يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۵۳۴۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۲     ۰۸ آذر ۱۳۹۲
محمدرضا سرشار گفت: ‌این فضای امنیتی که می‌گویند باید اولا بگویند معنایش چیست و بعد هم مصادیقش را مشخص کنند. با این گزارش‌های کلی نمی‌توان چیزی را ثابت کرد.

محمد‌رضا سرشار در گفت‌وگو با فارس درباره گزارش عملکرد وزارت ارشاد در حوزه کتاب و معاونت فرهنگی که روز چهارشنبه منتشر شد،‌ درباره بندهایی از این گزارش گفت: تا آنجا که من می‌دانم در این کشور در 8سال قبل هیچ نویسنده‌ای ممنوع القلم نبوده است. با تاسف شاهد هستیم نویسندگانی که سال‌ها از این کشور رفته‌اند، و همچنان با رکیک‌ترین سخنان راجع به بزرگترین شخصیت‌های مملکتی صحبت می‌کنند و کتاب‌هایشان به راحتی کتاب‌هایشان منتشر می‌شود که این هم از شگفتی‌های حکومت‌داری در روزگار ما است.

وی افزود: باید در این گزارش معلوم شود کدام نویسندگان ممنوع القلم بوده‌اند و طی کدام حکم و چه کسی این حکم را داده است. وزارت ارشاد ما همواره به اثر نگاه می‌کرده نه نویسنده. به خصوص درباره نویسندگان ایرانی این حکم صادق است و نویسنده ممنوع القلم معنایی ندارد.

رئیس انجمن قلم در مورد فضا امنیتی که در این بیانیه به آن اشاره شده بود، گفت: ‌ما به عنوان کسی که در سال‌های گذشته به صورت مستقیم با وزارت ارشاد سر و کار داشتیم، هیچ فضای امنیتی ندیدیم. آنچه که انجام شد طبق قانون و در چارچوب قانون بوده و آنچه که اجرا شده اگر زیاد با گشاده دستی همراه نبوده، با ‌تنگ نظری هم نبوده یعنی فراتر از قانون نرفته‌اند. حالا باید ازصادر کنندگان خواست که مستندانتشان را درباره فضای امنیتی عرضه کنند.

سرشار گفت: این درست نیست هر دولتی بیاید و دولت قبلی را بدون هیچ دلیلی تخطئه کند. ‌این فضای امنیتی که می‌گویند باید اولا بگویند معنایش چیست و بعد هم مصادیقش را مشخص کنند. با این گزارش‌های کلی نمی‌توان چیزی را ثابت کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها