يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۹۵۲۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۶ دی ۱۳۹۲
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: دانشجویان متأهل می‌توانند سبد کالایی خود را که قرار است دولت به مردم اختصاص دهد از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان و با ارسال مشخصات اولیه خود دریافت کنند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، کیوان مرادیان رئیس صندوق رفاه دانشجویان در نشست خبری این صندوق گفت: در سال 95 صندوق رفاه دانشجویان به مرحله خودکفایی و اتکاء حداقلی به بودجه دولتی رسیده است.

مرادیان ادامه داد: وام شهریه که جزء تکالیف اصلی و جدی صندوق رفاه دانشجویان است در سال 91 به 170 میلیارد تومان و در سال92 به 135 میلیارد تومان و در سال 93 به 100 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از حمایت‌های اخیر مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم زیرا آنها در این مدت همکاری‌های بسیار خوبی با صندوق رفاه دانشجویی داشته و برای همکاری با این صندوق اعلام آمادگی کرده‌اند.

مرادیان تصریح کرد: بیش از 100 نماینده از مجلس شورای اسلامی از روند فعالیت‌های صندوق رفاه دانشجویان حمایت کرده‌اند و برای حمایت‌های بعدی آمادگی خود را اعلام کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به پیشنهاداتی که به نمایندگان مجلس شده است، می‌خواهیم ظرفیت اعطای تسهیلات را 100درصد افزایش دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: صندوق رفاه دانشجویان و وزارت علوم در پی آن است که ذره‌ای نگرانی و استرس برای دانشجویان ایجاد نشود و آن زمانی هم که ما کاهش 73 میلیارد تومانی را داشتیم این موضوع را اعلام نکرده‌ایم و آن را مدیریت کردیم تا دانشجویان دچار مشکل و اختلال نشوند.

مرادیان در ادامه گفت: وام دانشجویی در اصل یک وام نیست بلکه کمکی است مشابه بلاعوض که گاهی اوقات بازپرداخت آن به 60 تا 120 قسط می‌رسد. تسهیلات باید به گروه  هدفش برسد و ما در درجه اول موظف هستیم گروه هدف را پوشش دهیم که دانشجویان شاغل جزء گروه هدف قرار نمی‌گیرند.

مرادیان تصریح کرد: آمارهایی که در مورد متقاضیان وام داده می‌شود کارشناسی شده و علمی نیست و اگر هم این آمارها درست باشد همه دانشجویان نمی‌توانند متقاضی دریافت وام باشند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: ما پیش از اجرای تحریم‌ها در صندوق رفاه دانشجویان کمیته مقابله با تحریم را تشکیل دادیم و از آن زمان این کمیته با راهکارهایی که پیش‌بینی کرد کمک بسیار زیادی به صندوق داشته است.

مرادیان خاطر نشان کرد: در سال 90 کلا 186 میلیارد تومان انواع تسهیلات به دانشجویان و در سال 91 حدود 270 میلیارد تومان تسهیلات را برای دانشجویان برنامه‌ریزی کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری تا این لحظه 199 میلیارد تومان انواع تسهیلات به دانشجویان اختصاص داده شده است.

مرادیان اضافه کرد: قبل از اتمام دی ماه مبلغ 150 میلیارد تومان به دانشجویان اختصاص داده می‌شود که این مبلغ در دی ماه توسط دانشگاه‌ها توزیع خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: می‌شود در شرایط سخت هم ابتکار داشت و مدیریت زمان و منابع را به درستی انجام داد و این موضوعی است که ما به آن توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و البته نتیجه تلاش همگانی همکاران در صندوق رفاه دانشجویان را نمی‌توان نادیده گرفت و می‌توانیم اعلام کنیم نگرانی جدی در بخش صندوق رفاه دانشجویان وجود ندارد.

مرادی در ادامه اظهار داشت: ما در صندوق رفاه داشنجویان پیش‌بینی منابع استراتژیک را در این صندوق طراحی کردیم، ذخیره مدیریت منابع استراتژیک بیش از 100 میلیارد تومان است که این منابع به کمک تخصیص‌ها خواهد آمد و بعد از ایام بودجه آخرین گزارشات را در این مورد اعلام خواهیم کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: حدود 80 میلیارد تومان مبلغ وام شهریه و 40 میلیارد تومان این مبلغ سهم دانشگاه آزاد است.

مرادی تصریح کرد: ما در ماه مهر حدود 85 میلیارد تومان شهریه به دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و ... پرداخت کرده‌ایم که تشخیص دولت 76 میلیارد تومان بوده است.

وی در بحث بودجه عمومی تصریح کرد: بودجه صندوق 65 میلیارد تومان در لایحه دولت بوده است و در مجلس این رقم به 130 میلیارد تومان افزایش یافته و تا این لحظه 50 میلیارد تومان به ما تخصیص داده‌اند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: در وام دانشجویی اولویت‌هایی وجود دارد که در پرداخت آن به دانشگاه‌ها گفته شده است این اولویت‌ها را رعایت کنند.

مرادی اضافه کرد: در سال 89 کل منابعی که به عنوان وام شهریه، دانشگاه آزاد دریافت کرده است 40 میلیارد تومان بوده و اکنون این مبلغ حداقل به 80 میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه گفت: بین 350 تا 400 نفر دانشجو برای بهمن ماه با مدیریت صندوق رفاه از منابع استفاده خواهند کرد.

وی در مورد طرح بیمه سلامت دانشجویان خاطر نشان کرد: با جلسه‌ای که با بیمه سلامت داشتیم و با تفاهم‌نامه اولیه که با آنها امضا شد قرار شد تمام دانشجویان برای ثبت‌نام و انتخاب واحد در بهمن ماه و همچنین استفاده از خدمات صندوق رفاه دانشجویان الزاما کد بیمه سلامت داشته باشند.

مرادیان در ادامه سخنان قبلی خود اظهار داشت: در طرح بیمه سلامت 15 درصد از کل هزینه را دانشجویان می‌پردازند که این مبلغ سالانه کمتر از 30 هزار تومان است و اگر هم کسی در پرداخت آن مشکل پیدا کرد ما حاضر به همکاری با وی هستیم.

وی در رابطه با بیمه تکمیلی نیز افزود: از بیمه تکمیلی در بین دانشجویان استقبال خوبی نشد و قرار شد با مدیریتی که انجام می‌دهیم این موضوع را به صورت نیمه اجباری پیگیری کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: در بهمن ماه هیچگونه افزایش قیمت در خوابگاه‌ها و قیمت غذای دانشجویان در دستور کار صندوق نیست.

وی درباره دانشجویان متأهل گفت: این دانشجویان می‌توانند سبد کالایی خود را که قرار است دولت به مردم اختصاص دهد از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان و با ارسال مشخصات اولیه خود دریافت کنند.

مرادیان خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی صندوق رفاه دانشجویان در درجه اول پاسخگویی و بعد اعطای انواع تسهیلات به دانشجویان است و در کنار آن هم وظایف جانبی را با تصمیم هیأت امنا که مرتبط با رفاه دانشجویان است پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید مبلغ وام‌ها به صندوق بازگردد، گفت: در بحث بازپرداخت وام‌ها کسانی که بیش از حد تأخیر دارند باید جریمه شوند تا صندوق با مشکلات اعتباری روبرو نشود و وام‌ها به موقع به صندوق برگشت داده شود.

وی با توجه به آخرین گزارشی که ارائه شده است، گفت: بیش از 100 میلیارد تومان بدهکاری به صندوق وجود دارد و اگر دانشجویان اقساط خود را نپردازند در دوره‌های بعدی تحصیل با مشکل روبرو خواهند شد.

مرادیان در خاتمه اظهار داشت: پول‌هایی که تا به حال از صندوق توزیع شده بیش از 700 میلیارد تومان در انواع وام‌ها است که هنوز موعد بازپرداخت آنها نرسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۲۶
* نظر:
ارسال نظرات
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۲
۱۶
۲
چگونه باید برای سبد کالا ثبت نام کرد؟
هیچ قسمتی برای ثبت اطلاعاتمون نیست
پاسخ
مریم2
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۲
از طریق دانشگاه محل تحصیل.
مجتبی
United States
۰۰:۰۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۲
سلام.تو سایت دانشگاهتون چگونگی ثبت نام و دریافتشو زده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۷ دی ۱۳۹۲
۲۴
۳
چرا دروغ اطلاعات ميدن اصلا جايي براي ثبتنام نيست واسه سبد كالايي دانشجويان
پاسخ
سپیده
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۲
۱۹
۱
لطفا جواب بدید هیچ جایی را ثبت اطلاعات سبد کالا نیست؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها