أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۹۲۱۰
زمان انتشار: ۰۰:۴۵     ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از کیهان و به دنبال درج خبر عرضه بستني با روكش طلا در برج ميلاد با استفتاء از دفتر رهبرمعظم انقلاب، اعلام شد: خوردن بستني هايي كه در تركيب آن از عنصر طلا استفاده شده باشد، حرام است.
بنابر اعلام مسئولان رستوران گردان برج «ميلاد» تهران قرار است از هفته آينده بستني هايي با روكش طلا با قيمت تقريبي 400 هزار تومان عرضه شود. در تركيبات اين بستني از چند گرم طلاي خوراكي به صورت پودر و برگه هاي طلا استفاده شده است.
بنابر اظهارات گل رخسار، مسئول رستوران گردان برج ميلاد، عرضه بستني طلا حدودا 400 هزار توماني از هفته آينده در رستوران گردان برج ميلاد آغاز مي شود و علت تغيير قيمت آن از 200 به 400 هزار تومان به جهت افزايش قيمت طلا در بازار مي باشد.
به گفته وي 2 گرم 30 سوت طلاي خوراكي در اين بستني استفاده مي شود. البته اين طلاي خوراكي فقط در كشور آلمان توليد شده و بايد وارد كشور شود.
اين طلا به صورت پودر و برگه مي باشد و ايران دومين كشوري است كه از برگه طلا استفاده مي كند.
جالب تر اينكه طالبان اين نوع بستني مي بايست يك روز قبل سفارش دهند زيرا تهيه آن 24 ساعت وقت مي برد.
خبرگزاري فارس براي اطلاع از حكم فقهي خوردن چنين بستني هايي كه در تركيبات آن از طلاي خوراكي استفاده شده است، استفتايي را از دفتر رهبر معظم انقلاب مبني بر حكم شرعي اين مسئله داشت كه مسئول پاسخگويي دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام كرد: در صورتي كه در اين نوع بستني از عنصر طلا استفاده شده باشد، خوردن آن حرام است.
طلاي خوراكي
مجوز بهداشت ندارد
معاون سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت نيز اعلام كرد: هيچ نوع طلاي خوراكي تاكنون از وزارت بهداشت مجوز نگرفته است. به همين علت عرضه بستني طلا در رستوران ها غيرمجاز است.
ضمن اينكه طلا يكي از انواع فلزات سنگين و ماده اي است كه جذب بدن نمي شود و كاملا دفع مي گردد.
بهروز جنت افزود: تاكنون هيچ نمونه از طلاي خوراكي به هيچ شكلي اعم از پودر يا برگه چه نمونه داخلي و چه وارداتي از وزارت بهداشت مجوز نگرفته است بنابراين عرضه هر نوع محصول غذايي حاوي طلا در كشور فاقد مجوز وزارت بهداشت است.
شهرداري عقب نشيني كرد
بدنبال انتشار استفتاء دفتر رهبر معظم انقلاب، شهرداري تهران كه عرصه را بر خود تنگ ديد با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: از عرضه بستني با روكش طلا در رستوران گردان برج ميلاد جلوگيري خواهد كرد.
در اين اطلاعيه تاكيد شده است: عرضه نوع خاصي از بستني در رستوران گردان برج ميلاد ايده پيمانكار رستوران گردان بوده كه در رسانه ها مطرح شده است و به هيچ عنوان تا به حال سرو چنين بستني اي در برج ميلاد انجام نشده است.
لازم به ذكر است اين نوع بستني تجملاتي تنها در كشور آلمان عرضه مي شود و تلاش مديران اجرايي رستوران گردان برج ميلاد براي جلوگيري از ورود افراد معمولي و بادرآمد پايين به اين مكان به روش هاي مختلف سوال برانگيز است.حال آن كه هزينه ساخت اين برج از جيب همين مردم پرداخت شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها