أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۴۷۲۰
زمان انتشار: ۲۰:۵۱     ۰۴ آذر ۱۳۹۲
آرش و سروش فرازمند 2 تن از خوانندگان زیرزمینی که در آمریکا به قتل رسیده‌اند در قطعه هنرمندان خاک شدند.
به گزارش 598،  سایت وطن آنلاین نوشت: پرونده گروه«سگ‌های زرد» و مرگ3 جوان ایرانی در آمریکا توسط یک گروه رقیب سرتیتر همه خبرگزاری‌ها شد؛ پلیس نیویورک اعلام کرد 3 نفر به اسامی آرش و سروش فرازمند و علی اسکندریان به قتل رسیده‌اند و جوان دیگری نیز زخمی شده است. آرش و سروش فرازمند سال‌ها در نیویورک زندگی می‌کردند. این دو از فعالان موسیقی زیرزمینی در ایران بودند که به دلیل فعالیت‌های زیرزمینی و غیرقانونی هیچگاه نتوانستند مجوز از وزارت ارشاد برای انتشار آلبوم و موسیقی‌هایشان کسب کنند و به خارج از کشور مهاجرت کردند اما نکته حایز اهمیت این است که اجساد آنها با هزینه وزارت ارشاد به ایران منتقل و در قطعه 88 بهشت زهرا که هنرمندان ایران در آن خاکسپاری می‌شوند، دفن شد.

با دفن اجساد در قطعه هنرمندان این سوال مطرح می‌شود که اگر فرازمندها هنرمند به شمار می‌آیند که باید در کشور به فعالیت می‌پرداختند و مجوز کار از وزارت ارشاد دریافت می‌کردند اگر هنرمند به شمار نمی‌آیند پس چرا اجساد آنها در قطعه هنرمندان جای گرفته‌ است.

تصمیم برای دفن هنرمندان در قطعه 88 بهشت زهرا برعهده معاون هنری وزارت ارشاد است، چگونه می‌شود که این دو فعال موسیقی راک در خارج از کشور جزو هنرمندان به شمار می‌آیند و در قطعه هنرمندان جای می‌گیرند؟ اجساد باید از خارج از کشور و از قاره‌ای دیگر به ایران منتقل می‌شد. سه‌شنبه (28 آبان ماه) اجساد در قطعه هنرمندان دفن شد و عصر روز خاکسپاری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمدرضا جعفری جلوه به منزل فرازمند رفت و ضمن عیادت از خانواده فرازمند برای بازماندگان آرزوی صبر و شکیبایی و سلامتی داشت و حضورش در خانه فرازمند را رسانه‌ای کرد، این درحالی است که در شب‌های گذشته رئیس سازمان سینمایی هم با خانواده این دو فعال موسیقی دیدار کرد.


گفتنی است وزارت ارشاد برای تعدادی از هنرمندان به دلیل کمبود فضا در قطعه هنرمندان اجازه دفن- با وجود تقاضاهای ارائه شده از سوی خانه سینما - نمی‌دهد و تعدادی از هنرمندان را در قطعه نام‌آوران دفن می‌کنند اما این دو فعال موسیقی نیویورکی با تصمیم معاون هنری در قطعه هنرمندان جای گرفتند.شنیده ها حاکی از آن است ؛ هزینه حمل اجساد که بالغ بر 100 میلیون تومان است توسط وزارت ارشاد از طریق خانه سینما پرداخت شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها