أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۳۴۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
راه طولانی دستیابی به فناوری پهپادها و ساخت نمونه های پیشرفته آن برای کشورهای جهان، دهها سال طول کشیده و موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مدتی بسیار کوتاه تر با نمونه های مختلف کاربردی بویژه فطرس چشم شبکه خبری دولت انگلیس را گرفته است.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، پهپادها که امروزه به عنوان راه بی خطر و کم هزینه رسیدن به اهداف تحقیقاتی و عملیاتی در عرصه نظامی و غیرنظامی مورد توجه قرار گرفته است. بی بی سی در گزارشی به مناسبت رونمایی از پهپاد فطرس به سراغ هوشنگ حسن یاری استاد کالج نظامی کینگستون کانادا رفت.

وی گفت: فطرس بزرگترین پهپاد ساخته شده در ایران است و با مشخصاتی که برای آن ارائه شده است، با برد دو هزار کیلومتر می تواند مناطق مختلف منطقه از جمله اسرائیل را زیر پوشش بگیرد و حامل بمب هم باشد. وی افزود: تولید فطرس با این ویژگی ها به این معنی است که نسبت به گذشته ایران پیشرفت های بیشتری کرده است و از جایی که جنگ های آتی به بهره گیری از تجهیزات و نه اجبارا افراد نیاز خواهند داشت، در نتیجه می تواند به نیروهای مسلح ایران کمک کند.

حسن یاری ادامه داد: برای نمونه می توان به استفاده آمریکا از پهپاد در مرز افغانستان، پاکستان، یمن، سومالی و نقاط دیگر اشاره کرد، زیرا بی اینکه تلفاتی را تحمل کند، می تواند مشکلات جدی برای مخالفان واشنگتن به وجود بیاورد.

وی اضافه کرد: می توان احتمال داد با توجه به اینکه آمریکا دشمن اصلی ایران، آمریکا است و مقامات جمهوری اسلامی همواره بر این مسئله تاکید داشته اند و با توجه به اینکه آمریکایی ها نیروهای عمده ای را در خلیج فارس نگهداری کرده و خواهند کرد، در نتیجه این پهپاد می تواند در جنگ احتمالی کمک کند.

البته بی بی سی در ادامه رویکردهای ضدایرانی خود بوِیژه اینکه چندی پیش برای دفاع از موجودیت رژیم اشغالگر قدس با سابقه چند ساله، ایران را و چند کشور کهن منطقه را جعلی خوانده بود، این بار نیز فرضیه بافی کرد. دولتی انگلیس در همین چارچوب اعلام کرد: ایران هر از چند گاهی از تجهیزات نظامی جدید مانند هواپیما، تانک، موشک، زیردریایی و پهپاد رونمایی می کند که تایید بعضی از این دستاوردها به صورت مستقل امکان پذیر نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها