کد خبر: ۱۸۴۷۰۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۶     ۰۴ آذر ۱۳۹۲
وبلاگ انقلاب سوم

به گزارش وبلاگستان 598، وبلاگ انقلاب سوم نوشت: روز سوم آذرماه و پس از پایان مذاکرات هسته ای و مشخص شدن اقدامات توافقی طرفین که تحلیل ها و نظرات متفاوتی را در پی داشت٬ رییس جمهور در نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب٬‌گزارشی مختصر از نتایج حاصله از مذاکرات و دستاورد های تیم مذاکره کننده ارائه داد. در این نامه آقای روحانی دستاوردهای تیم هسته ای را اینگونه شرح داده است:

- اثبات حقانیت ملت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای در صحنه بین‌المللی

- اذعان قدرتهای جهانی به حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران

- به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای

- توقف روند تحریم‌های ظالمانه و آغاز فروپاشی سازمان تحریم

 

حضرت امام خامنه ای هم در جواب ایشان از هیئت مذاکره کنندگان هسته ای و دیگر دست اندرکاران تشکر کرده اند و در جواب سه خط و نیمی خود سه نکته ی کلیدی را مورد تاکید قرار داده اند:

- دستیابی به این توافق میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد.

- بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود.

- ایستادگی در برابر زیاده‌خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد.

آقای هاشمی رفسنجانی هم در سخنانی در مراسم معارفه ی دکتر ولایتی به سمت رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت (که بنده آن را یک بده بستان مربوط به انتخابات قبل می دانم!) گفت:

"امروز بعد از مذاکرات در جواب نامه آقای روحانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، تدبیر را بار دیگر دیدم،  اگر مقام معظم رهبری این کار را نمی‌کردند اما و اگرها باقی می‌ماند، اما آقا با جمله تشکر از تیم مذاکره کننده مساله را ختم کردند و این کار بسیار مهمی بود."

اما آقای هاشمی و رسانه ها و روزنامه های زنجیره ای که در این یکی دو روزه از خوشحالی در پوست خود نمی گنجند به یک عبارت کلیدی و پر مفهوم در جواب کوتاه رهبری توجه نکرده اند و یا عمدا آن را ندیده اند. ایشان در جواب خود از عبارت " آنچه مرقوم داشته‌اید " بسیار هوشیارانه و زیرکانه استفاده کرده اند و تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ئی و دیگر دست‌اندرکاران را منوط به دستیابی به مواردی دانسته اند که آقای روحانی در نامه ی خود مدعی دستیابی به آن هستند.

این دقت نظر و زیرکی در استفاده از کلمات زمانی وزن خود را نشان می دهد که هر انسان عاقل و منصفی متن تفاهمنامه ی ایران و 1+5 را بخواند و انصاف دهد آیا این تفاهم شایان تقدیر و تشکر است؟! و آیا در این تفاهم ایران به مواردی که آقای روحانی در نامه ی خود به رهبری مرقوم داشته اند٬‌دست یافته است؟

----

متن نامه ی رییس جمهور به رهبر انقلاب و پاسخ ایشان را در اینجا و آخرین مواضع رهبر ی در مورد مذاکره با امریکا را در اینجا بخوانید.

سخنان آقای هاشمی هم در اینجا قابل دسترسی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
فرزند کورش بزرگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
مرگ بر قفس مرگ بر شکوه خار و خس
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها