يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۲۴۴۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۲۶ آبان ۱۳۹۲
مستند «شهید چمران» در مجموعه «در سرزمین عشق» رضا میرکریمی آماده نمایش شده و نریشن این مجموعه را پرویز پرستویی گفته است.
به گزارش  تسنیم،‌ مستند داستانى «در سرزمین عشق» با تکنیک کمیک موشن درباره تعدادی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جنگ و با هدف آشنایی نسل جوان با این شخصیت‌ها ساخته می‌شود. تولید این پروژه از سال ٩٠ شروع شد و سیدرضا میرکریمی کارگردان و محمد پیرهادی در مقام تهیه‌کننده مدت‌ها با روشى بدیع و جذاب در حال تولید این مجموعه هستند.
 
عوامل تولید پس از آزمودن روشهاى مختلف به نتیجه دلخواه خود رسیدند، چون ابتدا قرار بر استفاده از قالب مستند زنده و آرشیو بود، اما سرانجام گروه به روش انیمیشن کمیک موشن با زمان تقریبى ٣٠ دقیقه رسیدند.
 
در این مجموعه شهدای گرا‌ن‌قدری از جمله «مصطفی چمران»، «ابراهیم همت»، «عباس دوران»، «علی‌اکبر شیرودی»، «حسین خرازی»، «حسن باقری» و «مهدی باکری» از شهدایی هستند که در این پروژه به زندگی آنها پرداخته می‌شود. در ایران برای نخستین بار است که اثری در این قالب، با این مضمون و حجم برای نوجوانان و جوانان طراحی می‌شود.
 
مستند «شهید چمران» آماده نمایش شده و نریشن این مجموعه را پرویز پرستویی گفته است.
 
مستند شهید «عباس دوران» هم در مراحل پایانی و میکس نهایی است و به‌زودی آماده نمایش می‌شود.
 
بقیه مستندها نیز در مرحله طراحی قرار دارد که بیش از 50 درصد از کارهای آن انجام شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اگر تا پایان سال جاری مشکلی به وجود نیاید طراحی این قسمت‌ها نیز به پایان می‌رسد.
 
جهان بیگلری پیش از این به تسنیم گفته بود: همان‌طور که در آثار سینمایی حوزه هنری با سینماگران حرفه‌ای و شاخص همکاری کرده‌ایم، یکی از امتیازهای مجموعه سرداران عشق را حضور تیمی حرفه‌ای و باورمند به راه و تفکر این شهدا در پروژه می‌دانم. دوستان و همراهانی که با علاقه و جدیت برای بهتر شدن کیفیت فنی و هنری این پروژه تلاش کردند و حاصل کارشان در یاد خواهد ماند. امیدوارم این مجموعه مستند، آغاز راهی باشد که در آن برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت یاد و خاطره سرداران بزرگ دفاع مقدس گام برداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها