يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۳۴۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۹ آبان ۱۳۹۲

خبرگزاری حوزه-  حضرت آیت الله مکارم شیرازی، امروز در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عاشورای حسینی در کشور، گفتند: مراسم عاشورای امسال در تمام شهره با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد. درخارج ازکشور نیز چه در بلاد اسلامی و چه غیر اسلامی، دسته های عزادارای برپا بود و  علی رغم تلاش دشمنان که با بمب گذاری و ترور می خواستند مراسم عزای حسینی برگزار نشود، با عظمت خاصی برگزار گردید.

اشک اساتید ژاپنی در روز عاشورا
 
این مرجع تقلید با اشاره دیدار جمعی از اساتید دانشگاه ژاپن با معظم‌له، افزودند:  عده ای از اساتید دانشگاه های ژاپن به ملاقات ما آمده بودند که یا دارای مذهب بودا و یا اصلا مذهب نداشتند، اما تحت تاثیر مراسم عاشورای حسینی قرار گرفته بودند و می گفتند "اشکهای ما جاری شد".
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت مقابله با بدعت‌ها و انحرافات، تصریح کردند: عزاداری حسینی اگر با خرافات آمیخته نشود، مایه پیشرفت اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) در جهان است.
 
ایشان با بیان این که عده ای می خواهند خرافات را وارد عزای حسینی کنند، یادآور شدند: دست هایی درکار است تا هر سال خرافات جدیدی به عزاداری امام حسین (ع) افزوده شود.
 
معظم له تاکید کردند: علما و روحانیون نگذازند خرافات ضمیمه عزا داری ها شود؛ زیرا دشمنان می دانند تنها کاری که عزاداری ها را خدشه دار می کند، اضافه کردن خرافات است. 
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از بروز خرافات در عزاداری ها، خاطرنشان کردند: باید همان گونه که اهل بیت(ع) و بزرگان عزاداری می کردند، همان را انجام داد.
 
نامه شهروند کویتی
 
این مرجع تقلید با قرائت نامه یکی شهروندان کویتی در مورد قمه زنی در روز عاشورای حسینی، افزودند: وی در این نامه نوشته که روز عاشورا دیدیم هزاران نفر از زن و مرد به خیابان ها ریخته اند و عزاداری می کنند و به علت قمه زنز عده ای، بوی خون فضا را گرفت و خون ها فراوانی ریخت، عده ای نیز از قمه زنی عکس می گرفتند و به سراسر دنیا ارسال می کردند!
 
برهمگان لازم است که در مقابل خرافات بایستند
 
معظم له با تاکید بر این که بارها گفته ایم قمه زدن و هرنوع آزار و اذیت رساندن به بدن حرام  است، یادآور شدند: برهمگان لازم است که در مقابل خرافات بایستند.
 
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) اظهارداشتند: تمام کسانی که راه سیر و سلوک و قرب الی الله را پیموده اند، می گویند مسیر اصلی آن نماز شب است.
 
ایشان با شاره به این که خداوند می فرماید "ای پیغمبر اگر مقام محمود می خواهید در بیداری آخر شب و نماز شب است"، یادآور شدند: انسان در آن موقع تنهاست و هیچ گونه ریایی در اعمال او نیست.
 
توصیه ای به جوانان
 
این مرجع تقلید با اشاره به ابن که برخی جوانان سئوال می کنند که استادی به ما معرفی کنید، به آنان توصیه کردند: احتیاجی به این چیزها نیست، همین که نماز را با حضور قلب بخوانید، خداوند همه چیز را به شما عنایت می کند.
 
ایشان با بیان این که نماز شب اهل علم را حفظ می کند و برای انجام آن به تشریفات خاصی نیاز نیست، یادآور شدند:
 
در دنیایی زندگی می کنیم که زمینه گناه زیاد است و اهتمام به نماز شب از عوامل بازدارنده گناه است.
معظم له در پایان ابراز امیدواری کردند که خداوند به همه توفیق دهد از این عبادت بهره ببرند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها