يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۶۸۴۷
زمان انتشار: ۱۷:۲۱     ۱۴ آذر ۱۳۹۲
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: اعضای دولت موافق برخی تصمیم‌های گذشته کمیته فیلترینگ نیستند و نمایندگان دولت در این کمیته تلاش می‌کنند سخت‌گیری‌ها برداشته شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس، محمود واعظی امروز در حاشیه افتتاح نوزدهمین نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: شنبه از ساعت یک تا دو در پنج شبکه اجتماعی آنلاین می‌شوم و اگر این آزمایش خوب جواب داد به وزرا و رئیس‌جمهور نیز این پیشنهاد را ارائه می‌کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ابتدا در پنج شبکه اجتماعی ایرانی یک صفحه خواهم داشت و همان شبکه‌ای که بیشتر مورد اعتماد مردم باشد را ادامه خواهم داد.

وی در خصوص موضوع فیلترینگ، گفت:‌ فیلترینگ در اختیار وزارت ارتباطات نیست کمیته فیلترینگ 13 عضو فعال دارد که یکی از اعضای آن وزارت ارتباطات است.

وی ادامه داد:‌ما علاقمند هستیم که مردم راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند از همه شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

واعظی در خصوص وارد کردن پهنای بند توسط بخش خصوصی، گفت:‌پهنای باند اگر وارد شود اما آماده واگذاری نباشد به درد نمی‌خورد بنابراین اعلام می‌کنم که اگر بخش خصوصی پهنای باند بیاورد از مقادیر ورودی از آنها خواهیم خرید و پس از پالایش به مردم ارائه خواهیم کرد.

واعظی در خصوص اینکه گفته بود در پایان مدت انحصار اپراتور سوم مجوز نسل سه و دو را به اپراتورهای دیگر ارائه خواهیم کرد و‌ آیا اجازه ورود اپراتور جدید نیز صادر می‌شود، گفت: ‌از نظر ما محدودیتی برای ورود اپراتور جدید نیست.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بازگشت بخش‌های جدا شده وزارت ارتباطات به این وزارتخانه گفت: شورای عالی فن آوری اطلاعات در زیر مجموعه وزارت ارتباطات مجددا فعال خواهد شد. همچنین بخش‌‌هایی از سازمان فضایی که در مورد ماهواره‌های مخابراتی و راه دور است از وزارت ارتباطات منفک شده که باید تصمیم‌گیری شود که این بخش‌ها تحت نام پژوهشگاه جدید به وزارتخانه برگردد یا خیر که امیدواریم این تصمیم تا دو ماه دیگر به نتیجه برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،همچنین در خصوص علت حمایت مادی وزارت ارتباطات از نمایشگاه الکامپ گفت: چنین نمایشگاهی که باعث ارتقای سلامت در کشور و همبستگی بیشتر شرکت‌های خصوصی شود نیازمند حمایت است.

وی همچنین در خصوص موضوع هم‌کد شدن تلفن ثابت در استان‌ها افزود: با هم‌کد شدن تلفن موافق هستیم و حمایت می‌کنیم اما روشی که شرکت مخابرات در گذشته برای این کار داشت مورد موافقت ما نبود.

وی همچنین در خصوص میزان اقدامات انجام شده در دولت قبلی در خصوص شبکه ملی اطلاعات گفت:‌ تاکنون از برنامه‌‌های وزارت ارتباطات تنها 14 تا 15 درصد اجرا شده است که مدل مفهومی شبکه ملی ارتباطات که به زودی تهیه خواهد شد مورد اجماع و استناد در ایجاد این شبکه است.

واعظی همچنین در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد: اعضای دولت موافق برخی تصمیم‌‌های گذشته کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیستند و نمایندگان دولت در این کمیته تلاش می‌کنند که سخت‌گیری‌ها برداشته شود و آقای جنتی نیز موافق این موضوع هستند و با قوه قضائیه باید صحبت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: به شبکه‌های اجتماعی قول می‌دهم که اگر فعال شوند تجربه 27 ساله‌ام را در دیپلماسی در اختیارشان قرار می‌دهم تا تبدیل به یک برند جهانی شود.

وی همچنین در خصوص اپراتور سوم تلفن همراه و محدودیت‌های ایجاد شده برای این اپراتور گفت:‌از زمانی که عهده‌دار این مسئولیت شدم اوضاع رایتل بهتر شده است و همچنین تلاش می‌کنیم تا برای برقرار ارتباط تصویری رایتل رایزنی‌های لازم انجام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها