يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۹۰۴۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۲۷ آذر ۱۳۹۲

وبلاگ"فرهنگ پرواز"نوشت: بعضی حرف ها را نمی شود رودرو یا به قول امروزی ها فیس تو فیس گفت ! حتی بعضی از حرف ها را نمی شود در بالای منبر گفت ! دلیلش هم این می تواند باشد تا یکمی بیشتر حرف می زنید سریع به سخنران انگ این که خودش این کاره است می زنند ! یا این که ! محترمانه می گویند ! اخوی ! شما و خواهران !

نه ! از زمانی که خداوند متعال این موجودات با احساس را آفرید . دامنه ی مشکلاتی که خیلی راحت می شوند حل کرد را نیز کنارش قرار داد!!!

خب ! ازآنجایی که یک عده از خواهران و دختران جوان این کره ی خاکی ! به هر دلیلی از جمله عدم داشتن اطلاع درست از تفکرات جنس محکم مخالفش و این که آن جنس قوی الجسه چه افکاری در ذهنش با دیدن هر یک از این موجودات که نام زن را بر خود یدکش می کشند ! می کند ! نمی دانند و یا یک عده از این خواهران ما از سر لجبازی های شاید بتوان گفت بچه گانه ! حرف حساب را بی حساب می دانند !!! نمی شود به راحتی یک حرفی را زد !

خب این تا اینجای کار!

از این جا به بعدش را فقط خواهرانی بخوانند که پارچه ایی مشکی رنگ را بر سر خود می اندازند و اسمی مقدس را بر آن نهادند یعنی چادر ...

پس مخاطبان ما مشخص شدند ! یک عده از برادرانی که خواهر یا دختر یا همسری چادری دارند و یک عده از خواهرانی که چادری هستند !

چادر حجاب کاملی است و هیچ پوششی جای چادر را هم نمی گیرید ! اما از آنجا که بشر از آغاز خلقتش همیشه دوست داشته یکسری از قوانین الهی را به نفع خود تغییر بدهد و برای آن تغییر دلایلی بیاورد که شاید در نگاه اول انسان با خودش می گوید فلانی حق داشته ! ولی با گذشت زمان می بیند که این دلایل همش یکسری توجیحات غیر عقلانی بوده است ! می فهمد که چقدر برای خودش گناه درست کرده است !!!......


بعضی از چادری های ما فکر می کنند اگر چادر را سر کنند ! باید از آن طرف آن جذابیت زنانه شان هم حفظ شود ! نه خداوکیلی به جمله ایی که نوشتم توجه کردید ؟ جذابیت زنانه !

بعضی از خواهران چادری فکر می کنند اگر چادرشان براق باشد ! مشکلی ندارد ! حالا جالب تر این که وقتی از آن خواهر می پرسید چرا چادری براق را سر کرده اید می گوید : می خواهم شیک دیده شوم ! یا این که می گوید فلانی اصلا چادر سر نمی کند ! من که چادر سر می کنم هر چند هم رنگش براق باشد که مشکلی نداره !!!


مشکل این دسته از خواهران این است که گناه خود را با گناه کردن دیگران توجیه می کنند ! مثل این ماند که اگر یک نفر دزدی کرد بهش بگوییم چرا دزدی کرده ایی ؟ طرف بیاید بگوید : چون فلان نفر از جایی دزدی کرده ! پس من هم دزدی می کنم !

بعضی از چادری ها ! فکر می کنند که اگر چار سر کنند و ازآن طرف با چهره ی کاملا آرایش کرده خود را در جامعه نشان دهند ! پس گناهی ندارند ! مطمئن باشید گناه این دسته از خواهران از کسانی که با مانتو می چرخند اگر زیاد تر نباشد ! کم تر نیست !

نمونه اش در بعضی از شهر های مذهبی ما کم نیستند که دخترخانم چادر اش مشکلی نداره ولی اهل آرایش کردن است ! یکی نیست به این خواهران بگه آرایش برای کی ؟؟؟؟؟؟

دسته ی دیگر از خواهران ما وقتی چادر را سر می کنند ! اصلا سر نمی کنند ! مثل شنلی بر روی گردن یا حتی بر روی همان سر نگه می دارند و تمام لباس های زیر چادر مانتو وشلورشان ! معلوم است ! این دسته از خواهران فکر کرده اند نیت از چادر سر کردن ! فقط این است که صرف داشتن چادر باشد ! نخیر ! زهی خیال باطل !

به قول یک بنده خدایی از این مداحان گفته بود ما اصلا حریف این چادری ها نمی شویم ! بنده خدا راست هم گفته !

این ها اگر دانسته باشند فقط دارند نعوذبالله خدا را مسخره می کنند ! و اگر نمی دانند خدا هدایتشان کند....

بعضی از چادری ها ! خیلی راحت ! هر لباس و مانتو و شلواری را با هر رنگی می پوشند ! از آن طرف چادر سر می کنند ! و جالب تر آن که به حجاب خودشان هم افتخار می کنند .... خواهر من ! کجای کار هستید ؟

بعضی از چادری ها هر روسری با هر رنگی سرمی کنند ! و دوباره باقی داستان !

اصلا این ها معنی چادر را فهمیده اند ؟

دسته ی دیگر از چادری ها ! شاید حجابشان هم کامل باشد و شاید هم نباشد ! چادری به سر دارند ! ولی در ارتباط با نامحرم ! کاملا غلط عمل می کنند !

این ها همان دسته ایی هستند (دسته ی بالا) که وقتی به یک خانم بدحجاب می گوییم حجابت را درست کن و حفظ کن ! خانم بدحجاب سریع این دسته از چادری ها را مثال می زند که بله فلان دختر چادری ! هم چادر داره و هم با پسران و جنس مخالف راحت حرف میزنه و حیا را رعایت نمی کنه !

خب ! گناه این دسته از چادری ها که در ازتباط با نامحرم ! حد و حدود را به درستی رعایت نمی کنند ! چقدر است ؟

خواهر من ! چادر زمانی حجاب است که شما را از دید نامحرم حفظ کن ! حجاب زمانی کامل است که نه اهل آرایش باشید و نه لباس هایی چسبان و رنگی از زیر چادر نداشته باشید ! حجاب زمانی به مرحله ی نتیجه دهی می رسد که وقتی نامحرمی شما را دید  بتواند بگوید این خانم با این حجاب دارای این درجه از ایمان است .....


حجاب کامل

چادر نباید زینت حساب شود ! چادر باید حجاب بودنش حفظ شود...

حضرت فاطمه (س) هم چادرش به نوعی بود که حجابش را کامل می کرد و هم در بحث حیا جدی بودند....

داشتن چادر صرف داشتن حجاب کامل نیست !

یک درد و دلی هم با خواهرانی دارم که در فضای مجازی و گرافیک مشغول به کار هستند این است که می بینم وبلاگ ها و وب سایت هایی برای ترویج حجاب. چادر را بد معنی و بد تبلیغ می کنند !

مثلا زیر پوستر های تبلیغ حجاب نوشته بودند با چادر زیبا تر دیده می شوی!!!! یا این عکسی از یک دختر زیبا می گذارند که چادر به سر دارد ! یکی نیست به این ها بگیود حاضر هستید عکس خودتان یا خواهران یا همسرتان را هر چند چادری برای تبلیغ مثلا حجاب در اینترنت و کار های گرافیکی پخش کنی ؟

یا مثلا طوری از حجاب تبلیغ می کنند که هر کس چادر دارد مسلمان است و هر کس چادر ندارد و هر چند مانتوی مناسب و مقنعه ایی خوب دارد !!!! فکر کند مسلمان نیست !!!! این خودش به جای این که آن دختر غیر چادری را جذب چادر و حجاب کامل کند ! بیشتر دفع می کند !

یا این که طوری تبلیغات می شود که آن خانمی که حجاب خیلی بدی دارد(بی حجاب) سختش باشد چادر سر کند ! یعنی چه ؟ یعنی این که جذب خانم های بدحجاب باید پله پله باشد ! یعنی اگر آن خانم بدحجاب فقط موهایش بیرون است طوری به او بقبولانند که طرف قلبا قبول کند  موهایش را بپوشاند و....

حرف زیاد است....
همین.....

برگفته شده از فرهنگ پروازfarhangeparvaz.blog.ir
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها