به عنوان ماری زخمی نام برد و گفت: ملت ما لحظه ای دست از مبارزه با این دشمن سلطه جو برنخواهند داشت و در برابر آن کوتاه نمی آیند. بعد از اتمام مراسم نماز ظهر به امامت حجت الاسلام محمدی عراقی در خیابان طالقانی اقامه شد.

خاتمی:مردم به دشمنان فهماندند که می خواهند بر سرنوشتشان حاکم باشند(1376)

این سال شاهد تغییر در قوه مجریه و انتخاب حجت الاسلام سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور بود، دوره ای که از آن به بعد به عنوان سالهای دوم خرداد شهرت یافت و دولت وی دولت اصلاحات نام گرفت. اصلاحاتی که دامنه اش به وقایعی مانند تسخیر سفارت هم کشیده و برخی دانشجویان پیرو خط امام(ره) که اینک در دسته بندی های سیاسی به عنوان چپ و اصلاح طلب مشهور بودند به انتقاد از تسخیر لانه و عذرخواهی از انجام این عمل پرداختند و یکی از این افراد عباس عبدی از افراد نزدیک به دولت بود که به دیدار باری روزن وابسته مطبوعاتی سفارت آمریکا در زمان تسخیر رفت و ابراز ندامت کرد برخی دیگر از دانشجویان نیز در دولت موسم به اصلاحات دارای پست های دولتی شدند، سخنرانی اولین مراسم سالگرد تسخیر لانه جاسوسی بعد از دوم خرداد رقیب شکست خورده انتخابات یعنی حجت الاسلام ناطق نوری رئیس مجلس بود و محمد خاتمی رئیس جمهور هم در این روز در جمع دانش آموزان دبیرستانهای شریعتی و رشد در یاغچی آباد تهران به سخنرانی پرداخت و از 13 آبان به عنوان روز اندیشه های نو، ‌احساس های پاک، عشق به پیشرفت و ساختن مادی و معنوی کشور نام برد و گفت: مردم با این حرکت به دشمنان فهماندند که می خواهند بر سرنوشتشان حاکم باشند.
   
محسن رضایی: نباید به دام مذاکره با آمریکا بیافتیم(1377)

سخنران مراسم نوزدهمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی محسن رضایی فرمانده مستفعی سپاه پاسداران بود که به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده بود، وی در این مراسم تاکید کرد: كساني كه مي گويند چرا ايران با آمريكا رابطه برقرار نمي كند به علل كوتاه مدت تسخير لانه جاسوسي نگاه مي كنند اما علل درازمدتي وجود دارد كه انگيزه اي براي مبارزه به شمار مي آيد. وي اضافه كرد: نمي توان تنها با شعار گفت: ارتباط با آمريكا قطع شود اما مبارزه اي با آن نداشت عدم ارتباط با آمريكا ژست نيست بلكه مبارزه واقعي ملتي است كه مي خواهد اعتبار و منزلت بين المللي خود را بدست آورد.  دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين گفت: آمريكا به دنبال انجام مذاكره با ايران است تا از پيامدهاي آن استفاده كند اما اگر ما به دام اين مذاكره بيفتيم هر كلاهي كه سر برادران عرب ما رفت سرما نيز مي رود.

روح‌الاميني: چاره‌اي جز رسوايي چهره‌ي استكباري آمريكا نبود(1379)

راهپيمايي روز 13 آبان ماه ، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني ، در این سال با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم از مقابل لانه‌ي جاسوسي آمريكا تا دانشگاه تهران برگزار شد. دكتر عبدالحسین روح‌الاميني از دانشجويان مسلمان پيرو خط امام(ره) كه در تسخير لانه‌ي جاسوسي حضور داشته است سخنراني كرد.

وی با تأكيد بر لزوم آگاهي نسل سوم انقلاب از فضاي موجود جهان در دوران اول انقلاب گفت : آن روز آمريكا در رأس همه‌ي امور كشور شاهنشاهي ايران بود ايستادن در مقابل او در كل جهان غيرممكن تلقي مي‌شد. وي اظهار داشت: حكومت محمدرضا شاه هم در تشكيل و هم در امتداد مديون آمريكا بود و شاه نيز استقلال كشور را فداي اميال مادي خود كرده بود.

ايران به يك پايگاه نظامي و استراتژيك براي آمريكا در منطقه تبديل شده بود و براي آمريكا نقش ژاندارم در منطقه را بازي مي‌كرد و در اصل آمريكا كارفرماي حكومت شاهنشاهي و شخص محمدرضا شاه بود.

دكتر روح‌الاميني گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي تمام نقاط مرزي دچار التهاب و تشنج گرديد و به عنوان فريب‌كارانه‌ي قوم‌گرايي مي‌خواستند انقلاب را از بين ببرند .وي تصريح كرد: ‌براي مقابله با فضاي ايجاد شده و اين كه همه آمريكا را قدرتي انكارناپذير مي‌دانستند چاره‌اي جز رسوايي چهره‌ي استكباري آمريكا نبود بنابراين دانشجويان طي يك حركت انقلابي لانه‌ي جاسوسي آمريكا را تسخير كردند.

جنتی: آمریکا به دنبال رژیم لائیک در ایران است(1380)

در این سال حوادث 11 سپتامبر و حمله نظامی آمریکا به عراق به عنوان عناوین جدید در سیاهه جنایات آمریکا ثب شد، ‌آيت الله جنتي در مراسم راهپيمايي 13 آبان در تهران با اشاره به اينكه سيزدهم آبان هم در تاريخ ايران و هم در تاريخ كشور آمريكا حادثه اي بي نظير بود تاكيد كرد: دولت آمريكا در هيچ روزي همانند 13 آبان تحقير نشده است.  وي با اشاره به دخالتهاي آمريكا در امور داخلي ايران قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و با بيان اينكه مردم ايران هرگز دشمني با آمريكا را فراموش نخواهند كرد، افزود: هدف از دخالتهاي آمريكا تغيير نظام اسلامي و ايجاد نظام لائيك در ايران است و هنوز هم اين سياست راتعقيب مي كند. دبير شوراي نگهبان تصریح کرد:  كساني كه تصور مي كنند با دراز كردن  دست دوستي به آمريكا اين كشور از دشمني با ايران دست برمي دارد در  خواب غفلت بسر مي برند.

عليخاني: ملت نبايد فريب جناح بازي ها را بخورد(1381)

در راهپیمایی روز اسکتبار ستیزی در این سال اقشار مختلف مردم با حمل پلاكاردهايي با عناوين «ما هيچ نيازي به آمريكا نداريم» و «آمريكا بزرگترين حامي تروريسم و اسرائيل بزرگترين تروريسم دولتي است». خشم و انزجار خود را از تروريسم و حاميان آن اعلام كردند. همچنين راهپيمايان در طول مسير راهپيمايي در چندين مرحله پرچم هاي آمريكا و اسرائيل را به آتش كشيدند.

حجت الاسلام عليخاني نماينده مردم بوئين زهرا و آوج در مجلس شوراي اسلامي در مراسم راهپيمايي تهران گفت: هيچ حزبي از راست و چپ نمي تواند براي مردم كشور تصميم بگيرد. اين نماينده مجلس «زمزمه هاي در حال انجام از سوي احزاب و گروههاي مختلف را بر خلاف خواسته دولتمردان» ذكر كرد و گفت : ترويج اين زمزمه ها در جامعه به معناي چراغ سبز به استكبار جهاني و خارجيان است. وي افزود : ملت نبايد فريب جناح بازي ها را بخورد و بايد مواظب اهداف اسلام و قرآن باشند.

ناطق نوري:با روي كارآمدن دوم خرداد به دنبال براندازي نظام بودند(1382)

سخنران بیست و چهارمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی علي اكبر ناطق نوري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بود وی در سخنان خود به جنگ اول خليج فارس، درگيري آمريكا با عراق اشاره كرد و گفت: آمريكايي‌ها در آن موقع پي به نقش با درايت جمهوري اسلامي ايران بردند و مجدداً تعامل نزديكي با ايران، با اين عنوان كه به ايران نزديك شويم و از آن نفت بخريم را شروع كردند كه اين نقشه هم با شكست مواجه شد. ناطق نوري اظهار داشت: آمريكائيها بعد از شكست در جنگ اقتصادي، سياسي و نظامي و با اين باور كه نسل سوم انقلاب صحنه‌هاي انقلاب و جنگ را به ياد ندارند جنگ فرهنگي را شروع كردند. وي افزود: آمريكايي‌‌ها با حمايت بعضي از مطبوعات داخلي و بعضي از مرعوبين سياسي به دنبال نفوذ در حاكميت حركت كردند. وي به حادثه 18 تير 78 اشاره كرد و گفت: اين حادثه محصول همين جريان فكري آمريكا (تهاجم فرهنگي) بود اما ماجراي 23 تير 78 تمامي اين نقشه‌ها را به هم ريخت. مشاور مقام معظم رهبري به براندازي نظام توسط آمريكايي‌ها اشاره كرد و گفت: آمريكايي‌ها با طرح‌هاي كوتاه مدت( تغيير رفتار) كار خود را شروع كردند و با طرح ميان مدت(تغيير افراد) و سرانجام به طرح براندازي نظام پرداختند كه در اين طرح‌ها هم شكست خوردند. ناطق نوري با اشاره به اينكه آمريكايي‌ها با اين فكر كه با روي كارآمدن دوم خرداد و گروههاي اصلاح طلب مي‌توانند طرح ميان مدت خود را اجرا و سپس دست به طرح براندازي نظام پيدا كنند گفت: با هوشياري مردم ، مقام معظم رهبري و موضع‌گيري‌هاي رئيس جمهوري اميد آمريكايي ها در اين مقطع هم تبديل به ياس و نااميدي گشت. وي در خصوص علل عناد آمريكا با ايران گفت: آمريكا عامل فروپاشي شوروي را جنگ سردي دانست كه عليه شوروي آغاز كرد و اعلام كرد كه غنيمت اين جنگ نفوذ و سلطه سياسي يعني تك قطبي شدن جهان است.


زاکانی:هر كدام از توطئه هاي آمريكا كافي بود تا انقلاب اسلامي را نابود كند(1383)

راهپيمايان تهراني در روز مبارزه با استکباراین سال  با حمل دست نوشته هايي اقدامات مداخله جويانه آمريكا در امور سياسي كشورمان را محكوم كردند. آنان همچنين با سردادن شعارهاي ديگري از جمله دشمن و شيطان بزرگ آمريكاست اين گفته امام و رهبرماست اي رهبر آزاده آماده ايم آماده ما همه سرباز توايم خامنه اي گوش به فرمان توايم خامنه اي الله اكبر. خامنه اي رهبر و... پرچم آمريكا و آدمك هاي بوش و شارون و جيم كري را به آتش كشيدند.

عليرضا زاكاني مردم نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي به عنوان سخنران این مراسم حضور آمريكا را در منطقه منشا فتنه هاي مختلف براي كشورهاي اسلامي دانست و گفت : آمريكا در اين منطقه آمده است تا امنيت رژيم صهيونيستي را تامين نفت منطقه را غارت و از بيداري اسلامي و وحدت كشورهاي اسلامي جلوگيري كند . وي با بيان اينكه دشمن همه تلاش خود را مي كند تا انقلاب و نظام اسلامي را ناكارآمد نشان دهد افزود : همين كه نظام جمهوري اسلامي ايران هم اكنون وجود دارد و استوار ايستاده است نشانه كارآمدي انقلاب و نظام اسلامي است زيرا هر كدام از توطئه هاي آمريكا كافي بود تا انقلاب اسلامي را نابود كند. این مراسم با صدور قطعنامه ای پایان یافت.

ضرغامي: دولت آمريكا محور اصلي شرارت است(1384)

مراسم روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در روز چهارشنبه يازدهم آبان1384 با فريادهاي خروشان ملت ايران درحالی در سراسر كشور برگزار شد که فضای سیاسی کشور با روی کار آمدن دولت نهم به ریاست محمود احمدی نژاد دچار تحولات عمیقی شده است. یکی از اصلی ترین اتهامات رسانه های غربی به وی حضور در جریان تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 بود که با انتشار عکس اشتباهی همراه بود،‌تصویری که چندی بعد مشخص شد مربوط به تقی محمدی از نفوذیهای گروهک منافیقن در لانه است. در مراسم تهران نيز انبوه دانش آموزان و دانشجويان با شركت در اين مراسم ضمن اعلام انزجار از استكبار جهاني بر تداوم مبارزه و مقابله با توطئه هاي خصمانه آمريكا و انگليس تاكيد كردند و آمريكا را محور شرارت در جهان دانستند.عزت الله ضرغامي که خود از دانشجویان پیرو خط امام(ره) در تسخیر لانه جاسوسی بوده است،‌ در این مراسم گفت: امروز محور اصلي استكبار جهاني تركيبي از كشورهاي انگلاساكسون و صهيونيزيم است كه محور اصلي شرارت و ناامني و حركت هاي استكباري را در دنيا امروز رقم مي زنند.  ضرغامي گفت: دولت آمريكا بعنوان پيشگام در اين حركت و محور اصلي شرارت در دنيا شناخته شده است .

حداد عادل:تحريم‌ها در اراده ملت بزرگ ايران تاثيري ندارد(1385)

غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي سخنران تجمع دانش آموزان و دانشجويان در مقابل لانه جاسوسي آمريكا سخن مي گفت، بيان داشت:امروز از تسخير لانه جاسوسي آمريكا 27 سال مي‌گذرد، اما مسئولان آمريكا متاسفانه هنوز نتوانسته اندكه قصد اين انقلاب اسلامي را درك كنند و آن سه كلمه (استقلال آزادي جمهوري اسلامي) بود. رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بهانه‌هاي مختلف آمريكا از ايران در مخالفت با انقلاب اسلامي، گفت: آنها مي‌خواهند قطعنامه عليه ما صادر كنند و مي خواهند ايران را تهديد و تحريم كند، اما ملت ايران در برابر همه اقدامي كه بخواهد حاكميت ملت ايران و حق مسلم ايران را براي دست يابي به انرژي هسته‌اي محروم كند، واكنش متناسب نشان خواهد داد. وي با تاكيد بر اين كه آمريكايي‌ها بايد از تخسير لانه جاسوسي درس مي‌گرفتند كه متاسفانه اين چنين نشد،اظهار داشت: تحريم‌ها در اراده ملت بزرگ ايران تاثيري ندارد و اين ملت با سابقه استقلال خود را در چندين هزار سال حفظ كرده و از اين به بعد نيز حفظ خواهد كرد.

پور محمدي: باید حق مان را احیا کنیم(1386)

مصطفي پور محمدي وزير كشوردولت نهم در حالی  سخنران اصلی اجتماع مردم به مناسبت13 آبان كه در مقابل لانه جاسوسي سابق آمريكا بود که بحث هسته ای کشورمان موضوع روز بود و وی نیز در  سخنانش به همین موضوع اشاره کرد و گفت: تحريم‌هاي اقتصادي موضوع جديدي نيست و از همان روزهاي اول انقلاب، ملت ايران مورد تحريم آمريكا قرار داشت. اگر امريكا و اسرائيل و دشمنان ملت ايران با فشار سنگين در مسئله هسته‌اي مي‌توانستند ايران را زمين گير كنند، مجبور نبودند تغيير روش دهند، در حالي كه امروز ملت ايران پاي حق خود ايستاده و ذره‌اي از آن منحرف نخواهد شد. پور محمدي با اشاره به مقاومت ايران در بحث هسته‌اي تأكيد كرد: امروز دشمنان ملت ايران دست و پاي آخر خود را در مسئله هسته‌اي مي‌زنند و ملت ايران حقوق بالاتري را در عرصه داخلي و خارجي دارد كه از اين پس بايد آنها را احيا كنيم.

ابوترابي‌فرد: 13 آبان عامل ايجاد روحيه مقاومت در بين امت اسلامي(1387)

لانه جاسوسی سابق آمریکا در بیست و نهمین سالگرد تسخیراش به دست دانشجویان پیرو خط امام شاهد تجمع مردمی برای گرامیداشت این روز بود، محمدحسن ابوترابي‌فرد نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در این مراسم، گفت: اقدام دانشجويان پيرو خط امام(ره) در سال 58 باعث ايجاد روحيه مقاومت در بين امت اسلامي به ويژه در لبنان، ‌فلسطين و عراق شد. ابوترابي گفت: اين نهالي كه در سال 58 به دست تواناي فرزندان امام در زمين پربار و پرثمر جمهوري اسلامي ايران كاشته شده است و امروز شاخ و برگ آن منطقه و جهان اسلام را در برگرفته و كام ملل مظلوم جهان از ثمرات آن شيرين است، بتواند تا سرنگوني كامل آمريكا به مقاومت خويش ادامه دهد. امروز و در 13 آبان 87 به درختي تنومند تبديل شده است.

حداد عادل: آمریکا به اتهام تقلب دامن زد(1388)

انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پس از آن که رهبر انقلاب از آن به عنوان فتنه نام بردند، ‌موجب حساس تر شدن راهپیمایی روز استکبارستیزی در این سال شد در زمانیکه فتنه گران راهیپیمایی روز 13 آبان را به راهپیمایی علیه روسیه و چین تبدیل کردند و شعار مرگ بر روسیه را جایگزین مرگ بر آمریکا کردند. غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در جمع پرشور مردم تهران كه بنا به سنوات گذشته در مقابل لانه اسبق جاسوسي آمريكا تجمع كرده بودند، سخن مي‌گفت، با اشاره به سابقه تاریخي استكبار ستيزي مردم ايران، اظهار داشت: آمريكا بر خلاف شعارهايي كه در حمايت از حقوق بشر و دموكراسي مي‌دهد، هيچگاه از دولت‌ها و حكومت‌هاي مردمي حمايت نكرده است. وي افزود: در حالي كه آمريكا مدعي دموكراسي است كه با حمايت كامل اين كشور، حكومت‌هاي ديكتاتوري در جهان شكل مي‌گيرد و اين دولت‌ آمريكاست كه از آنها اعلام حمايت مي‌كند. رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه براي آمريكا تسلط بر كشورهاي منطقه و تامين منافع خود، اهميت داشته است، افزود: آمريكا بعد از برگزاري انتخابات ايران، با بي احترامي به اصل مردم سالاري ادعاي تقلب در انتخابات را دامن زدحدادعادل با بيان اينكه امام خميني(ره) مظهر استقلال و سخنگوي واقعي ملت بود، ادامه داد: اسنادي که بعد از مدتي در لانه جاسوسي بدست آمده نشان مي‌دهد که در 9 ماه پس از پيروزي انقلاب اسلامي چه اندازه در اين لانه عليه انقلاب جاسوسي، طراحي شده بود. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به اسناد بدست آمده از سفارت آمريكا مبني بر نشانه‌هاي جاسوسي، گفت: مدتي نگذشت كه اسنادي از لانه جاسوسي آمريکا مبني بر جاسوسي در كشورمان بدست آمد؛ تا اينكه مشخص شد که 11 آبان همان سال، يعني دو روز قبل از کشتار دانش آموزان، سفراي آمريکا و انگليس با شاه ايران ديدار داشتند و به او توصيه کردند با دانش‌آمزان تظاهرکننده برخورد کند. وي تاكيد كرد: در حالي كه آمريكا مدعي دموكراسي است كه با حمايت كامل اين كشور، حكومت‌هاي ديكتاتوري در جهان شكل مي‌گيرد و اين دولت‌ آمريكاست كه از آنها اعلام حمايت مي‌كند. رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه براي آمريکا تسلط بر کشورهاي منطقه و تامين منافع خود، اهميت داشته است، افزود: آمريكا بعد از برگزاري انتخابات ايران، با بي احترامي به اصل مردم سالاري ادعاي تقلب در انتخابات را دامن زد.


ضرغامي:آمريكا در فتنه سال 88 از مشاوران ورشكسته مشاوره گرفت(1389)

قضایای مشهور به فتنه 88 با راهپیمایی بی نظیر 9 دی رو به پایان گذاشت و تجمع یوم الله 13 آبان بار دیگر رنگ بوی ضد امریکایی به خود گرفت، سخنراني رئيس سازمان صدا و سيما در مراسم 13 آبان سيدعزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در راهپيمايي گراميداشت 13 آبان و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در سخناني گفت: در اين مراسم بايد ياد شهداي والامقام 13 آبان و دانشجويان پيرو خط امام (ره) ، شهيداني چون مهدي رجب بيگي، وراميني، وزوايي، علي صبوري، علم الهدي و ده ها شهيد والامقام و گلگون كفن گرامي داشت. رئيس سازمان صدا و سيما تصريح كرد: از همان ابتداي حركت دانشجويي و اشغال لانه جاسوسي نامي كه بر مجموعه اين دانشجويان گذاشته شد «مسلمان پيرو خط امام (ره)» بود. وي در ادامه تصريح كرد: لفظ مسلمان به اين دليل بود كه دانشجويان مخالف سياست ماركسيستي و ليبراليستي بودند و از آن جهت پيرو خط امام (ره) ناميده شدند كه اين دانشجويان فاصله زيادي با برخي گروه‌هاي مذهبي و تشكل‌هاي اسلامي داشتند كه آنان نقاب اسلامي به چهره خود زده بودند. وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: در آن دوران دانشجويان مراسم ايام محرم و ساير مراسم‌ در لانه جاسوسي برگزار مي‌كردند كه بايد در اينجا از شهيد مهدي رجب‌بيگي ياد كنيم.

ماه‌ها اين محل را اداره كردند و در نوحه‌سرايي‌هاي خود شعار مرگ بر آمريكا را تكرار مي‌كردند. ضرغامي در ادامه تأكيد كرد: اين حركت به پشتيباني امام (ره) و حضور گسترده مردم قوام پيدا كرد و از حركتي نمادين خارج شد كه امروز شاهد بركات آن هستيم. رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه اظهار داشت: آمريكا همواره اعلام مي كرد كه در سفارتخانه خود جاسوس نداريم و در اين سفارتخانه روابط ديپلماتيك انجام مي‌شود اما باتوجه به اسنادي كه كشف شد مشخص شد كه اين محل جاسوس‌خانه آمريكا بوده است. ضرغامي در ادامه تأكيد كرد: در تمامي سفارتخانه هاي آمريكا واحدي تحت عنوان «رهبري عمليات جاسوسي» وجود دارد كه مسئوليت اين واحد برنامه‌ريزي‌هاي آمريكا در خصوص جاسوسي در كشورهاي مختلف و حمايت از گروه‌هاي اپوزیسيون و معاند كشورهاست. رئيس سازمان صدا وسيما خاطرنشان كرد: آمريكا در فتنه سال 88 از مشاوران بي خبر و ورشكسته مشاوره گرفت و اين مشاوران با هر مشاوره‌اي كه با آمريكا مي دادند آنان را يك قدم به سقوط ذلت‌بار پايين كشيدند.


سعید جلیلی: یک حاج قاسم برای آمریکا کافیست(1390)

راهپیمایی این سال تحت تاثیر سناریو جدید آمریکا درباره نقشه ایران برای ترور سفیر عربستان در آمریکا و ارائه اسناد فعالیت های خرابکارانه آمریکا توسط ایران بود. سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی در این مراسم خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد متقن مدعی هستیم که آمریکا تروریست اصلی است. جوانان کشورمان 32 سال پیش در لانه جاسوسی اسناد متقنی را به جهانیان عرضه کردند که نشان داد آمریکا به دنبال فروپاشی نظام نوپای اسلام بود. دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اسنادی در دست داریم که نشان می دهد نه تنها آمریکا افراد را مدیریت می‌کند بلکه در سندی دیگری مشخص است که دولتمردان آمریکایی با هدایت تروریست‌ها و پشتیبانی مالی از آنان علیه تاسیسات و زیر ساخت‌های کشورها فعال هستند. جلیلی افزود: همانطور که طی 30 سال گذشته به آمریکا اعلام کردیم که از ما عصبانی باشد امروز هم اعلام می‌کنیم اگر آمریکا تمامی ظرفیت‌های خود را جمع کند و در مقابل ایران بایستد یک نفر همچون حاج قاسم سلیمانی برای آنان کافی است که آنان را سر جایشان بنشاند.

وی تاکید کرد:  اسکتبار جهانی با هدف قرار دادن سلیمانی‌ها نمی‌توانند مانع تثبیت خود در جهان شود. آمریکا چرا امروز نمی‌تواند با هزاران کلاهک هسته‌ای که در اختیار دارد از خود دفاع کند. چرا هر روز ناکامی بیشتر بر دولتمردان این کشور مستولی می‌شود؟ به دلیل اینکه نتوانستند قدرت نرم اندیشه ناب اسلام را درک کنند. جليلي يادآور شد: امروز سيل بيداري اسلامي بار ديگر به پشت خيمه گاه اردوگاه باطل رسيده است، دشمن چاره اي جز توسل به فريب ندارد و حيران و مستاصل تك تك اردوگاه هاي خود را از دست مي دهد. امروز در صحنه عراق تمام مردم عراق اعم از كرد، سني و شيعه در حال پاكسازي صحنه عراق از دشمن هستند؛ امروز روي آوردن به تزويرها ديگر امري غريب نيست، ما امروز آن چه را كه 32 سال پيش به آمريكا گفتيم كه بايد از دست ما عصباني باشي و نتيجه محتوم آن زوال آمريكاست بار ديگر مي گوييم اگر امروز در اين توطئه ها كه عليه ايران داشتي تمام ظرفيت خود را جمع كردي تا به ياري ديكتاتورهايي مانند صدام و حسني مبارك در برابر اين ملت بايستي؛ اما ستارگاني چون همت، باكري، كاظمي در مقابل شما ايستادند و امروز يك نفر از قبيله سلف صالح يادگار شهدا و هم حماسه هاي دفاع مقدس يعني حاج قاسم سليماني كافي است كه همه شما را به جاي خود بنشاند.

نقدی: پیش شرط مذاکره؛ آمریکا  پایگاه‌هایش را از 50 کشور جمع آوری کند(1391)

سی و سومین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی مصادف با روز جمعه 13‌آبان سال 1391 در جلوی لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد و سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی با مقایسه آمریکا در سال 57 که از نظر نظامی، سیاسی و اقتصادی در اوج قدرت بود با وضعیت کنونی، گفت: در آن سال‌ها سفیر آمریکا با یک تلفن می‌توانست هیئت‌دولتی را عوض کند ولی امروز آنقدر مفلوک شده است که برای برگزاری جنبش عدم تعهد حتی نمی‌تواند یک کشور از 120کشور عضو را از حضور در ایران منصرف کند. وی ادامه داد: در آن زمان اگر یک ناو آمریکایی از جای خود به سمت کشوری حرکت می‌کرد، دولت آن کشور سقوط می‌کرد ولی امروز ترس ملت‌ها از آمریکا ریخته است و این کشور منفورترین کشور جهان است.

چگونه در آن موقع که این کشور در اوج قدرت بود ما شکستشان دادیم و امروز که در افول و شکست است ما به دنبال سازش با آنها باشیم؟ سردار نقدی برای رابطه با آمریکا چند پیش شرط گذاشت و این پیش شرط‌ها را اینگونه بیان کرد که آمریکا باید ثابت کند که آدم شده است و پایگاه‌هایش را از 50 کشور جهان جمع کند چرا که این پایگاه‌ها به معنای تداوم زورگویی، استبداد و چپاول ملت‌ها است. به گفته وی شرط دیگر این است که آمریکا ناوگان‌های خود را از خلیج فارس، دریای مدیترانه و اقیانوس آرام جمع و به سواحل خودش منتقل کند. علاوه بر این باید سازمان سیا را برای اثبات عدم کودتا در کشورها منحل کند و اعلام کند که دیگر از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت نمی‌کند و ملت فلسطین را برای انتخاب حقوق خود آزاد می‌گذارد. درکنار اینها آمریکا باید شکنجه‌گاه‌ها و زندان‌های مخفی خود در اروپا و آسیا را منحل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها