أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۰۹۶۲
زمان انتشار: ۱۷:۵۹     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
ابوالفضل بختیاری گفت: مداح‌های امروز فقط شور می‌خوانند و شاید اکثر آنها توانایی خواندن روضه و نوحه را ندارند. اینکه بگوییم جوان‌ها بیایند و صرفاً انرژی‌شان را خالی کنند مداحی نیست.

به گزارش 598 به نقل از فارس، برنامه «ویتامین 3» امروز با حضور ابوالفضل بختیاری از شبکه سه سیما پخش شد که با حواشی جالبی همراه بود.

بختیاری در بخشی از این برنامه با انتقاد از سخنرانان مجالس مذهبی گفت: بعضی از منبری‌ها طوری صحبت می‌کنند که شنونده زده می‌شود و به همین دلیل هم خیلی‌ها ترجیح می‌دهند موقع سینه زنی وارد هیات شوند. همانطور که من ِ مداح باید طوری اشعارم را درست و بدون اشتباه انتخاب کنم، سخنران هم باید صحبت هایش را طوری انتخاب کند که مردم جذب شوند. مثلاً اگر شهادت امام محمد باقر (ع) است، در مورد شخصیت ایشان صحبت کند نه مسائل دیگر.

علی ضیاء (مجری برنامه) در بخش دیگری از برنامه از بختیار پرسید روضه چه کسی بیشتر گریه‌ شما را درمی‌آورد که گفت: اول از همه حاج منصور و بعد هم حاج سعید حدادیان و حاج محمود کریمی.

وی ادامه داد: من صدای حمید علیمی و جواد مقدم را هم می پسندم، فکر می‌کنم سوز خاصی در صدای علیمی وجود دارد.

ضیاء از او پرسید آیا این دو نفر در مسجد ارک میکروفون گرفته اند که پاسخ داد: نه، علیمی که اصفهان است و آقای مقدم هم خودشان در تهران هیات دارد، تا حالا پیش نیامده به مسجد ارک بیایند اما فکر نمی کنم حاج منصور به آن ها میکروفون دهد.

مجری ویتامین سه پرسید میکروفون گرفتن در مسجد ارک به چی ربط دارد که داماد حاج منصور پاسخ داد: کسانی مثل من و آقای سازور که همیشه در مسجد ارک هستیم میکروفون می‌گیریم. حاج آقا معتقد هستند کسانی که تازه می‌آیند به جای خواندن باید بیایند و از مجلس استفاده کنند.

ضیاء در بخش دیگری از برنامه در مورد قلیان کشیدن هیاتی ها از بختیاری پرسید که او جواب داد: من خودم قبلاً به صورت تفریحی قلیان می‌کشیدم. مدام می‌گویند قلیان نکشید، اما سوال اینجاست که چه تفریحی برای جوان‌ها درست کرده اید که قلیان نکشند؟ قلیان در دین چیز حرامی نیست اما برای اینکه جوانان از آن استفاده نکنند باید فرهنگ سازی شود. اگر الان قهوه خانه‌ها بسته شود، جوانی که به قهوه خانه می‌رود، سر خیابان می‌ایستد که فکر می کنم این موضوع آسیب بیشتری دارد. اگر جوان کار داشته باشد و درگیر مشغله‌های کاری شود، دیگر فرصت قلیان کشیدن هم نخواهد داشت.

بختیاری در مورد خواستگاری هم گفت: من شاگرد حاج سعید حدادیان بودم. موضوع خواستگاری از دختر حاج آقا را با ایشان مطرح کردم، ایشان هم با حاج منصور صحبت کردند و بعد از چند ماه و انجام تحقیقات، حاج منصور آقا به آقای حدادیان جواب مثبت دادند و ما به خواستگاری رفتیم.

داماد حاج منصور ارضی در پایان هم گفت: مداح‌های امروز فقط شور می‌خوانند و شاید هیچ اکثر آن‌ها توانایی خواندن روضه و نوحه را ندارند. اینکه بگوییم جوان‌ها بیایند و صرفاً انرژی شان را خالی کنند مداحی نیست.

ویتامین 3 برنامه صبحگاهی شبکه سه سیما است که هر روز از ساعت 6:30 با اجرای سید علی ضیاء از شبکه سه سیما پخش می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها