يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۱۷۱۲
زمان انتشار: ۰۲:۱۲     ۲۳ آبان ۱۳۹۲

در پی توهین محمد علی ابطحی در شب تاسوعای حسینی به مداحان اهل بیت و نسبت دادن «دروغگویی» به همه آنها، این مساله با واکنش بسیاری از مداحان اهل بیت در سراسر کشور مواجه شد.

به گزارش رجانیوز، اگرچه ساعاتی بعد وی با انتشار مطلبی جدید در صفحه خود در فیس بوک سعی کرد تا به طور تلویحی حرف خود را اصلاح کند و نسبت دروغگویی به «همه مداحان» را به «جمع کمتری» از آنان تقلیل دهد اما این مساله منجر به واکنش جمع کثیری از مردم متدین و مداحان اهل بیت گشته است.

به عنوان نمونه حاج عبدالرضا هلالی که در شب تاسوعا در بین هزاران نفر از عزاداران حسینی در اجتماع «مدافعان اهل حرم» سخن می گفت، با اشاره به این مساله تصریح کرد:

«علیه امیرالمومنین(ع) در مملکت شیعه مطلب می‌نویسند ولی کسی صدایش در نمی‌آید تا اینکه شب تاسوعا که می‌شود یک ملعون می‌خواهد دستگاه اهل بیت(ع) را تضعیف کند و به مجلس امام حسین (ع) و مداحان گیر می‌دهد و می‌گوید دروغ می‌گویند. دروغ تو می‌گویی و تو دروغگو هستی که بوی گندت را همه عالم برداشته است.»

در ادامه متن کامل صحبت های حاج عبدالرضا هلالی را به نقل از تسنیم می خوانید:

عبدالرضا هلالی مداح اهل بیت شب گذشته در تجمع مدافعان حرم که در هیئت‌الرضا محفل بسیجیان و رهروان شهدا برگزار شده بود، گفت: مدافعان حرم حضرت زینب(س) با حضور و گریه‌های خود باید به دنیا بفهمانند اگر آن روز به حضرت زهرا(س) سیلی زدند همه ما امروز فدایی حضرت زینب (س) هستیم و برای یک کاشی حرم حضرت زینب جان می‌دهیم.

وی افزود: به خم ابروی سیدعلی قسم که اگر به ما اذن بدهند یک نفر از وهابی‌ها و تکفیری‌ها را در سوریه زنده نمی‌گذاریم. این موج و شکوه دستگاه سیدالشهدا (ع) است که هر کدام از عزاداران خودشان را فدایی حضرت زینب(س) می‌کنند.

این مداح اهل بیت با تاکید بر اینکه ما هیچ وقت خاک پای غلام غلامان حضرت عباس (ع) نمی‌شویم، اظهار داشت: شعار ما با عنوان «کلنا عباسک یا زینب(س)»، معنا دارد. یعنی در حراست از حریم حضرت زینب (س) حاضر هستیم. باید شمر زمان و حسین (ع) زمان را بشناسیم وگرنه اگر تا صبح حسین(ع) بگوییم به هیچ دردی نمی‌خورد. امروز حسین زمان ما رهبر معظم انقلاب است.

هلالی اضافه کرد: این نیست که بنشینیم که ظالم ظلم کند و مظلوم در مظلومیت بماند، ظلم که تکراری نمی‌شود و اینگونه نیست که باز در خانه حضرت زهرا (س) را آتش بزنند ولی ظلم‌های امروز از جنس همان کارها هست واز جنس همان کارها را انجام می‌دهند. امروز سر امام حسین را نمی‌برند ولی از جنس سر بریدن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) اعلام آمادگی می‌کنیم، تصریح کرد: برخی به ما می‌گویند شما اینجا نشسته‌اید و لبیک می‌گویید، من خطاب به آنها می‌گویم مگر ما بی‌صاحب هستیم که همین‌طوری راه بیفتیم و برویم. نه جلوتر از ولی فقیه و نه عقب‌تر از ولی فقیه حرکت می‌کنیم ولی رجز می‌خوانیم و قوی می‌ایستیم.

هلالی تاکید کرد: به خم ابرویت قسم که اگر لب تر کنید گردان، گردان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) می‌رویم و جان خود را فدا می‌کنیم فقط باید اذن بدهید. به این ولی‌شناسی می‌گویند مگر نه همه عاشق امام حسین (ع) هستند.

این مداح اهل بیت با اشاره به توهین‌های اخیر برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی و اهل بیت و دستگاه سیدالشهدا اظهار داشت: در همین تهران خودمان کتاب می‌نویسند و یا با قلم اهل بیت(ع) را می‌کشند ولی هیچ‌کس حرف نمی‌زند، انگار حتما باید در حرم حضرت زینب (س) بمب بیاندازند.

وی افزود: علیه امیرالمومنین(ع) در مملکت شیعه مطلب می‌نویسند ولی کسی صدایش در نمی‌آید تا اینکه شب تاسوعا که می‌شود یک ملعون می‌خواهد دستگاه اهل بیت(ع) را تضعیف کند و به مجلس امام حسین (ع) و مداحان گیر می‌دهد و می‌گوید دروغ می‌گویند. دروغ تو می‌گویی و تو دروغگو هستی که بوی گندت را همه عالم برداشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها