أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۹۳۸۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۱۰ دی ۱۳۹۲
یکی دیگر از دلایل غیر قابل انکار طرح ریزی سناریوی تقلب اظهارات عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی بود که در پای صندوق رای اعلام کرد اگر تقلب شد مردم به خیابان ها بریزند، سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که این ها از کجا می دانند قرار است تقلب شود اگر به نظام اطمینان نداشتند پس 8سال ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی هم زیر سوال می رود، پس می توان فهمید که این یک توطئه برنامه ریزی شده بود که کم کم در حال پیاده سازی بود که حتی حاضر نشدند شمارش آرای به پایان برسد تا نقشه خود را اجرائی کنند.
به گزارش 598 به نقل از بی باک،  فتنه88 نه به دلیل حمایت و فعالیت ضد انقلاب و دشمنان خارجی بلکه به دلیل حمایت و سکوت برخی خواص داخلی باعث شد که  در سطح بین المللی گستاخی های فراوانی متوجه جمهوری اسلامی ایران شود که مهمترین آن امیدواری دشمنان این نظام شد و همچنین افزایش تحریم ها و تحرکات کشورهای حوزه خلیج فارس بر ضد ایران، البته مردم با حضور به موقع و خودجوش خود در 9دی 88 نشان دادند فارغ از گرایش های سیاسی در پیروی از ولایت وحدت دارند و در مقابل دشمنان همصدا خواهد شد.

اصلی ترین برنامه موسوی و کروبی اتهام تقلب بود حتی این مسئله پیش از برگزاری انتخابات طرح ریزی شده بود تا قبل از پایان رای گیری با اعلام برنده شدن در انتخابات آن هم با درصد بالا زمینه تحرکات و اقدامات ضد جمهوری اسلامی فراهم شود، این قدرت طلبی موسوی تا جایی پیش رفت که با توجه به اینکه می دانست با این روش به نتیجه نمی رسد هدف اصلی خود را براندازی نظام قرار داد و از آن هم فراتر رفت و رقاصان و هلهله کنان حرمت شکنان عاشورا را مردم خدا جوی نامید، که بعد ها لیدر اصلاحات رقاصی و دیگر تحرکات را یک سوء تفاهم نامید.
 
یکی دیگر از دلایل غیر قابل انکار طرح ریزی سناریوی تقلب اظهارات عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی بود که در پای صندوق رای اعلام کرد اگر تقلب شد مردم به خیابان ها بریزند، سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که این ها از کجا می دانند قرار است تقلب شود اگر به نظام اطمینان نداشتند پس 8سال ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی هم زیر سوال می رود، پس می توان فهمید که این یک توطئه برنامه ریزی شده بود که کم کم در حال پیاده سازی بود که حتی حاضر نشدند شمارش آرای به پایان برسد تا نقشه خود را اجرائی کنند.

در این میان خواصی که جزء مسببان این فتنه بودن هنوز باور نداشتند که جایگاه مرمی خود را از دست داده اند و در پی حضور و استفاده از تریبون نماز جمعه بودند، در این میان رسانه های ضد انقلاب برنامه ریزی فراوانی برای نماز جمعه ای که تبدیل به آخرین نماز جمعه شد هاشمی رفسنجانی طرح ریزی کرده بودند، رسانه های ضد انقلاب که تا آن روز بویی از دین و نماز به شکل خود نگرفته بود از چند روز قبل شیوه خواندن نماز جمعه را آموزش می داد!
 
نقش خواص در به پا کردن فتنه و همچنین در آرام کردن اغتشاشات بسیار چشم گیر بود در این فتنه خواص به دو قسمت تقسیم شدند خواصی که به حمایت از ولایت و نظام برخواستند و خواصی که قدرت و طمع ریاست چشمشان را کور کرده و خواسته و ناخواسته پتک بر اندازی نظام را در دست گرفته بودند، که هنوز هم پیام 9 دی را نشنیده و خود را محق می دانند همان ها که در جلسات خصوصی تقلب را رد می کنند و اعتراف که می کنند تقلبی صورت نگرفته ولی همچنان به دنبال فریب مردم هستند.
 
خواص بیدار
 
حضرت آیت الله نوری همدانی، از همان روزهای اول آغاز فتنه در مقابل فتنه گران به موضع گیری پرداخت. حضرت آیت الله بعد از نماز تاریخی رهبر انقلاب ، در پیامی ضمن حمایت از موضع ایشان همگان را به تبعیت از قانون فرا خواند. در برهه ای که جریان فتنه گر درصدد بود با نامه های سرگشاده به مراجع و دیدار با آنان و تحت فشار قرار دادنشان، آنان را وادار به موضع گیری بر علیه حاکمیت بکند، آیت الله نوری همدانی با صلابت در مقابل آنان ایستادگی کرد و در ابتدا با توصیه های مشفقانه و بعد ها با افشاگری نسبت به اهداف فتنه گران به رسوا کردن آنان پرداخت. تبریک به احمدی نژاد برای انتخاب دوباره وی به ریاست جمهوری شُکی دیگر بود که آیت الله به اردوگاه فتنه گران وارد کرد و جنگ روانی آنان را خنثی کرد.
 
 فقیه مجاهد، آیت الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از روزهای قبل انتخابات به روشنگری پرداخت. شاید شروع سخنان روشنگرایانه آیت الله را باید موضع گیری ایشان در قبال نامه سرگشاده هاشمی به رهبر انقلاب دانست.:« آیت الله  در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس که درباره صحت و سقم این جمله هاشمی رفسنجانی که خطاب به رهبری نوشته بود: « رئیس قوه قضاییه وقت جناب آقای یزدی در پایان کار ریاست جمهوری اینجانب، رسما اعلام پاکی و منزه بودن خانواده رئیس جمهور و حتی کم شدن دارایی ها در دوران مسئولیت را نمودند» افزود: این سئوال در جاهای دیگر هم از من سوال شده که این جمله که آقای هاشمی در نامه سرگشاده خطاب به مقام معظم رهبری نوشته‌اند که فلانی یعنی من به عنوان رئیس قوه قضائیه گفته است که مثلا درباره اموال ایشان بحثی نبوده است مربوط به 10 سال قبل است. از ده سال به این طرف، من دیگر در دستگاه قضایی نبودم. این انتساب برای 10 سال پیش است. در زندگی هم می دانیم و تاریخ نشان می‌دهد خیلی حوادث مختلف پیش می‌آید. بنابراین باید مشخص شود که این جمله مال الان نیست و نباید الان مورد استناد قرار گیرد.»
 
حضرت آیت الله مهدوی کنی، از روحانیون مبارز انقلابی است که همیشه مورد احترام گروه ها و شخصیت های مختلف بوده است. دبیری جامعه روحانیت مبارز تهران و نمایندگی مجلس خبرگان و ریاست دانشگاه امام صادق(ع) از دیگر مسئولیت های ایشان است.  رییس دانشگاه امام صادق (ع) از قبل انتخابات نسبت به نوع صحبت های انتخاباتی موسوی هشدار می دادند :« نگویید شهدا خوب بودند و رفتند، کسانی هم مانده اند ازشهدا الهام گرفته اند و به واسطه خون آنهاست، که باقی مانده اند. شما طوری صحبت می کنید که گویا از اسلام چیزی باقی نمانده است. من بعضی وقتها به دوستان می گویم ای کاش مرده بودیم و این حرفها را نمی شنیدیم. خداوند متعال می فرماید خوب و بد گم نمی شود. شما که تابع قرآنید اگر حسن نیت دارید، باید خوب و بد را بیاورید. ممکن است کسی اشتباه کرده باشد ولی این فرق می کند با اینکه ما بگوییم طرف مقابل برای ریاست کردن می خواسته همه چیز را خراب کند.»
 
آیت الله محی الدین حائری شیرازی از جمله افرادی است که در حوادث پس از انتخابات با اتخاذ مواضع صریح و شفاف سعی کرد در به آرامش رسیدن فضای عمومی کشور فردی گوش به فرمان رهبری باشد.
 
سردار سرلشكر محمد علي جعفري ،فرمانده كل سپاه و عضو شوراي عالي امنيت ملي تا زمانی که بحث انتخابات و رقابت سیاسی بود لب به سخن نگشوده بود ولی از آن دم که فتنه گران در صدد انحراف در انقلاب اسلامی و کودتای مخملی افتادند بنا بر وظیفه اش که پاسداری از انقلاب بود وارد صحنه شد. صراحت سردار در بیان مواضع نقلابیش و حضور فعال نیروهای مردمی بسیج در مقابل فتنه گران و عملیات های پیچیده سپاه سایبری در برخورد با فتنه گران در جنگ نرم اینترتی آنقدر بر دشمنان گران آمده بود که حمله به سپاه و بسیج با سلاح دروغ و هتاکی و شانتاژ خبری به یکی از محورهای اصلی فتنه گران در رسانه های داخلی و خارجی اشان تبدیل شده بود.
 
علیرضا پناهیان از آن دسته از روحانیونی است که با مردم مخصوصا جوانان رابطه ای عمیق برقرار کرده است، جوان بودن و جوان پسند صحبت کردن و به روز صحبت کردن از خصوصیات پناهیان است. پناهیان از آن دسته از روحانیونی بود که در فتنه بعد از انتخابات با صحبت در مورد مبانی فتنه ، شرایط ایجاد فتنه، نقش خواص و مردم در فتنه ها، نقشی پررنگ در  بصیرت دهی به مردم داشت.
 
محمد جواد لاریجانی  رئيس پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي و رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه لاریجانی در یادداشت خود که در هفته نامه پنجره منتشر کرد، به مشی رئیس مجمع تشخیص مصلحت پس از انتخابات سال 84 اشاره کرده و به اثرات آن در فتنه سال 88 می پردازد :« با تاسف باید اضافه کنم مشی سیاسی خطاآلود و مملو از عصبانیت جناب آقای هاشمی رفسنجانی  که ایشان پس از شکست در انتخابات نهم از خود نشان دادند، در کشاندن جریان اصلاح طلبی به ورطه نفاق و خروج علیه نظام موثر بود و بدین ترتیب فتنه پس از انتخابات دور دهم ریاست جمهوری شکل گرفت.»
 
محمد حسین صفارهرندی وزیر ارشاد در دولت نهم، با اتمام مسئولیت وزارتش به صف خواصی پیوست که به روشنگری در مورد جریان فتنه گر پرداخت. سخنرانی های صفارهرندی در دانشگاه ها یکی از سخنرانی های جنجالی این سالهای دانشگاه ها بوده است. زمانی که صفار هرندی در دانشگاه تهران به نقد عملکرد موسوی می پرداخت، عده ای با نشانه های سبز در دستهایشان،  به سمت او لنگه کفش پرتاب کردند که صفار در جواب آنها در حالی که لنگه کفش را بالا گرفته بود گفت:« لطف کنيد و علامت مدنيت را به سوي ما پرت نکنيد.»
 
غلامعلی حداد عادل از جمله خواصی بود که در روزهای اول بعد انتخابات با موضع گیری های شفافش در جهت روشن کردن فضای غبارآلود سعی و تلاش فراوانی کرد و صحبت هایش با استقبال بسیاری رو به رو شد به گونه ای که بنا به درخواست مردم بارها از صدا و سیما پخش شد.
 
روح الله حسینیان یکی از سیاسی و امنیتی ترین روحانیون بعد انقلاب است که همیشه در حوادث فتنه گون نقش هایی پر رنگ را در مقابله با فتنه ها بازی کرده است. در اوج فتنه گری های دو خرداد و فتنه قتلهای زنجیره ای با افشاگری بر علیه مسببین دولتی آن ، خشم سران اصلاحات را برانگیخت و از این رو همیشه به عنوان یکی از اهداف ترور شخصیت ماشین تبلیغاتی اصلاحات آماج حملات آن ها بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان، از اعضای دفتر حضرت امام(ره) بوده است که تا به امروز در مقاطع مختلفی که آرمانهای حضرت امام را مورد هجمه دشمنان می دیده است به میدان آمده و از آنها دفاع کرده است. رحیمیان در فتنه بعد انتخابات در حالی به دفاع از انقلاب و نظام می پرداخت که بعضی از افراد وابسته به بیت و موسسه حفظ و نشر آثار امام دچار لغزش شده بودند.
 
سید حمید روحانی از افرادی است که سابقه همراهی امام را از قبل انقلاب داشته است و به عنوان مورخ و نویسنده در تاریخ معاصر کشور چهره ای شناخته شده است. حميد روحاني رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر است که در حوادث بعد انتخابات با استنادهای تاریخی خود به افشاگری چهره سران فتنه پرداخت.
 

ابولقاسم طالبی جز چهره های هنری و سینمایی است که بخاطر دفاع از نظام و انقلاب در آثارش مورد توجه رسانه ها و مردم است . طالبی بارها خود اعلام کرده است به این که به دفاع از نظام می پردازد، افتخار می کند.لغزش محمد نوری زاد در فتنه بعد انتخابات و هتاکی او نسبت به ولی فقیه باعث شد که طالبی به عنوان یک هنرمند به دست به قلم شود و به واکاوی این لغزشها بپردازد.

 علیرضا قزوه شاعر انقلاب است که تند و تیزی شعرهایش برای سیاست بازان و مفسدین اقتصادی هیچ وقت تمامی نداشته است. قزوه ی دهه شصت که شعر مولا ویلا نداشت را سروده بود تا نسبت به چسبیدن عده ای به ثروت اندوزی و فراموشی فرهنگ انقلابی و دفاع مقدس هشدار دهد در سال 88 با شعرش به مقابله با جریان فتنه گری افتاد که قصد داشت در مقابل نظام ولایی ایستادگی کند.

شعرهای قزوه آنقدر فتنه گران را عاصی کرده بود که آماج حملات و توهین های آنها شده بود. قزوه که سنگرش را وبلاگ شعرش قرار داده بود در مقابل توهین ها و هتاکی ها مقاوت کرد و دست از قلم نکشید.

آیا می توان گفت این خواص که از سیاست مدار و نظامی و شاعر و هنرمند و غیره در میان آنها به چشم می خورد به خاطر یک سوء تفاهم موضع گیری کرده باشند از همه مهمتر این نوع گفتار و سوء تفاهم خواندن هشت ماه جنایت، توهین به شعور ملتی است که 9دی وارد میدان شدند و از ساحت ولایت و اسلام دفاع کردند و باید گفت که 9 دی 88 سوء تفاهم نبوده بلکه حقیقتی آشکار بوده که نمی توان با بستن چشم ها ان را ندیده گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها