أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۸۱۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۵     ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
آیت الله عیسی احمد قاسم گفت: تمسک به قرآن موجب تسلیم عقل و آرامش دل و جان و فروتنی و خضوع می­شود و فکر از رسیدن به چنین مرتبه ای عاجز است و تمام نسل ها می­توانند از سفره معنوی قرآن بهره مند شوند

 

 

به گزارش 598 به نقل از  مرکز خبر حوزه، رهبر شیعیان بحرین در جشنواره قرآنی در این کشور بر ضرورت قرار گرفتن قرآن به عنوان پیشرو و رهبر این امت تاکید کرد و گفت: همان طور که قرآن این امت را از ظلمات به نور هدایت کرد، همت آنها روز به روز زیاد شده و فرهنگ و تمدن آنها پیشرفت می­کند و ضعیف نمی­شوند و دچار تردید و سرگشتگی نمی­شوند بلکه امتی هوشیار  و استوار در برابر ظلم خواهند بود به طوری که تمام امت ها به آنها نیازمند باشند و زمام رهبری جهان را به دست بگیرند.

وی درباره اهمیت قرآن گفت: قرآن دژی برای حمایت و محافظت از تمدن اسلامی است، پس نباید فدای چیزی بشود و نباید در احیای آن کوتاهی بشود؛ چراکه به وسیله قرآن است که امت در تمام زمینه های فرهنگی، روانی، انقلابی، عملی، اجتماعی و سیاسی بی نیاز می­شود. به همین خاطر بر ما واجب است که قرآن را در تمام زوایای کوچک و بزرگ زندگی خود پیاده کنیم.

رهبر شیعیان بحرین همچنین توصیه های زیر را به مخاطبان خود عرضه داشت: قرآن پژوهی و فهم قرآن از طریق  مؤسساتی که قرآن را به صورت موضوعی و علمی آموزش می­دهند و فکر و نظر خود را بر قرآن تحمیل نمی­کنند، پذیرفتن روش تربیت قرآن، بسط و گسترش تفکر و فرهنگ قرآنی، برپایی مؤسسات الهام گرفته ا زآگاهی های قرآنی و روش و تربیت قرآنی، مبارزه علمی با اموری که با قرآن در تضاد است به اضافه بازگشت و مراجعه به قرآن، چنان بازگشت عمیق و کاملی که بتواند شعور و روحیه و اراده ما را بازسازی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها