يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۸۹۵۶
زمان انتشار: ۰۸:۲۵     ۱۳ آبان ۱۳۹۲
در گفتگوی ۵۹۸ با جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه مطرح شد:
چه چیزی باید باعث شود که شعار مرگ بر آمریکا رنگ ببازد؟ یا باید آمریکایی ها تغییر کرده باشند که ما درجه ی خباثت آنها را روز به روز در حال افزایش میبینیم، یا باید مردم ما از مسیر خود عدول کرده باشند و روحیه ی انقلابی خود را کنار گذاشته باشند که الحمدلله والمنه مردم بصیر و انقلابی امروز نسبت به روزهای گذشته پرشورتر و محکم تر در حفظ اصول خود پای ارزشهایشان ایستاده اند، پس چرا باید عده ای شعار مرگ بر آمریکا را رنگ باخته تلقی کنند؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اهمیت حضور توده های مردمی در مراسم 13 آبان افزود: سیزده آبان یک نقطه عطف بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ماست با سه مناسبت تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه که در حقیقت خط ویژه به انقلاب و جریان انقلاب داد دوم به شهادت رسیدن 50 دانش آموز در سال 57 و سوم  هم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است که به تعبیر امام عزیزمان انقلاب دوم نام گرفت و بنابراین سیزده آبان از جهات مختلف مورد توجه مردم انقلابی ماست.

وی در ادامه بیان داشت: تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا امروز هم در بیانات نورانی مقام معظم رهبری بود که سی و اندی سال پیش جوانان این مملکت آن لانه ی فساد را به عنوان لانه ی جاسوسی نامگذاری کردند و امروز در کشورهای نزدیک به آمریکا مردم دنیا سفارتخانه های آمریکا را لانه ی جاسوسی نامگذاری میکنند و این دلیلی بر پیشتازی نسل جوان انقلابی ماست.

ذوالنور تصریح کرد: نکته ی دیگر این است که بعضی از این روشنفکرنماها و بعضی از آدم های سست عنصر که اهل مبارزه و ایستادگی و مقاومت نبودند مرتب به نسل جوان انقلابی ما سرکوفت میزدند که وقتی ما به سفارتخانه ی یک کشور لانه ی جاسوسی میگوییم، توهین به مردم آن کشور است و این موضوع برخورد متقابل را اقتضا میکند. امروز ما میگوییم فقط در حدود یک ماه نزدیک به هفتاد میلیون جاسوسی از فرانسه، حدود چهل و شش میلیون جاسوسی از ایتالیا و حدود شصت و پنج میلیون مورد جاسوسی و شنود مکالمات در استرالیا انجام میگیرد. یعنی تمام دنیا امروز بر این باورند که کار آمریکایی ها دزدی و جاسوسی اطلاعات و مداخله در امور کشورهای مختلف است، چه آن کشورها دوست آمریکا تلقی شوند و چه دشمن آمریکا.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بی اعتمادی جهان نسبت به امریکایی ها اظهار داشت: آمریکایی ها نسبت به دوستانشان هم کوچکترین پایبندی و تعهدی را نشان نمی دهند. لذا نامگذاری لانه ی فساد و لانه ی جاسوسی آمریکا برای سفارتخانه ی آمریکا در آن روزها یک عمل انقلابی و ماندگار شد و امروزه میبینیم که دنیا نیز دارد به باطن و حقیقت این موضوع پی میبرد. روز سیزده آبان طبیعتا یکی از مشاعر در خصوص مرگ بر آمریکا است. در حقیقت در چنین روزی است که صدای مرگ بر آمریکا به عنوان بخشی از یک بغض خفته در گلوی مردم ما آزاد شده و در دنیا طنین انداز میشود.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: امروزه تبلیغات گوناگون بعضی از متمایلین به آمریکا هیچ تاثیری بر اراده ی مردم ندارد که بخواهند شعار مرگ بر آمریکا را از شعارها و ادبیات سیاسی این مردم حذف کنند. بدلیل این که هیچ چیزی در رفتار آمریکایی ها تغییری نکرده، خوی استبدادی آنها تغییر پیدا نکرده، رفتار خصمانه ی آنها در مقابل مردم ما کاهش پیدا نکرده بلکه تشدید شده است.

ذوالنور گفت: در هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب به یاد نداریم که آمریکایی ها خباثت خود را در لباس تحریم مثل امروز به مردم ما نشان داده باشند. لذا اول اینکه چیزی از ناحیه ی آمریکایی ها و خصومتشان نسبت به مردم ما کم نشده، و دوم اینکه تغییری در مسیر آرمان ها ومسیر انقلاب اسلامی ما ایجاد نشده وسوم اینکه امروزه با توجه به مداخلات بیگانگان و سردمداری آمریکا در منطقه و در حقیقت تقابل با ملت های مسلمان منطقه نیاز بیشتری در دادن این شعار داریم.

وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا نماد روحیه ی انقلابی و استکبار ستیزی مردم ما و نماد انزجار و تنفر مردم ما از دولت و سردمداران رژیم حاکم بر آمریکاست. نماد تقابل مظلوم در برابر ظالم است که امروزه منبع و منشاء بی عدالتی، تعدی و تجاوز، و قتل و غارت مدرن در دنیا و به ویژه در دنیای اسلام است. بنابراین عده ای که تلاش میکنند مرگ بر آمریکا را از ادبیات سیاسی و صحنه های نماز جمعه ی حماسی مردم ما حذف کنند و تابلوها و بنرهای صداقت آمریکایی را از خیابان ها و در و دیوار جمع میکنند باید بدانند که شرایط و وضعیت تغییری نکرده که مردم این شعار را کنار بگذارند.



این کارشناس مسائل سیاسی تصریح نمود: آمریکایی ها نسبت به گذشته خصومت خود را برای مردم ما تشدید کرده اند. آمریکا نه تنها حداقل در یک قرن گذشته مردم کشور های مختلف دنیا را از خود به دلیل جرم و جنایت و مداخله در امورکشورها منزجر کرده، بلکه مردم ما در تابلوی رفتار آمریکایی ها نسبت به خودشان، کودتای خیانت بار 28 مرداد و سقوط دولت قانونی روی کار آمده از اراده ی مردم را میبینند، حمایت آمریکایی ها از رژیم بعثی عراق را در هشت سال دفاع مقدس دیدند، مردم تحریم های اعمالی که محور آن آمریکایی ها بوده اند از اول انقلاب تا به حال که سعی کرده اند در ابعاد مختلف اقتصادی، تکنولوژیکی و صنعتی زندگی مردم را دچار تنگنا و مشکل کنند را شاهدند، مردم شاهد سقوط هواپیمای مسافربری خود توسط آمریکا در خلیج فارس بودند، مردم شاهد جنگ تبلیغاتی و نبرد سیاسی آمریکایی ها علیه خودشان بودند.

حجت الاسلام ذوالنور بیان نمود: امروز هم بیش از هر روز دیگری در گذشته مردم فشارهای آمریکایی ها را بر زندگی خود در عرصه ی اقتصادی میبینند، پس چه چیزی باید باعث شود که شعار مرگ بر آمریکا رنگ ببازد؟ یا باید آمریکایی ها تغییر کرده باشند که ما درجه ی خباثت آنها را روز به روز در حال افزایش میبینیم، یا باید مردم ما از مسیر خود عدول کرده باشند و روحیه ی انقلابی خود را کنار گذاشته باشند که الحمدلله والمنه مردم بصیر و انقلابی امروز نسبت به روزهای گذشته پرشورتر و محکم تر در حفظ اصول خود پای ارزشهایشان ایستاده اند، پس چرا باید عده ای شعار مرگ بر آمریکا را رنگ باخته تلقی کنند؟

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: چند گروه امروز جواب لازم را از تحصیلکرده های ما و فرهنگیان ما و دانشگاهیان ما و طلاب ما و دانشجویان و دانش آموزان ما پیام مردم و فرهیختگان جامعه را خواهند شنید. یکی از آن ها، گروهی هستند که تا به حال پای شعار مرگ بر آمریکا و حفظ اصول و ارزش ها ایستاده اند، که این شعار قوت قلبی برای آن هاست. قوت قلبی برای جنبش های آزادی بخش و نهضت های بیداری اسلامی و جریان مقاومت در دنیاست. قوت قلبی برای کسانی است که در مکتب انقلاب درس آموخته اند. شعار مرگ بر آمریکای فردا، پیام مقاومت را در گوش جان مردم ستم دیده طنین انداز و ماندگارتر میکند. گروه دوم کسانی هستند که از رابطه با آمریکا قند در دلشان آب میکنند و مرعوب فشارها هستند و یا فریب تطمیع آن ها را می خورند، یقینا مقابله و مقاومت مردم را در مقابل ستم و ظلم آمریکایی ها را فردا در شعار مرگ بر آمریکا متجلی خواهند دید. و گروه سوم دشمنان انقلاب و اسلام هستند، آمریکا و سردمدارن جنایتکارشان، وحالا که دیپلماسی ما بر تنش زدایی است دولت ما برای گرفتن بهانه از دست استکبار جهانی برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی که اینطور به مردم دنیا می باورانند که مردم و نظام ایران اهل منطق و گفت و گو نیستند.

ذوالنور در پایان یادآور شد: امروز اگر دولتمردان ما با دیپلماسی نرمش مقاومتی و نرمش قهرمانانه دارند به دنیا اثبات میکنند که جمهوری اسلامی اهل منطق و گفت و گو است و بی اعتمادی به آمریکایی ها و عهد شکنی آنها را به دنیا اثبات میکنند، استکبار جهانی و آمریکایی ها بدانند که این به معنی گذشت مردم ما از آمریکایی ها و فراموش کردن و کمرنگ کردن شعار مرگ بر آمریکا نخواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها