أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۸۱۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
جشنواره قرآنی به همت گروه فرهنگ و ارتباطات مجلس علمای بحرین در این کشور برگزار شد.

به گزارش 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، این جشنواره به مدت دو شب و با شعار "همراه با قرآن" در سالن مصلای بحرین برگزار شد.

فعالیت های جشنواره با کار ستاد های مختلف قرآنی آغاز شد. این ستاد ها عبارت بودند از: کتابخانه قرآنی، داروخانه قرآنی، میوه های قرآنی، نرم افزار قرآنی، هنرهای تجسمی، تشخیص توانایی ها و ظرفیت ها، خانواده قرآنی، خطّ قرآنی، نسخه های خطی قرآنی و مسابقات قرآنی.

این جشنواره با تلاوت قرآن توسط قاسم احمد رضی آغاز به کار کرد و با سخنرانی آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین ادامه یافت.

اجرای  تواشیح: "یا کاشف النوایا" از سوی گروه ثقلین از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

استاد احمد فردان یکی از اساتید قدیمی قرآن نیز در این جشنواره به ایراد سخن پرداخت و گفت: این جشواره نتیجه دانه هایی است که کاشته شد و به تدریج رشد کرد و شکوفا شد و با زیاد شدن علمای مروج، چنین فعالیت هایی سر برافراشت.

وی با اشاره به رشد روزافزون روی آوردن به یادگیری قرآن گفت: این اقبال نسبت به گذشته زیاد شده اما همچنان برخی افراد در این زمینه کوتاهی می­کنند.

این استاد قرآنی اظهار داشت: بحرین، معادن با ارزشی از قاریان را در اختیار دارد که آنها فقط به توجه و نیت خالص نیاز دارند تا در این زمینه به مدارج عالی دست یابند.

وی درباره داوری خود در مسابقات قرآنی گفت: رتبه های نخست فقط به کسانی داده شده که مستحق آن بوده اند و اگر بهتر از آنها کسی بود، آنها به این رتبه دست نمی یافتند. آنها با توفیق الهی و تلاش و کوشش خود به این رتبه رسیدند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تخصص در سوره های قرآن گفت: این زیبا است که فردی در یکی از سوره های قرآن متخصص شود ولی باید سوره های دیگر نیز مرور شود تا از نکات موجود در آنها نیز استفاده شود.


 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها