أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۳۸۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۳۰ آبان ۱۳۹۲

به گزارش پایگاه 598 به نقل از آژانس خبری شیراز «شیرازنا» یکی از معضلات اجتماعی شهر شیراز که بیش از سایر کلانشهرها به چشم می‌آید، وجود پدیده‌ای با عنوان «اجاره منزل مبله» و تبلیغات گسترده‌ی این نوع خانه‌ها بر در و دیوارهای این شهر است.

این معضل که تا چندی پیش در آستانه‌ی تعطیلات عید نوروز و در روزهای آخر اسفندماه  نمود بیشتری داشت  اما اکنون روز به روز بر تعداد تبلیغات این نوع خانه‌ها بر در و دیوار شهر افزوده می‌شود!

از سویی تبلیغات اجاره‌ی منازل مبله در شیراز چهره‌ی شهر را نازیبا و سالانه شهرداری شیراز را متحمل صرف میلیون‌ها تومان هزینه بابت زیباسازی و محو اینگونه تبلیغات از سیمای شهری می‌کند و از سوی دیگر رواج قارچ‌گونه این نوع اماکن، می‌تواند به سرمایه‌گذاران هتل‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و سایر اماکن اقامتی قانونی در شیراز لطمه وارد کند و این صنف را  با ورشکستی مواجه سازد و از جهت دیگر نیز می‌تواند محلی امن برای برنامه‌ریزی برای اقدامات خرابکارانه از سوی ضدانقلاب و تهدیدی برای امنیت ملی کشورمان شود و این خانه‌های مبله را به خانه‌های تیمی تبدیل کند!

علاوه بر همه‌ی معایب پدیده‌های خانه‌های مبله، متأسفانه آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی که بعضاً در زیر پوست برخی از این منازل مبله می‌افتد زنگ خطری جدی‌ای را به صدا درآورده است.

منازل مبله یا خانه‌های امن فساد؟!

متأسفانه شاهدیم برخی از این منازل مبله به «خانه‌های امن فساد» تبدیل شده است و برای افرادی که به دنبال افکار شیطانی‌اند و برای برطرف شدن نیازهای جنسی خود به دنبال اماکنی خلوت و در حقیقت پناهگاهی به دور از خانواده و دستگاه‌های نظارتی هستند، این نوع از خانه‌ها می‌تواند گزینه‌ای امن و ارزان برای آنان باشد!

اجاره منزل مبله حتی برای یک شب!

تأکید برخی از این تبلیغات بر روی عباراتی همچون «اجاره حتی برای یک شب» اگرچه می‌تواند در نگاه خوشبینانه بدون ایراد و طبیعی باشد اما می‌تواند نوعی تحریک کننده و نشانده‌ی اهداف غیراخلاقی مالکان اینگونه‌ی خانه‌ها نیز باشد که به سادگی در و دیوار شهر را به تسخیر تبلیغ مقاصد پلید خود درآورده‌اند!

دستگیری چند باند مفاسد اخلاقی در منازل مبله شیراز!

در همین راستا اخیراً معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با اشاره به معضلات گسترش پدیده‌ی اجاره‌ی منازل مبله در شیراز گفته است: «برخی از این اماکن به محل مناسبی جهت ارتکاب جرائم اخلاقی و مالی تبدیل شده بود که با توجه به دستگیری چند باند مفاسد اخلاقی و اجتماعی در این منازل، به منظور پیشگیری از جرائم و مفاسد اجتماعی و اخلاقی با دستور قضایی فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان اجاره منازل مبله ممنوع شد.»

عدم جدیت مسئولان در برخورد با منازل مبله در شیراز!

اگرچه این مسئول قضایی از ممنوع شدن فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان اجاره منازل مبله و از هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برای پلمب این منازل خبر داده است اما سال گذشته نیز مدیر امور اجرایی و هماهنگی مناطق شهرداری شیراز نیز همین وعده را داده بود و از هماهنگی با دستگاه قضایی برای برخورد با اجاره‌دهندگان و تبلیغ‌کنندگان منازل مبله خبر داده و گفته بود افرادی که در خصوص اجاره منازل مبله در سطح شهر تبلیغات کرده‌اند فقط ۱۰ روز مهلت دارند نسبت به امحاء و پاکسازی تبلیغات خود اقدام کنند و در غیر این صورت خطوط تلفن‌های مندرج در تبلیغات قطع و شهرداری راساً برای پاکسازی تبلیغات اقدام می کند و سپس تمام هزینه ها به همراه ۱۵ درصد خسارت اضافه، از مالک دریافت خواهد شد.

به‌نظر می‌آید برای مقابله با عواقب جبران‌ناپذیر گسترش پدیده خانه‌های مبله، هماهنگی و جدیت دستگاه‌های مربوطه را در برخورد با مالکان و تبلیغ کنندگان این نوع اماکن را می‌طلبد که در صورت اهمال مسئولان انتظامی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیری در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها