أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۹۳۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۴ آذر ۱۳۹۲
انقلاب فراموش شده مردم بحرین بعد از گذشت سه سال از شروع آن و تلاش نظام برای سرکوب این انقلاب همچنان راه خود را ادامه می‌دهد.
به گزارش 598 به نقل از فارس، انقلاب مردم بحرین علیه نظام این کشور از 14 فوریه 2011 شروع شد و با وجود سرکوب‌های نظام و فراموشی آن در محافل بین‌المللی همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.

همزمان با بالا گرفتن اوضاع سیاسی در مصر و سقوط نظام «حسنی مبارک» در این کشور فعالان حقوق بشر بحرین روز دوشنبه 14 /2 /2011 را به عنوان روز غضب اعلام کردند که این روز مصادف با دهمین سالگرد تصویب منشور و قانون اساسی در بحرین بود.

 

همچنان که گروهی از فعالان این کشور در فیسبوک و توئیتر از مردم خواستند که در همین روز تظاهراتی را برای درخواست اصلاح و مطالبه آزادی‌های بیشتر با شعار «یوم الغضب» برگزار کنند.

در رسانه‌های اجتماعی اعلام شده بود که تحصن اصلی در نزدیکی میدان مشهور «اللؤلؤة» واقع در منامه باشد، این کار تلاشی بود تا این میدان را به عنوان نمادی برای این جنبش مردم بحرین اعلام کنند.

بعد از این که نیروهای بحرینی به میدان اللؤلؤة حمله کرده و این مکان را تخریب کردند تظاهرات مردم بحرین بیشتر به صورت شبانه و در کوچه‌های بیش از هفتاد منطقه این کشور برگزار می‌شود.

از خصوصیات تظاهرات در بحرین این است که تظاهرات کنندگان بارها بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات خود تاکید کرده‌اند و امری که در راهپیمایی‌ها به وضوح به چشم می‌خورد.

 

مردم شعارهای مختلفی را سر می‌دادند که مهمترین آنها راس نظام  را در این کشور هدف قرار داده بود و دو شعار «یسقط حمد- سرنگون باد حمد» و شعارهای دیگری همچون «الشعب یرید اسقاط النظام- مردم خواستار سرنگونی نظام هستند» شعارهایی هستند که تقریبا در کوچه پس کوچه‌های بحرین هر شب به گوش می‌رسد.

 

زنان در انقلاب بحرین

در کنار مردان بحرین زنان نیز در تظاهرات این کشور مشارکت داشته‌اند به گونه‌ای که در راهپیمایی‌هایی که در مناطق مختلف روی داده زنان نیز حضور فعالی داشته‌اند.

همچنین تصاویر زیادی از حمله به زنان در بحرین از سوی فعالان حقوق بشری منتشر شده است که نظامیان بحرین با بمب‌های صوتی و گازهای اشک آور اقدام به ترساندن زنان بحرینی کرده‌اند.

 

  خون جوانان در مقابله با ساچمه نظام  

نظام بحرین در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور از گازهای سمی و اشک آور و سلاح‌های ساچمه‌ای استفاده می‌کند که نتیجه آن بیش از 140 شهید و ده‌ها زخمی بوده است که اکثر این شهدا از بین جوانان هستند.

 

در این زمینه تعداد زیادی از تصاویر ویدئویی وجود دارد که در آنها نظامیان بحرینی به صورت مستقیم با تفنگ‌های ساچمه‌ای تظاهرات کنندگان را مورد هجوم قرار داده‌اند.

همچنین تصاویر بسیاری از افرادی که در نتیجه اصابت ساچمه زخمی شده‌اند از سوی فعالان انقلاب بحرین بر روی اینترنت منتشر شده است.

نیروهای نظام با استفاده از خودروهای نظامی در موارد بسیاری، تعدادی از شهروندان بحرینی را زیر گرفته‌اند.

خرید مزدور و سلاح از خارج برای سرکوب تظاهرات

همچنین نظام بحرین برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور از مزدورانی که از دیگر کشورها وارد کرده است استفاده می‌کند.

به گفته فعالان حقوقی حکومت بحرین قصد دارد تعداد یک میلیون گاز اشک آور وارد کشور کند.

در همین زمینه پایگاه خبری «صوت المنامه» گزارش داده بود که واردات اسلحه بحرین از کانادا از سال 2011 و همزمان با شروع اعتراض‌ها در این کشور صد در صد افزایش یافته است.

همین پایگاه در گزارشی دیگر نوشته بود که دولت بحرین تصمیم دارد تا 1000 مزدور اردنی را برای سرکوب تظاهرات به این کشور وارد کند.

در همین رابطه نیروهای نظام بحرین در جهت ترساندن جوانان این کشور هزاران خانه را در مناطق مختلف این کشور مورد هجوم غیر قانونی و همراه با خشونت قرار داده‌اند.

این گونه هجوم‌ها که شبانه صورت می‌گیرد با خشونت، شکستن در خانه، تخریب و سرقت لوازم خانواده‌ها همراه بوده است.

 

  این گونه تعرض‌های نظام بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیز رسید، به گونه‌ای که تعدادی از نیروهای نظام به منزل وی حمله کرده و با شکستن در، اثاثیه منزل شیخ قاسم را تخریب کردند.

یکی دیگر از شیوه‌های نظام بحرین برای مقابله با تظاهرات، دستگیری گسترده در صفوف جوانان و رهبران انقلاب این کشور است که حدود 3 هزار نفر در زندان‌های این کشور در حبس به سر می‌برند و تعداد زیادی از رهبران انقلاب نیز در زندان‌های نظام بحرین هستند که از آنها می‌توان به شخصیت‌هایی همچون عبد الوهاب حسن و عبد الهادی الخواجه اشاره کرد.

 

احکام سنگین برای معارضان و تبرئه نیروهای نظام

از جمله اقدامات حکومت بحرین برای حمایت از مزدوران خود در جهت سرکوب تظاهرات مردم این کشور سیاست رهانیدن نظامیان محکوم به قتل یا شکنجه از مجازات است.

در بسیاری از موارد، مجازات نظامیان محکوم به قتل یا شکنجه شهروندان این کشور 3 تا 8 سال زندان بوده ‌است و یا از اتهامات خود تبرئه شده‌اند.

به دلیل این که نظام قضایی در بحرین در اختیار خاندان حاکم بر این کشور قرار دارد این مسئله شدت بیشتری یافته و دستگاه قضایی قانون شکنی‌های منتسبان نظام را نادیده می‌گیرد.

دستگاه قضایی بحرین احکام سنگینی علیه تظاهرات کنند‌گان صادر کرده است که در بسیاری از موارد به 15 سال زندان و حبس ابد رسیده است.

رسانه‌های اجتماعی در مقابله با انحصار رسانه‌ای آل خلیفه

در شرایطی که رسانه‌ها اعم از دیداری و نوشتاری در حصر نظام حاکم در بحرین است فعالان این کشور برای سازماندهی فعالیت‌های انقلابی از دو رسانه فیسبوک و توئیتر برای هماهنگی و تنظیم فعالیت‌ها در این کشور استفاده می‌کنند.

به گونه‌ای که تنها منفذ تنفس این انقلاب و منبع رسانه‌های خارج از بحرین برای پوشش اخبار این کشور صفحات گروه‌های انقلابی بحرین بر روی این شبکه‌ها است.

گفت‌وگوهای ملی بحرین تلاش نظام برای «فرار به جلو »

بعد از این که قانون شکنی‌های نظام بحرین به حدی رسید که واکنش‌هایی را در سطح بین‌الملل به همراه داشت این نظام  برای تصحیح چهره خود به برخی از کارها روی آورد که از جمله آنها می‌توان به راه انداختن گفت‌وگوهای ملی با معارضان این کشور اشاره کرد که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

معارضان بحرینی معتقدند که نظام بحرین با این گفت‌وگوها سیاست فرار به جلو را دنبال می‌کند.

همچنین گروه‌های ملی معارض این گفت‌وگوها را تحریم کرده و می‌گویند که شرط بازگشت به میز مذاکرات این است که نظام دست از قانون شکنی‌ها در حق ملت بحرین بردارد.

مماشات جامعه بین‌المللی با نظام بحرین

از دیگر مواردی که در مورد انقلاب بحرین می‌توان به آن اشاره کرد مماشاتی است که در سطح بین‌المللی با این نظام صورت می‌گیرد.

این مماشات تا جایی پیش رفت که بعد از ورود نیروهای عربستانی به بحرین برای کمک به نیروهای این کشور در جهت سرکوب مردم، جامعه بین‌المللی در برابر این اقدام عربستان سکوت کرد.

در شرایطی که کشور عربستان در سوریه از حملات تروریستی به مردم این کشور حمایت سیاسی ـ نظامی می‌کند، در بحرین در کنار نظام این کشور به سرکوب مردم می‌پردازد.

در شعارهای تظاهرات کنندگان بحرینی همچنین شعارهایی علیه خاندان آل سعود سر داده می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها