کد خبر: ۱۸۳۰۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
یادمان نرود که در سال ۸۸، کانون اصلی هدایت اغتشاشات در همین شبکه اجتماعی مستقر بوده و سران فتنه از این بستر استفاده‌های سوء بسیار کرده‌اند.
به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، پس از اجرای سناریوی عادی سازی استفاده از فیس بوک توسط افراد تجددگرا و تأیید رسمی بودن اکانت برخی از مسئولین، حال باید شاهد این چنین آزادی‌هایی در سطح شهر بوده و به روند عادی سازی بیش از پیش این شبکه اجتماعی تهدیدزا، چشم و گوش بسته و در انتظار رسیدگی مسئولین ذی ربط به این چنین اقداماتی باشیم.
 
در همین راستا جای دارد اشاره‌ای مختصر به تهدید‌ها و آسیب‌های این شبکه اجتماعی داشته باشیم و یادمان نرود که در سال 88، کانون اصلی هدایت اغتشاشات در همین شبکه اجتماعی مستقر بوده و سران فتنه از بستر این شبکه استفاده می‌نمودند.
 
نصب تبلیغات چشم پرکن در معابر اصلی و مراکز پر رفت و آمد شهر که در بالای ساختمان‌های چندین طبقه و با نورپردازی‌های خیره کننده و ابعادی بزرگ صورت می‌گیرد به مراتب از تابلوهای مجاز شهری توجه مردم و مسولین را به خود بیشتر جلب می‌کند. اما نکته قابل بحث اینجا است که چرا با این پدیده رو به گسترش برخوردی صورت نمی‌گیرد!
 


یک آموزشگاه زبان انگلیسی در فلکه دوم صادقیه به شیوه فیس بوکی آزادانه تبلیغ و جلب مشتری می‌کند. در سال‌هایی که گذشت ما روز به روز شاهد پیدایش شبکه‌های اجتماعی نوظهور در عرصه فضای مجازی بودیم که در واقع هر کدام از این شبکه‌ها به دنبال مدیریت زندگی دوم ما در عرصه فضای مجازی هستند و از ارائه این بستر رایگان به عموم مردم، تنها اغراض پلید پشت پرده خود را پیگیری می‌کنند.
 
در این باره می‌باید این موضوع را اذعان داشت که تمامی این شبکه‌های اجتماعی در ‌‌نهایت یک هدف مشترک دارند و آن مهندسی افکار عمومی از طریق استخراج داده‌های ذهنی افراد می‌باشد و به همین منظور فرایندی را در پیش گرفته‌اند که به چندی از اقدامات آن‌ها اشاره می‌کنیم:
 
ترویج بی‌بند و باری و ازبین بردن حیطه بندی در حریم افراد، اعتماد سازی و القای امنیت کاذب این بستر نسبت به زندگی حقیقی افراد، شکستن قبح بیان گناهان کبیره، درگیر کردن افراد با مطالب تهییج کننده جنسی، ایجاد پایگاهی برای انعقاد قرارهای نامشروع اجتماعی وسیاسی، انجذاب افراد به فرق ضد دینی وانحرافی، اسلام هراسی و ایجاد حس دین زدگی، ترویج زندگی مصرف گرایی و سکولار، تعویض جایگاه هنجارهای اجتماعی با ناهنجاری‌ها و... که این‌ها بخشی از اقدامات مخرب شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز همانند فیس بوک است.
 
در پایان این سوال به ذهن انسان متبادر می‌شود که باوجود واقعیات آشکار و مشخص این شبکه اجتماعی چرا موضع گیری شفافی از سوی مسئولین ذی ربط نسبت به این شبکه اجتماعی صورت نمی‌گیرد؟

 

منبع: بسیج پرس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها