أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۷۸۶۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: یک گروهک تحریک شده دوست ندارد موفقیت سپاهان را ببیند.
جام ورزشی: زلاتکو کرانچار در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران در مورد تاخیر یک ساعته خود برای حضور در نشست گفت: من معذرت خواهی می‌کنم و از صبوری‌تان تشکر می‌کنم. اما تقصیر من نبود پرواز یک ساعت تاخیر داشت شما همیشه منتظر من هستید تا صحبت کنم. من هم دو بازی است که منتظر بازیکنان هستم تا ببینم بالاخره گل می‌زنند یا نه.

 

وی در مورد بازی با نفت گفت: دو باختی که پشت سر گذاشتیم دو نتیجه غیرقابل انتظار بود. بنابراین با انگیزه برد مقابل نفت به میدان می‌رویم و نفت یک تیم باکیفیت است که به سادگی دستش را بالا نمی‌برد اما ما مجبوریم برای رسیدن به صدر جدول این تیم را شکست دهیم. دو امتیاز از نفت عقب‌تر هستیم و این انگیزه نهایی ماست که در این بازی پیروز شویم. باید ببینیم این انگیزه چقدر قابلیت اجرایی خواهد داشت.

 

کرانچار در پاسخ به سؤالی در مورد شایعه استعفا و درگیری‌اش گفت: نمی‌دانم این شایعه از کدام منبع بیرون آمده، چه در مورد ماندنم و چه رفتنم اما همگی می‌دانیم سپاهان فصل گذشته قهرمان جام حذفی شد اما همان قهرمانی باعث شد که لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهیم. زیرا فشردگی مسابقات باعث شد که ما هم در جام حذفی هم در رقابت‌های آسیایی تلاش کنیم تا موفق شویم اما در نهایت در جام حذفی موفق شدیم که قهرمان شویم. در این فصل هم شکست در جام حذفی را با آرامش پذیرفته‌ایم زیرا جام حذفی جام شگفتی‌هاست. حریف ما هم تیم نفت آبادان بود که از یک بی‌احتیاطی ما استفاده کرد و به گل رسید. در حالی که ما از فرصت‌های گلزنی‌مان استفاده نکردیم.

 

وی ادامه داد: جلسه‌ای هم با باشگاه داشتیم تا بدانیم تیم را چگونه برای نیم‌فصل دوم و حضور در آسیا تقویت کنیم. در حال حاضر نیز تمام تمرکز ما روی بازی فرداست و ابتدا برای برد به میدان می‌رویم اما اگر نشد می‌خواهیم مساوی بگیریم تا فاصله ما با صدر جدول زیادتر نشود.

 

وی ادامه داد: تاکنون بحث درگیری هواداران مطرح نبوده، هواداران سپاهان همواره اجازه حضور در تمرینات تیم را داشته‌اند اما فقط در تمرین یک روز قبل از بازی چون تمرینات تاکتیکی داریم پشت درهای بسته تمرین می‌کنیم و در سایر مواقع هواداران برای حضور در تمرینات آزاد هستند. روز گذشته نیز گروه زیادی از تماشاگران در تمرین بودند و یک گروهک کوچک که هم افراد جوان و هم افراد مسن در آن بودند به بازیکنان و کادر فنی پرخاشگری کردند و در نهایت درگیری بین آن گروه تماشاگران و هواداران با آن گروه کوچک به وجود آمد که گروه کوچک مجبور به خروج از محل تمرین شد زیرا گروه بزرگ هواداران اصلی ما به رفتار آنها واکنش نشان دادند.

 

کرانچار ادامه داد: من نمی‌دانم دلیل آن رفتار این گروهک چه بود اما قطعا آنها برای تحریک آمده بودند زیرا ما برای دومین فصل پیاپی است که جام قهرمانی گرفته‌ایم و این دو جام و موفقیت ما باعث مزاحمت عده‌ای شده است که نمی‌توانند موفقیت سپاهان را ببینند. شاید آنها هم که در باشگاه حضور ندارند چنین می‌خواهند اما دو باخت سپاهان باعث نمی‌شود که چنین واکنش‌هایی از سوی تماشاگران ببینیم مگر آنکه از سوی یک گروهک کوچک و تحریک شده باشد.

 

سرمربی سپاهان در مورد شایعه حضور منصور ابراهیم‌زاده در این تیم به عنوان مربی گفت: این را فقط برای ابراهیم‌زاده نمی‌گویم این مسئله در مورد هر مربی صدق می‌کند که دوست دارد در تیم‌های بزرگ و سنتی مثل پرسپولیس، سپاهان و استقلال که جزو پرافتخارترین تیم‌های ایران هستند روزی سرمربی شود. من ابراهیم‌زاده را می‌شناسم او در ذوب‌آهن موفق بود و تا فینال آسیا هم پیش رفت. در تیم نفت هم تیم قدری تشکیل داد و اگر روزی من سپاهان را ترک کنم به نظرم ابراهیم‌زاده سزاوارترین فرد برای سرمربیگری سپاهان است زیرا او اصفهانی هم هست.

 

وی در مورد اینکه برخی از داخل باشگاه ممکن است دوست داشته باشند سپاهان موفق نشود، گفت: من تمام توجهم به تمرینات تیم است و ندیده‌ام و متوجه نشدم که افرادی از داخل باشگاه یا با خرابکاری بخواهند برای سپاهان مشکل‌ساز شوند. از اول تابستان هم که هیئت مدیره باشگاه دچار تغییر و تحول شد آن بخش باقیمانده در هیئت مدیره همواره از تیم حمایت کردند تا ما دوباره به جام برسیم.

 

سرمربی سپاهان تصریح کرد: تاکید می‌کنم هیئت مدیره باشگاه یک ماه قبل از آمدن من تازه تشکیل شده بود و بعد از رفتن ساکت و آمدن رحیمی همین هیئت مدیره باقی ماند و دو سال تمام با هم کار کردیم و به موفقیت و جام قهرمانی رسیدیم. در تابستان امسال هم رحیمی توسط ترابیان رفت و به محض ترک رحیمی هیئت مدیره وارد مغز اصلی مشکلات باشگاه و تیم شد تا مشکلات برطرف شود. در هیئت مدیره باشگاه هم کسی هم نیست که بخواهد خلاف میل اهداف باشگاه عمل کند و بعید می‌دانم در باشگاه هم چنین کسی وجود داشته باشد.

 

کرانچار در مورد کم کاری و کوتاهی احتمالی بازیکنان تیمش گفت:‌ در خلال تمرینات و همچنین مسابقات چنین چیزی را مشاهده نکردم که بازیکنی بخواهد عمدا وظایفش را انجام ندهد. شاید بازیکنی نتواند وظایفش را آنطور که می‌خواهیم انجام دهد و تاثیر لازم را در شرایط بازی داشته باشد اما من هرگز مشاهده نکردم که بازیکنی بخواهد عمدا کارش را انجام ندهد. ما مسابقات را آنالیز می‌کنیم و آنهایی که در بازی وظایف‌شان را به خوبی انجام نمی‌دهند شناسایی می‌کنیم. در جلسه دو روز پیش که با باشگاه داشتیم هدف‌مان این بود که بازیکنانی که از عهده وظایفشان برنمی‌آیند کنار گذاشته شوند تا ما بتوانیم تیم را در لیگ برتر و آسیا تقویت کنیم.

 

سرمربی سپاهان با اشاره به عملکرد بازیکنانش گفت: خدای ناکرده قصد ندارم از روی لجاجت یا دشمنی بازیکنی را کنار بگذارم، آن بازیکنان قرارداد حرفه‌ای و تعهد حرفه‌ای با باشگاه دارند و من همواره از بازیکنان تیمم و به خصوص ملی‌پوشان می‌خواهم که بهترین کیفیت خود را در تیم ملی و تیم باشگاهی نشان دهند و از عهده وظایف خود بربیایند. بنابراین من یا باشگاه بازیکنی را حذف نمی‌کنیم بلکه این بازیکنان هستند که با عملکردشان خودحذفی می‌کنند. من 40 سال است در فوتبال حرفه‌ای حضور دارم و مسئله شخصی در مورد بازیکنان ندارم.

 

وی در مورد فهرست مازاد تیمش گفت: با توجه به اینکه بازار تجاری نقل و انتقالات فقط در فوتبال ایران فعال شده و من تا زمانی که نتوانم بازیکن جایگزینی برایش جذب کنم اسم آنها را نمی‌گویم. اما قطعا دو سه بازیکن هستند که با اظهارات رسانه‌ای و علنی خود یا صحبت با هیئت مدیره و یا همچنین با ارسال پیغام گفته‌اند که قصد ترک باشگاه را دارند اما در حال حاضر که یک بازی پیش از نیم‌فصل داریم صحیح نیست که نام آنها را مطرح کنیم. اما دو سه بازیکن هستند که انتظارات من را برآورده نکردند.

 

وی افزود: در نقل و انتقالات هم اینگونه نیست که آن بازیکنان هر جا دلشان بخواهد بروند بلکه باشگاهی که خواهان آنهاست باید با باشگاه سپاهان مذاکره کند. پول رضایتنامه‌اش را بدهد و بحث تعهدات باشگاه را عملی کند. بنابراین اوضاع برای آنهایی که می‌خواهند بروند به این راحتی نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: بحث روانی کار را هم مدنظر قرار دهید، بازیکنی که اول فصل با قرارداد هنگفت و پیش قرارداد هنگفت به سپاهان آمده وقتی بعد از دو سه بازی می‌بیند نمی‌تواند در رقابت با سایر بازیکنان فیکس باشد، در رسانه‌ها صحبت می‌کند و خبر از ترک باشگاه می‌دهد. با این کارش می‌خواهد چه چیزی را ثابت کند؟ بازیکنی که در باشگاهی مثل سپاهان که مدعی قهرمانی است، نتوانسته خود را ثابت کند به هر تیمی دیگری برود در زیر فشار رقابت خرد می‌شود و نمی‌تواند رقابت کند. ما به این بازیکن اجازه نخواهیم داد هر جا که می‌خواهد برود.

 

وی در مورد مصدومان و محرومان تیمش گفت: محرم نویدکیا و سوکای نیازی به توضیح ندارند آنها در تمرینات پیش‌فصل مصدوم شده بودند اما هادی عقیلی در جام حذفی دچار کشیدگی و مصدومیت شد که به احتمال زیاد فردا غایب است، البته باید ببینیم وضعیتش چه خواهد شد نمی‌خواهیم حضورش در تیم مخاطره‌آمیز باشد. به همین دلیل از حسین مرادوند که یک بازیکن جوان است و در چند دیدار برای ما بازی کرده، استفاده خواهیم کرد.

فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها