يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۹۳۰۹
زمان انتشار: ۲۱:۱۰     ۱۳ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، روسای هیات پارلمانی حزب صلح و دموکراسی، ادریس بالوکن و پروین بولدان، که در تاریخ 14 اکتبر با عبدالله اوجالان، رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) دیدار کرده بودند، به ارتفاعات قندیل در شمال عراق، جایی که پایگاه‌های پ.ک.ک مستقر است، رفتند.

آنها پس از بازگشت از قندیل، با مقامات دولتی از جمله وزیر دادگستری ترکیه دیدار کردند.

سه خواسته اصلی اوجالان برای تبدیل گفتگوها به مذاکره صلح به شرح ذیل است:

1.قادر بودن به ملاقات با قانونگذاران، رسانه‌ها، سازمان‌های جامعه مدنی که به معنی افزایش ارتباط او با جهان بیرون است

2. بهبود شرایط اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه در کوه‌ها و زندان‌ها و حتی اروپا از طریق ابزار قانونی

3.تشکیل یک شورای نظارتی.

از ‌آنجایی که سیاستمداران کرد می‌دانند که دولت ترکیه ممکن است تا پیش از انتخابات مارس 2014 نتواند گام‌های روشنی بردارد، انتظار زیادی ندارند. با این حال آنکارا در صدد است تا در آینده نزدیک گام‌های کوچک و عجیبی بردارد.

بر این اساس ممکن است که دولت ترکیه صدور اجازه به رهبران برجسته برای ملاقات با اوجالان در روزهای آینده را بررسی کند.

حزب تازه تاسیس دموکراتیک خلق می‌تواند نقشی کلیدی در برداشتن این گام‌ها ایفا کند. اما اجرای دیگر خواسته‌های مهم اوجالان همچون دیدار با رهبران ارشد حزب کارگران کردستان ترکیه به دلیل نگرانی حزب عدالت و توسعه نسبت به از دست دادن آراء، هنوز دور از ذهن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها