يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۰۲۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۱۷ آبان ۱۳۹۲
 به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس مراسم ختم حبیب‌الله عسکراولادی دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح امروز (جمعه) در مدرسه عالی شهید مطهری با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی برگزار شد.

این مراسم با حاشیه های جالبی هم همراه بود.

*آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که دیروز در تشییع پیکر مرحوم عسکراولادی حضور نداشت و برخی از خبرنگاران به اشتباه خبری از حضورش در آن مراسم داده بودند، امروز از همان دقایق اولیه خود را به مراسم ختم دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری رساند که البته این حضورش برای اصحاب رسانه پربار بود. چرا که وی در این مراسم برخلاف رویه گذشته اش از بنز قدیمی خود استفاده نکرد؛ بلکه با یکی دیگر از محصولات شرکت بنز که به نظر می‌رسید جزء جدیدترین محصولات این شرکت است، خود را به مراسم رساند.

*ناطق‌نوری هم که دیروز به خبرنگاران گفته بود امروز درباره شخصیت عسکراولادی سخن می‌گوید به وعده خود عمل کرد. البته وی که مدتی کم منبری شده، اینگونه درباره آن توضیح داد: «بنده خیلی کم توفیق رفتن به منبر دارم اما بی‌انصافی بود اگر برای آقای عسکراولادی به منبر نمی‌آْمدم».

*ناطق‌نوری البته در حین برشمردن ویژگی‌های همرزم خود بغض کرد و  هنگامی که وی به ذکر خاطره‌ای از زمان زندانی بودن دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری پرداخت، حزن، اندوه و غم یاران و دوستان عسکراولادی فضای مجلس را ماتم زده تر کرد.

*سخنران مراسم که می خواست به نوعی به تیم مذاکره کننده ایران با طرف های غربی دلگرمی بدهد و حمایت خود را از آنها نشان دهد، به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و اینگونه گفت: «رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه، آگاهانه و زیبا و بسیار به موقع در آستانه محرم این مسائل را مطرح کردند که تیم مذاکره‌کننده ایرانی مورد اعتماد است و انشاء‌الله موفق هم خواهد بود، اگر موفق هم نشود حداقل ما دشمن را بهتر شناخته‌ایم و چیزی نباختیم».

* پدر شهید خراسانی که دوست و یار دیرین مرحوم عسکراولادی بود و سابقه دوستی شان به دوران نواب‌صفوی و ترور حسنعلی منصور برمی گشت، عصا زنان به مراسم آمد، با تعریف خاطره ای جالب و به یاد ماندنی از نحوه ترور حسنعلی منصور و فعالیت سیاسی مرحوم عسکر اولادی در آن زمان به خبرنگار فارس اینگونه گفت: «من از دوستداران آقای عسکراولادی بودم و از سال‌های قبل از انقلاب او را می‌شناختم؛ در دوران نواب‌صفوی و ترور حسنعلی منصور با عسکر اولادی کوله باری از خاطرات دارم».

*حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز که مناظره او با مرحوم عسکراولادی در برنامه نگاه یک با موضوع «ریزش‌ها و رویش‌ها در انقلاب» در اذهان باقی مانده است و عسکراولادی در آن مناظره او را استاد قلم خطاب کرد از اولین کسانی بود که در این مراسم حضور یافت و در جمع اصحاب رسانه در بیان ذکر خصوصیات اخلاقی و اسلامی آن مرحوم، وی را فردی دانست که قطب‌نمای زندگی‌اش رو به رضایت خداوند بود.

* نامه نگاری به مسئولان و طرح مشکلات شخصی حتی در مراسم ختم هم ختم نشد و تا لحظه خروج مسئولان از مدرسه عالی شهید مطهری ادامه یافت. در این میان خبرنگاران و اصحاب رسانه که در اینگونه مواقع با تقاضای کاغذ و قلم مواجه می شوند، باید ایثار کنند و آنچه را که خود نیاز دارند ببخشند تا شاید فرجی برای مردم حاصل شود.

*حسین مرعشی سخنگوی سابق حزب کارگزاران که معمولا در مراسم ختم در مواجهه با خبرنگاران پاسخ های عجیب و غریب می دهد و هنوز اصحاب رسانه پاسخ تمسخر و توهین آمیز وی در حاشیه مراسم ختم "ملکه هاشمی شریف‌آباد" در عصر روز جمعه دهم خرداد در مسجد الزهرا(س) مبنی بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری از سعید جلیلی حمایت می کنم و یا کنایه دیگر وی به جلیلی در روز یکشنبه سی ام تیر در مراسم ختم پدر شهاب طباطبایی فعال اصلاح طلب در مسجد جامع شهرک غرب و «گدا خواندن خبرنگاران» در این مراسم را فراموش نکردند، امروز در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چرا کارگزاران به دنبال سرلیستی یک اصولگرا در انتخابات مجلس هستند، آیا اصلاح‌طلبان خود چهره شاخص ندارند، اینگونه پاسخ داد «حتما چهره شاخص نداریم».

*«گدایی های ختم سیاسیون» که این روزها با شگرد حضور در  ختم چهره های مشهور از مقامات تقاضا و طلب کمک مالی می کنند، از دیگر حاشیه های مراسم امروز بودند. این افراد که تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست است، با مشاهده یک چهره سیاسی تقاضای خود را مطرح می کردند که البته توفیق یا عدم توفیق آنها در هاله ای از ابهام بود.

*طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دهم که در پی عزل مرضیه وحید دستجردی تنها زن وزیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، روی کار آمد و صندلی وزرات هم چندان به وی وفادار نبود، در حاشیه مراسم در خصوص حضور یا عدم حضور خود در ساختمان لادن، ساختمانی که احمدی نژاد و یارانش در آنجا گردهم می آیند، گفت: برای دید و بازدید به ساختمان لادن می‌روم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها