امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۸۷۷۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۸ آذر ۱۳۹۲
وزیر دفاع فرانسه از آغاز خلع سلاح گروه‌های مسلح در جمهوری آفریقای مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که خلع سلاح گروه‌های مسلح در آفریقای مرکزی از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر این که دوران فرار از مجازات در آفریقای مرکزی به پایان رسیده است، اظهار کرد، نیروهای فرانسوی سرگرم گشت‌زنی در شهرها و مناطق جنگلی این کشور هستند.

لودریان با بیان این که آفریقای مرکزی وارد مرحله خلع سلاح شده است، تأکید کرد، همه گروه‌های مسلح باید سلاح‌های خود را زمین بگذارند زیرا در غیر این صورت برای مجبور کردن آنان به خلع سلاح، از زور استفاده خواهد شد.

وزیر دفاع فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بود که نیروهای کمکی این کشور وارد پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی شده‌اند. تعداد نیروهای فرانسوی مستقر در آفریقای مرکزی به 1200 تن افزایش یافته است.

فرانسه حضوری قدرتمند در آفریقا دارد که سه درصد صادرات فرانسه را به خود اختصاص داده اما سهم آن از بازار آفریقا از زمان عقب نشینی‌ از امپراطوری در دهه 1960 به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها