يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۹۱۸۸۱
زمان انتشار: ۱۶:۲۹     ۰۳ دی ۱۳۹۲
 به گزارش 598 به نقل از تسنیم، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان عصر امروز در همایش دانشگاه "سدی در برابر فتنه" که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری این دانشگاه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تشکر از شعارها و ابراز عواطف دانشجویان اظهار داشت: احساس شرمساری درونی خودم را از ابراز محبت و لطفی که داشتید، مطرح می‌کنم.

وی ادامه داد: 9 دی موضوع سخنرانی امروز ما است و من ترجیح می‌دهم که در این فرصت نگاهی به ماجرای فتنه، 9 دی و عوامل شکل‌دهنده آن داشته باشم. اما پرداختن به همه این موضوعات بسیار دشوار است و مسائل فراوان و موضوعات در این زمینه متراکم است، ولی سعی می‌کنم گفته‌هایم را صرفا مبتنی بر اسناد ارائه دهم. آن هم اسنادی که قابل دسترسی برای همه است و از اسناد پنهان و طبقه‌بندی شده نیست که سایر افراد به آن دسترسی نداشته باشند.

شریعتمداری با بیان اینکه این موضوع خیلی پیچیده نیست که بخواهیم لایه‌های تودرتوی آن را ورق بزنیم، گفت: 9 دی ایستگاه آخر فتنه بود، فتنه‌ای که یک فصل چندماهه را طی کرد.

وی افزود: مردم در این روزها صبوری به خرج دادند و خشم خود را فرو خوردند تا به قول حضرت امیر (ع) میوه برسد و قابل چیدن شود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: حضرت در همین زمینه فرمودند فتنه وقتی می‌آید، شبهه ایجاد می‌کند و وقتی پشت می‌کند شناخته شده و آگاهی می‌بخشد.

شریعتمداری با اشاره به حوادث جنگ جمل از نگاه امیرالمومنین (ع) ادامه داد: در جریان جنگ جمل وقتی فتنه جمل خوابید و شتر فتنه پی شد و حضرت علی (ع) آهنگ عزیمت را برداشتند، از میان کشته‌شدگان عبور کردند و این کلام را مطرح کردند که برای امروز ما و وضعیت امروز ما ماندگار و وصف‌الحال است و گویای حماسه 9 دی است.

وی ادامه داد: حضرت در آن زمان فرمودند اصحاب فتنه چون رعد غریدند و چون برق جهیدند، اما وقتی پای آزمون به میان آمد، لرزیدند، اما ما نمی‌غریم مگر اینکه کاری می‌کنیم و نمی‌باریم مگر اینکه سیل به راه بیاندازیم و دیدیم 9 دی مردم صبور وقتی کاسه صبرشان لبریز شد، خصوصا بعد از اهانت به ساحت اباعبدالله چه حماسه‌ای آفریدند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: فتنه 88 جنگ احزاب بود، اما بسیار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از جنگ احزاب در صدر اسلام.

شریعتمداری ادامه داد: جنگ احزاب که به جنگ خندق معروف است، به صورتی شکل گرفت که همه احزاب و گروه‌ها وقتی دیدند هر کاری علیه اسلام انجام می‌دهند و سنگ‌پرانی‌هایی که در این زمینه صورت می‌دهند نتیجه نمی‌گیرند، تصمیم گرفتند اختلافات را کنار گذاشته و همه با هم ائتلاف کنند و اسلام نوپای آن روز را از میان بردارند.

وی گفت: در میان آنها افرادی می‌گفتند بعد از این قضیه و بعداً در آینده چه اتفاقی می‌افتد که البته برخی در این میان می‌گفتند فعلا درباره بعد سخن نگویید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به گزارش ریچارد هابس مسئول شورای روابط خارجی آمریکا که می‌گوید اعتدال سفید ما در آن دوران نتیجه نداد، گفت: یک سال بعد مک کین از اعضای MI6 وارد ایران می‌شود. کسی که بعداً نیز به ایران می‌آید و درباره اینکه چه کسی آن را دعوت کرده است، سخن خواهم گفت.

وی افزود: او می‌گوید اگر قرار باشد هر کدام از شما با حفظ مواضع خود وارد میدان شوید، شکست خواهید خورد. چاره کار این است که اختلافات را کنار بگذارید و روی یک نقطه متمرکز شوید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: او به دوستان ایرانی خود توصیه می‌کند هرچه نقاط اشتراک در یک ائتلاف بیشتر باشد، شعاع دایره ائتلاف کوتاه‌تر می‌شود و لازم است همه روی یک نکته توجه داشته باشند و آن مقابله با جمهوری اسلامی ایران است. در همین راستاست که گروه‌هایی که تا قبل از فتنه با یکدیگر کارد و پنیر بودند مانند بهایی‌ها، مارکسیست‌ها، کوموله‌ها، حزب دموکرات‌ها و حتی عبدالمالک ریگی می‌آیند در کنار هم بر ضد جمهوری اسلامی ایران متحد می‌شوند.

شریعتمداری با اشاره به مستندات خود در این بخش گفت: عبدالمالک ریگی در مصاحبه‌ای با VOA بعد از فتنه می‌گوید در برابر آزادشدن دستگیرشدگان فتنه حاضرم نیروهای انتظامی را که بازداشت کردیم، آزاد کنیم.

وی با اشاره به حاضران ادامه داد: هر گاه دیدید جریاناتی که  قبل از مساله‌ای با یکدیگر دچار زاویه‌اند و مانند کارد و پنیرند، اما در یک مرحله‌ای و در یک نقطه ائتلاف پیدا می‌کنند به تابلوی ائتلاف آنها نگاه نکنید که مثلا چه نامی بر آن زده شده است و باید به دنبال یافتن علت برای آن نقطه ائتلاف باشید. برای رسیدن به این مساله بایستی از مواضع آنها مخرج مشترک بگیرید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: اگر درباره گروه‌های فتنه‌گر که بایکدیگر قبل از انتخابات ائتلاف کردند، مخرج مشترک بگیرید، می‌بینید آنها در براندازی و مخالفت با جمهوری اسلامی ایران نقطه مشترک دارند.

شریعتمداری با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند این فتنه بیش از 20 سال و 10 سال اندی پیشینه دارد، یادآور شد: علت فتنه 88 انتخابات نبود، انتخابات فقط بهانه‌ای بود و ماجرا از سال‌ها قبل تدارک دیده شده است.

وی با طرح این سوال که چرا فتنه‌گران به قوانین انتخابات تن نمی‌دادند در حالی که حضرت آقا چندین بار گفتند اگر اعتراضی است از راه قانونی آن را پیگیری کنید، گفت: این مساله به این دلیل بود که انتخابات موضوع فتنه نبود و بهانه‌ای برای آغاز ماجرا بود و من در این فرآیند می‌خواهم بگویم چه کسانی وارد ایران شدند و از چند سال قبل چه نقشه‌هایی را برای ایران کشیدند.

در حین سخنان شریعتمداری برخی از دانشجویان مخالف او که قصد برهم زدن جلسه سخنرانی او را داشتند و با سر دادن شعار «کیهان، اسرائیل پیوندتان مبارک» گفت: شما تقصیر ندارید، سرانی که شما را فریب داده‌اند اکنون در سوراخ خزیده‌اند.

وی گفت: سران فتنه جرأت استدلال کردن ندارند و شما توان شنیدن ندارید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این شعار مخالفان گفت: به دوستان سران فتنه که شما را به این جلسات می‌فرستد بگویید دیروز هیلاری کلینتون اعلام کرد مخالفت اسرائیل با توافقنامه ژنو با هماهنگی ما بوده است.

شریعتمداری با بیان اینکه در جریان فتنه شعارهایی از طرف دوستان شما سر داده شد و شعار نه غزه و نه لبنان یکی از آنها بود، گفت: این شعار را اسرائیلی‌ها ابتدا در یکی از سایت‌های اسرائیلی مطرح کردند اما شعار «کیهان و اسرائیل» نیز اولین بار توسط روزنامه انگلیسی گاردین پخش شد و همان شبی که ما یادداشتی را درباره مذاکرات ژنو نوشتیم روزنامه گاردین تیتر زد در دنیا دو نفرند که با توافقنامه ژنو مخالفند، یکی اسرائیل و دیگری شریعتمداری است. البته برخی از افراد که نمی‌دانستند این مساله از کجا می‌آید، این دو را کنار هم گذاشتند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) جایی فرمودند اسرائیلی‌ها آنقدر نجس هستند که اگر انگشت به بحر اکبر هم بزنند هنوز نجس‌اند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: منظور من یک عده قلیل مخالف این جلسه نیست، زیرا همه شما هم سن و سال فرزندان من هستید. من از شما می‌خواهم فکر کنید، از جوان انتظار شجاعت می‌رود نه ترس. آن هم نه ترس از میدان جنگ، بلکه ترس از شنیدن چهار کلمه حرف حساب.

شریعتمداری در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مخالف که فرزندان ما را شما به کشتن دادید، گفت: اگر سران فتنه را آزاد کنند، خود شما آنها را می‌کشیدشان، مگر ندا آقاسلطان را شما نکشتید؟ مگر روی قبر خالی مرثیه نخواندید؟ آنها را شماها کشتید.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گفتند اعتراف‌هایی که برخی از فتنه‌گرها در زندان کردند، اعتراف به زور بوده است گفت: من یک سوال اساسی دارم. برادر شهید شهسواری وقتی در بند صدام بود و دستانش را بسته بودند، فریاد زد مرگ بر صدام، مرگ بر منافقین و این در حالی بود که در بدترین شرایط بود. اما این چه رهبرانی بودند که وقتی شیرکاکائوی آنها قطع می‌شود، مثل بلبل حرف می‌زنند؟ شما بالاخره یک روزی مجبور می‌شوید فکر کنید. تا کی می‌خواهید در برابر حرف‌های دیگران داد بزنید؟

مدیرمسئول روزنامه کیهان با طرح این سوال که سران شما نیز فقط داد می‌زنند اما پاسخ نمی‌دهند، گفت: من اعلام کردم خاتمی 2 بار با جورج سوروس ملاقات کرده است. چرا جواب نمی‌دهد؟ من براساس اسناد گفتم که برای شما دوره‌های آموزشی در دوبی توسط دختر دیک چنی برگزار کردند، چرا به جای جواب فقط فریاد می‌زنید؟

براساس این گزارش در همین حال دانشجویان موافق شریعتمداری با سردادن «خاتمی، اسرائیل؛ پیوندتان مبارک» از سخنان شریعتمداری حمایت کردند که او به آنها گفت، این شعار شما کمی دیر شده است، زیرا این پیوند خیلی قبل‌تر برقرار شده است.

در همین حین دانشجویان فریاد زدند مرگ بر آخوند اسرائیلی.

شریعتمداری در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور برخی از فتنه‌گران خارجی در ایران گفت: مک کین در سال 78 به دعوت آقای مهاجرانی به ایران می‌آید و یورگن هابرمارس در سال 88 به ایران می‌آید و جلسات پی‌درپی‌ با کدیور، عطاءالله مهاجرانی، مجتهد شبستری و برخی از کسان دیگری که بهتر است اسمشان را نگویم، برگزار می‌کند. اما به زودی در کتابی که آن را آماده و منتشر می‌کنیم، اسامی‌شان را می‌آوریم.

وی ادامه داد: حامیان کنونی فتنه اگر مامور یا مرفه بی‌درد نباشند، حتما از نظر فکری عقب‌افتاده‌اند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: ریچارد رورتی در 22 خرداد سال 88 به دعوت ابطحی به ایران می‌آید و در آن جلسات متعددی با اعضای شورای مرکزی مشارکت برگزار می‌کند.

در این وقت از سخنان شریعتمداری یکی از دانشجویان مخالف او فریاد زد شما چرا با این افراد مناظره نمی‌کنید، گفت: من بارها اعلام مناظره کرده‌ام، اما وقتی دیدند طرف مناظره من هستم جا زدند و رفتند و البته به فرموده امام (ره) انسان با دزد درباره شرافت مناظره نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه جان هیگ احیاگر اندیشه پلورالیزم به ایران می‌آید و جلسات متعددی با برخی از گروه‌ها تشکیل می‌دهد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به حرکت مخالفان در قبل از انتخابات ریاست جمهوری، گفت: وقتی من مسجد جامع اصفهان بودم، قبل از فعالیت‌های انتخاباتی منسجم اعلام کردم اینها به زودی یک رنگ را انتخاب می‌کنند و همه ابراز تعجب کردند.

شریعتمداری گفت: من براساس یک فرمولی که آن را براساس اطلاعات موجود به دست آورده‌ام، به این نتیجه رسیدم که این افراد به زودی رنگ انتخابات برای خود انتخاب می‌کنند اما نمی‌دانم که آن چه رنگی است. یکی از دوستان ما که از این مساله تعجب کرده بود، به من اعلام کرد که نمی‌توانم این مساله را قبول کنم، ولی وقتی براساس فرمول به او گفتم که افراد این کار را می‌کنند، او تعجب کرد و تعجب او وقتی بیشتر شد که گفتند سران فتنه اصلا خودشان نیستند. به آنها دیکته می‌شود و ما براساس فرمولی که داشتیم مسائل فتنه را پیشگویی می‌کردیم.

وی با بیان اینکه ما چندین هفته قبل از انتخابات 88 آخرین پرده سناریوی فتنه‌گران را فاش کرده بودیم، گفت: بیستم خرداد یعنی قبل از انتخابات ما در صفحه اول خود در یادداشتی اعلام کردیم آخرین پرده سناریوی آشوبگران پس از شکست، آشوب‌های خیابانی است و این به این دلیل بود که با فرمول و اطلاعاتی که در دست داشتیم می‌دانستیم آنها این کار را انجام می‌دهند و سپس مسائلی چون احتمال تقلب و ... را پیش‌بینی کرده بودیمو چون این مسائل دست خود آنها نبود و پس از جلسات طولانی با دوستان خود در خارج و اطلاعاتی که در آن زمان وجود داشت ما به این جمع‌بندی رسیده‌ بودیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه قبل از انتخابات 88 در مقطعی همه گروه‌های اصلاح‌طلب طوری وانمود می‌کردند که خاتمی گزینه اصلی آنها برای انتخابات است و 18 گروه اصلاح‌طلب از او حمایت کرده بود، گفت: اما ما در مطلبی اعلام کردیم که خاتمی گزینه اصلی نیست.

می‌گفتند خاتمی شبیه گورباچف است، ما در ایران یلتسین می‌خواهیم

شریعتمداری گفت: خبرنگار نیویورکر در مصاحبه‌ای با من از من سوال کرد که این مطلب شما برای من جای سوال دارد و اینکه چرا کیهان این مساله را عنوان کرده بود، گفت: به این خبرنگار گفتم در نشست استنفورد خانم پیلاس یکی از مسئولان آمریکایی و دست‌اندرکار فروپاشی شوروی سابق در نشست آینده ایران اعلام کرده بود که خاتمی به درد ما نمی‌خورد او چیزی شبیه گورباچف است، اما ما در این زمان به شخصی شبیه یلتسین نیاز داریم.

وی گفت: در آن زمان رهبر انقلاب در سخنانی اعلام کرد نه خاتمی گورباچف است و نه ایران شوروی.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: البته این مطلب من را این خبرنگار در مصاحبه نیاورد که به او گفتم این گروه‌ها هیچ‌کدامشان تصمیم‌گیرنده نیستند و تصمیم‌گیر جای دیگری است.

شریعتمداری با بیان اینکه فتنه 88 پس از آن شکل گرفت که همه ترفندهای آمریکا علیه انقلاب ایران بی‌نتیجه ماند، یادآور شد: تحریم نتیجه شکست آمریکا در فتنه 88 بود و اگر 9 دی نبود، تحریم‌ها نیز نبودند.

تحریم ایران انتقام آمریکا از مردم ایران به خاطر حضورشان در حماسه 9 دی بود

وی گفت: تحریم ایران انتقام آمریکا از مردم ایران به خاطر حضورشان در حماسه 9 دی بود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: معاون اسبق خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه‌ای با فارن پالسی می‌گوید: پروژه اصلی ما در ایران منزوی کردن رژیم دینی ایران بود و در این مسیر 400 هزار میلیارد دلار بودجه به گروه‌هایی که مخالف ایران بودند، در جریان انتخابات هزینه شد.

شریعتمداری گفت: ریچارد هابس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا نیز 2 روز بعد از 9 دی می‌گوید، باید اعتراف کنم که فرمول مهندسی معکوس فوکویاما نتیجه معکوس داد و علت اصلی آن این است که دوستان ما قرار نبود به این زودی فلش مخالفت خود را به سمت ولی فقیه ببرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها