أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۲۲۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۶ آبان ۱۳۹۲
امروز ۱۷ نوامبر، تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه وارد چهارمین روز شده و واکنش‌های جهانی در محکومیت این تجاوز ادامه دارد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در چهارمین روز تهاجم به غزه، پس از دیدار «هشام قندیل» نخست‌وزیر وقت مصر با «اسماعیل هنیه» در مقر نخست‌وزیری وی در غزه، ساختمان نخست‌وزیری هنیه را با خاک یکسان می‌کنند.

شمار شهدای غزه نیز در چهارمین روز حمله به 45 و شمار زخمی‌ها به بیش از 440 نفر رسید؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در چهارمین روز متوالی حمله به غزه نقاط مختلفی از نوار غزه را بمباران کردند و با شهادت تعدادی از شهروندان شمار شهدای غزه به 45 نفر رسید. از سوی دیگر واکنش‌ها و تظاهرات‌ها در سراسر جهان در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه آغاز شده است و در همین رابطه «نبیل العربی » دبیرکل اتحادیه عرب در افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره که برای بررسی تجاوز اسرائیل به غزه برگزار شد، بازنگری در روند صلح با این رژیم را خواستار شد.

این در حالی است که شلیک موشک‌های فلسطینی به شهرک‌ها و شهرهای اسرائیل ادامه دارد و موشک‌های مقاومت حتی سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل را نیز مجبور به فرار و رفتن به پناه کرد.

در همین راستا یکی از رهبران جهاد اسلامی تاکید کرد که قواعد بازی در منطقه تغییر کرده است و شلیک موشک مقاومت به تل‌آویو پیروزی برای مقاومت است.

از سوی دیگر تحرکات مصر برای برقراری آتش‌بس تا 48 ساعت آینده آغاز شده است.

خبرگزاری فارس برای اطلاع دقیق کاربران از اخبار این جنگ، روز شمار تحولات آن را هر روز روی خروجی قرار می دهد که تحولات مهم این روز در زیر می آید

بروجردی: آمادۀ سفر به غزه هستیم/ مقاومت نیازی به موشک‌های ایران ندارد؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح علل حملۀ رژیم صهیونیستی به غزه، ناکامی غرب در تغییر نظام سوریه را از جمله علل این اقدام مذبوحانه دانست.

مغربی‌ها پاسخ عملی رژیم‌های عربی به تجاوزات رژیم صهیونیستی را خواستار شدند؛ مردم مغرب با برپایی تظاهرات در پایتخت این کشور، خواستار پاسخ عملی رژیم‌های عربی به تجاوزات رژیم صهیونیستی و دفاع از مقاومت غزه شدند.

فرمانده اسرائیلی: جنگ غزه ادامه می‌یابد؛ فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد عملیات نظامی علیه نوار غزه ادامه می‌یابد و حملات زمینی علیه غزه نیز همچنان مطرح است.

پناهگاه‌های «اشکلون» اسرائیل پر شدند/ احداث 20 پناهگاه جدید در این شهر؛ با ادامه حملات موشکی نیروهای مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی، فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل قصد دارد فردا 20 پناهگاه عمومی کوچک در شهر «اشکلون» احداث کند.

تظاهرات تونسی‌ها در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه؛ صدها نفر از مردم تونس با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز به حمله رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم غزه خواستار گنجانده شدن قانون جرم شمردن عادی سازی روابط با اسرائیل در قانون اساسی کشورشان شدند.

نصرالله: مقاومت فلسطین در مقابله با اسرائیل شگفتی‌ساز شده است؛ دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به پایداری مقاومت فلسطین در برابر حملات اسرائیل گفت که مقاومت در مقابله با اسرائیل شگفتی‌ساز شده است.

جلسه 3 نفره سران صهیونیست برای بررسی اوضاع جنگ؛ شبکه المیادین گزارش داده است که نتانیاهو، باراک و لیبرمن امشب جلسه‌ای را برای بررسی اوضاع جنگ غزه، برگزار کرده‌اند.

انتقاد مغرب از سکوت جامعه جهانی در قبال غزه؛ وزیر خارجه مغرب ضمن اعلام حمایت کشورش از مقاومت مردم مظلوم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی از سکوت جامعه جهانی در قبال حمله غزه انتقاد کرد.

دیدار مشعل با رئیس سازمان اطلاعات مصر/ حماس برای آتش‌بس شرط تعیین کرد؛ رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به قاهره سفر کرده است، با رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار و تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه را بررسی کرد.

گذرگاه جنوب فلسطین اشغالی فردا باز می‌شود؛ طبق توافق انجام شده، صبح فردا گذرگاه «کرم شالوم» باز می‌شود تا کمک‌های غذایی و پزشکی به داخل غزه ارسال شود.

2 شهید و 2 مجروح در حملات جنگنده‌های اسرائیل به خان یونس؛ در حملات جنگنده‌های اسرائیل به خان یونس در جنوب غزه دو فلسطینی شهید و دو نفر مجروح شدند.

معاون نتانیاهو: همه رهبران حماس هدف ترور هستند؛ معاون‌اول نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد اسرائیل همه رهبران جنبش حماس را هدف ترور قرار خواهد داد.

تماس نتانیاهو با سران کشورهای اروپایی/ موافقت ضمنی با آتش‌بس در تماس با مرکل؛ رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند نخست‌وزیر رژیم ‌صهیونیستی در رابطه با جنگ غزه، با سران کشورهای اروپایی تماس گرفته است.

وزیر خارجه فرانسه به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند؛ «لوران فابیوس» اعلام کرد با هدف پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه، به اسرائیل سفر می‌کند.

حملات جنگنده‌های اسرائیلی به منطقه «ابوالعجین» و «خان‌یونس»؛ جنگنده‌های ارتش صهیونیستی در حملات جدید خود، منطقه ابوالعجین و خان‌یونس در نوار غزه را هدف قرار دادند.

درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای نشست فوری سران اتحادیه عرب؛ وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست وزیران اتحادیه عرب، خواستار نشست فوری سران این اتحادیه درباره حملات اسرائیل به نوار غزه شد.

حملات جدید جنگنده‌های اسرائیلی به «بیت حانون»؛ شبکه خبری المنار خبر داد جنگنده‌های اسرایئلی حملات جدید را علیه بیت حانون در شمال نوار غزه آغاز کردند.

رژیم‌صهیونیستی 2 نفر دیگر از اعضای حماس را هدف حمله قرار داد؛ ارتش اسرائیل اعلام کرد در عملیات‌های جداگانه به دو نفر از رهبران ارشد حماس حمله کرده است.

نخست‌وزیر قطر: اعراب به محاصره شدن فلسطینیان کمک کردند؛ نخست وزیر قطر طی سخنانی در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره اذعان کرد اعراب به محاصره شدن فلسطینیان کمک کردند.

شلیک 2 موشک فجر 5 برای سومین بار به تل‌آویو؛ گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس، عصر امروز شهر تل‌آویو را با دو موشک فجر 5 هدف قرار دادند.

العربی: بدون پایان یافتن اشغالگری اسرائیل صلح در منطقه حاصل نمی‌شود؛ دبیرکل اتحادیه عرب طی سخنانی تاکید کرد امکان ندارد بدون پایان یافتن اشغالگری اسرائیل، صلح در منطقه حاصل شود.

تماس تلفنی اوباما و اردوغان درباره غزه/ حمایت مجدد آمریکا از حملات اسرائیل؛ رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر ترکیه، در مورد اوضاع در نوار غزه گفت‌وگو کرد.

آغاز نشست مشورتی وزرای خارجه عرب برای بررسی موضوع غزه؛ ساعتی پیش وزرای امور خارجه عرب نشست مشورتی غیررسمی خود به عنوان مقدمه‌ای برای آغاز بکار نشست اضطراری جهت بررسی تجاوزات اسرائیل به غزه را آغاز کردند.

حماس: بدون پایان محاصره غزه آتش‌بس با اسرائیل معنا ندارد؛ کانال 2 تلویزیون اسرائیل مدعی شد حماس درخواست مصر برای آتش‌بس را نپذیرفته و در مقابل آتش‌بس خواستار پایان حصر غزه شده است.

اسرائیل با حمله غزه می‌خواهد دولت اوباما را تحت فشار قرار دهد؛ یکی از برگزارکنندگان تظاهرات ضداسرائیلی در آمریکا، هدف حمله صهیونیست‌ها به غزه را تحت فشار قرار‌گذاشتن دولت اوباما پس از انتخابات و ممانعت از عضویت فلسطین در سازمان ملل دانست.

تظاهرات مصری‌ها مقابل مقر اتحادیه عرب در محکومیت حمله به غزه؛ ده‌ها نفر از فعالان جنبش 6 آوریل، جنبش دانشجویی مصر قدرتمند و اعضای حزب الوسط عصر امروز مقابل مقر اتحادیه عرب تظاهرات کرده و تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه را محکوم کردند.

«فیلم» عبور راکت مقاومت از گنبد آهنین و برخورد با اشدود؛ رژیم‌صهیونیستی پیش از این ادعاهای زیادی را در مورد قدرت سامانه دفاع موشکی خود موسوم به «گنبد آهنین» مطرح کرده بود، اما حملات مقاومت فلسطین نشان داد این سیستم هنوز ضعف‌های زیادی دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب به غزه می‌رود؛ شبکه العربیه در خبری فوری گزارش داد که دبیرکل اتحادیه عرب به همراه تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی به غزه سفر می‌کند.

قدردانی امیر قطر از مواضع مرسی در قبال غزه؛ امیر قطر و هیئت همراه وی که برای بررسی موضوع غزه به قاهره سفر کرده‌اند، عصر امروز با رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کردند.

صدای آژیر حملات موشکی برای اولین بار در «هرتزلیا» شنیده شد؛ شبکه المنار لبنان اعلام کرده است که آژیر هشدار حملات موشکی این بار در شهر «هرتزلیا» در فاصله بیش از 80 کیلومتری از غزه به صدا درآمده است.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرز مصر و فلسطین؛ شبکه تلویزیونی المیادین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرز مصر و فلسطین خبر داد.

هشدار رهبر حزب «مرتز» اسرائیل نسبت به تبعات عملیات زمینی در غزه؛ رهبر حزب «مرتز» اسرائیل در مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی نسبت به پیامدهای عملیات زمینی در غزه هشدار داده و گفته است که اسرائیل باید به دنبال مذاکره برای برقراری آتش‌بس در غزه باشد.

جنبش جهاد اسلامی: اتحادیه عرب برای پایان محاصره غزه موضع رسمی اتخاذ کند؛ در پی نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه عرب، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، این اتحادیه را به موضعگیری رسمی برای پایان محاصره غزه فراخواند.

گردانهای القدس: همه پایگاه‌های اسرائیل در تیررس مقاومت است/ نظامیان اسرائیلی را به اسارت می‌گیریم؛ گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که اسیر کردن نظامیان ر‍ژیم صهیونیستی در صدر اولویت آنها قرار دارد.

راه‌اندازی کمپین صهیونیستی «مقابله با ایران و حماس» در فیس‌بوک؛ رژیم صهیونیستی در اقدامی در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» کمپین مقابله با ایران و حماس به راه انداخته است.

اصابت مجدد موشک به تل‌آویو/آژیر خطر در تل‌آویو به صدا در آمد؛ خبرگزاری رویترز لحظاتی پیش از به صدا در آمدن مجدد آژیر خطر در تل آویو خبر داد.

کمک 5 میلیون دلاری صهیونیست‌های آمریکا به اسرائیل؛ فدراسیون یهودیان شمال آمریکا بودجه 5 میلیون دلاری برای کمک به رژیم صهیونیستی برای جنگ علیه فلسطینیان تخصیص داد.

دولت هنیه: در میان ویرانه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهیم/ هرگز ملت فلسطین را تنها نمی‌گذاریم؛ دولت منتخب فلسطین به نخست‌وزیری «اسماعیل هنیه» تاکید کرد که با وجود بمباران و ویرانی مقر دولت همچنان به فعالیت خود با تمام توان ادامه می‌دهد و هرگز دست از خدمت به ملت فلسطین برنخواهد داشت.

تظاهرات اعراب اسرائیل در اعتراض به عملیات در غزه؛ امروز صدها نفر از ساکنان شهر «نزاره» در شمال فلسطین اشغالی در اعتراض به عملیات نظامی در غزه، به خیابان‌ آمدند و خواستار پایان حملات به غزه شدند.

آژیر خطر در «بئرالسبع» به صدا درآمد/ هجوم صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها؛ کانال 10 اسرائیل اعلام کرد که صدای آژیر در بئرالسبع شنیده شده است و از شهرک‌نشینان خواسته شده که به پناهگاه‌ها بروند.

حمله هوایی صهیونیست‌ها به یک پایگاه گردان‌های القسام؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به نوار غزه یک پایگاه گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس را بمباران کردند.

دولت فلسطین: نتانیاهو جنایتکار است؛ دولت منتخب فلسطین در غزه اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جنایتکار جنگی است و باید محاکمه شود.

5 راکت در محوطه شورای محلی شهر اشکول فرود آمد؛ رسانه‌های صهیونیست از برخورد 5 فروند راکت نیروهای مقاومت با محوطه شورای محلی شهر «اشکول» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده‌اند.

شهادت یکی دیگر از فرماندهان گردان‌های القدس؛ منابع خبری گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محله الزیتون یکی دیگر از فرماندهان گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی شهید شد.

ماموریت اوباما به اردوغان برای فشار بر فلسطینی‌ها/ ترکیه به دنبال آتش بس با شروط اسرائیل؛ هفته نامه المنار چاپ فلسطین از ماموریت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه برای فشار بر فلسطینی‌ها به منظور برقراری آتش بس براساس شروط رژیم صهیونیستی خبر داد.

تظاهرات اعتراضی در پاریس در محکومیت تجاوز اسرائیل به غزه؛ طرفداران فلسطین و شماری از شهروندان فرانسوی با برپایی تجمع اعتراضی مقابل وزارت دادگستری فرانسه در پاریس موسوم به تظاهرات علیه «تروریسم اسرائیل»، جنایات و تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.

لیبرمن: اگر وارد غزه شویم باید تا آخر راه را برویم؛ «آویگدور لیبرمن» هشدار داده است که اگر اسرائیل دست به حمله زمینی به غزه بزند، باید تا آخر این راه را ادامه دارد و نمی‌تواند آن را نیمه‌کاره رها کند.

غافلگیری بعدی مقاومت برای اسرائیلی‌ها چیست؟ +فیلم؛ کانال 10 اسرائیل فیلم جدیدی را منتشر کرد که نشان می دهد مقاومت از هواپیماهای بدون سرنشین که دارای توان تهاجمی است، استفاده کرده است.

اردوغان: اسرائیل آتش‌بس را نقض کرده است؛ «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که اسرائیل توافقنامه آتش‌بس با حماس را نقض کرده است. با این وجود تماس‌ها برای برقراری آتش بس در جریان است.

چاوز حمله «وحشیانه» اسرائیل به غزه را محکوم کرد؛ «هوگو چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا در نشست روز پنجشنبه (25 آبان) کابینه خود گفت: «تجاوز وحشیانه دیگری علیه نوار غزه آغاز شده است. بار دیگر اسرائیل دارد نوار غزه را بمباران می‌کند.»

بحرینی‌ها برای همبستگی با غزه فردا به خیابان‌ها می‌آیند؛ مردم بحرین در پاسخ به فراخوان ائتلاف 14 فوریه قصد دارند فردا یکشنبه با‌ آمدن به خیابان‌ها همبستگی خود را با مردم فلسطین در نوار غزه ابراز دارند.

جلسه گانتز و باراک برای بررسی اوضاع جنگ/افزایش مداوم نیروهای اسرائیلی درمرز غزه؛ سران نظامی رژیم‌صهیونیستی با برگزاری نشستی وضعیت جنگ و احتمال حمله زمینی به غزه را بررسی کردند.

حمله به غزه؛ خودشیرینی نتانیاهو برای رای‌دهندگان اسرائیلی؛ کمتر از سه ماه به انتخابات پارلمانی (کنست) رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با ترور «احمد الجعبری»، فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس حمله به نوار غزه را آغاز کرد.

جنگ غزه روزانه 400 میلیون دلار برای صهیونیست‌ها هزینه دارد؛ مجله صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اشاره به اینکه بودجه سال 2013 سرزمین‌های اشغالی به علت کسری شدید هنوز تصویب نشده است، نوشت که جنگ غزه روزانه بالغ بر 400 میلیون دلار برای اسرائیل هزینه دارد.

شمار زخمی‌های صهیونیست‌ها به حدود 100 نفر رسید؛ حملات امروز مقاومت به فلسطین اشغالی امروز هم 11 اسرائیلی دیگر را زخمی کرده و به این ترتیب شمار زخمی‌های صهیونیست‌ها به حدود 100 نفر رسیده است.

گردان‌های القدس: تل‌آویو را به تپه آتش تبدیل می‌کنیم؛ دستگاه اطلاعاتی گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز موفق شد به تلفن همراه 5000 افسر و سرباز اسرائیلی که در تجاوزات علیه غزه شرکت دارند، نفوذ کرده و برای آنها پیامک ارسال کند.  احتمال وقوع درگیری‌های زمینی در غزه با توجه به پیشینه اسرائیل در ریختن خون بی‌گناهان؛ فعال سیاسی آمریکا در مصاحبه با خبرنگار فارس در واشنگتن تأکید کرد با توجه به پیشینه رژیم صهیونیستی در تمایل به ریختن خون بی‌گناهان، احتمال وقوع درگیری‌های زمینی در غزه وجود دارد.

تظاهرات صدها آمریکایی علیه تجاوز اسرائیل به غزه مقابل کاخ سفید +تصاویر؛ صدها نفر از مردم آمریکا در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به غزه، در واشنگتن با به دست گرفتن پلاکاردهایی خواستار توقف هرچه سریع‌تر این حملات شدند.

شمار شهدای تجاوز اسرائیل به غزه به 40 نفر رسید؛ لحظاتی پیش یک فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسید تا شمار شهدای تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به این منطقه به 40نفر برسد.

ارسال پیامک هشدارآمیز برای 500 فرمانده اسرائیلی از سوی مقاومت فلسطین؛ گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرده‌اند که با دسترسی به شماره تماس 500 افسر ارتش اسرائیل، پیام‌های هشدارآمیزی را برای آن‌ها ارسال کرده‌اند.

صهیونیست‌ها تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن را سرکوب کردند؛ مردم فلسطین که در گذرگاه «حواره» نزدیک شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری و در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تجمع کرده بودند، با سرکوب نظامیان اسرائیلی مواجه شدند.

عمار حکیم: مواضع بین‌المللی در قبال تجاوز به غزه شرم‌آور است؛ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تقدیر از پاسخ مقاومت به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مواضع اتخاذی جامعه بین‌الملل در قبال این جنایت را شرم‌آور دانست.

عبور موشک‌های مقاومت از «گنبد آهنین» صهیونیست‌ها؛ موشک‌های مقاومت با وجود سامانه ضد موشک گنبد آهنین دیشب و امروز نیز بارها تل آویو و دیگر مناطق فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

نماینده لبنانی: اسرائیل توان حذف مقاومت را ندارد؛ «ولید سکریه» نماینده پارلمان لبنان وابسته به فراکسیون وفاداری به مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزای فارس در بیروت، انتقال حمله رژیم صهیونیستی به درگیری زمینی گسترده و تبدیل آن به جنگ علیه کشورهای دیگر را بعید دانست و تاکید کرد که این موضوع در راستای منافع اسرائیل نیست و خسارت‌های نظامی و مبالغ مالی زیادی را متحمل اسرائیل می‌کند و اسرائیل نمی‌تواند به این روند ادامه دهد.

مشاور هنیه: ما خواهان موضع روشن کشورهای عربی در قبال حوادث غزه هستیم؛ مشاور نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین کشورهای عربی و اسلامی را به ضرورت اتخاذ موضع روشن در قبال تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه فراخواند.

درگیری تظاهرات گنندگان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری؛ شبکه خبری المنار در خبری فوری از درگیری بین تظاهرات کنندگان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی در روستای بیت‌امر در کرانه باختری خبر داد. این تظاهرات که در تقاطع المناره در شهر رام الله واقع در کرانه باختری برگزار شد در اعتراض به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه صورت گرفت.

پشتیبانی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی به غزه؛ دو مجلس نمایندگان و سنای کنگره آمریکا به اتفاق اکثریت آراء قعطنامه هایی را در اعلام حمایت از حق ذاتی رژیم صهیونیستی در دفاع از خود به تصویب رساندند.

تونس: جنایت اسرائیل با هیچ معیاری قابل توجیه نیست؛ وزیر خارجه تونس با تاکید بر اینکه جنایت اسرائیل با هیچ معیاری قابل توجیه نیست، اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه عرب را از حقایق غزه آگاه خواهد کرد.

جلوگیری از ورود کاروان اعلام همبستگی مصری‌ها به نوار غزه؛ نیروهای امنیتی مستقر در گذرگاه «رفح»، صبح امروز مانع ورود کاروان اعلام همبستگی فعالان مصری به نوار غزه شدند. تعدادی از فعالان سیاسی و جوانان انقلابی مصر در این کاروان حضور داشتند که موفق نشدند وارد نوار غزه شوند.

مناطق «ناحل عوز»، «کیسوفیم» و «العین الثانی» زیر آتش توپخانه‌ای و راکتی حماس؛ شاخه نظامی حماس اعلام کرد که منطقه ناحل عوز، کیسوفیم و العین الثانی در سرزمین‌های اشغالی را با حملات خمپاره‌ای و موشکی هدف قرار داده است.

«کرزی» حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد/کشتار فلسطینیان را متوقف کنید؛ رئیس جمهور افغانستان با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه، همدردی خود و ملت افغانستان را با مردم فلسطین اعلام کرد.

اعتراف اسرائیل به حمله سنگین توپخانه‌ای علیه نوار غزه؛ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای نخستین بار در تاریخ درگیری با نیروهای مقاومت از حملات سنگین توپخانه‌ای علیه نوار غزه استفاده کرده است.

پاسخ قاطع مقاومت در روزچهارم جنگ/شلیک 40راکت و زخمی شدن 6صهیونیست؛ رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند که پاسخ امروز نیروهای مقاومت به حملات اسرائیل، منجر به وارد آمدن آسیب به 3 ساختمان و مجروح شدن 6 اسرائیلی، شده است.

انواع موشک‌هایی که خواب راحت را از صهیونیست‌ها گرفته‌اند

4 آژیر هشدار حمله موشکی در چند دقیقه/وحشت در میان صهیونیست‌ها؛ نیروهای مقاومت در پاسخ به حملات هوایی ارتش اسرائیل موجی از موشک‌باران را آغاز کرده‌اند که موجب وحشت و هراس شدید در میان صهیونیست‌ها شده است.

مشعل وارد قاهره شد/ نشست چهارجانبه با مصر، ترکیه و قطر؛ «خالد مشعل» صبح امروز وارد قاهره شد و قرار است، عصر امروز نیز در نشست چهارجانبه مصر، ترکیه و قطر شرکت کند. این نشست با حضور «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه و شیخ«حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به منظور بررسی تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه برگزار خواهد شد.

حماس: غزه را به گورستان سربازان اسرائیلی تبدیل می‌کنیم؛ «مشیر المصری» یکی از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه خبری «المنار» در پاسخ به زمزمه برخی رسانه‌ها مبنی بر احتمال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه گفت: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد این حملات را به جنگ زمینی علیه غزه بکشاند، غزه را گورستان اسرائیلی‌ها خواهیم کرد.

پنجمین سامانه گنبد آهنین اسرائیل در نزدیکی تل‌آویو مستقر شد؛ بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، پنجمین سامانه دفاع موشکی موسوم به «گنبد آهنین» در منطقه‌ای نزدیک به تل‌آویو مستقر شده است.

نمایندگان عراقی: محکوم کردن لفظی جنایات اسرائیل علیه غزه بی‌فایده است؛ تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس محکوم کردن صرف جنایات رژیم صهیونیستی را کافی ندانستند و خواستار اتخاذ مواضعی مشابه مصر در قبال این جنایات شدند و جامعه بین‌الملل را به ایستادن در کنار رژیم صهیونیستی متهم کردند.

یک رهبر جهاد اسلامی: اعلام اسرائیل برای حمله زمینی به غزه «جنگ روانی» است؛ «احمد الملل» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه گفت: ارتش اسرائیل سعی دارد جنگ را در همین حد به پایان برساند.

اسرائیل حملات جدید خود به غزه را از سر گرفت؛ همزمان با سفر «رفیق عبدالسلام» وزیر خارجه تونس به غزه اسرائیل حملات جدید خود را از سر گرفته است.

ایهود باراک در تماس با پانتا: برای حمله زمینی به غزه آماده می‌شویم؛ وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در تماس تلفنی با وزیر دفاع آمریکا از تدارک اسرائیل برای تهاجم زمینی به غزه خبر داده است.

چراغ سبز آمریکا به تل‌آویو برای حمله به غزه/ سفر امیر قطر به غزه با دستور اسرائیل؛ رئیس شورای اسلامی فلسطین، حمله اسرائیل به غزه را با چراغ سبز آمریکا دانست و گفت: به یاری خدا مقاومت همچون جنگ 22 روزه سربلند از رویارویی با اسرائیل بیرون خواهد آمد.

ارتش اسرائیل زخمی شدن 3 نظامی صهیونیست را تأیید کرد؛ ارتش اسرائیل تأیید کرد سه نظامی صهیونیست بر اثر حمله راکتی نیروهای مقاومت، در جنوب فلسطین اشغالی زخمی شده‌اند.

اظهارات عجیب سخنگوی دفتر نخست‌وزیر اسرائیل+فیلم؛ سخنگوی دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی در اظهاراتی عجیب مدعی شد در حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه هیچ کودکی زخمی نشده است.

یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی هدف راکت‌های مقاومت قرار گرفت؛ شاخه جهاد اسلامی از هدف قرار دادن پایگاه هوایی هتسریم و منطقه المجدل توسط راکت‌های مقاومت اسلامی خبر دادند.

دانشگاه اسلامی غزه هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفت؛ راشاتودی در صفحه اخبار لحظه به لحظه خود از جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان نوار غزه، از هدف قرار گرفتن دانشگاه اسلامی غزه در حملات ارتش صهیونیستی خبر داده است.

شلیک مجدد موشک از داخل کشتی‌های اسرائیل به سوی غزه؛ منابع آگاه از شلیک موشک از داخل کشتی‌های اسرائیلی به سوی منطقه «سودانی» در شمال نوار غزه خبر دادند.

تماس تلفنی «مرسی» با نخست‌وزیر پاکستان: کلید صلح خاورمیانه در حل مسئله فلسطین است؛ رئیس‌جمهور مصر و نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی، ضمن محکوم کردم حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تصریح کردند که ایجاد صلح در خاورمیانه منوط به حل مسئله فلسطین است.

نشست اضطراری وزرای خارجه عرب برای بررسی حمله صهیونیست‌ها به غزه؛ وزرای خارجه عرب عصر امروز به منظور بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ضرورت توقف این تجاوزات، در قاهره نشست اضطراری برگزار می‌کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل دستور تشدید حملات علیه غزه را صادر کرد؛ رادیو اسرائیل گزارش داده است که «بنی‌گانتز» در جلسه خود با فرماندهان ارتش، دستور گسترش حملات علیه غزه را صادر کرده است.

تظاهرات ضدصهیونیستی مقابل کنسولگری اسرائیل در استانبول؛ گروهی از مردم مسلمان استانبول در ادامه تظاهرات اعتراض آمیز علیه جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه با تجمع مقابل کنسولگری اسرائیل در ترکیه، پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.

اولین اتاق عملیات مشترک مقاومت تشکیل شد؛ عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین گفت: برای اولین بار اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی تشکیل شد و مبارزان فلسطینی توانستند پاسخ بسیار کوبنده‌ای به این رژیم بدهند.

یک نظامی صهیونیست دیگر در حمله نیروهای مقاومت زخمی شد؛ شبکه تلویزیونی الجزیره از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست دیگر در حمله موشکی مقاومت در منطقه «بئیرطوفیا» در شمال «اسدود» خبر داد.

تاکید مرسی و نخست‌وزیر مالزی بر توقف تجاوز اسرائیل علیه غزه؛ رئیس جمهور مصر و نخست‌‌وزیر مالزی با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو و بر اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین در نوار غزه تاکید کردند.

رئیس پلیس غزه: جاسوسان را تحت تعقیب قرار می‌دهیم؛ سرتیپ «تیسیر البطش» فرمانده رئیس پلیس غزه در کنفرانس خبری در غزه اعلام کرد: به وظایف روزانه خود برای حمایت از شهروندان و تاسیسات زیر بنایی ادامه می دهیم. مزدوران و افراد مشکوکی که با دستگاه‌های امنیتی مختلف همکاری می‌کنند تحت تعقیب قرار می دهیم.

اولاند خواستار خودداری نتانیاهو از اقدامات تحریک‌آمیز شد؛ اولاند در نشت‌خبری مشترک با کوموروفسکی گفت که در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از وی خواسته است تا از هر نوع اقدام تحریک آمیز که به تشدید اوضاع منجر خواهد شد، پرهیز کند.

شمار قربانیان حملات صهیونیست‌ها به 39 شهید و 350 مجروح رسید+اسامی؛ در چهارمین روز متوالی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شمار شهدا به 39 نفر و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از 350 نفر رسید که اسامی 32 شهید منتشر شد.

اسرائیل چگونه با ترور الجعبری جلوی یک توافق آتش‌بس را گرفت؛ نیویورک‌تایمز فاش کرده که الجعبری تنها چند ساعت پیش از ترور مشغول بررسی یک طرح آتش‌بس با رژیم صهیونیستی بوده است اما سران اسرائیل با ترور وی فرصت آتش‌بس را از بین برده‌اند.

پنجمین سامانه گنبد آهنین اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی فعال می‌شود؛ «ایلان بیران» مسئول سیستم دفاع پیشرفته رافائل اسرائیل در مصاحبه با شبکه 10 اسرائیل اعلام کرده است که پنجمین سامانه دفاع موشکی اسرائیل از شنبه شب یا صبح یکشنبه آماده فعالیت می‌شود.

شلیک 107 فروند موشک به سوی صهیونیست‌ها؛ پس از گردان‌های شهید «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس، گردان‌های «القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مراکز «زیکیم» و «ایرز» اسرائیل را با 107 فروند موشک هدف قرار داده است.

اسرائیل 12 ساعت قبل از ترور الجعبری با آمریکا و قطر تماس تلفنی برقرار کرد؛ یک دیپلمات اروپایی به نقل از محافل رسانه‌ای و سیاسی اسرائیلی خبر داد رژیم صهیونیستی برای تجاوز به غزه زمینه‌چینی کرده و 12 ساعت قبل از ترور «احمد الجعبری» با آمریکا و قطر تماس تلفنی برقرار کرد.

حماس: 50 هزار مبارز و 5 هزار استشهادی در غزه منتظر صهیونیست‌ها هستند؛ نماینده حماس در لبنان با اشاره به اینکه نتانیاهو باید تاوان ریسک بزرگ خود را بدهد، گفت: 50 هزار مبارز و 5 هزار نیروی استشهادی منتظر ورود نیروی زمینی صهیونیست‌ها به غزه هستند.

آنکارا ترمیم روابط با تل‌آویو را خواستار شد؛ معاون نخست‌وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه، خواستار ترمیم روابط آنکارا ـ تل‌آویو به منظور میانجیگری ترکیه برای توقف این تجاوز شد.

شلیک موشک به سوی 2 پایگاه زمینی و هوایی اسرائیل؛ گردان‌های شهید «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که پایگاه هوایی صهیونیستی «حتسریم» را با سه فروند موشک و پایگاه زمینی «تسلیم» را با 7 فروند موشک گراد هدف قرار داده است.

اقامه نماز میت غیابی برای شهدای غزه در استانبول؛ جمع کثیری از مردم مسلمان استانبول بعد از نماز جمعه در مساجد این شهر، نماز میت غیابی برای شهدای فلسطینی حملات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اقامه کردند.

تظاهرات در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها در لندن؛ روز گذشته حدود 800 نفر در شهر لندن و در مقابل سفارت بریتانیا در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها در غزه دست به تظاهرات زدند.

4 شهید در رفح و المغازی/ شمار شهدا به 35 نفر رسید؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه بدر در محله تل السلطان واقع در غرب رفح را بمباران کردند که طی آن یک فلسطینی شهید و چند نفر نیز زخمی شدند.

حمایت آلمان از حملات اسرائیل به غزه؛ «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان در واکنش به حملات اسرائیل به غزه، با ابراز نگرانی شدید از وضعیت موجود، این اقدام را حق این رژیم دانست. وستروله گفت: اسرائیل حق دارد تا از خود و شهروندانش علیه موشک‌هایی که از غزه شلیک می‌شوند، دفاع کند. اما آنچه اکنون اهمیت دارد این است که همه برای آرام شدن وضعیت تلاش کنیم.

اهداف و نگرانی‌های صهیونیست‌ها از حمله به غزه؛ پایگاه خبری فلسطین الیوم در مقاله‌ای به بررسی اهداف و نگرانی‌های رژیم صهیونیستی و همچنین سناریوهای این رژیم در حمله به نوار غزه پرداخته است.

اصابت 10 موشک به بئرالسبع در فلسطین اشغالی؛ کانال 10 اسرائیل اعلام کرد که لحظاتی پیش 10 فروند موشک به منطقه "بئرالسبع" در فلسطین اشغالی اصابت کرد.

نعیم قاسم: سلاح مقاومت در فلسطین و لبنان به سوی اسرائیل نشانه می‌رود؛ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه سلاح مقاومت در فلسطین و لبنان به سوی دشمن صهیونیستی نشانه می‌رود، تاکید کرد که تنها راه آزادسازی فلسطین، جهاد است.

وزیر بهداشت غزه: اسرائیل از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم غزه استفاده می‌کند؛ وزیر بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه از سلاح‌های کشنده ممنوعه که احتمالا در مرحله آزمایش است، استفاده می‌کند.

حمله به منازل رهبران مقاومت در دستور کار جنگنده‌های اسرائیلی؛ «المنار» در خبری فوری اعلام کرد که رژیم صهیونیستی حمله به منازل رهبران مقاومت فلسطینی را در دستور کار خود قرار داده است.

اسماعیل هنیه: مقر دیدارم با نخست‌وزیر مصر با خاک یکسان شد؛ نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه در اظهاراتی اعلام کرد: صهیونیست‌ها مقر دیدارم با نخست‌وزیر مصر را با خاک یکسان کردند.

ابومرزوق: به این زودی‌ آتش‌بسی در کار نخواهد بود؛ معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که تماس‌های زیادی برای برقراری آتش‌بس و مهار اوضاع متنشج در غزه در جریان است اما آتش‌بس به این زودی‌ها برقرار نخواهد شد.

30 زخمی در حمله اسرائیل به منزل یکی از رهبران حماس؛ در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزل «ابراهیم ابو صلاح» یکی دیگر از رهبران جنبش حماس در نوار غزه، بیش از 30 نفر مجروح شدند که حال برخی از آن وخیم گزارش شده است. هنوز درباره تعداد کشته‌های این حمله خبر دقیقی در دست نیست.

کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی غزه را گلوله‌باران کردند؛ همزمان با حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کشتی‌های جنگی این رژیم، مناطق مختلف غزه را گلوله‌باران کردند.

آژیر خطر مجدداً در فلسطین اشغالی به صدا درآمد؛ صدای انفجار در شهر صهیونیست‌نشین «عسقلان» و شهرک‌های «سدیروت» و «حوف اشکلون» در جنوب اسرائیل بار دیگر به گوش رسید.

وزارت خارجه عراق حمله اسرائیل به غزه را محکوم کرد؛ وزارت خارجه عراق امروز اعلام کرد: حمله وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین محکوم است و عراق از این ملت حمایت می‌کند. عراق حمله وحشیانه جدید دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و به شهادت رسیدن تعدادی از مردم بی‌گناه این منطقه را به شدت محکوم می‌کند.

تشدید حملات ارتش صهیونیستی/ پرواز گسترده جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز غزه؛ رژیم صهیونیستی بر شدت حملات خود به نوار غزه شدت بخشیده و جنگنده‌های این رژیم به طور گسترده بر فراز این مناطق به پرواز درآمده‌اند.

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مقر «اسماعیل هنیه»؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز 4 موشک به سوی مقر نخست‌وزیری فلسطین در غزه شلیک کردند که بر اثر آن، این ساختمان آتش گرفت.

تاکید پوتین و اردوغان بر لزوم توقف فوری خشونت‌ها در نوار غزه؛ رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی ضمن تأکید بر ضرورت توقف خشونت‌ها در نوار غزه توافق کردند برای برقراری آرامش در منطقه تلاش کنند.

اسرائیل منزل یکی دیگر از رهبران حماس را هدف قرار داد؛ شبکه خبری المنار لبنان در خبری فوری گزارش داد که منزل «ابراهیم ابوصلاح» یکی دیگر از رهبران فلسطینی در غزه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

اسرائیل دور جدید حملات خود به غزه را از سر گرفت؛ شبکه تلویزیونی المنار لبنان در خبری به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد که اسرائیل دور جدید حملات خود را به غزه آغاز کرده است.

اصابت موشک مقاومت به تل‌آویو/آژیر خطر در قدس اشغالی به صدا درآمد؛ مقاومت فلسطین بار دیگر شهر تل آویو را هدف حملات موشکی خود قرار داد. بر اساس این گزارش، یک موشک به شهر تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی اصابت کرد. شبکه المنار گزارش داد که همچنین صدای آژیر خطر در قدس اشغالی شنیده می‌شود.

جنگنده‌های اسرائیلی مسجدی را در غزه هدف قرار دادند؛ جنگنده های رژیم صهیونیستی در ادامه موج حملات خود به غزه مسجد «عبدالرحمن» در اردوگاه البریج را هدف قرار داده و آن را کاملا تخریب کردند. جنگنده‌های صهیونیستی همچنین اطراف مسجد «السجده» در محله البصره در شهر غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

اوباما هم به حمله اسرائیل مهر تایید زد و هم از مصر برای کاهش درگیری تقدیر کرد؛ رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوهای تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور مصر، از حمله اسرائیل به غزه حمایت کرد و در نقطه مقابل آن از تلاش‌های قاهره برای کاهش تنش تقدیر کرد.

جنگنده‌های ارتش اسرائیل بار دیگر غزه را بمباران کردند؛ رژیم صهیونیستی موج جدیدی از حملات هوایی را در ساعت اولیه روز چهارم جنگ علیه مردم غزه آغاز کرده است. دقایقی قبل در اولین حمله امروز، جنگنده‌‌های اسرائیلی خان یونس را هدف قرار دادند که تلفات جانی نداشت.

موشک‌های مقاومت، اسرائیل را به تقویت گنبد آهنین مجبور کرد/حمله به دفتر کادیما؛ در پی اصابت موشک‌های گردانهای مقاومت بر بیت‌المقدس و شهرک‌های صهیونیست‌نشین، اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد توان سامانه گنبد آهنین را تقویت کند.

شلدون فوت: جنگ غزه با هدف امنیتی کردن فضا و جذب رای در انتخابات اسرائیل است؛ استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا گفت: «جنگ‌طلبان صهیونیست در اسرائیل از انتخابات گذشته یاد گرفته‌اند که آنها با ایجاد حادثه‌هایی برای ترساندن رای‌دهندگان، می‌توانند کاندیداهای صلح را شکست دهند. این در شرایطی است که فلسطینی‌ها موشک‌هایی را با قابلیت هدف قرار دادن تل‌آویو دارند. هر تهدید امنیتی فزاینده علیه اسرائیل در مقایسه با حملاتی که اسرائیل در منطقه انجام می‌دهد، کمتر هست.»

رایزنی پانتا و باراک درباره جنگ با غزه؛ «لئون پانتا»، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با «ایهود باراک»، همتای صهیونیست خود از وی خواست تا درگیری‌ها را تشدید نکند.

گروههای فلسطینی: مبارزان فلسطینی به مقابله با حملات ادامه می‌دهند/اسرائیل برای آتش‌بس جدی نیست؛ گروههای مبارز فلسطینی جمعه شب در پایان نشست خود بر ادامه مقابله با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کردند و گفتند که این رژیم برای برقراری آتش‌بس جدی نیست.

عزت الرشق: دشمن بدنبال فرار از بحران/آتش‌بس تنها با شروط مقاومت فلسطین؛ «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس گفت که رژیم صهیونیستی انتظار چنین پاسخ کوبنده‌ای از مقاومت فلسطین را نداشت و برقراری هرگونه آتش‌بس با شروط مقاومت فلسطین خواهد بود.

لیبرمن: حمله به غزه ادامه می‌یابد؛ اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: ارتش اسرائیل حملات خود به نوار غزه را تنها بعد از تحقق اهدافش از این حملات متوقف خواهد کرد. هدف اسرائیل افزایش قدرت خود در بازدارندگی و متوقف کردن حملات موشکی از غزه به جنوب (فلسطین اشغالی) است و ارتش اسرائیل بعد از تحقق این اهداف حملات به نوار غزه را متوقف خواهد کرد.

چراغ سبز کابینه اسرائیل برای گسترش حملات به غزه؛ کانال 10 اسرائیل خبر داد که کابینه ارشد رژیم صهیونیستی برای عملیات نظامی در عرصه زمینی و گسترش حملات به غزه چراغ سبز نشان داده است.

حزب سوسیال دموکرات اسرائیل خواستار آغاز مذاکرات فوری با حماس شد؛ «زهافا غلئون» رئیس حزب «مرتس» اسرائیل، حزب چپ گرای سوسیال دموکرات صهیونیستی از تل آویو خواست تا هر چه سریعتر گفت‌وگوها با حماس در خصوص پایان دادن به درگیری ها در غزه را آغاز کند.

حمله تازه مقاومت به فلسطین اشغالی/نگرانی نتانیاهو از هواپیمای بدون‌سرنشین حماس؛ رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک صهیونیست نشین کیبوتس رعیم در شرق دیر البلح امشب هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

موج دوباره حملات صهیونیست‌ها به غزه آغاز شد/شهادت یک فلسطینی دیگر؛ شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش از آغاز موج تازه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به‌ویژه شهر غزه خبر داد.

شلیک 211 موشک به فلسطین اشغالی/ انهدام یک جیپ صهیونیستها؛ شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش گفت: گردانهای عزالدین قسام در آمار خود اعلام کرد که در طول روز جمعه 211 فروند موشک به اهداف مختلف در داخل فلسطین اشغالی شلیک کرده و یک دستگاه جیپ ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کرده است.

آرامش شکننده در نوار غزه برقرار شده است؛ خبرنگار شبکه خبری الاقصی لحظاتی پیش در گزارش زنده خود از مقابل بیمارستان شفای شهر غزه گفت: آرامش شکننده ای در نوار غزه بویژه شهر غزه برقرار است.

مقتدی صدر: لزوم فراخوانی سفرای خارجی از تل‌آویو/به یاری غزه خواهم شتافت؛ رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای با اعلام اینکه همه تلاش خود را برای یاری مردم غزه به کار خواهد گرفت فراخوانی سفرای خارجی از رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

30 شهید و 290 زخمی در حملات 3 روز گذشته به غزه؛ حملات صهیونیست‌ها منجر به شهادت 30 فلسطینی و زخمی شدن 290 نفر شده که 9 نفر از شهدا کودکان هستند.

تصویب فراخوان 75 هزار نیروی ارتش اسرائیل؛ کابینه اسرائیل فراخوان 75 هزار نیروی ذخیره نظامی را تصویب کرد. رسانه‌های صهیونیستی خبر داده‌اند که کابینه ارشد این رژیم‌ احتمالا حمله زمینی به غزه را تصویب می‌کند؛ همزمان دو عضو کابینه پیشنهاد اشغال بلندمدت غزه را ارائه کرده‌اند.

اسرائیلی‌ها به اورژانس هم رحم نکردند/5 نفر زخمی شدند؛ دقایقی قبل در حمله جنگنده‌های صهیونیست به اورژانس بیمارستان هلال احمر غزه در منطقه تل اللهوا 5 نفر از جمله یک کودک زخمی شدند.

فیلمی از آنچه در غزه می‌گذرد؛ رژیم‌صهیونیستی در حملات هوایی خود به نوار غزه که از روز چهارشنبه آغاز شد، حداقل 29 فلسطینی را به شهادت رسانده که در این میان چندین کودک نیز به شهادت رسیده‌اند.

حمله صهیونیست‌ها به دیر البلح با یک شهید و دو زخمی؛ حمله جدید موشکی رژیم صهیونیستی به دیرالبلح در مرکز غزه یک شهید و دو زخمی بر جای گذاشت، در این حمله که با شلیک موشک به سوی یک موتور سیکلت در شهر دیرالبلح در مرکز غزه انجام شد، یک نفر به شهادت رسید.

حاشیه‌های کنفرانس خبری نولاند درباره غزه؛ خبرنگاری سوالی را در زمینه کاهش درگیری‌ها مطرح کرد و گفت که «آیا به منظور توقف درگیری‌ها اسرائیل نیز نباید بمباران غزه را متوقف کند؟» که نولاند از پاسخ به این سوال طفره رفت و گفت که «اسرائیل از خودش دفاع می‌کند و من وارد بحث‌های تاکتیکی دفاعی اسرائیل نخواهم شد». این خبرنگار و همچنین یک خبرنگار دیگر با تاکید بر اینکه جواب سوال خود را نگرفته‌اند، سوالشان را تکرار کردند که نولاند باز هم طفره رفته و جواب قبلی خود را تکرار کرد. در ادامه خبرنگاری در واکنش به اظهار نظر نولاند که گفت «وارد بحث درباره تاکتیک‌های دفاعی اسرائیل نمی شوم»، اظهار داشت: «آیا راکت‌های فلسطینی‌ها تاکتیک دفاع از خود نیست؟»

دبکا فایل: مقاومت هنوز ده‌ها فروند موشک فجر در اختیار دارد؛ با گذشت سه روز از آغاز حمله اسرائیل به غزه و صدها شلیک جنگنده‌های اسرائیلی، منابع اطلاعاتی گزارش داده‌اند که نیروهای مقاومت هنوز ده‌ها فروند موشک دوربرد فجر در اختیار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها