أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۹۴۲۲۴
زمان انتشار: ۲۳:۵۳     ۱۱ دی ۱۳۹۲
حسن بهاروند مسئول تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد خراسان شمالی در گفتگویی به بیان جزئیات برکناری خود به خاطر سخنرانی در روز 9 دی پرداخت
به گزارش 598 به نقل از گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، حسن بهاروند مسئول مدیریت تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد خراسان شمالی صبح امروز در گفتگو با سایت «دانشجویان بیدار» گفت: همانطور که در جریان هستید از ۱۰ روز قبل ما احساس می کردیم که ۹دی راد نزدیک می شود و مثل همه مردم کشورمان به فکر این بودیم که در فضای دانشگاه یک مراسم انقلابی به مناسبت این یوم الله برگزار بشود.

دانشگاه آزاد

وی افزود: این برنامه به محوریت بسیج دانشجویی پیشنهاد شد که در شورای فرهنگی به ریاست آقای دکتر بیگدلی که رئیس مرکز بجنورد هم هستند برنامه سخنرانی آقای دکتر جلیلی با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت.

بهاروند تصریح کرد: بعد از گذشت مدت چند روزی که با اجازه دانشگاه اجازه تبلیغات و اطلاع رسانی بسیج دانشجویی به نصب پوستر و بنر های این مراسم پرداخت متوجه شدیم که از طرف رئیس دانشگاه آزاد اعلام شده است که این برنامه باید لغو بشود.

وی با بیان اینکه پس از آن بنده به خدمت حاج آقا یوسفی مسئول نهاد رهبری دانشگاه رسیدم و بلافاصله خودمان را به دفتر رئیس دانشگاه رساندیم و جریان را جویا شدیم، گفت: ایشان مشخصا گفتند که من هرگز نمی گذارم این برنامه ۹دی در دانشگاه آزا د بجنورد برگزار بشود چرا که معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد آقای طه هاشمی با بنده تماس گرفته است و گفته است که تحت هیچ عنوان حق برگزاری این برنامه را ندارید.

مسئول مدیریت تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد استان بیان داشت: از دفتر آقای میرزاده ریاست دانشگاه آزاد هم تماس گرفته شده است و اطلاع داده اند که برنامه را لغو کنید و اگر من این کار را نکنم مرا جابجا می کنند و بر می دارند.

حسن بهاروند اضافه کرد: لذا ایشان پا پس کشید و اعلام کرد من هیچوقت نمی گذارم شما این برنامه را برگزار کنید، بنده و حاج آقای یوسفی آنچه لازم بود دفاع کردیم و دیدیم که ایشان از تصمیمش بر نمی گردد به فکر افتادیم که برنامه را در یک مکان دیگر برگزار کنیم تا بعد بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه پیام نور با این برنامه موافقت کرد و ما این برنامه را در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد اجرا کردیم که همه دیدند چه استقبال پرشوری از این برنامه شد و یک دروغ دیگری که روابط عمومی دانشگاه آزاد بجنورد می آید و منتشر می کند این است که به دلیل اینکه فصل امتحانات دانشگاه نزدیک است برنامه لغو شده است و اصلا دعوتی صورت نگرفته است.

عضو هیئت نظارت دانشگاه آزاد بجنورد ادامه داد: در صورتی که این برنامه هم در شورای فرهنگی و هیئت نظارت مصوب شده بود و آقای بیگدلی به شهادت اعضای حاضر در جلسه ۴ دی ۹۲ در دفتر ریاست، ایشان با صراحت اعلام کردند که بنده چون رئیس دانشگاه آزاد و معاونشان آقای طه هاشمی به بنده اعلام کرده اند که حق برگزاری مراسم را ندارید به هیچ عنوان نمی گذارم که برنامه ۹ دی برگزار شود.

وی تاکید کرد: لذا ما هم که افتخار می کنیم که به هر ترتیبی که بود ۹دی را به لطف خدا و با کمک دانشگاه پیام نور، خیلی با شکوه برگزار کردیم.

بهاروند بیان کرد: بعد از بدرقه میهمانمان وقتی که خواستم وارد دانشگاه آزاد بجنورد بشوم انتظامات دانشگاه جلویم را گرفت و با بی ادبی زیادی مرا را به داخل دانشگاه راه ندادند و گفت شما از طرف دکتر میرزاده و مقامات دانشگاه آزاد سازمان مرکزی برکنار شده اید و حق ورود ندارید.

وی تصریح کرد: بنده هم چون عده ای از دانشجویان همراه من بودند حقیقتا برای خودم ناراحت نشدم اما چون دانشجویان داشتند این صحنه را می دیدند خیلی متاسف شدم مخصوصا آنجایی که یکی از این دانشجویان به من گفت اگر اینقدر راحت با شما به دلیل اینکه در یک حماسه انقلابی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب این طور به صراحت برخورد و بی ادبی می کنند ما دیگر به چه امیدی بیاییم و در چنین دانشگاهی درس بخوانیم و فعالیت انقلابی بکنیم.

مسئول مدیریت تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد استان افزود: بنده در جواب اینها جمله معروف حضرت امام(ره) را گفتم که در چنین مواقعی است که باید محکم بایستیم، سپس آنها را دعوت به صبر و آرامش کردم و بدون اینکه بحثی بکنم دور زدم و برگشتم و اصراری هم به ورود به دانشگاه نکردم.

وی گفت: به ما اطلاع دادند که همزمان با برگزاری برنامه ۹ دی به دلیل اینکه شما همفکر مجموعه نبودید شما را برکنار کرده اند و دیگر حق ورود به دانشگاه آزاد را ندارید.

حسن بهاروند تاکید کرد: اینکه بنده همین جا اعلام می کنم که افتخار می کنم که در چنین روز عزیزی که ملت ایران مجدد به تجدید بیعت با امام و شهدا و رهبری آمدند و آن جمله معروف را فرمودند که «ای رهبر و مقتدا، از تو به یک اشارت، از ما به سر دویدن» مورد غضب عده ای که نمی دانند با این گونه رفتار ها دارند خودشان را ضایع می کنند.

وی اضافه کرد: چرا که ملت ایران و مردم خراسان شمالی مجموعه ای ولایتمدار هستند و اگر چنین فکر کردند که می توانند با ایستادگی در برابر ارزشها ریاست بکنند در خاک ولایتمدار و ولایت خیزی که خاک دلاور مردانی است که در این استان نام و نشان دارند مثل شهید محمد زاده و دیگر شهدا اشتباه می کنند.

این فعال فرهنگی گفت: اگر با چنین تفکری می خواهند در استان ریاست بکنند احساس می کنم این ره که می رود به ترکستان است.

بهاروند در خصوص پیام خود به مردم و دانشجویان گفت: پیام من به همه افراد پیرو ارزشها این است که این گونه برخورد ها خیلی برای ما شیرین و سهل است چرا که ما انشاالله جانمان را برای فدا کردن در مسیر ارزشها و حمایت از ولایت و رهبری آماده کرده ایم.

وی در انتها تاکید کرد: اینگونه برخورد ها که دیگر جای خودش را دارد به هر حال انشاالله تا آخرین نفس در حمایت از اصول و ارزشهایمان محکم و استوار ایستاده ایم و یک قدم هم عقب نشینی نخواهیم کرد.

حسن بهاروند در ابتدای صحبت های خود نیز از «دانشجویان بیدار» تشکر کرد و گفت: وقتی می خواهیم خیلی نا امید بشویم خدای متعال دوستانی را به ما عنایت کرده است که مجددا امید وار می شویم، خوشحال هستیم از اینکه هنوز کسانی هستند که در راستای حق و حقانیت قدم بر می دارند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها