يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۴۸۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۰۵ آذر ۱۳۹۲
در گفتگو با پدر شهید احمدی روشن مطرح شد:
حاج رحیم احمدی روشن در تحلیل توافق نامه اخیر ایران و غرب در ژنو گفت: تحلیل بنده همان گونه که قبلا عرض کردم؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب به طور اجمالی این مسئله را پذیرفته اند، ما هم می پذیریم و ما هم انشاالله این جریان را حمل بر صحت میکنیم. ولی یک سری مسائل جانبی دارد که کسانی به این مسائل وارد اند، باید روی بند بندِ این توافق نامه ها - به زبان ایرانی و خارجی- در آینده بررسی هایی صورت دهند و بالاخره مشکلی در آینده برای ما پیش نیاید.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، رییس جمهور بعد از توافق دیروز نشست خبری داشتند، و در انتهای این نشست خبری گفتند که ‌«ما این توافق را مرهون خانواده شهدا و بخصوص شهدای هسته ای هستیم که نه تنها با تلاش و زحمت و کوشش خودشان، که با نثار خون خود؛ باعث شدند تا این فناوری به کمال خود برسد.»

اما در این بین عدم حضور خانواده شهید احمدی روشن مباحثی را در رسانه های کشور در پی داشت. در همین خصوص در حاشیه سخنرانی حاج رحیم احمدی روشن در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نشریه جامعه اسلامی این دانشگاه گفتگویی را با پدر شهید مصطفی احمدی روشن داشته اند که متن آن در ادامه می آید.

پدر شهید احمدی روشن در خصوص علت عدم حضورشان در نشست خبری رئیس جمهور  ابراز داشت: دیروز (3 آذر) برنامه ای در همدان داشتیم و بنده نرسیدم که در این جلسه شرکت داشته باشم. لذا خانواده ام هم به تأسی از من، که باید اجازه می گرفتند و در این مراسم شرکت میکردند، در این مراسم شرکت نداشتند.

ایشان سخنانشان را اینگونه ادامه دادند که: رهبری فرمودند که این اکیپ [تیم مذاکره کننده] مورد تایید ما هست و ما تأییدشان میکنیم، ما هم چون معروفیم به «خانواده شهیدِ ولایی و ولایتی»، به سخنان حضرت آقا تأسی می کنیم و این آقایان مورد حمایت ما هم هستند. اما شرط و شروط دارد و آن این است که شأنیت مردم ایران اسلامی و شهدای ما را حفظ کنند. در این گفت و شنود و در این توافقاتی که با دشمنان ما به عمل می آورند کاملا هشیار و بیدار باشند که خدای ناکرده در آینده احساس نکنند با امضای این توافق نامه، سرشان کلاه رفته و یا اینکه گول خورده باشند. ما فقط از آنها توقع داریم که حواسشان را جمع کنند. یعنی طوری نشود که مرعوب استکبار جهانی و دشمنان ما شده باشند.

حاج رحیم احمدی روشن در تحلیل توافق نامه اخیر ایران و غرب در ژنو گفت: تحلیل بنده همان گونه که قبلا عرض کردم؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب به طور اجمالی این مسئله را پذیرفته اند، ما هم می پذیریم و ما هم انشاالله این جریان را حمل بر صحت میکنیم. ولی یک سری مسائل جانبی دارد که کسانی به این مسائل وارد اند، باید روی بند بندِ این توافق نامه ها - به زبان ایرانی و خارجی- در آینده بررسی هایی صورت دهند و بالاخره مشکلی در آینده برای ما پیش نیاید.

وی با اشاره به ناراحتی شهید احمدی روشن در دوره تعلیق فعالیت های هسته ای اظهار نمود: بابا در ِ سایت‌های هسته‌ای را بسته و مهر و موم کردند، دوربین های مدار بسته تعبیه کردند و ما جرأت نمی‌کنیم از جلوی سایت‌های هسته‌ای رد شویم.

پدر شهید احمدی روشن افزود: عرض کردم یکی از ویژگی خاص ایشان، [توجه ویژه] به رهبر معظم انقلاب بود. و همواره چشم به لب های مبارک حضرت آقا داشتند که چه می فرمایند! سیاست های داخلی و خارجی، کاری و صنعتی ایشان را حضرت آقا ترسیم می کردند.

همچنین حاج رحیم احمدی روشن در گفت وگویی دیگر با سایت عصر هامون در خصوص نتیجه مذاکرات ایران با ۵+۱ اظهار داشت:در مذاکرات باید شأن ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران حفظ شود و همچنین از شهدا و دستاورد های آن ها پاسداری شود که در مذاکرات به زحماتی که آنها کشیدند خدشه ای وارد نشود.
وی با اشاره به انتظارات خانواده های شهدای هسته ای تصریح کرد: باید در گام های مختلف مذاکرات افق فکری شهدای ما را در نظر بگیرند و طوری نشود که آن زحماتی که فرزندان ما کشیدند پایمال شود که انشالله این اتفاق نخواهد افتاد.

احمدی روشن ادامه داد: خانواده شهید احمدی روشن، خانواده ای ولایی هستند و موضع گیری آنها موضع گیری حضرت آقا است و هرچه ایشان امر کنند ما اطاعت می کنیم.

وی در ادامه به طرح درخواست خود از تیم مذاکره کننده در گام های بعدی مذاکرات پرداخت و گفت: همانگونه که عاملین داخلی ترور شهدای ما دستگیر شدند و به سزای اعمال خود رسیدند تیم مذاکره کننده پیگیر عاملین خارجی آن که رژیم صهیونیستی و امریکا هستند نیز باشند که امیدواریم این کارصورت پذیرد.
پدر شهید احمدی روشن در پاسخ به سئوالی در خصوص سوال خود از رئیس جمهور در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه اظهار داشت: از آقای رئیس جمهور می پرسم چرا باید کسانی که با مصطفی احمدی روشن زحمت کشیدند و جریان هسته ای را به این مرحله رساندند باید این طور برخورد شود و با اینکه به شغل خود عشق می ورزیدند از کار برکنار شوند؟
وی نامی از افرادی که برکنار شده اند نبرد ولی تصریح کرد: آقای رییس جمهور در جریان اسامی آنها هستند؛ یکی از دلخوری های بزرگ ما این است که چرا بچه هایی که با مصطفی احمدی روشن در این وضعیت دخیل بودند و این وضعیت را به لطف خدا به این مرحله رساندند و جمهوری اسلامی ایران از ان بهره برداری می کند به راحتی کنار گذاشته می شوند .

این پدر شهید خطاب به رئیس جمهور افزود: آقای روحانی شما یک نیروی خوب و کار امد را کنار می گذارید مگر دولت شما "دولت اعتدال" نیست؟! ایا اعتدال این است که بیایید نیروهای ارزنده را کنار بگذارید؟
وی در پایان اظهار داشت: حرف بنده این است که احساس می کنم در این صنعت زحمات بچه های ما که در این کار دخیل بودند نادیده گرفته شده اگرچه در ظاهر از خانواده شهدا قدردانی می شود ولی باید اصل این باشد که از خون شهدا هم قدردانی شود و لفظی نباشد بلکه در عمل باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
SWEDEN
۰۵:۰۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۱۰
۱
جان کری راست می گوید.
مثال می زنم، در درناگههای ترک اعتباد در یک دوره زمانی نماده مخدر را با مواد مخدر با دوز و غلظت کمتر جایگزین می کنند. آیا این مساله به معنای به رسمیت شناختن اعتیاد است؟
قطعا نه. برای همین کاستن از درجه غنی سازی مطلقا به معنای پذیرش حق غنی سازی نیست.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
دوست عزيز ! مثال درست و به جايي زدي. واقعا" هم نقشه دشمنان حيله گر ومكار ما همينه.انشاءالله كه مسئولان ديپلماسي دولت تدبير و اميد,واقعا" با تدبير و دور انديشي با اين توطئه ها روبرو شوندو دستاوردهاي اين ملت را به باد ندهند.
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۲۰
۲
دستت را می بوسم ای پدر داغدار که روز آخر کار دکتر احمدی نزاد بر پیشانیش بوسه زدی .
طبق موافقت نامه آنان که نام شهید احمدی روشن را برای ترور دادند اینبار نام همکاران دانشمندش را دادن تا حسن حذفشان کند.
تازه ایشان به دارالاماره رسیده اند دانه دانه کسانیکه مدعی بودند مهندس مشائی و دکتر احمدی نژاد حزب اللهی ها را از دولت کنار گذاشته قلع و قمع میک ند.
مرگ بر فصاحت دروغ
پاسخ
فرزند روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۱۴
۱۷
دغدغه شما برای دفاع از راه و خون شهید عزیز هسته ای احمدی روشن قابل تقدیر است اما در اموری که تخصص ندارید لطفا اظهار نظر نکنید!!!! و جلوتر از رهبر انقلاب راه نروید که بدجوری از این گونه روشها مملکت را به جای کعبه به ترکستان برده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
هركسي از ظن خود شد يار من!!
... چطور شد؟؟!! اگر رهبري عزيز دستور دهند بساط مذاكرات به يكباره جمع شده و دست دشمنان را در پوست گردو بگذارند اونوقت همين شماهايي كه همينطور يهويي ولايي شده و سنگ رهبري را بر سينه مي زنيد يهويي هم 180درجه تغيير جهت داده وبا بي بي سي و راديو ديروز و قس عليهذا هم جهت و همنوا مي شويد.
الكي در خط ولايت و رهبري غش نكنيد كه حناي شما جماعت رنگي ندارد.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۱۵
۲
احسنت به بصیرت و اظهار نظر.
پاسخ
هاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۱۰
۲
کلید ریس بزگ شده تپل شده داسک چند ماه دیگه میشود داس تپل !!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۳
۱۴
احترام خون شهدای هسته ای به جای خود اما لطفا تند نروید اگر جرات دارید اینگونه نظرات را هم منتشر کنید!
پاسخ
عبدالرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۳
۷
خدا همه شهیدارو رحمت کنه

همه مادر و پدرای شهیدامونم با ائمه مهشور کنه


ولی من به عمرم با اینکه تو کار شهید و شهدا هم بودم

...
پاسخ
مجتبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
۱
۰
اي داد و بيداد
پاسخ
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۸
۱۹
شما جبهه پایداری ها بجای اینکه الان بخواین ادای منتقدهارو دربیارین اول بایستی جوابگوی 8 سال گندی که توی زندگی مردم زدین باشین .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
وطن فروشی ممنوع حتی برای شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲
اولا جبهه پایداری برای شما شمشیر زد یه چیه که شما خویتان پلیدیه والا باید بیشتر از همه از این جبهه تشکر می کردید -ثانیا خون شهید متعلق به خدا وحق طلبان است از خداوند انتقام خون شهدای هسته ای را از وطن فروشای اجنبی پرست وفتنه گران چاقو بدست -می طلبیم
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۵
۰
احسنت برخانواد شهید احمدی روشن حقا که چنین پدر و مادری اینگونه فرزندانی رشید و ولایی تربیت میکنند .انشاء الله که خون این عزیزان را پاس داریم.
پاسخ
ofoghpishva
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۲
۰
هشت سال جنگ 35 سال تحریم ساکت و اشکار. ترور وتهمت و....برای ملت ایران .و حال تهمت استفاده جنگ افزاری که ازدهان سهیونیسم ها بر زبان ابرقدرتها افتاده . ما هر کاری را به مصلحت ملت باشد وحق قانونی باشد انجام میدهیم. البته ملت ایران میتوانند و باید بهترین زندگی را ازنظر ثروت و رفاه داشته باشند. ودولت مردان ما هرتصمیمی بگیرند باید اول به فکرمردم زجر کشیده ایران باشند.
وسلام
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها