أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۹۴۱۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۱ دی ۱۳۹۲
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از روز شنبه هفته آینده رسیدگی به لایحه بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور را ادامه می‌دهند.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده نیز به روال هفته‌های گذشته با برگزاری جلساتی، طرح‌‌ها و لوایح در دستورکار خود را مورد بررسی قرار می‌دهند.

* بررسی طرح استمرار حقوق غیرمالی نمایندگان مجلس در کمیسیون تدوین آیین‌نامه

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، عصر روز یکشنبه آینده پس از برگزاری جلسه هیئت رئیسه کمیسیون، میزبان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور هستند همچنین اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه نیز با رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان وی جلسه دارند.

همچنین کارگروه‌های "فرهنگی و اجتماعی"، "اقتصادی، فنی و عمرانی"، "ارتقای سلامت اداری"، "قضائی وحقوقی" و "سیاسی و نظامی" این کمیسیون نیز در هفته آینده برای رسیدگی به شکایات واصله و پرونده‌های مطروحه تشکیل جلسه می‌دهند.

همچنین اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در هفته آینده طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح الحاق یک تبصره به ماده(۹۳) آیین‌نامه داخلی، طرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان، طرح حق شکایت نمایندگان مجلس در تمامی مراجع قضائی و اداری و طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص نحوه اولویت‌بندی موافقان یا مخالفان جهت اظهارنظر در صحن علنی را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نیز در جلسه روز سه‌شنبه آینده خود به گزارش نظارتی اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی را رسیدگی کرده و مفاد طرح و لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی را مورد بررسی و مقایسه تطبیقی قرار می‌دهند.

* بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون مشترک

اعضای کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تأسیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در روز دوشنبه هفته آتی، بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را ادامه می‌دهند.

همچنین هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه‌شنبه هفته آینده پیرامون محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد این وزارتخانه درخصوص واردات کالاهای استراتژیک و تنظیم بازار این کالاها و همچنین ارائه گزارش کارگروه‌های منتخب و کارشناسان به این هیئت تشکیل جلسه می‌دهند.

* بررسی سوال ۹ نماینده مجلس از وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در جلسه روز یکشنبه خود طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی و طرح ارتقای بهره‌وری در نظام آموزش و پرورش کشور بررسی خواهند کرد.

کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در روز دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهند.

همچنین اعضای کمیسیون مذکور در روز سه‌شنبه میزبان وزیر آموزش و پرورش هستند تا پاسخگوی سؤالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد به نمایندگی از ۱۵ نماینده و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز همان روز برای پاسخگویی به سؤالات حامد قادرمزی نماینده قروه و دهگلان به نمایندگی از ۴‌نماینده، مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر و حسین آذین نماینده رفسنجان و انار به نمایندگی از ۴ نماینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌رود.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در روز یکشنبه هفته آتی طرح خدمات‌رسانی به ایثارگران و طرح تعیین حدود اختیارات سرپرست وزارتخانه‌ها را بررسی خواهند کرد.

لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در دستورکار جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون قرار دارد.

همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس روز سه‌شنبه میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند تا پاسخگوی سؤالات علی ایران‌پور نماینده مبارکه، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، عباسعلی منصوری‌آرانی نماینده کاشان، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت‌جام و محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برای پاسخ به سؤال فرهاد بشیری نماینده پاکدشت عصر روز سه‌شنبه به کمیسیون اجتماعی می‌رود.

اعضای کمیسیون اقتصادی در هفته آینده جمع‌بندی گزارش کمیسیون درخصوص لایحه بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور برای ارائه به کمیسیون تلفیق را ادامه داده و لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم را بررسی می‌کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز عصر روز سه‌شنبه برای پاسخ به سؤالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، مهناز بهمنی نماینده سراب، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه(دومورد) و محمدحسن آصفری نماینده اراک(دومورد) به کمیسیون اقتصادی مجلس می‌رود.

وزیر کشور نیز عصر سه‌شنبه میهمان اعضای این کمیسیون است تا به سؤال عوض حیدرپور نماینده شهرضا پاسخ دهد.

* کمیسیون امنیت ملی میزبان وزرای کشور و اطلاعات خواهد بود

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه میزبان وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤالات حسن پوربیگلری نماینده سقز و بانه، حسین طلا نماینده تهران، محمد علی‌پور نماینده ماکو، محمدجواد نظری‌مهر نماینده کردکوی، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار و فتح‌اله حسینی نماینده قصرشیرین هستند.

دعوت از وزیر اطلاعات برای پاسخ به سؤالات احمد آریایی‌نژاد نماینده ملایر، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، حمید رسایی نماینده تهران و سیدباقر حسینی نماینده زابل و زهک نیز در دستورکار روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی قرار دارد.

همچنین اعضای کمیسیون انرژی با برگزاری جلساتی در عصر یکشنبه بررسی لایحه بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور را ادامه داده و در جلسه روز سه‌شنبه خود علاوه بر بررسی طرح حمایت از صنعت برق کشور، لایحه یک‌شوری اساسنامه سازمان انرژی‌های تجدید‌پذیر و بهره‌وری انرژی(ساتیا) را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

* آغاز رسیدگی به لایحه بودجه ۹۳ در کمیسیون تلفیق

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نیز از روز شنبه هفته آینده رسیدگی به لایحه بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور را ادامه می‌دهند.

همچنین اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور، با تشکیل جلسات خود از شنبه هفته آتی، پس از رسیدگی و تصویب آیین‌نامه داخلی کمیسیون، بررسی کلیات لایحه بودجه سال۱۳۹۳ را آغاز می‌کنند.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز یکشنبه هفته آتی طرح ارزیابی زیست‌محیطی ایران، طرح حمایت از مالکیت صنعتی(ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری و طرح محاسبات عمومی را بررسی می‌کنند.

استماع گزارش رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی درخصوص تولید واکسن و استماع گزارش کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اطاق ایران وضعیت بخش غذا و دارو کشور در دستورکار جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون بهداشت قرار دارد.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس عصر روز یکشنبه میزبان وزیر اطلاعات هستند.

عصر روز سه‌شنبه نیز وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤالات چند نمایندگان مجلس و همچنین سوالات مطروحه درباره تحقیق و تفحص از استانداری اردبیل به کمیسیون شوراها می‌رود.

بررسی طرح اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح یک فوریتی حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری) در دستورکار جلسه روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.

اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت هستند تا به سؤالات علی ایرانپور نماینده مبارکه (۴ فقره)، سیدعبدالکریم هاشمی نماینده میناب، آقای نادر قاضی‌پورنماینده ارومیه (دو فقره)، قاسم جعفری نماینده بجنورد، عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت و شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر پاسخ دهد.

اعضای هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس ایران نیز با تشکیل جلساتی در روز یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ضمن بررسی موضوعات مرتبط با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان اجرایی، نشست مشترکی نیز با مدیرعامل و مسئولان‌ شرکت ملی مس خواهند داشت.

اعضای هیئت تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور روز دوشنبه برای بررسی اطلاعات و آمارهای واصله از شرکت ملی فولاد ایران تشکیل جلسه می‌دهند.

همچنین اعضای هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور روز سه‌شنبه گزارشهای کارشناسان هیئت تحقیق و تفحص را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس در جلسات هفته آینده خود طرح یک فوریتی حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری)، طرح ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی و اداری و طرح ایجاد رونق در ساخت و ساز و تسهیل صدور پروانه ساختمانی در شهرها را بررسی می‌کنند.

وزیر نیرو نیز روز سه‌شنبه برای پاسخ به سؤالات یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر، غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام، محمد دامادی نماینده ساری، علی ایرانپور نماینده مبارکه، حسینعلی حاجی نماینده شاهیندشت، عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت و محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان به کمیسیون عمران می‌رود.

همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی در جلسات هفته آتی خود طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی را بررسی می‌کنند.

* طرح جرم سیاسی در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود

کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیز بررسی طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی و طرح جرم سیاسی را در دستورکار دارند.

اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه میزبان وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤال علی ایرانپور نماینده مبارکه و وزیر دادگستری برای پاسخ به سوالات کریمی قدوسی نماینده مشهد و علی‌اصغر زارعی نماینده تهران هستند.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در هفته آینده رسیدگی به گزارش کارگروه منابع طبیعی و محیط زیست درخصوص طرح کاهش آلودگی هوای کشور و طرح یک فوریتی الزام دولت به حمایت از استانهایی که مورد هجوم پدیده ریزگردها قرار دارند، را ادامه می‌دهند.

ارائه گزارش کارگروه منتخب طرح اصلاح قانون تأسیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز در دستورکار جلسه روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی قرار دارد.

اعضای کمیسیون کشاورزی روز سه‌شنبه هم میزبان وزیر جهاد کشاورزی هستند تا به سؤالات محمد دامادی نماینده ساری (به نمایندگی از سه نفر از نمایندگان)، کمال علیپور نماینده قائم‌شهر (به نمایندگی از ۸ نفر از نمایندگان)، محمدحسن آصفری نماینده اراک، محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا (دو فقره سؤال)، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل (دو فقره سؤال)، امیر خجسته نماینده همدان، حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه و سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان پاسخ دهد.

رسیدگی به درخواست تقاضای تعدادی از نمایندگان درخصوص تحقیق و تفحص از عملکرد اداره منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی نیز در دستورکار جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها