کد خبر: ۱۸۵۱۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۰۶ آذر ۱۳۹۲
شهدای ایران؛ 13 تیرماه سال جاری یادواره ای به همت لشگر 10 سید الشهدا به مناسبت ربوده شدن سردار حاج احمد متوسلیان و یارانش به دست مزدوران رژیم صهیونیستی در بهشت زهرا (س) تهران به همراه جمع کثیری از همرزمان وی و خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

همچنین طی فراخوانی ستاد یادواره خورشید دوکوهه از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و تمامی هنرمندان و طراحان و مجسمه سازان خواست برای طراحی از یادمان سردار رشید اسلام دعوت به عمل آورد تا در سالروز ربوده شدن وی و سه تن از همرزمانش از یادمان او در بهشت زهرا (س) تهران  پرده برداری شود.





در پایان مراسم شرکت کنندگان به سمت محل تعیین شده رفتند تا از یادمان حاج احمد متوسلیان بازدید کنند اما همانگونه در تصاویر این مراسم مشاهده می شود با وجود فراخوان برای طراحی یادمان تنها تابلویی ساده از تصویر حاج احمد در گلزار شهدا نصب شده بود. طرحی که اگرچه با فراخوان و دعوت از هنرمندان همراه بود اما در انتها تنها از تصویر ساده سردار بزرگ جنگ تحمیلی رونمایی شد.




با این وجود اگر این روزها سری به بهشت زهرا و گلزار شهدا بزنیم خبری از این یادمان را نیست. گویی یادمان رونمایی شده تنها برای روزهایی از سال و سالگرد ربوده شدن حاج احمد بنا شده و پس از آن خبری از یادمان نیست.

اگرچه برگزاری مراسم به احترام رشادت های این عزیزان در جای خود دارای اهمیت و ارزش است اما کوچکترین کاری است که می توان در حق آنان انجام داد کاری که حداقل می توان در ظاهر موضوع آن را به بهترین نحو انجام داد. اگر قرار بر نصب یادمان سرداران دفاع مقدس هست چرا نباید این یادمان ها در خور شخصیت و شان این عزیزان باشد و در عین حال از آن به عنوان میراث معنوی ارزش های دفاع مقدس حفظ و صیانت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها