يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۹۰۵۴۶
زمان انتشار: ۰۰:۴۸     ۲۸ آذر ۱۳۹۲
چند آقازاده و تاجر ایرانی از جمله فرزندان چندین وزیر در ترکیه و رئیس بانک هالک که ارتباطات مالی با ایران را انجام می‌دهد به اتهام فساد مالی گسترده در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش 598 به نقل از سایت صبحانه، فساد گسترده مالی در بانک رابط تبادلات مالی ایران و ترکیه، دولت این کشور و بازارهای بورس را شگفت زده کرده است.

هالک بانک ترکیه تنظیم امور مالی روابط تجاری ترکیه با ایران را  در سالهای اخیر عهده دار بوده و بسیاری از پولهانی نفتی ایران از طریق این بانک به کشور وارد شده و یا از طریق حسابهای مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی صرف امور تجاری کشور و گشایش ال سی تجار ایرانی شده است.

به نوشته منابع خبری ترکیه ، ˈرضا ضرابˈ از تجار سرشناس ایرانی ساکن ترکیه، فرزندان ˈظفر چاغلایانˈ وزیر اقتصاد، ˈمعمر گولرˈ وزیر کشور و ˈ اردوغان بایراکتارˈ وزیر محیط زیست ترکیه در بین دستگیر شدگان هستند.

ظفر چاغلان وزیر اقتصاد ترکیه که دو مدیر دفتر وی نیز در بین دستگیرشدگان هستند، برنامه های روز جاری خود را لغو کرد.

ˈمعمرگولرˈ وزیر کشور ترکیه نیز سفر خود به بلغارستان برای دیدار با همتایان یونانی و بلغاری خود را که قرار بود امروز انجام شود، به زمان دیگری موکول کرد.

در بین دستگیرشدگان شهردار منطقه ˈفاتحˈ استانبول نیز مشاهده می شود.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز گزارش داد تعداد دستگرشدگان دیروز چهل و نه نفرهستند که همگی دارای اتهام ارتباط مالی با ایران می باشند.

در پی انتشار این خبر، ارزش سهام هالک بانک با کاهشی دوازده درصدی روبرو شد و ارزش کلی سهام در بازار بورس استانبول با کاهشی پنج درصدی همراه بود.

دستگیری مدیران هالک بانک چند روز پس از دیدار سید صفدر حسینی، رئیس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی با مدیران آن صورت گرفته است.

در دیدار صفدرحسینی با رئیس هالک بانک ترکیه، مقرر شده بود گروه‌های کارشناسی از دو طرف در اسرع وقت همکاری ها را گسترش دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها