کد خبر: ۱۸۵۲۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۷ آذر ۱۳۹۲
گزارش صد روزه و چندسوال از رئیس جمهور روحانی:
چگونه می توان این تعارض را حل نمود که رهبری در رابطه با دولتهای نهم و دهم در آخرین جلسه هئیت دولت با ایشان در هفته دولت در سال 91 و همچنین در سخنرانی ابتدای سال خود در مشهد، تعابیری داشتند که حاکی از انقلابی بودن، خدوم و مردمی و ساده زیست و استکبار ستیز بودن دولت داشت، اما در بیان رییس دولت یازدهم، دولتهای نهم و دهم مظهر بی تدبیری و فساد و قانون شکنی و بی اخلاقی بودند؟
سرویس سیاسی پایگاه 598 - محسن دنیوی/ گزارش صد روزه رییس جمهور محترم حاوی نکاتی بود که برخی از آنها در قالب سوال در ادامه می آید:

1- اگر مشکل اصلی در کشور سوء تدبیر بوده است، پس چرا دولت یازدهم در این صد روز بیشترین تلاش خود را برای رفع تحریمها نموده است؟ یا باید گفته شود که معرفی سوء تدبیر به عنوان عامل اصلی دروغ است و تحریمها موثر بوده و یا اینکه بیان شود به دلیل فقدان تدبیر جدی دولت یازدهم، تلاش برای رفع تحریمها، تنها استراتژی دولت تدبیر و امید است.

2- چگونه تمامی مشکلات کشور و حتی مشکلات تاریخی مربوط به پیش از انقلاب به دولت نهم و دهم بر می گردد اما موفقیتهای عملی، هسته ای و به خصوص موفقیتهای دو سال اخیر در ورزش نتیجه تلاش صد روزه دولت است؟ به نظر می رسد در اینجا قاعده "درهم است لطفا جدا نفرمایید"، رعایت نشده است.

3- چرا بیان نشد که حجم نقدینگی در دوران ابتدا و انتهای تمامی دولتها بین 5 تا 7 برابر شده است؟

4- چرا بیان نشد که حجم نقدینگی مهم نیست بلکه نحوه مصرف نقدینگی مهم است؟

5- اگر طرح مسکن مهر عامل اصلی تورم بوده است و با پول فقرا و پولی که از جیب مردم خارج شده است خانه ساخته شده است؛ اولا مگر این خانه ها برای کسانی غیر از همان مردم نیازمند به مسکن ساخته شده است؟ ثانیا آیا امکان دارد که دولت یازدهم نیز چنین پولهایی از جیب مردم بردارد و در ازای آن، مسکنی که آرزوی دست نیافتنی امروز مردم شده است را مانند طرح مسکن مهر به آنها بدهد؟

6- چگونه رقم فروش نفت با قیمت 140 دلار برای تمام دوران هشت ساله دولت نهم و دهم محاسبه شد، درحالی که این رقم تنها مربوط به بازه زمانی محدودی است و رقم میانگین هشت سال کمتر از صد دلار به ازای هر بشکه است؟

7- چرا در مورد ترک ایجاد شده در تحریمها گفته شد اما به گسلی که زیر پایه های فناوری بومی هسته ای شکل گرفت اشاره نشد؟ ما تا خط قرمز خود عقب آمده ایم و چیزی برای بخشیدن در ادامه مذاکرات نداریم اما آنها هنوز کلی تحریم های رنگارنگ دارند که می توانند در ازای لغو آنها از ما عزت طلب کنند.

8- چگونه می توان این تعارض را حل نمود که رهبری در رابطه با دولتهای نهم و دهم در آخرین جلسه هئیت دولت با ایشان در هفته دولت در سال 91 و همچنین در سخنرانی ابتدای سال خود در مشهد، تعابیری داشتند که حاکی از انقلابی بودن، خدوم و مردمی و ساده زیست و استکبار ستیز بودن دولت داشت، اما در بیان رییس دولت یازدهم، دولتهای نهم و دهم مظهر بی تدبیری و فساد و قانون شکنی و بی اخلاقی بودند؟ آیا می توان به صورت هم زمان، شعار اعتدال و چنین لحن کینه توزنه و انتقام جویانه ای را باور نمود؟

اگر تصویر سیاهی که رییس جمهور محترم از وضعیت کشور در اثر تلاشهای دولت نهم و دهم ارائه نمودند واقعیت داشته باشد، نباید ایشان با بیان این مطالب گرد ناامیدی را در جامعه بپاشند و بهتر آن است که به فکر تدبیر برای کاهش لطمات وارده باشند.

اما اگر این تصویر مطابق با واقعیت نباشد که بیانات رهبر معظم انقلاب حاکی از این مطلب است، باز هم رویه در پیش گرفته توسط ایشان مخالف سیاستهای دولت تدبیر و امید و شعار اعتدال است و خدای ناکرده این تلقی را در اذهان عمومی ایجاد می نماید که دولت پس از استقرار، خود را ناتوان از حل مشکلات یافته و چون تنها بر رفع تحریم‌ها حساب کرده بود است، اگر آن راهکار به نتیجه نرسد، مسیری دیگر برای سه سال و اندی دیگر طراحی نکرده است و این نه تنها برای دولت ناپسند است، به علاوه سبب ناامیدی عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی ایجاد شده پس از انتخابات شده و گویی دولت با این نحوه گزارش دهی، نقض غرض نموده و بر سر شاخه نشسته و بن می برد. چون اگر مردم تلاش و بهبود وضعیت را نبینند، به دلیل حجم مشکلات دولتهای قبلی، از انتقادات خود نسبت به دولتی که با وعده های متعدد در انتخابات پیروز شده است کم نمی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۹
در انتظار بررسی: ۱۳
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۱۶
۴
حتی اگر درست باشد چرا از مجرای قانونی پیگیری نمی شود. این انتقام گیری از مردم است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۱۶
۳
وقتی ... های روحانی تمامی ندارد!

این بار مسکن مهر

http://masironline.com/fa/news/325
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۱۵
۴
آقا حرف دل ما رو زدی منم چند تا نکته تو ذهنم مونده. مدت مدیدیه به من و دوستانم میگید افراطی! ولی چندتا نکته
۱- شما میگید تمام دوره آقای احمدی نژاد سیاه و تمام کارهایش از روی بی تدبیری است و تمام این صد روز پر از تدبیر است.
۲-شما میگویید تمام اجتماعات شما به خاطر ساندیس و تمام اجتماعات ما خود جوش است.
۳-تمام افراد گماشته شده در دولت قبلی از روی بی تدبیری بوده و باید پست آنها را گرفت و به افراد با کفایت داد.
۴-شما شکست هسته ای رو پیروزی خواندید و جشن گرفتید.
۵-معتقدید خزانه خالی خالی است و آه در بساط نداریم
۶-میگوید آمریکا نظر تو بر نگردد.
۷-...
آیا وقتش نرسیده که همین یه پستی که به ما دادید رو هم از ما بگیرید. کمی فکر کنید. مانند همه پست ها پست افراطی نیز برازنده خودتان است.
پاسخ
khalil
UNITED STATES
۲۲:۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۴
۱۰
آقا مردم رو پاس ندیم اینور و اونور و نوشتن این مطالب به خودی خود به این مسایل بیشترمردم رو نا امید میکنه۰
پاسخ
لیع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۲
۱۲
۵
بعد از مدت ها بودن توی سایتتون بالاخره این مقاله به دلم چسبید
پاسخ
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۹
۲
موافقم با لایک بسیار
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۱۷
۴
بي .... ترين رئيس جمهور پس انقلاب
پاسخ
SAEED
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲
بی تدبیرترین
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۸
۱۳
با سلام
ضمن تقدیر و تشکر از مطالبی که در بالا اشاره کردید باید بگویم دوستان نویسنده اشاره نکردندیا ملاحظله کاری کردند به اینکه قانون گریزی دولت نهم و دهم را ندیده یا ندیده گرفتند . اینکه برخلاف سریع حضرت امام و مقام عظمای ولایت سخن رانند. اینکه خود را پاکترین دولت تاریخ انقلاب قلمداد کردند اینکه بجای فضای عقلانیت در پی چالش بودند. دوستان میتوان هم شعار مرگ بر امریکا و ایادی داخلی و خارجی را سر داد و هم بفکر منافع ملی بود.
عزیزان فراموش کردند که در خصوص تحریم آنچه که باعث شدید تر شدن مسئله گردید ورق پاره نامیدن آن بوده و بی تدبیری افرادیکه بجای استفاده از نخبگان از افراد بی تجربه استفاده کردند .
تفکر عزیزانی همچون خوش چهره ، صفار هرندی ، فتاح و لنکرانی ،محسن اژه ای ، و سایر دل سوختگان نظام و رهبری چه گفته و کرده بودند که از سوی دولت نهم و دهم از هئیت دولت اخراج شدند . نماینده رسمی نظام جمهوری اسلامی آقای متکی در سفر خارجی چه کرده بودند که باید در فضای کشور دیگر بی حرمتی ببینند. اگر اینها از منظر شما قانون گریزی ، قاونو ستیزی ، بی تدبیری و خلاف اخلاق نیست پس حاشیه ای بنویسید و در آن اخلاق را معنا کنید . بدانید که همواره فضای کشور باید طبق فرمایش مقتدای مان ایجاد وحدت وهمدلی باشد نه مثل آن عزیز ایجاد تفرقه و جنگ و ... .یاعلی
پاسخ
محمد
KUWAIT
۱۰:۳۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲
باسلام
1- اخلاق را باید با اخلاق اصلاح نموذ!
2- هر کسی که بهر طریقی از آقای احمدی نژاد جداشده است فرد عزیزی تلقی می گردد.این چه دلیلی دارد؟
.. یاعلی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۱۹
۵
هدف اینه که کسی بعد از احمدی نژاد از بطن مردم هوس ریس جمهور شدن یا وزیر شدن نکند بنده خدا راست می گفت این منطقه مختص یک عده است مثل یک خرس که یه مو ازش بکنی صد تا صدا ازش بیرون میاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۱۱
۷
ناراخت نشوید حرف حق تلخ است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۵
۱۵
کاش شما تند روها دست ازلجاجت خوارج گونه برمی داشتید به اشتباهات دولت احمدی نژاد اعتراف می کردید ومیگذاشتید مملکت به آرامش می رسیدواقعا شما فلاکت وبدبختی وبیکاری وافسردگی جوانان رانمی بینید تاکی ازیک ... حمایت می کنید حرفهای روحانی ده درصد از واقعیتهای دولت احمدی نژادراهم شامل نبود
پاسخ
محمد
KUWAIT
۱۰:۳۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲
باسلام
آیا شما به صحت اقدامات و مناسب بودن نتایج حاصله دولت آقای روحانی اعتماد دارید؟
آیا اگر هرخطایی از ایشان و تیم مدیران ارشد ایشان و یاحتی مدیری غیر مرتبط با ایشان سربزند ، علت ابراز ناسزا به آقای روحانی گردد درست است؟
اینکه دیگران را جزء خوارج بخوانید عین بی اخلاقیست. چرا رعایت اخلاق نمی شود؟
.
.
.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲
سلام اگه قرار به اعتراف که شما باید حالا به جرم فتنه 88 مفسد فی الارض شناخته می شدی که البته فتنه گران همه مفسد فی الرض هستند جرم بعدی هم وطن فروشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۱۰
۳
استمرار دشمني هاي فتنه كران
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۸
۱۱
دارید میسوزیدا
بسوزید بسوزید
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۷
۴
مرك بر منافق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۳
۱
هرکسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش
پاسخ
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
۳
۹
بیان واقعیتها وعدم فریب مردم نگونبخت با آمار وارقام دیمی همانند معجزه هزاره و مدیر جهانی اقتصاد"مدیر ارشد خرابکاری"، معناش گسترش ناامیدیه برادر بسیجی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
اصولگرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۶
۲
تبریک به همه دوستان
سایت منحرف بهارنیوز فیلتر شد..
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۱
۴
نامردا اگه راست میگید نظرات را منتشرکنید تایید ورد نظرراهم بگذارید تا وزن تفکر خودتون رابدونید اگه راست میگید
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۱۵
۱
از ابتدا معلوم بود که دولت یازدهم صرفنظر از این که چه کسی رئیس جمهور بشود پتانسیل این را خواهد داشت که همه ی نقاط ضعف خود را به گردن دو دوره ی قبل بیندازد. اما این پیش بینی بیش از انتظار محقق شد. ما معتقدیم که در جلسه ای که در حضور رهبر معظم انقلاب گزارش دولت نهم و دهم قرائت شد، آمارهایی ارائه شد که تا این زمان به نحو مستدلی تکذیب نگردیده است. این که افراد ولو در کسوت ریاست جمهوری هر روز در مورد آمار و ارقام نظر شخصی بدهند قطعا مورد پذیرش نخواهد بود. به عنوان مثال رشد اقتصادی در یک بازه زمانی مشخص معنادار است و اندازه گیری لحظه ای آن می تواند کاملا گمراه کننده باشد. اگر می شد رشد اقتصادی تا این حد و به همین سادگی قابل تغییر باشد که امروز دولتهای اروپایی و امریکایی تا این مقدار محنت و رنج را تحمل نمی کردند بلکه آنها هم با مذاکره و احیانا ارائه برخی بسته های تشویقی و تسهیلاتی رشد اقتصادیشان را تا ثریا می بردند و یا در طرف مقابل رشد اقتصادی ما را تا نزدیکی عدد کلوین می رساندند!
در پایان باید گفت که برادر من:
به عمل کار برآید به سخندانی نیست.
اگرچه در سخن نیز توانا نیستید!
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۲
۱
؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۲
۱۲
دوستان عزير در سايت :
چرا طرفداري بي مورد از احمدي نژاد ؟
واقعاً احتياجي به گزارش آقاي روحاني نيست اگر سري به ميوه فروشي و سوپر ماركت نزديك منزل بزنيد مي بينيد با چه مقدار گراني سرسام آور روبرو هستيد .
حالا اوضاع اقتصادي به درك ، آن گفتگو از مكتب ايراني و در برابر رهبري قرار گرفتن و حمايت از مشايي و ول كردن بازار و لجبازي هاي كودكانه و آن وضعيت دعوا و مرافه در مجلس و ...
خود گوياي بهترين عملكرد دولت نهم و دهم است .
دوستان عزيز ، مؤمن هميشه انصاف را مراعات مي كند .
سؤالي دارم : اگر آيندگان تاريخ احمدي نژاد را بخوانند به او لقب خادم مي دهند يا خائن ؟؟؟؟؟
پاسخ
خانوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۲
شما که دم از رهبری میزنید تعریفهای ایشون از خدمات دولت 9و10 رو بخونید تا متوجه بشید
محمد
KUWAIT
۱۰:۴۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲
باسلام به شما
بسیار مناسب است از همان قاعده انصاف که شما فرمودید باهم سخن بگوییم!
آیا اجرای قانون پیچیده ای مثل هدفمندی یارانه ها (به تنهایی) عامل چه مقدار تورم می توانست باشد؟
این تورمها که فقط در سال آخر دولت آنهم با دلایل بنظر موجه و متاسفانه احتمالا با کارشکنی های داخلی ایجاد شد را بایستی نتیجه بی تدبیری کل دولت و شخص رئیس محترم دولت دانست؟
لطفا در این فضا از دولتن آقای روحانی بخواهید یک فعالیت پر ریسک مثل همین اقدام یا مقابله قوی با قدرتهای جهانی( در صورت لزوم ) و یا سهمیه بندی بنزین و یا مسکن مهر و یا سهام عدالت و یا .. بنماید.
در این جو که شما ایجاد مینمایید ، آیا حق می دهید که آقای روحانی که هیچ دولت بعد از ایشان هم از ترس انتقاد که نه اهانتهای امثال شما جرات اعلام چنین طرحهایی را هم نخواهد داشت؟
اگر هم لازم باشد ، حتما دولت وقت مجبور به کور کردن روزنه انتقادات از روشهای مختلف خواهد بود.
لطفا بگذارید کشور پیشرفت کند. نه اینکه بجان هم بیافتیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۳
۳
احسنت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۸
۱
نا امیدی رو شما و امثال شما جیره خواران اسراییل دارید تو جامعه گسترش میدی . رو که نیست سنگ پای قزوینه
پاسخ
چراغعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۱۳
۱
هدف دادن امتیاز گسترده تر در مزاکرات اینده است .
پاسخ
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۱۵
۲
به نظرم مهمترین بخش صحبت های آقای روحانی همون پخش شیر در مدارس بود!!!!!
پاسخ
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۲
۵
۱
اگر به گفتۀ برخی دوستان سخنان آقای روحانی درست است پس بایدمناظره با دکتر احمدی نژادرا با روی باز بپذیرند .اگر اینگونه شد که باید منتظر نتیجه باشیم وبعدقضاوت کنیم و اگر نپذیرند دیگر رأی صادرشده است.
(مناظره ای که سازمان بسیج دانشجویی درخواست آنرا نموده اند)
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۲
۲
۲
1دولتی که یه داس داره ودرو میکنهتا 4سال بعد هم روی کار باشه
ا2حمدی نژاد هر چیز ش هم بد بود طرح مسکن اش خیلی خوب بود
3دزدی بانک ها در رقابت با صنعت مسکن رو کرد
4سرمایه داران تحمل اش نکردند پاپیچش شدند
5ضعف اخلاقی دولت قبلی در اخرین روزها او را زمین گیر کرد
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۲
۱
۰
ایول
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲
۱
۴
این آقایان تخته گاز وتندرو احتمالا صداشون از جای گرم در میاد .ودر جامعه زندگی نمی کنن.همین آقا بود که می گفت تحریمها کاغذ پاره است .پس نتیجه اش همین است که دکتر ظریف با آن متانت و استواری کمی از آن همه هجمه وفشار را می خواد کم کنه . البته اگر این ................اجازه بدن .چون اهدافشون فقط در این گونه مسائل نهفته است .
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲
۵
۱
آقاجان واقعا تحریم ها کاغذ پاره بودند تا زمانی که مجری آن خود صادر کنندگان بودند ولی از وقتی که غرب وحشی واسرائیل غاصب از تفاله های ایرانی خود که قبلا هم پستهایی داشتند بعنوان سرمایه های جنگجو در برابر جمهوری اسلامی نام بردند ماموریت این تفاله ها القاء اثر تحریم وبزرگ نمائی آن شد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲
۱
۵
شما که در 8 سال گذشته امتیاز ندادید پس این همه بدبختی را کی سرمون آورده
نکنه این مشکلات را روحانی و رفسنجانی ساختند
1- به احتمال زیاد واقعاً تو این مملکت نیستید !!!!!
2- احمدی نژاد پول نفت را سر سفره شنا آورده !!!!!!!
3- جزء سه هزار میلیاردی ها هستید !!!!!!!
4- یا احتمالاً مدیر معضول هستید !!!!!!!!
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲
۳
۱
بسم الله الرحمن الرحيم

سلام بر همه شما دوستان

«تعارض شعار اعتدال با لحن انتقام جویانه»

مطلب بسیار جالبی بود

ممنونم
پاسخ
الهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲
۵
۰
چرا هنوز بالغ نشدیم.....این حرفها چه معنی دارد؟نباید زحمت هشت سال یک دولت را زیر سوال برد ...کشور نیاز به ارامش دارد...اگر اشتباهی صورت بگیرد باید در موقع خود رسیدگی شود.....ما باید بدانیم موفقیت های ازن صد روز تلاش دوره های قبل بوده است....بهتر است کمی اخلاق داشته باشیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها