کد خبر: ۱۸۸۵۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۱ آذر ۱۳۹۲
گزارشی از سفر یک روزه مدیران جشنواره مردمی عمار به قم:
روز گذشته مسئولین جشنواره مردمی عمار با حضور در قم با برخی از علما و روحانیون حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو نمودند. دیدار با آیت الله اعرافی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر مرکز جامعه المصطفی و آیت الله میرباقری رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی و سخنرانی نادر طالب زاده و وحید جلیلی در جمع طلاب حوزه های علمیه قم از مهترین برنامه های سفر یک روزه مدیران جشنواره عمار به قم بود.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، روز گذشته مسئولین جشنواره مردمی عمار با حضور در قم با برخی از علما، طلاب و روحانیون ایرانی و خارجی حوزه علمیه دیدار و گفتگو نمودند.

دیدار با آیت الله اعرافی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر مرکز جامعه المصطفی و آیت الله میرباقری رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی و سخنرانی نادر طالب زاده و وحید جلیلی در جمع طلاب حوزه های علمیه قم از مهترین برنامه های سفر یک روزه مدیران جشنواره عمار به قم بود.



نادر طالب زاده در این دیدارها با اشاره به وجودن آمدن فضای جدید جشنواره های انقلابی چون جشنواره عمار اظهار داشت: متاسفانه بخش بین الملل جشنواره افق امسال برگزار نمی شود هرچند که این جشنواره نیز در امتداد مسیر جشنواره عمار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد واقعه 11 سپتامبر یک روحیه ضد استکبار در بین کشورهای غربی شکل گرفته است و در این مسیر انقلاب اسلامی می تواند پیشتاز و برنده باشد.



همچنین وحید جلیلی با اشاره به اینکه جشنواره عمار در پی یافتن راه هایی برای نمایش بهتر انقلاب اسلامی است اظهار کرد: برای شکل گیری جریان سینمایی کشور یک تجربه 200 ساله وجود داشته است اما برای مجموعه عمار چنین ظرفیتی وجود نداشته و در جشنواره عمار سعی شده است مباحث فکری و نظری انقلاب اسلامی نیز مورد بررسی قرار بگیرد که خوشبختانه این اتفاق به همت جوانان بی ادعای این کشور رخ داده است.

جلیلی با تاکید بر اینکه جشنواره عمار باید در سطوح مختلف جامعه شکل بگیرد تصریح کرد: باید در پی تاثیر گذاری هرچه بیشتر این جشنواره در بین مردم بود و هرچه در این مسیر تعملات بیشتری با اساتید دینی شکل بگیرد این جشنواره ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم های این جشنواره در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و دانشگاه ها به نمایش درآمده است و باید با یک برنامه ریزی درست نقاط بیشتری برای گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در نظر گرفته شود.

استقبال طلاب خارجی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و مدرسه علمیه معصومیه از مسئولین جشنواره عمار از دیگر حاشیه های این سفر یک روزه بود.































نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها