أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۹۱۳۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۰۱ دی ۱۳۹۲
شهاب اسفندیاری در متن استعفانامه خود خطاب به جعفری جلوه نوشت: ترجیح می دهم با تقدیم استعفای خود زمینه را برای عبور شما از این وضعیت بغرنج فراهم کرده و عرصه را برای حضور فردی باب طبع اولیای امور باز کنم.
به گزارش 598 به نقل از  فارس، شهاب اسفندیاری که حدود دو ماه پیش طی حکمی از سوی محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به عنوان معاونت فرهنگی این بنیاد منصوب شده بود طی نامه‌ای استعفای خود را اعلام کرد که متن آن به شرح زیر است:  
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
جناب آقای مهندس جعفری جلوه
 
مدیرعامل محترم بنیاد سینمایی فارابی
 
با سلام و ادب
 
حدود دو ماه قبل که نخستین بار تصدی معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی را به حقیر پیشنهاد دادید، به حضورتان عرض کردم که به دلایل مختلف تمایلی به پذیرش این مسئولیت ندارم، و ضمناً موانع و حساسیت هایی هم در این مسیر وجود خواهد داشت که این انتصاب را برای جنابعالی دشوار و پر هزینه خواهد کرد. با همین ملاحظات و دلایل، آن روز پیشنهادتان را نپذیرفتم و تصور کردم که شما نیز متقاعد شده اید.

وقتی پس از گذشت یک ماه و بررسی گزینه های دیگر، باز تماس گرفته و اصرار داشتید که این مسئولیت را بپذیرم، مجدداً طی چندین نوبت دیدار و گفتگو، به هر دلیل و بهانه ای که توانستم، متمسک شدم تا بار دیگر شما را از این تصمیم منصرف کنم. و نیز هشدار دادم که حقیر هویتی دارم که ممکن است برخی را خوش نیاید. لکن شما گفتید که از قضا اکنون به چنین «تعیّنی» نیاز دارید. به هر حال، درخواست و تآکید جنابعالی به حدّی بود که زمین گذاشتن درخواست شما را خلاف مروّت و دوستی و آشنایی و ارادت دوازده ساله یافتم.

از فردای صدور حکم - همان گونه که پیش بینی کرده بودم - موانع و حساسیت ها آشکار شد و لذا طی مشورت با جنابعالی ترجیح دادیم تا زمان روشن شدن تکلیف برخی موارد، برنامه معارفه به تعویق بیافتد که این وضعیت تا امروز ادامه یافته است. اکنون از طرفی هنوز پاره ای موانع و ابهامات پابرجاست، و از طرف دیگر به واسطه این انتصاب فشارهایی از سطوح و جوانب مختلف بر جنابعالی  وارد آمده است که امکان همکاری در فضا و مناسباتی مطلوب - آن گونه که دوازده سال پیش داشتیم - را منتفی می سازد. بی تردید ادامه این وضعیت به مصلحت نیست و لذا ترجیح می دهم با تقدیم استعفای خود زمینه را برای عبور شما از این وضعیت بغرنج فراهم کرده و عرصه را برای حضور فردی باب طبع اولیای امور، باز کنم.
 
در پایان، بار دیگر از لطف و اعتماد جنابعالی سپاسگزارم و توفیق روزافزون شما و همکاران در خدمت به فرهنگ و هنر ایران اسلامی را از ایزد منّان خواستارم.
 
با احترام
 
شهاب اسفندیاری
30 آذر 1392
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها