امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۸۵۴۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۰۹ آذر ۱۳۹۲
ادعای رئیس‌جمهور درباره امنیتی بودن فضای فرهنگی، با سیاه‌نمایی برخی شبه هنرمندان و قلم بدستان سکولار روبرو شد.
به گزارش 598 به نقل از کیهان، نویسندگان سکولار با استقبال از ادعای رئیس‌جمهور، فضای نشر را دچار انسداد توصیف کردند گویی که «هیچ» نویسنده‌ای طی سالهای گذشته «هیچ» اثری منتشر نکرده است!

بطور مثال «اصغر.س.آ» که چندین عنوان کتاب وی در دولتهای نهم و دهم به چاپ رسیده است، در ادعایی مضحک گفت:
«همه ما [نویسندگان و شاعران] ممنوع‌القلم هستیم!».

بی‌بی‌سی فارسی نیز در سایت خود به استقبال برخی از نویسندگان و شاعران دارای زاویه با نظام رفت و تلاش کرد که با استناد به سخنان دکتر روحانی، وجود خفقان در فضای نشر کتاب و در مجموع عرصه فرهنگ را به مخاطبان خود القاء نماید.

در همین حال یکی از نویسندگان به پاسخ نسبت به ادعای فضای امنیتی در عرصه فرهنگ برآمد.
محمدرضا سرشار گفت: این فضای امنیتی که می‌گویند باید اولا بگویند معنایش چیست و بعد هم مصادیقش را مشخص کنند. با این گزارش‌های کلی نمی‌توان چیزی را ثابت کرد.

محمدرضا سرشار در گفت‌وگو با فارس درباره گزارش عملکرد وزارت ارشاد در حوزه کتاب و معاونت فرهنگی که روز چهارشنبه منتشر شد، درباره بندهایی از این گزارش گفت: تا آنجا که من می‌دانم در این کشور در هشت سال قبل هیچ نویسنده‌ای ممنوع‌القلم نبوده است. با تاسف شاهد هستیم نویسندگانی که سال‌ها از این کشور رفته‌اند، و همچنان با رکیک‌ترین سخنان راجع به بزرگترین شخصیت‌های مملکتی صحبت می‌کنند و کتاب‌هایشان به راحتی منتشر می‌شود که این هم از شگفتی‌های حکومت‌داری در روزگار ما است.

وی افزود: باید در این گزارش معلوم شود کدام نویسندگان ممنوع‌القلم بوده‌اند و طی کدام حکم و چه کسی این حکم را داده است. وزارت ارشاد ما همواره به اثر نگاه می‌کرده نه نویسنده. به خصوص درباره نویسندگان ایرانی این حکم صادق است و نویسنده ممنوع‌القلم معنایی ندارد.

رئیس انجمن قلم در مورد فضای امنیتی که در این بیانیه به آن اشاره شده بود، گفت: ما به عنوان کسی که در سال‌های گذشته به صورت مستقیم با وزارت ارشاد سر و کار داشتیم، هیچ فضای امنیتی ندیدیم. آنچه که انجام شد طبق قانون و در چارچوب قانون بوده و آنچه که اجرا شده اگر زیاد با گشاده‌دستی همراه نبوده، با تنگ‌نظری هم نبوده یعنی فراتر از قانون نرفته‌اند. حالا باید از صادرکنندگان خواست که مستنداتشان را درباره فضای امنیتی عرضه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها