يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۹۴۰۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۱ دی ۱۳۹۲
همان هایی که به سنتهای غیر ایرانی مانند ولنتاین و هالووین علاقه نشان میدهند. به نظر میرسد بسیاری از جوانان ایرانی بدون توجه به «مذهب» از نوئل و جشن سال نوی مسیحی به عنوان بهانه ای برای دور هم جمع شدن، کادو دادن و کادو گرفتن، جشن و پارتی و شادی استفاده میکنند و اشتیاق بیشتری نیز نسبت به برگزاری نوئل دارند. حتی بیشتراز مسیحی ها!
بعد از فرمایشات و تاکیدات حضرت امام خامنه ای مبنی بر توجه بیشتر مسئولین کشور به سبک زندگی اسلامی، رسانه های بیگانه نیز در مقابل، تلاش خود را برای ترغیب مردم بویژه جوانان کشور به سبک زندگی غربی مضاعف نمودند.
 
به گزارش 598 به نقل از بی باک، یک شبکه غربی در اقدامی هدفدار و شفاف برای ترویج سبک زندگی غربی در ایران، سعی کرد تا جوانان ایرانی را بسیار مشتاقتر از غربی ها برای برپایی جشن کریسمس معرفی کند.
 
در سایت این شبکه آمده است: "بر اساس آمار رسمی تعداد کل مسیحیان ایران، 117 هزار نفر است اما بسیاری از مسیحیان معتقدند آمار واقعی مسیحیان در ایران حدود 200 هزار نفر است. در صورت درست بودن هر کدام از این دو عدد، آنها چیزی بین 0.15 تا 0.26 درصد جامعه ایران را تشکیل میدهند؛ یعنی کمتر از یک درصد. اما به ناگهان این همه مغازه که مشغول فروش وسایل و تزیینات نوئل در بسیاری از شهرهای بزرگ ایران شده اند از کجا آمده اند؟ و چه کسانی قرار است این محصولات را در انبوه مغازه های پاساژهای شهرها بخرند؟"
 
فرانس 24 در ادامه افزود: "به گفته ناظران ما از تهران پاسخ این است: همان هایی که به سنتهای غیر ایرانی مانند ولنتاین و هالووین علاقه نشان میدهند. به نظر میرسد بسیاری از جوانان ایرانی بدون توجه به «مذهب» از نوئل و جشن سال نوی مسیحی به عنوان بهانه ای برای دور هم جمع شدن، کادو دادن و کادو گرفتن، جشن و پارتی و شادی استفاده میکنند و اشتیاق بیشتری نیز نسبت به برگزاری نوئل دارند. حتی بیشتراز مسیحی ها!"
 

 
این شبکه فرانسوی با انتشار تصاویر چند مغازه که به فروش محصولات نوئل می پردازند، در اقدامی غیرحرفه ای آنرا بر کل مغازه ها و فروشگاهای ایرانی سرایت داد و از آن استنباط عجیبی تحت عنوان" استقبال جوانان ایرانی به نوئل بیشتر از غربیها و مسیحی هاست" نمود.

سایت فرانس 24 در ادامه به نقل از یک مسیحی ایرانی نوشت: " آندره ناظر مسیحی ما در ایران است. آندره در اصفهان زندگی میکند و یک ایرانی کاتولیک است. او درمورد مراسم کریسمس و نوئل در بین مسیحی های ایران میگوید: ... در سالهای اخیر ماجرا به کلی فرق کرده است. شاید یکی از دلایلش تب کریسمس باشد که زرق و برقش ناخودآگاه خیلی ها را میکشد به سمت جشن نوئل و البته نباید زیاد شدن تعداد نوکیشان مسیحی را نیز نادیده گرفت. فضای اجتماعی نسبت به سالهای قبل بازتر شده که این هم در گسترش کریسمس در ایران بی تاثیر نبوده. مردم در شبکه های ماهواره ای میبینند در همه جای دنیا فضا فضای کریسمس است. خوب هیچ کس دلش نمیخواهد از دنیا عقب باشد، به خصوص جوانانی که دوست دارند با مد جهانی «آپ تو دیت باشند». من اکثرا حس میکنم، شور و شوق دوستان غیر مسیحی من از ما برای برگزاری مراسم نوئل بیشتر است. ولی خوب غیر مسیحیان اکثر به دید یک پارتی و یا «دورهمی» به آن نگاه میکنند، بسیاری از آنها حتی دقیقا نمیدانند که کریسمس و ماجرای آن چیست اما به چشم یک شب نشینی و مهمانی و موقعیتی برای شادی به آن نگاه میکنند. به طور مثال گاهی مسلمانان روزهای عید را اشتباهی تبریک میگویند و یا اسم عیدها را اشتباه میگویند.
 
 
فرانس 24 در ادمه به نقل از این فرد مسیحی آورد: ما در ایران مثل بسیاری از مسیحی های دنیا درخت کاج تهیه میکنیم و کادو میخریم. حالا دوستان غیر مسیحی نیز تقریبا از ما یک الگو درست کرده اند، نگاه میکنند ببینند ما چه کار میکنیم و آنها نیز سعی میکنند دقیقا همان کار را بکنند. توی فروشگاه ها که برای خرید میرویم به وضوح میبینم شوق غیر مسیحی ها برای خرید نوئل بیشتر است. نکته جالب اینکه برخلاف برخی از کشورهای مسلمان دیگر، من تاکنون ندیده ام و یا حتی نشنیده ام که یک مسلمان انتقاد کند که مسلمانان نباید چون مسیحی نیستند جشن بگیرند. البته باید به این نکته اشاره کنم که طی هشت سال گذشته کلا فضای بسته ای ایجاد شده بود، به خصوص در مورد کریسمس. اول اینکه به همه فروشگاه ها اجازه نمیدادند وسایل کریسمس بفروشند چون فکر میکردند باعث تبلیغ مسیحیت میشود. ولی خوب امسال فضا خیلی بازتر شده است.
 
 
این فرد مسیحی ایرانی علی رغم طرح برخی مسائل و ادعاهای قابل تامل به نکته ای اساسی اشاره می کند که باید برای همه ماها درس باشد. او در ادامه می گوید: از سوی دیگر باید بگویم، من به عنوان یک مسیحی علاقه ای به شرکت در مراسم مذهبی اسلامی ندارم. اما درمورد عیدهای باستانی ایران با اینکه خیلی فعال نیستیم ولی در شادی ها شرکت میکنم. مثلا چهارشنبه سوری و عید نوروز تقریبا با دیگران همراه هستم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها