کد خبر: ۱۹۱۷۲
زمان انتشار: ۱۶:۰۵     ۱۳ شهريور ۱۳۹۰
چهار ماه پیش بود که محمد باقر قالیباف در افتتاحیه جشنواره اوقات فراغت محلات شهر تهران که در برج میلاد برگزار شد، گفت:" در یکی از مناطق تهران که برای بازدید رفته بودیم پشت شیشه نانوایی نوشته شده بود، " نان نسیه داده نمی‌شود " من به عنوان شهردار شوکه شدم که مگر کسی هم هست که نان نسیه بگیرد بعد از تحقیقی که انجام دادم دیدم افرادی هستند که پول خرید نان در حد ضروریات خود را هم ندارند."این گفتار قالیباف خیلی زود در فضای رسانه‌ای کشور بازتاب پیدا کرد، اما شاید در طول این چهار ماه، وضع زندگی مردم، بهبود چشم گیری پیدا کرده باشد که در همان برج میلاد، این بار به جای نگرانی از نان شب، فستیوال میل کردن بستنی با روکش طلا برگزار می شود.
 
به گزارش 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ بعد از انتشار خبر سرو غذاهایی با قیمت 168 هزار تومان در رستوران گردان برج میلاد، امروز خبری مبنی بر سرو بستنی‌هایی با روکش طلا با قیمتی حدود 400 هزار تومان در این رستوران در رسانه‌ها منتشر شد.
 
گل رخسارمسئول رستوران گردان برج ميلاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينكه سرو بستني طلاي حدوداً 400 هزار توماني از هفته آينده در رستوارن گردان برج ميلاد آغاز مي‌شود، گفت: "بايد بخشي از ظروف اين بستني را از خارج كشور وارد كنيم.وي در ادامه مي‌گويد: با توجه به اينكه قيمت طلا بالا رفته است اين بستني نيز گران تر شده است.
 
به گفته گل‌رخسار، 2 گرم 30 سوت طلاي خوراكي در اين بستني استفاده مي‌شود. البته اين طلاي خوراكي فقط در كشور آلمان توليد مي‌شود و بايد وارد كشور كنيم."
 
مسئول رستوران گردان برج ميلاد با بيان اينكه در ساير كشورها از پودر طلا استفاده مي‌شده است، گفت: اما ايران دومين كشور است كه از برگه طلا استفاده مي‌كند.
 
این مسئول افتخار می کند در روزهایی که هزاران نفر از مردم سومالی به دلیل سوتغذیه جان می سپارند، ایران را به دومین کشوری تبدیل کرده است که از برگه طلا در بستنی خود استفاده می کند.
 
حال شاید پرسیدن این سوال از مسولان شهرداری خالی از لطف نباشد، با هزینه یک عدد از این بستنی‌های روکش طلا، چه مقدار نان برای  قشر مستضعف تهران که البته آقای قالیباف خیلی نگران اوضاع معیشتی آن‌ها است، می توان تهیه کرد؟
 
با 400 هزار تومان که مبلغ یک عدد بستنی با روکش طلاست، می توان چهار هزار نان لواش تهیه کرد، یعنی 4000 گرسنه را برای یک شب از خطر مرگ نجات داد.
 
اما شاید در این چهارماه اتفاق‌های زیادی افتاده که دیگر شهردار تهران نگران آن 4000نفر نیست و می خواهد لذت چشیدن طلا را به یک نماینده از صاحبان زر، اهدا کند.
 
هرچند خبرهایی درباره این بستنی گران‌قدر، در رسانه‌ها منتشر شد، اما آنهایی که هنوز به این اقدام شهرداری شک دارند، می توانند از هفته بعد، اوج هنرنمایی آقای قالیباف را با چشمان خود، در بالاترین نقطه برج میلاد ببینند و در رستوران گردان این برج، با حقوق یک ماهه یک کارمند، لذت خوردن بستنی با روکش طلا را بچشند.
 
شهرداري تهران این برج را طی مدت 11 سال با استفاده از مالیت‌هایی مردمی ساخته است. هرچند که همه مردم تهران در تامین بودجه ساخت این نماد تهرانی سهیم هستند اما متاسفانه تنها قشر کمی از جامعه حق استفاده از خدمات گران قیمت این برج را دارند.
 
این موضوع که مسئولان ذیربط برای احتزاز نام و پرچم ایران تلاش می کنند، قابل تقدیر است اما خوب است که مسئولان توجه ویژه ای به سخنان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران داشته باشند تا در این مسیر از جریان انقلاب منحرف نشوند.
 
امام خمینی در خصوص ترویج فرهنگ اشرافیگری در بین مسئولین و مردم جامعه می‌فرمایند: با زندگانى اشرافى و مصرفى نمى‏توان ارزشهاى انسانى- اسلامى را حفظ کرد. ایران حکومت مردم است، حکومت مستمندان است، حکومت مستضعفان است. مردم در دلشان خوف نیست به اینکه اگرچه بشود ما مقام‏مان را از دست مى‏دهیم. هیچ کدام هم یک زندگى اشرافى ندارند که بترسند از دستشان گرفته بشود. و چون حکومت ایمان است، خوف از شهادت هم ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها