يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۴۳۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۰۳ آذر ۱۳۹۲
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از پیشنهاد ارائه شده خود به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: به آقای روحانی گفتم که وزرای فعلی نظرات وزرای سابق را دریافت کنند و گعده‌های روسای‌جمهور سابق تشکیل شود.
به گزارش 598، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امشب در نشست ماهانه این تشکل سیاسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی، گفت: وی حقیقتا یکی از نیروهای کم نظیر و حتی بی‌نظیر انقلاب اسلامی بود و از آغاز نهضت حضرت امام(ره) تا آخرین لحظات حیاتش در خدمت انقلاب و رهبری بود. 

 
وی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی نسبت به اقدام رژیم طاغوت مبنی بر برخورد با امام‌خمینی(ره) واکنش نشان داد و در حمایت از ایشان طومار جمع کرد، اظهار داشت: مرحوم عسگراولادی با این اقدام ثابت کرد امام‌خمینی(ره) از مراجع تقلید است و در آن زمان تعدی به مراجع سخت بود. 

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص بارزترین ویژگی مرحوم عسگراولادی، گفت: وی وقت خود را در اختیار مردم و مددجویان کمیته امداد می‌گذاشتف به طوری که در روزهای جمعه از صبح تا شب در کمیته امداد حضور پیدا می‌کرد و ارباب رجوع امدادی را می‌پذیرفت. 

 
باهنر تاکید کرد: تراز و شاقول مرحوم عسگراولادی ولایت بود و این موضوع را(ولایت‌مداری) چه در زمان امام(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری به اثبات رساند. 

 
وی از راه‌اندازی وب‌سایت جدید جامعه اسلامی مهندسین خبر داد و با بیان اینکه برای ارتباط با مخاطبین وب‌سایت خبری طراحی شده است، از اعضای جام درخواست کرد تا نحوه همکاری خود را با این وب‌سایت اعلام کنند. 

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به عملکرد 100 روزه دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌گویند دولت می‌خواهد در این 100 روز گزارش عملکرد خود را ارائه دهد در حالی که آقایان دولت تاکید دارند در این 100 روز شاخصه‌های عمده‌ای را که تحویل گرفته‌اند در قالب گزارش تهیه و ارائه دهند. 

 
باهنر با بیان اینکه ما از برخی از وزرای دولت دعوت کرده بودیم تا در این نشست در خصوص اقدامات دولت صحبت کنند، افزود: وزرا گفتند بهتر است اول رئیس‌جمهور در این باره صحبت کند و بعدا ما توضیحات خود را ارائه می‌‌دهیم. با آنهایی هم که در دولت نبودند صحبت کردیم تا نظرات خود را در این نشست درباره اقدامات دولت بیان کنند و آنها هم دلیل آوردند که بعد از گزارش رئیس‌جمهور صحبت می‌کنیم. از این رو امشب قرعه نام به بنده افتاد. 

 
وی تاکید کرد: پیرامون اقدامات و مسائل 100 روزه دولت می‌توان بحث‌های متنوعی را مطرح کرد اما یکی از بحث‌های جنجالی این روزها موضوع سیاست‌خارجی و بحث‌های هسته‌ای است. 

 
"کلید مذاکرات از سفر روحانی به سازمان ملل خورد و پس از آن مذاکرات ادامه پیدا کرد تا به این لحظه که خبرهای مذاکرات لحظه به لحظه در سایت‌های خبری منتشر می‌شود"

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه تلاش‌های جدی از طرف دولت با ارائه سیاست‌های راهبردی تحت عنوان نرمش قهرمانانه صورت گرفته است، تصریح کرد: در داخل دو دیدگاه وجود دارد که با هم متفاوت است. دیدگاه اول می‌گوید ما نگرانیم که دولت کاری انجام دهد که به مصلحت نظام نباشد و خطوط قرمز را رعایت نکند، یعنی با اقدامات خود 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت را مخدوش کند و عده‌ای دیگر هم می‌گویند با این سفت و سخت‌گیری‌ها ممکن است کار به بن‌بست بخورد و اوضاع و احوال تغییر کند.

 
باهنر تاکید کرد: من بارها گفته‌ام و باز می‌گویم که مسئله تحریم‌ها نه ورق‌پاره است و نه می‌تواند ما را به شعب ابی‌طالب ببرد، ضمن اینکه بر این باورم تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور بیش از 30 درصد نیست و 70 درصد آن با خردجمعی، اعتدال، تدبیر، سیاست‌های راهبردی و اقتصاد مقاومتی حل می‌شود. 

 
وی با اشاره به ترکیب تیم مذاکره کننده ایرانی، گفت: مقام معظم رهبری تعابیر روشنی را به کار بردند. واقعا ما در جنگ جدی بین‌ المللی قرار گرفته‌ایم و سرداران ما همین افرادی هستند که آنها را به پای میز مذاکره فرستادیم و از این رو باید حمایت شوند و تضعیف آنان را به مصلحت نمی‌دانیم. 

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: خط قرمزها در داخل روشن است و اگر ما بخواهیم تحلیلی ارائه دهیم باید بگوییم 1+5 می‌خواهد حداکثر امتیاز را بگیرد تا حداقل امتیاز را بدهد. در حالی که هیئت ایرانی خطوط قرمز را رعایت و از آن عبور نمی‌کند و کسی در داخل ابراز نگرانی نکند. 

 
باهنر اظهار داشت: مگر هیئت ایرانی می‌تواند چیزی را امضاء کند که نظام آن را قبول نداشته باشد؟ ایران صاحب دارد و مجری دیگران هستند. بنابراین حواسمان جمع است و از این رو خیالتان راحت باشد. 

 
وی با بیان اینکه ما به دنبال بازی برد- برد هستیم، افزود: اگر طرف مقابل به دنبال برد - باخت باشد باید بداند که این بازی تبدیل به باخت باخت می‌شود.

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین وظیفه و فعالیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را سخت و نفس‌گیر عنوان کرد و با بیان اینکه وزرای خارجه 1+5 به ژنو سفر کردند، گفت: به گفته وزیر امورخارجه 90 درصد مسائل حل شده و 10 درصد باقی مانده که از قضا این 10 درصد هم مهم است. 

 
باهنر خاطرنشان کرد: نباید این تحلیل را ارائه دهیم که اگر مذاکرات به نتیجه برسد مشکلات به سرعت حل می‌شود. همان‌طور که گفتم 70 درصد مشکلات ربطی به تحریم‌ها ندارد. 

 
وی با بیان اینکه باید به آمارهایی که از سوی دولت ارائه می‌شود اعتماد کرد و این آمارها را درست خواند، گفت: دولت و دولتی‌ها در مسائل اقتصادی به دنبال 5 شاخص کلان هستند که این 5 شاخص عبارت است از سطح تولید، سطح عمومی قیمت‌ها و به عبارتی تورم، بیکاری یا سطح اشتغال و توسعه انسانی که متاسفانه این شاخصه‌ها خوب نبوده است، به طوری که رشد اقتصادی در سال 91 به منهای 5.4 درصد رسید و رشد تاسف‌باری است. 

 
نائب رئیس دوم مجلس خاطرنشان کرد: در دولت هاشمی‌رفسنجانی نیز ما تورم 49 درصد را تجربه کردیم اما این برهه کوتاه بود و مجلس وارد میدان شد و این تورم 49 درصدی افت کرد و عادی شد. 

 
باهنر با بیان اینکه ما تورم مستمر بالای 30 درصد را سراغ نداشتیم، اظهار داشت: این اولین تورمی است که مردم آن را تجربه می‌کنند. متاسفانه بیکاری وضعیت خوبی ندارد. بیکاری به عدد بالای 13 درصد رسیده و البته در بدنه جوانان بیکاری دو برابر شده که این اصلا مناسب نیست. 

 
وی ادامه داد: دولت می‌تواند ظرف 3 الی 4 ماه بگوید که دولت‌های گذشته این کارها و اقدامات را انجام داده‌اند و از این رو از دولت یازدهم می‌خواهم نگاه به عقب را تمام کند و اگر هم می‌خواهد نگاه به عقب داشته باشد، عادلانه نقد کند و نباید بی‌انصافی کرد.

 
"ما در جلسه مشترکی که بین دولت و مجلس داشتیم موضوعی مبنی بر اینکه انبارها خالی بود و الان پر شده مطرح شد. این حرف دقیقی نیست و ما نمی‌گوییم حرفی زده نشود بلکه می‌گوییم حرف‌ها نزدیک به واقعیت باشد و اقرار در آن نباشد"

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه بهترین راه‌حل برای نقدینگی توجه و اهمیت دادن به تولید است، گفت: با تولید هم صاحب سرمایه سود می‌برد و هم اشتغال بالا می‌رود. به همین جهت عمده مشکلات به تولید باز می‌گردد. معتقدم با تولید می‌توان اشتغال و سطح قیمت‌ها را حل کرد. 

 
باهنر با بیان اینکه خرج دولت بیش از دخلش است، تاکید کرد: دولت ما مملکت را گران اداره می‌کند. این در حالی است که ما مشکلات پیچیده‌ای داریم و باید برای این مشکلات برنامه‌ریزی کنیم. 

 
وی به انتقاد از اجرای مسکن مهر توسط دولت احمدی‌نژاد پرداخت و با بیان اینکه اگر مسکن مهر نبود تورم 40 درصدی به 30 درصد می‌رسید، ادامه داد:‌ البته دولت احمدی‌‌نژاد برای یک عده که صاحب مسکن نبودند مسکن تهیه کرد اما در عوض 10 درصد تورم را به 17 میلیون خانوار کشور تحمیل کرد و فقط یک میلیون خانوار با اجرای مسکن مهر خانه‌دار شدند. 

 
نائب رئیس دوم مجلس با طرح این پرسش که آیا باید مسکن مهر را تعطیل کنیم؟ افزود: تعطیلی مسکن مهر به این سادگی نیست، چرا که توقع اجتماعی را در جامعه ایجاد کردیم و باید به آن پاسخ دهیم. 

 
باهنر به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه ما با امید یارانه‌ها را شروع کردیم، تصریح کرد: از روز اول قانون منحرف شد، چرا که پول خانوارها باید از 20 هزار تومان نه 40 هزار تومان شروع می‌شد. با این حال امروز 70 میلیون جمعیت مبلغ 45 هزار تومان را دریافت می‌کنند و اکثر آنها حقشان است که این مبلغ را بگیرند. 

 
وی با بیان اینکه دولت برای هدفمندی یارانه‌ها 700 میلیارد کسری دارد، گفت: دولت باید یا هزینه‌ها را کم کند و یا بخش درآمدی را افزایش و فرآورده‌ها را گران کند. 

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، ادامه داد: دولت طبق قانون می‌تواند تشخیص دهد هر کس که به ناحق یارانه دریافت می‌کند، یارانه آن را قطع کند. 

 
باهنر با بیان اینکه ما از دولت روحانی می‌خواهیم مشکل تورم و مسکن مهر را حل کند، گفت: دولت باید تصمیمات سخت بگیرد. منتظر تصمیمات راحت نباشد و نیاز به تصمیمات مدبرانه و سخت دارد. 

 
وی ادامه داد: دولتی‌ها مدعی هستند که بالای 300 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام دارند. بنده معتقدم برای پروژه‌های عمرانی باید غربال‌گری کرد، حتی باید بعضی از آنها را اولویت‌بندی کنیم، ضمن اینکه نمی‌توانیم این پروژه‌ها را تعطیل کنیم. اگر از سوی دولت تعطیل شود همکاران ما در مجلس اعتراض می‌کنند. از این رو می‌توان بخشی از این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرد. 

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: متعادل کردن بودجه نیاز به شجاعت، خرد و علم دارد. 

 
 محمدرضا باهنر در ادامه نشست ماهانه تشکل سیاسی متبوعش که در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد به بررسی مسائل سیاسی روز پرداخت و با بیان اینکه تمامی دولت‌ها به انقلاب خدمت کرده‌اند، گفت: ما می‌گوییم دولت‌های گذشته یعنی دولت‌های هاشمی‌رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد هر کدام خدماتی را انجام دادند. 

 
وی با اعلام اینکه بنده به روحانی پیشنهاد کردم که وزرای فعلی وزرای سابق را دعوت کنند و از آنها مشورت بگیرند، اظهار داشت: لازم نیست در این جلسه تصمیم‌گیری صورت گیرد. می‌توان نظر مسئولان، وزراء و استانداران سابق را دریافت کرد. به نظرم این اقدام آرامشی را در کشور ایجاد می‌کند. 

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، تصریح کرد: روحانی با روسای‌جمهور سابق رفیق است. می‌تواند روسای‌جمهور سابق را دور هم جمع کند و گعده روسای‌جمهور سابق تشکیل شود. البته به روحانی گفتم به شرط اینکه بتوانی احمدی‌نژاد را  تحمل کنی و این جلسه منهای فلانی نمی‌شود تشکیل شود. 

 
باهنر ادامه داد: حتی نمایندگان مجلس نیز می‌توانند رقبای خود را جمع کنند و در خصوص حوزه‌های انتخاباتی‌شان از آنها مشورت بگیرند. حتی می‌گویم رئیس مجلس باید رئیس مجلس قبلی را تحویل بگیرد.

 
این نماینده مجلس در ادامه به انتقاد از روند تغییر و تحولات در دولت یازدهم پرداخت و با بیان اینکه هرگاه حزب حاکم تغییر می‌کند، قرار نیست همه مسئولان کشور تغییر کنند، افزود:‌ وقتی که حزبی تغییر می‌کند فقط 50 پست سیاسی تغییر می‌کند و بقیه سر کار خود می‌مانند. به جای اینکه 200 نفر تغییر کنند می‌بینیم که 50 هزار نفر تغییر می‌کنند، در حالی که ما نباید جامعه را از مدیران محروم کنیم.

 
باهنر با بیان اینکه این روند تغییر و تحولات را نیز نمی‌توان قانونمند کرد، تاکید کرد: تغییرات بهره‌وری کشور را پایین می‌آورد. من امروز با جناب آقای فیروزآبادی صحبت کردم. وی گفت که وقتی فرمانده‌ای تغییر می‌کند فرمانده زیر دست او نمی‌تواند تغییر کند و از این رو از دولت روحانی می‌خواهیم موضوع تغییرات را کات کند. 

 
وی یادآور شد: بنده به وزیر کشور گفتم که می‌توان از بین 30 استاندار دولت سابق حداقل 3 نفر را نگه داشت. بالاخره دولت با شعار اعتدال، خردگرایی و فراجناحی روی کار آمده  است. 

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه برخی از انتصابات در اختیار نیروهای چپ قرار گرفته است، افزود: برخی از این انتصابات انتقاد کردند اما به نظر من این موضوع بدخیم نیست. البته قرار بود دولت فراجناحی باشد اما تا به حال فقط یک طرف قضیه پر شده و انتظار داریم دولت روحانی نیم نگاهی به نیروهای اصول‌گرا داشته باشد. 

 
باهنر ادامه داد: برخی می‌گویند این اصلاح‌طلبان بودند که در انتخابات از روحانی حمایت کردند و همین که وی رای آورد ما خوشحال شدیم و امیدوار هستیم این دولت بتواند به مشکلات فائق بیاید، البته انتظار داریم از جناح‌های مختلف و معتدل استفاده کند. 

 
به گزارش تسنیم، محمدرضا باهنر در بخش پایانی نشست ماهانه تشکل متبوعش به تعدادی از سوالات مکتوب پاسخ داد.

 
وی در پاسخ به این سوال که ترکیب مجلس دهم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ و آیا اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات فعال خواهند بود یا نه؟ گفت: همه احزاب و تشکل‌های سیاسی به دنبال این هستند که در انتخابات موفق شوند. حتی تندروهای اصلاح‌طلب هم ممکن است به انتخابات امیدوار باشند. 

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: اصول‌گرایان باید منسجم‌تر کار را شروع کنند، البته معتقدم فعلا نباید موضوع انتخابات را رسانه‌ای کرد چرا که زود است. 

 
باهنر در خصوص انتصاب علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص، افزود: انتصاب خوبی صورت گرفت، البته تا آنجا که می‌دانم قبلا به ناطق نوری این مسئولیت پیشنهاد شده بود که او نپذیرفت. با این حال عقربه جای خوبی ایستاد و ولایتی می‌تواند مرکز تحقیقات را خوب اداره کند. 

 
وی در پاسخ به این سوال که چه کسی را شایسته ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌دانید؟ اظهار داشت: حقیقتا نمی‌توان به این راحتی بدلی را برای مرحوم عسگراولادی پیدا کنیم. حالا حالا پیدا نمی‌شود. براساس آخرین خبر در جبهه پیروان تشکل‌های عضو باید نظرات خود را به جبهه ارائه دهند. انشاءالله حوالی مراسم چهلم مرحوم عسگراولادی به نتیجه می‌رسیم.

 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اینکه آیا خود شما داوطلب ریاست جبهه پیروان می‌شوید؟ گفت: بحث داوطلبی نیست. تلاش می‌کنیم رئیس جبهه با اجماع انتخاب شود. 

 
آینده اصول‌گرایان یکی دیگر از سوالاتی بود که در این نشست از باهنر مطرح شد که باهنر در پاسخ به این مطلب، گفت: اصول‌گرایان باید دقیق کار کنند. در این صورت می‌توانند سود بیشتری را برای دفاع از انقلاب و نظام ارائه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها