يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۴۵۱۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۰۳ آذر ۱۳۹۲
همه تحریم هایی که در جای خود باقی ماند:
فارغ از بررسی میزان موفقیت توافق ایران و 1+5 و مفاد تعهدات ایران در برابر برگشت مقدار اندکی از سرمایه ملی کشورمان که توسط جهانخوارن بلوکه شده است نگاهی بر تحریم های خصمانه غرب در طول بیش از سی سال انقلاب خالی از لطف نمی باشد. البته رسیدن به اموال بلوکه شده خودمان تاوان بسیاری را همچون توقف پیشرفت های هسته ای کشورمان و اختیار کامل گروه های ناظر برای کسب اطلاعات محرمانه فعالیت های علمی و پیشرفت های هسته را به همراه داشته است.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - به طور کلی فارغ از بررسی میزان موفقیت توافق ایران و گروه 1+5 در مذاکرت ژنو و مفاد تعهدات ایران در برابر برگشت مقدار اندکی از سرمایه ملی کشورمان که توسط جهانخوارن بلوکه شده است نگاهی بر تحریم های خصمانه غرب در طول بیش از سی سال انقلاب اسلامی خالی از لطف نمی باشد.

در ابتدا باید اشاره نمود که با توجه به توافق ایران و غرب آزاد سازی حدود 7 میلیارد دلار حاصل از لغو تحریم‌ها بخش کوچکی از هزینه‌هایی است که ایران در مدت زمان این فاز اولیه تحت تحریم‌هایی که در جای خود باقی خواهد ماند دریافت می کند و دسترسی به بخش اعظم دارایی‌های خارجی ایران که حدود 100 میلیارد دلار است به واسطه‌ تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست یا محدود است.

در بیانیه پایانی گروه 1+5 در ژنو آمده است که در شش ماه آینده فروش نفت خام ایران نمی‌تواند افزایش یابد. تحریم‌های نفتی به تنهایی در مقایسه با آن‌چه ایران در یک دوره‌ شش ماهه در سال 2011 یعنی پیش از اجرایی شدن این تحریم‌ها به دست آورد، باعث از دست رفتن حدود 30 میلیارد دلار درآمد توسط ایران می‌شود که حدود 5 میلیارد دلار در ماه است.

گروه 1+5 در این بیانیه با تاکید بر «حفظ فشار اقتصادی به ایران و حفظ ساختار تحریم‌های‌شان» بیان می دارد: در طول فاز اولیه، ما به اعمال شدید تحریم‌های‌مان علیه ایران از جمله اتخاذ اقدامات علیه کسانی که سعی می‌کنند از تحریم‌های‌مان اجتناب کنند یا آن‌ها را دور بزنند ادامه خواهیم داد.

همچنین گروه 1+5 مدعی شده است: ما در همکاری با شرکای بین‌المللی‌مان فروش نفت ایران را از 2/5 میلیون بشکه در روز در اوایل سال 2012 به یک میلیون بشکه در روز در مرحله‌ کنونی رسانده‌ایم و توانایی فروش تقریبا 1/5 میلیون بشکه در روز را از ایران گرفته‌ایم. یعنی از دست رفتن بیش از 80 میلیارد دلار از اوایل سال 2012 که ایران هرگز نمی‌تواند آن را جبران کند. تحت این گام اولیه، ممنوعیت فروش نفت خام به اتحادیه اروپا در جای خود باقی خواهد ماند و فروش نفت ایران به حدود یک میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد که موجب می‌شود ایران هر ماه 4 میلیارد دلار بیشتر را در زمینه‌ فروش نفت از دست بدهد.

تحریم‌هایی که روی صادرات کالاهای نفتی به ایران تاثیر می‌گذارد که باعث از دست رفتن میلیاردها دلار درآمد می‌شود، در جای خود باقی خواهد ماند.

بخش اعظم حدود 100 میلیارد دلار ایران که در منابع ارزی خارجی این کشور قرار دهد طبق تحریم‌ها هم‌چنان خارج از دسترس یا محدود است.

بخش‌های مهم دیگر رژیم تحریم‌های ما در جای خود باقی می‌مانند، از جمله:

تحریم‌ها علیه بانک مرکزی ایران و حدود 24 بانک ایرانی مهم و موسسات مالی دیگر؛

تحریم‌های ثانویه، به موجب قانون تحریم‌های جامع ایران، پاسخگویی و بی‌بهره‌سازی (CISADA) و برخی قوانین دیگر، علیه بانک‌هایی که با افراد و موسسات تحریم شده توسط آمریکا تعامل تجاری دارند.

تحریم‌ها علیه کسانی که دامنه گسترده‌ای از دیگر خدمات مالی مانند انواع مختلف بیمه را به ایران ارائه می‌کنند؛ و دسترسی محدود شده به سیستم مالی آمریکا همه تحریم‌های مربوط به ششصد شخص و موسسه که به خاطر حمایت از برنامه هسته‌یی و موشک بالستیک ایران هدف قرار داده شدند، در جای خود باقی خواهد ماند.

تحریم‌ها علیه سرمایه‌گذاری‌های درازمدت و ارائه خدمات فنی به بخش انرژی ایران در جای خود باقی خواهد ماند.

تحریم‌ها علیه برنامه نظامی ایران در جای خود باقی خواهد ماند.

تحریم‌های گسترده آمریکا علیه تجارت با ایران در جای خود باقی خواهد ماند و جلوی دسترسی ایران به هرگونه تعاملی با بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را خواهد گرفت.

همه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در جای خود باقی خواهد ماند.

البته رسیدن به اموال بلوکه شده خودمان تاوان بسیاری را همچون توقف پیشرفت های هسته ای کشور عزیزمان و عدم امکان غنی سازی بالای 5 درصد و اختیار کامل گروه های ناظر برای کسب اطلاعات محرمانه فعالیت های علمی و پیشرفت های هسته را به همراه داشته است.

همچنین در بند آخر توافق ایران و غرب آمده است: "گام نهایی و هر یک از گامهای میانی، این اصل اساسی که «تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است» اعمال می‌شود" که در نوع خود بسیار قابل تامل است مخصوصاً زمانی که طرف مقابل غرب به سردمداری آمریکا باشد.

لذا در اختیار گذاشتن تمامی اطلاعات فعالیت های هسته ای، اطلاعات معادن و منابع اولیه، دسترسی روزانه به فایل‌های ضبط شده دوربین‌های سایت فردو و نطنز، دسترسی به کارگاه‌های مونتاژ و تولید سانتریفیوژ، معادن اورانیوم و تخلیص اورانیوم به طرف غربی که بیش از سی سال است با بهانه جویی های مختلف تحریم های خصمانه ای را علیه ملت ایران به کار گرفته و در این خصوص سال های گذشته به کرات شاهد بهانه جویی های واهی و بدون سند آنها بوده ایم در نوع خود قابل بررسی می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶۴
در انتظار بررسی: ۲۵
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
۲۱
۶۴
روحانی مچکریم
پاسخ
110
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
بسمه تعالی
جناب آقای رئیس‌جمهور
دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشكر از هیئت مذاكرات هسته‌ئی و دیگر دست‌اندركاران است و میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شك فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاءالله. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حركت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله.
سیّد علی خامنه‌ای
۳ آذر ۹۲
طمطراق
-
۰۹:۵۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
سخني از مادر عروس
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
آقا بنده یه سوال دارم. چه عجله ای بود حال. چرا نذاشتن از راه برسن حسن نیتشون رو به ملت نشون بدن بعد برن با 5+1 مذاکره کنن؟ما هنوز آقای هاله رو فراموش نکردیم که روزای اول دولتشون میگفتن نسخه کپی برابر اصل شهید رجایی (بلا تشبیه) هستن!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
۵۶
۲۴
گوهر دادیم آبنبات گرفتیم توافقو خوندم گریم گرفت . مطمئنم دانشمندان هم بزودی به آنها اهدا خواهد شد. یاد فیلم جومونگ و تسو افتادم .مصدق ظریف..
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
۵۴
۱۱
...
مرگ بر امریکا و اسرائیل
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
۲۵
۱۱
به به چه توافقی
اگر این توافق است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
۲۲
۵۷
نویسنده انتظار داشت تو 100 روز گند کاری های احمدی نژاد شسته بشه!

یواش یواش
...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
پس دوست عزیز برو به این 100 روزی که گذشت خوب نگاه کن.
گران شدن برق، آب و لبنیات و...
گران شدن کنتور برق از حدود 200 تومن به حدود 900 تومن
زمزمه های قطع یارانه
زمزمه های قطع مسکن مهر
و...
حمیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
چرا وقتی جابی نداری بدی ، بحث احمدی نِاد رو میکشی وسط

پذیرفتن این توافق چه ربطی به احمدی نِاد داره؟؟؟؟

ضمنا یادتون باشه 6ماه بعد اگه فهمیدید کلاه سرتون گذاشتند، دیگه به خودتون مربوطه، باز پای احمدی نِاد رو وسط نکشید!
طمطراق
-
۰۹:۵۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
نه داداش انتظار داشتيم گند كاري هاي دوره خاتمي دوباره سر باز نكنند كه بدتر از اون شد تازه كار جديدي كه ارايه نداده فقط روي كارهاي انجام شده احمدي ن‍ژاد زنده هست
سيدمحمدحسن نسابه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
۵۰
۱۷
قرارداد تركمانچاي 2 واقع شده است و اميدواريم همانگونه كه كفار قريش قرارداد با حضرت پيامبر (ص) را نقض كرده و موجبات فتح مكه به دست مبارك پيامبر اعظم(ص) را فراهم كردند اينبار نيز مشركين؛ كفار و منافقين، خود موجبات نقص قرارداد ننگين‌شان را فراهم سازند و انشاء الله مردم ما متنبه شوند و من بعد به همچو مسئولين بي مسئوليتي راي ندهند.
پاسخ
بصیرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۴۸
۱۲
فکر نمی کردم زنده باشم و شاهد قرارداد ترکمنچای 2 باشم . میوه فشار و توطئه دو سال گذشته استکبار در ژنو چیده شد .
پاسخ
bashir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۴۶
۹
علی همچنان تنهاست.
تاریخ هم همواره تکرار پذیر است.
هر کس باور ندار میتواند جنگ صفین و ماجرای حکمیت را به دفت مطالعه کند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
احسنت...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۲۴
۲۵
به نام خدا
حضرت آقا اين توافق را يك موفقيت ناميدند .
البته خيلي ها اين تحريمها را نعمت مي دانستند و از آن سود فراواني هم بردند و خون مردم را مكيدند و براي اجدادشان هم سرمايه به يادگار گذاشتند .
بايد به اين نشانه خدايي دقت كرد كه عده اي همصدا با مسئولين اسرائيلي هستند چون منافعشان به خطر افتاده است .
پاسخ
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
ماتااخربارهبر هستیم ایشان بفرمایند صددرصدهیچگونه صحبتی نخواهیم کرد.
رهبر فقط جواب نامه ی اقای روحانی راداد.این هم به یاد داشته باشیم درراس کار کیاهستن وچه فشاری به رهبر میاید.
بایدبه این نشانه خدایی دقت کردکه عده ای همصدا باامریکا هستن .
البته باید بگم که عملا فعالیت اب سنگین اراک تعطیل چون نه سوختی نه اب سنگینی .
مایکل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
دوست عزیز، اولا حضرت آقا موافقت مشروط کردند
ثانیا آقا منتظر میمانند تا شاید از مسئولین واکنشی نشان داده شود، چون اگر اینکار رو نکنن همین شماها میگید دیکتاتور...
یکم فکر کن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
چرا شما یکم فکر نمیکید که ناراحتی ما چیز دیکری است؟
نراحتی ما با ناراحتی انها زمین تا آسمون فرق میکنه!
ما میگیم چرا امتیاز بیشتری نگرفتید ، مثلا چرا برای لغو تحریم نفت و دارو تلاش نکردید! اما اونا میگن چرا کلا کاری نکردید ایران غنی سازیشو نابود کنه
یکمی فکر کن

ضمنا رهبر هنوز نظر قطعیشون رو نگفتند چون اگه اینطور بود به ملت تبریک میگفتن

ببین من بیکارم، کار ندارم، به خاطر این بحریم چی رو میخواستم به جیب بزنم و سود کنم.!
ناشناس
-
۰۹:۵۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
در نامه آقا دو بار كلمه انشا ا... است و گفته كه از خطوط قرمز عبور نكنند اون هم بر اساس گزارشي بود كه اونا داده بودند اگه آقا الان هم همين نظر را داشت بيا نظر بده
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۳۴
۱۴
با این وضعیت چرا ظریق را محاکمه نمی کنند این یک قرار داد ترکمان چای است
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
حسن روحانی بلافاصله بعد از توافق ایران و 5+1 در ژنو، طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، دستاوردهای قطعی این توافق اولیه را "به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم" دانسته و اضافه کرده است که "در کنار آن با توقف روند تحریم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غیرقانونی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است."

پاسخ مقام معظم رهبری به نامه روحانی، در خور تامل و نیازمند واکاوی دقیق است. ایشان در پاسخ مذکور هرگز نامی از توافق مورد اشاره رییس جمهور نیاورده‌اند و صرفا به دستاوردهایی که در نامه رئیس جمهور، وی به آن پرداخته، اشاره کرده اند.

در پاسخ رهبر معظم انقلاب آمده است: "جناب آقای رئیس‌جمهور/ دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ئی و دیگر دست اندر کاران است و می‌تواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء‌الله. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله. /سیّد علی خامنه‌ای / 3/آذر/92"

در این میان نکته ای که در ابتدا به ذهن می رسد این است که رهبر انقلاب در مورد مفاد توافق نامه و محتوای آن هرگزی نظری ارائه نکرده اند. ایشان حتی دستیابی به موارد مورد اشاره روحانی را نیز تایید نکرده اند و تقدیر و تشکر ایشان صرفا منوط به "دستیابی" به مواردی است که روحانی در نامه خود به آن اشاره کرده است.

سوال دیگری که در این خصوص پیش می آید این است که آیا موارد مورد اشاره روحانی در نامه به رهبر انقلاب با آنچه در ژنو بر سر آن توافق شده، همخوانی دارد؟ پاسخ این سوال را احتمالا می توان از دو منبع گرفت. یکی متن توافقنامه و دیگری اظهارات و برداشت های متفاوت مقامات غربی و البته مقامات کشورمان از محتوای آن.

در هر دو منبع، تناقضات فاحشی به چشم می خورد که اصل دستاوردهای مطرح شده توسط مقامات کشورمان را زیر سوال می برد. در این جا البته قصد طرح ریز این تفاوت ها را نداریم و تنها به نکته ای اشاره می کنیم که در کمال تعجب مورد سوءاستفاده حامیان سینه چاک دولت قرار گرفته است.

همان گونه که اشاره شد به وضوح رهبر معظم انقلاب هیچ اشاره ای به توافق نامه ژنو نکرده اند ولی شگفتا که متن ایشان در پاسخ نامه روحانی، از سوی حامیان دولت به عنوان مهر تایید رهبر انقلاب بر این توافق قلمداد شده و از نظر آنان راه هر گونه انتقادی بر این توافق پرحرف و حدیث بسته شده است.

این افراد البته تا کنون پاسخی درباره اینکه چرا رهبر انقلاب مستقیما اشاره ای به توافق ژنو نکردند، پاسخی ارائه نداده اند و همچنان مشغول جوسازی در خصوص این وادادگی - بخوانید توافق - هستند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
ما شخصی به نام ظرریق نداریم که محاکمه بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
سال 88 چه کسانی هم صدا با اسرائیل بودند؟ جواب: خاتمی و میرحسین و کروبی و هاشمی: دوستان روحانی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۷
۲۳
آره اگه صحبت نمي كردند و تحريم هايي كه حداقل در 6 ماه آينده تصويب مي شد خيلي بيشتر چيزها را برميگرداند و اقتصاد و كشور ما را آباد مي كرد چون رقيب شما اين كار را كرده و نگذاشته گاغذ پاره هايي بيشتر براي ايران بياد بنويسيد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
عزیز برادر چندر روز پیش هم معاون اقای داس اینهارو کاغذ پاره خوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
تحریم های جدید باد هواست، تحریم طلا و پترئشیمی هم به عنوان امتیاز خوب برای ایران تلقی نمیشه
طمطراق
-
۱۰:۰۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
اگه جلوي آمريكا باستيم كنار مياييد اگه ضعف نشان بدهيم به آدم حمله ميكنه و آمريكا مانند سگ هستند و آنچه در بالا آمد مربوط به روش مقابله با سگ هست
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۳۱
۵
عزت انسان بالاتر از تمام دنيا و من فيهاست
دنبال شرافت باشيم،
دنيا ميگذرد با سختيها و راحتيهايش
آيندگان چه قضاوتي در مورد ما خواهند كرد؟
كمي فكر كنيم!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۳۵
۸
هنوز قرارداد اجرايي نشده و تحريم ها همچنان باقيست اما قيمت سكه و طلا سير نزولي داشته اين امكانپذير نيست مگر به دست داشتن بعضي ها در كنترل بازار طلا كه به مردم القا كنند كه به يمن اين قرارداد تركمانچاي دوم بوده!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
احسنت
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۴۳
۶
تو ماهی که شعار اون هیهات من الذل هستش ببین چه ... رو پذیرفتیم
پاسخ
مردم ايران
-
۱۰:۰۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
حرف دل ما رو گفتي
leila
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۱
۴
برای همه اینایی که گفتی هم که باز باید از رییس جمهور سابق شاکی بود که با اشتباهاتشون باعث این تحریمها شد
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۳
۰
1.حضرت آقا به اقدامات دولت نظارت دارند و هنوز ایران کوفه نشده تا ایشان تنها باشند،این حرفها تو کامنت ها دل آدم رو درد می آره،ملت ایران 30سال تحریم رو تحمل کرد و 8 سال جنگید و کم نیاورد و به لطف خدا کم نمی آره.
2.اگه کسی در ایران از مذاکره حمایت می کنه چون می خواد مشکل ها حل بشه؛اگه خدایی نکرده تو خونه مریض صعب العلاج داشته باشه چطور بعضی از دارو ها رو گیر بیاره.شرائط زندگی سخت شده بود و برخی مسائل و مشکلات عدیده پیش اومد اما مردم مثل همیشه پای علی زمان ایستادند و صبر کردند.
3.آقا فرمودند مابه امریکا اعتماد نداریم ولی نفرمودند اگر آمریکا برای منافع خودش پای قرار داد بایسته بازهم ما نباید مذاکره کنیم و نباید به توافق عمل کنیم
4.مخالفین آقای احمدی نژاد هم بدونن اگه هشت سال ایستادگی دولت انقلابی نبود هیچ وقت وزیر خارجه آمریکا نمی گفت تحریم ها در سیر حرکت هسته ای ایران تاثیر نداره و برای شاهد خوبه تفاوت بیانیه تهران حاصل مذاکرات آقای روحانی رو با بیانیه ژنو که حاصل تلاش های آقای ظریف هست ببینند.این حاصل مقاومته
5.ما منتظر اجرا و توافقهای بعدی هستیم و اون زمانه که باید بررسی کرد که آیا آمریکا نسبت به منافع خودش در توافق با ایران متقاعد شده که باید بایسته یا نه.همه چیز به آینده بستگی داره
ماهم به پیروی از رهبر و امامون به تیم مذاکره کننده و ملت ایران این موفقیت حاصل از مقاومت و تلاش رو تبریک می گیم
پاسخ
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۴
۱
خسته نباشید بااین همه تعهد!!!!!!!!!!!!
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۵
۰
ما گفتیم که اینها پدر سوخته تر از این حرفهایند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۴
۰
بحث كردن بي فايده است. تا وقتي مردم نروند خودشان متن فارسي و انگليسي اين توافق ... را نخوانند، توضيح دادن در مورد اين شكست سياسي فايده‌اي ندارد.
در توافق فارسي كه با متن انگليسي متفاوت است! نوشته شده در افق نهايي مذاكرات، تحريم‌ها برداشته مي‌شود! فقط همين!!
خب بحث حق و حقوق مسلم ايران چي؟! معلومه كه اگه ما تسليم بشيم و از حقمون بگذريم، در افق نهايي مذاكرات، تحريم‌ها برداشته مي‌شود!
در جاي ديگري مي‌گويد در افق نهايي مذاكرات، محل و انبارهاي ذخيره‌سازي مشخص مي‌شود!! يعني نپذيرفتند غني‌سازي و انبار مواد در ايران باشد جناب ظريف!
همچنين در افق نهايي مذاكرات، سطح(درصد) غني‌سازي بايد مورد توافق طرفين باشد!! بر اساس اين بند، ما بايد از غرب اجازه بگيريم و آن‌ها تأييد كنند كه چقدر غني‌سازي كنيم!
به نظر شما آمريكا اجازه مي‌دهد براي سوخت ناو هواپيمابر و زيردريايي‌هاي اتمي، سوخت 60 درصد غني كنيم؟!
مردم فهيم و با سواد؛
اگر انگليسي بلد هستيد، برويد متن انگليسي را بخوانيد. اگر بلد نيستيد، متن فارسي را بخوانيد و از يك فردي كه كمي انگليسي بلد است، كمك بخواهيد.
پاسخ
سید امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۶
۱
بسمه تعالی
سلام بر رهبرم
کاش از دل خون شده علی خبر داشتیم .کاش عمارها لب به سخن میگشودند تا علی زمان با چاه درد دل نکند. کاش صداقت در گفتارمان میبود ومردم را محرم میدانستیم . آقایان مسئول دروغ تاکی؟ امروزه انگار دشمنان ما صادقترند! چه دادیم چه گرفته ایم ؟ حقمان را دادیم تا ذره ای از خودمان را پس بگیریم؟
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
۱
۰
قبلا به بیکاری فردی موسوم به ناشناس که احتمالا با مبلغی جزئی معمولا علیه احمدی نژاد مطلبی به او داده میشه تا تایپ کنه وبه کم سوادی اش مطالبی نوشتم وشاهد امروز من همین است که نوشته بعضی ها برای اجدادشان از تحریم یادگار گذاشتند آخه آی کیو آدم برای بچه هاش ارثیه جمع میکنه نه اجدادش گند زدی چه جور هم درحد لالیگا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۱
۱
باسلام خدمت دوستان و هموصنان عزیز
زمانیکه متن فارسی موافقت نامه هسته ای را خواندم از شهید شدن دانشمندان هسته ای مان و چندین سال خون دل خوردن و سختی کشیدن متاسف شدم و کفتم کاش موافقت نامه ژنو چای امضا نمیشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۱
۲
باسلام خدمت دوستان و هموصنان عزیز
زمانیکه متن فارسی موافقت نامه هسته ای را خواندم از شهید شدن دانشمندان هسته ای مان و چندین سال خون دل خوردن و سختی کشیدن متاسف شدم و کفتم کاش موافقت نامه ژنو چای امضا نمیشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۱
۰
قضاوت باشد برای بعد خیلی از ما از ماجراها و اسرا پشت پرده خبر نداریم همانطور که پذیرش قرارداد 598 خبر نداریم، امریکایی ها می خواست بر علیه ایران وارد جنگ شود و دخالت نظامی بکنیم آیا وقتی قرارداد صلح را امضاء کردیم یعنی جنگ را باختیم و عزت و شرف ما از بین رفت .....نه بلکه جمهوری اسلامی ایران را نجات دادیم همانطور که امام حسن ع با صلح خود جلوی نابودی اسلام واقعی را گرفت . پس اگر مذاکره نمی کردیم و توافقانمه هسته ای نمی نوشتیم معلوم نبود چه بر یر ایران عزیزمان می آمد و می بایست از بیخ و بن جمهوری اسلامی را ازدست بمی دادیم فکر می کنم از بین بد و بدتر ما بد را انخاب کریدم و از این فرصت برای پیشبرد اهداف اقتصادی فرهنگی و سیاسی استفاده کنیم بدون اینکه تنشی ایجاد شود مثل صلح حدیبیه که پیامبر ص 10 سال مشغول ترویج اسلام شدند بدون کمترین تهدید از سوی مشرکان
پاسخ
خود ایرانی ام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۳
۳
اولا حضرت آقا + خیلی از مسوولین این توافق را موفقیت دانستند.
دوما با اذعان بسیاری از وزرای 5+1 حق غنی سازی به ایران داده شده
سوما: گیرم که این توافق انجام نشده باشه، چطوری می تونیم سرمایه مملکت خودمون + هزینه فروش نفت و ... که الان من و امثال من نیاز داریم از حلقوم این نامردها بیرون بکشیم؟؟؟؟؟؟
باز دم تیم دیپلماسی گرم که داره حق مردم و به نوعی زنده می کنه
پاسخ
خود ایرانی ام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۲
۰
اولا حضرت آقا + خیلی از مسوولین این توافق را موفقیت دانستند.
دوما با اذعان بسیاری از وزرای 5+1 حق غنی سازی به ایران داده شده
سوما: گیرم که این توافق انجام نشده باشه، چطوری می تونیم سرمایه مملکت خودمون + هزینه فروش نفت و ... که الان من و امثال من نیاز داریم از حلقوم این نامردها بیرون بکشیم؟؟؟؟؟؟
باز دم تیم دیپلماسی گرم که داره حق مردم و به نوعی زنده می کنه
پاسخ
شجاعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۱
۰
اگر این سرفصل هایی که شما بعنوان تحریم ذکر کرذید صحت دارد ایا چاره ای جز این توافق بود ؟ همه مردم که مثل من وشما ارمانی فکر نمیکنند طوری تحلیل کنیم که رهبری زیر سوال نرود چون ایشان تا به همین مقدار تایید کرده اند باید مانیز به تبعیت از ایشان قبول کنیم انقدر راجع به مذاکرات قبلی اقای روحانی درزمان دبیری ایشان گفتیم خیانت کرده که این دفعه مجبور شد برای دفاع خودش از رهبری تاییدیه بگیرد البته اگر بنده در این قرار داد نفعی را میبینم هرگز نقش وزحمات دولت گذشته را نمیتوانم نادیده بگیرم چون در دل مذاکره قدرت وجود دارد وادبیات در مذاکره نقش زیادی را ندارد واین قدرت توسط دولت های گذشته مخصوصا اقای احمدی نژاد بوجود امده است
پاسخ
خود ایرانی ام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۰
۰
شیطون نظر من چی شد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۰
۰
شما فکر می کنم حقوق خوب می گیرید که همین حرفها را بزنید...تازه دو روز از توافق گذشته
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۰
۱
شما فکر می کنم حقوق خوب می گیرید که همین حرفها را بزنید...تازه دو روز از توافق گذشته
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۳
۰
در زمان پهلوی مگر همین آمزیکایی ها از ما حق توحش نمی خواستند اگه رو بدید دوباره تکرار خواهد شد
پاسخ
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۳
۱
تو ماهی که شعار اون هیهات من الذل هستش ببین چه ذلتی رو پذیرفتیم
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۲
۱
غرورملی ما در ایستادگی در برابر ابرقدرتها ست و عقب نشینی مایه ذلت است هرچند، ان را توجیه کنیماین توافق را باید برهم بزنیم چون مایه ... ماست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۳
۱
وقتی طرف بر پابرجا بودن تحریم هابا گستاخی تمام تاکید دارد و حق غنی سازی را به مشروعیت نمیداند پس ما از چه چیزی خوشحالیم از بخشیدن اندکی از پول خودمان ؟
این ثمره 35 سال مبارزه با استکبار است؟
این ثمره خون شهیدان است؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۴
۲
اقای روحانی
جناب ظریف

اصلا هیهات من الذله را که هیچ

جواب خون شهدای هسته ای چه میشود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۳
۲
اقای روحانی
جناب ظریف

اصلا هیهات من الذله را که هیچ

جواب خون شهدای هسته ای چه میشود
پاسخ
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۵
۰
سلام
والله من هم سایت نطنز کار کردم هم فردوو 10 سال پیش که ساکن نطنز شدم دوره مذاکرات سع اباد از دیدن کاروان های بازرسین اجنبی کفری میشدم روزی نبود کاروان ماشین های اجنبی را حتی در شهر نطنز نبینیم !مزاح میگفتیم حاج اقا البرادعی گفته کراوات و 6 تیغ بیایم و بریم!همیطوری از NJOو ISOو استاندارد سازی های کارتل ها و انحصار گران خارحی و دیکته دستورات بردگی نوین حتی در قابلمه سازی های میدان شوش رنج و عتاب میکشیم وای به حال تکنیک جدید !1در کل ملتها تابع فهم دولت ها هستند حتی بش فهم تر از ما کم سواد ها از این نوع تکنیک ها و عاقبت قرارداد ها سر در نمیارن اما نفس استقلال طلبی زیر سوال رفته و میفهمیم.البته ایراد کار ما شاید در هدف گذاری نکردن بخصوص در ضوینه اتمی باشه دولت ما اگر هدف شفاف و علی و غالی در اتمی بودن ما داشت حتما به هیچ احدی اجازه ورود نمیداد !اما فکر کنم مثل همه چیز ما اعتقاد صنعت جمعیت جهاد معاد زیستن عدل قسطتنجارت فرهنگ..... باری به هر جهت و اینکه فقط به عنوان کشور در حال رشد نامی سربرگی تابلوی ساختمانی از یکیا پدیده در بین جهان داشته باشیم مارا کفایت در حد دهن پر کن میکند!؟؟؟اما توافق جدید فقط یک انتراک یا زنگ تفریح برای دیپلمات های داخل و جهانی بش نیس انها مقابل افکار عمومی اچمز شده لذا بین خود توافق کردند درب این شو یا سریال5+1چن وقتی بسته شود!حال چرا غرب این موعد 6 ماهه را پذیرفته!؟انها میدانند ایران خواهان بمب اتم نیس پس 6 ماه مهلت چیزی را مگر تعویض مدیریت و بخشنامه و تجدید مسیر داخلی ایران را پدید خواهد اورد 1 نوع نگرش و جهانبینی جدید داخلی نسبت به غنی سازی بین حتی مردم!!درست به روش دوران اخر جنگ که حتی در میان ما جبهه رفته ها در خط مقدم زمزمه و لمس جو سیاستمداران و حتی مردم حتی نماز جمعه بروها جا فتاد که همه راغب به فرسایشی شدن جنگ شده اند و عده ای راضی از فرسایش و بی تحرکی در جنگ و عده ای اصرار بر صلح فوری دارند و عاقبت جام زهر را مولای ما نوشید!!الان نیز همان ساست و متتد(مگراز اغاز سیاست بازی دولت شهر ها طول تاریخ چند روش و متد یا نیرنگ وجود دارد؟معاویه بازی ها اشعری گری و جولیس سزار و ماکیاولی و چرچیل ها تا الی ابد تکرار تاریخ مشق های دیپلماسی یا نیرنگ بازی بر مردم بیش نیست)اکنون غرب فقط میتواند مثل اخر جنگ مانع تراشی را اجرا کند چرا که کار دیگر از انها ساخته نیست!دیگر اینگه با وجود حوادث جهانی و منطقه ای مثل رکود بازارها اشتغال جهانی نفت و انرژی و اتفاقات منطقه ای حتی توافقات جاری بین افغانستان با امریکا .....مصر ....اعراب ...سلفی ها و البته تجزیه طلبی خاور میانه و این خیلی مهمه در پیش بودن انتخابات سال ایند در سوریه و دست یافت {بهتر بگیم دس از سر حامی بشار اسد که ایران باشد حتی برای مدتی - شاید برای تعویض یا انتخاب دولت میانه رو تر در سوری و گرفت سیاست غربی تر در سوریه منجر بشو!شاید چن دوره 6 ماهه به ایران مهلت بدهند اما سوریه را از ما بگیرند!حواس بچه عماری ها باید جمع باشد)لذا این کلاج گیری های دیپلماتیک نباید ما را از اهداف ضد امپریالیستی واعتقادات حسینی و عاشورای که براساس ان انقلاب کرده ایم باز بدارد!2 روز پیش از سمت کاشن به نطنز میرفتم 2 سرباز حراست سایت اتمی سوار کردم میان گفتگو گفتم اصلا خوش نداریم دوباره مانند فیلم های جنگی هالیودی جنگ جهانی کاروان ماشین های یانکی ها بعا فتح اروپا و پاریس و رم در با کلاه های ارم دارMP در کشور و شهر و مراکز مهم ما مغرورانه تردد کنند!مگر اشغال شهریور 20 چیزی غیر این بود ؟اما غرب در طی این 6 ماه ساکت نمینشیندشاید تا یک ماه ایند بیشتر صبر نکند و شروع به دبه کردن و گرفتن ایراد گند که مثلا درب ورودی فلان مدیر سایت را چرا ابی رنگ زده اید...!بیکار نمینشیند تا مغز استخوان بازرس میفرستد!دستگاه دیپلماسی غرب بر اساس پرتکل صهیونیست اداره میشو چگونه؟فقط مانند صهیونیست ها تا میتوانند چوب لای چرخ مخالفین میگذارند پوشاندن حقیقت کتمان حقایق و دروغپردازی و بازی با افکار عمومی.مگر نشنیده ایم صهیونیست و سامری ها کارشان تحرف ادیان دیگر بو با مسیحیت چه کردند؟خلاصه حواسمان جمع و دلمان به اینکه اقای ظریف کارستان کرد نباشد!ظریف فقط اضافه کاری های تیم خود یا شاید چن مرکز تحقیقاتی مارا کم و نام ایران را چند روزی از رسانه های غربی حذف کرد ....شاید غرب حوصلهاش با بازی کردن با نام ایران سر رفته باشد؟شاید غرب ابزار کافی و بازوان اختاپوسی خویش را در جاهای مختلف مثل شمال افریقا سوریه ونزولا افغانستان لازم داشته؟من که خوشبین و خوشحال نیستم.این ایام و دولتها میایند و میروند این ملت ها و انقلاب ها و اهداف و بخصوص ولایت فقیه مقتد و حسینی و عاشورای برای ما ملاک و مغتنم و ماندنی است انشا الله.یا حق
پاسخ
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۱
۰
اگر رهبری انقلاب یا ما فعلا روی زبان راضی به عقد این گونه تعهد ها هستیم!فقط بخاطر ماندن و بودن انقلاب که عامل عصبانیت امریکا به فرموده امام عزیز است خوشنودیم.برای ما جهان سومی های انقلابی وقت منابع و صبر و ایمان بسیار است ما تابع رهبر و چشم انتظار مولای عج هستمیم برای ضربات بر دشمن همیشه میدان باز است.لبخن بزن برادر شاید وقتی دیگر.....
پاسخ
psdk
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۲
۱
با اين پيروزي منم اگه جاي اشتون بودم بغل كردن كه خوبه خيلي كارهاي ديگه مي كردم.
پاسخ
سرباز ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۱
۰
یه نفس گیری میکنیم دوباره حرکت روبه جلو نترسید اونا سوتی رو میدن و قانون خودشون رو نقض می کنند ما که اونا رو می شناسیم بگذارید بعضی ها هم اونا رو بشناسند البته اگه بخواهند و صرفشون بکنه!
هیهات من الذلة
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۲
۰
نباید زود قضاوت کرد آقا فرمودند این هم تجربه ای است . باید پشت سر رهبر حرکت کرد . انشاء الله که خیر است اگر نبود باز ما هستیم و.... دیگر نمیتوانن بگویند ایران همکاری نکرد
پاسخ
علی کردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۲
۰
پدر شهید احمدی روشن در پاسخ به سئوالی در خصوص سوال خود از رئیس جمهور در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه اظهار داشت: از آقای رئیس جمهور می پرسم چرا باید کسانی که با مصطفی احمدی روشن زحمت کشیدند و جریان هسته ای را به این مرحله رساندند باید این طور برخورد شود و با اینکه به شغل خود عشق می ورزیدند از کار برکنار شوند؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۳
۰
اخه این چه تفاوقی؟ این کجاش افتخار داره؟ واقعا درد آور هست. سی و چند سال مقاومت کردیم اما اقای ... و افراد پشت سرش همه چیز را خراب کردند. اگر قرار بود با امریکا یه همچنین مذاکره مسخره و خنده داری بکنیم پس چرا این همه سال الکی دشمنی کردیم؟ چرا این همه شهید دادیم ؟ این همه زجر کشیدیم و خون دل خوردیم؟ وقتی رسول خدا در شعب ابیطالب با سایر مسلمانان محاصره شدند هرگز وارد مذاکره نشدند و انقدر مقاومت کردن تا بالاخره دشمن خار شد و کوتاه اومد. دلمونو به جمهوری اسلامی.... اول و اخرش همون امام زمان باید بیاد.
پاسخ
چراغعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۲
۰
هنوز اول کاره صبر کنید اگر فرصت کنند کاری خواهند کرد که .... نکرد.
پاسخ
نوكر ولي فقيه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۳
۰
سلام اگر برخي ها به خيال خام خود فكر مي كنند، با زير آبي رفتن و زبان بازي، ملت را با خود همراه مي كنند و رهبر ما را مجبور به برخي كارها مي كنند، از عاقبتش بترسند، از عاقبت روزي كه سيدعلي بچه هاي خودش را فراخوان بزند آنوقت ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها