أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۱۸۱۹
زمان انتشار: ۲۳:۰۴     ۲۴ آبان ۱۳۹۲
حاشیه‌نگاری تسنیم از مراسم ختم والده نجفی/
مراسم ختم والده محمدعلی نجفی صبح امروز با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مراسم ختم والده محمد علی نجفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی از ساعت 9 صبح امروز در مسجد نور تهران واقع در خیابان فاطمی با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی برگزار شد. این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود:

**حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در محوطه‌‌‌ای دورتر از مسجد در حال گذر از هیاهوی خبرنگاران و جمعیت مقابل مسجد بود که به ناگاه در دام تعدادی از خبرنگاران برای مصاحبه افتاد؛ وی در حالی که به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ می‌گفت، وقتی که پرسش‌های یکی از خبرنگاران به درازا کشید، با خنده و گلایه تلویحی خطاب به وی گفت که "در پیاده‌روی خیابان، جای نشست خبری نیست".

** یکی دیگر از نکات جالب توجه در حاشیه این مراسم این بود که فرجی دانا، وزیر علوم نیز که برخی انتصاباتش در این وزارتخانه منجر این روزها حاشیه ساز شده است، از درب ورودی مسجد به سرعت عبور کرد و تلاش خبرنگاران برای گفت‌وگو با وی بی‌نتیجه ماند.

** البته مشاور وی، یعنی جعفر توفیقی با حضور در جمع خبرنگاران به این انتصابات و البته انتقادات نمایندگان ملت پاسخ داد و در اظهاراتی، این انتقادات را بدون منطقی و دلایل روشنی، بدون پشتوانه قابل دفاع دانسته و این انتقادات را فشارهای بدون پشتوانه نمایندگان اعلام کرد.

** وی که گویا از این انتقادات ناراحت بود، در مورد انتصابات جدید وزیر علوم که خودش هم جزو این انتصابات محسوب می‌شود، مهم‌ترین امر را "نظر و حمایت" جامعه دانشگاهیان دانست.

**در ادامه مراسم، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر سابق امور خارجه از مسجد خارج شد و درحالی که به سمت خودرو‌اش می‌رفت، یکی از خبرنگاران در مورد ارزیابی‌‌ وی از روند مذاکرات سؤالی پرسید و صالحی فقط به دو کلمه در این زمینه بسنده کرد و گفت، "روند مذاکرات ایران و آژانس خوب بوده و جای نگرانی نیست."

** نکته دیگر اینکه، قبل از آغاز مراسم یک دستگاه پژوی مشکی رنگ مقابل مسجد توقف کرد. سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان اولین شخصیت سیاسی‌ای بود که به همراه محافظانش در مراسم حضور یافت.

** محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور نیز در حین گفت‌وگو با خبرنگاران به دنبال راهی بود تا به قول خودش، خودش را از "دست خبرنگاران نجات دهد" و کماکان در هنگام مصاحبه افرادی را که می‌شناخت صدا می‌کرد تا به این بهانه با آن‌ها محل مصاحبه را ترک کند؛ وقتی یکی از خبرنگاران خطاب به وی گفت که شما رسانه‌ای هستید، با خنده پاسخ داد: شما را برای صرف شام و ناهار به منزل دعوت می‌کنم.

** حسین فریدون دستیار ارشد رئیس جمهور نیز مانند سایر مسئولان و دولتی‌ها به سرعت در حال عبور از حاشیه‌ پیاده‌روی کنار مسجد بود که تعدادی از خبرنگاران با سرعت بیشتری خودشان را به وی رساندند و سؤالاتشان را پرسیدند؛ یکی از خبرنگاران که سعی داشت زمان دقیقی برای ارائه گزارش 100روزه رئیس جمهور از زبان دستیارش بشنود، تلاشش ناکام ماند و زمان دقیق ارائه گزارش باز هم مکنوم ماند.

** اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز با خودروی "مگان مشکی رنگ" وارد خیابان منتهی به ورودی مسجد شد؛ هنگام ورود به مسجد یکی از خبرنگاران خواست سؤالی از وی بپرسد و هنوز حرفی نزده بود که با واکنش سریع محافظان معاون اول مواجه شد؛ محافظ جهانگیری که گویا خیلی هم عصبانی بود، با آرنجش به دست این خبرنگار کوبید و به وی گفت که اینجا، جای مصاحبه نیست. جهانگیری هم با دیدن این صحنه لبخند کوتاهی زد و برای خبرنگار دست تکان داد.

**هنگامی که مراسم به پایان رسید، محمد علی نجفی که در سوگ مادرش نشسته، از مسجد خارج شد و یک خبرنگار به سوی وی رفت تا از معاون عزادار رئیس‌جمهور سوالی بپرسد. نجفی هم با ناراحتی به وی گفت که شما "موقعیت‌شناس" نیستید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی اکبر صالحی رئیس سازملن انرژی اتمی، محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش، کمال خرازی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، احمد توکلی نماینده مجلس، علیرضا دبیر، حسین دهقان وزیر دفاع، محمود واعظی وزیر ارتباطات، سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق، محمد بهشتی رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی، محمدباقر نوبخت، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، جعفر توفیقی، فرجی‌دانا وزیر علوم، محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور، رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مجید تخت‌روانچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، مهدی چمران عضو شورای شهر، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، غلامحسین کرباسچی، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بیژن زنگه وزیر نفت، جنتی وزیر ارشاد، حجت‌الاسلام محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، حبیب‌الله کاشانی و سهیل محمودی شاعر در این مراسم حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها