أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۹۵۳۰۶
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۱۶ دی ۱۳۹۲
«کمی نزدیک‌تر» تازه ترین اثر سفیرفیلم در جشنواره عمار است که به گفته مسئول واحد شبکه تولید این موسسه به همت گروه روشن مدیا و در قالب طرح مستندسازی حمایتی ساخته شده است.

به گزارش پايگاه 598؛ سفیرفیلم اثر مستند جدیدی را در موضوع اردوهای جهادی با نام «کمی نزدیک‌تر» در جشنواره عمار شرکت داده است.سیدمهدی کرباسی، مسئول واحد شبکه تولید سفیرفیلم با اعلام این خبر گفت: «مستند «کمی نزدیک‌تر» کاری از موسسه سفیرفیلم است که مجری طرح آن گروه «روشن مدیا» بوده است».

«کمی نزدیک‌تر» به کارگردانی علی شفیعی و علی شیرزادیان است.

«کمی نزدیک‌تر»؛ نخستین اثر حمایتی سفیرفیلم

به گفته کرباسی این مستند نخستین اثری است که در قالب طرح «مستندسازی حمایتی» توسط سفیرفیلم ساخته شده است؛ طرحی که پیش از این مصطفی رضوانی در اولین گردهمایی باشگاه مخاطبان سفیرفیلم وعده‌‌اش را داده بود.

kami-nazdiktar (3)

هفته گذشته نیز علی شفیعی مستندساز جوان در گفتگویی با خبرگزاری دانشجو از ساخت و ارسال مستندی با موضوع اردوهای جهادی به تهیه‌کنندگی سفیرفیلم به جشنواره چهارم عمار خبر داده بود.

نمایش معنویت توأم با خنده و شوخی

شفیعی در این مصاحبه بیان داشت: «چندسالی است که صداوسیما به اردوهای جهادی می‌پردازد، منتهی به نظرم بیشتر آن را بد جلوه داده است. از این رو ما قصد داشتیم در این مستند برخلاف سایر کارهایی که تاکنون در این زمینه ساخته شده است، نگاه کاملاً متفاوتی از اردوهای جهادی ارائه دهیم و بگوئیم کار فرهنگی مهم‌تر از عملیات عمرانی است.»

kami-nazdiktar (2)

کارگردان مستند «کمی نزدیک‌تر» هدف این مستند را نمایش معنویت توأم با خنده، شوخی و فضای طنز عنوان کرد تا از این طریق ذهنیت بدی را که نسبت به اردوهای جهادی و بسیج در ذهن بعضی از افراد شکل گرفته بود از بین برود.»

شفیعی یکی دیگر از اهداف مستند را بیان این مطلب عنوان کرد که بسیج تنها گروه خاصی را دربر نمی‌گیرد و از هر طیفی در آن حضور دارند.

این مستندساز با بیان اینکه «کمی نزدیک‌تر» جزو معدود مستندهایی است که مشکلات فرهنگی و عمرانی روستاها را بیان می‌کند، ابراز داشت: «در روستا مسائلی را شاهد بودیم که سعی کردیم نیازهای روستا را بررسی و راهکار ارائه دهیم.»

مخاطبین «کمی‌ نزدیک‌تر» عموم مردم و مخاطبین ویژه دانشحویان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های جهادی هستند.

kami-nazdiktar (1)

اثری با قابلیت اکران بین‌المللی

شفیعی در انتها بیان داشت: «در کنار مستند «کمی نزدیک‌تر» تیزرهای متعددی طراحی‌شده که در آن تصاویری بکر و بسیار زیبا  از روستاها به نمایش گذاشته شده است و به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت اکران بین‌المللی دارد. به نظرم مستندها و تصاویری که اینگونه از ایران ارائه می‌شود در کاهش ایران‌هراسی که امروزه در فضای جهانی مطرح‌شده بسیار تأثیرگذار خواهد بود.»

گروه «روشن مدیا» برگرفته از نام شهید احمدی روشن است که هسته‌ اولیه آن از دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان می‌باشند و بعد از چهلمین روز درگذشت شهید احمدی روشن فعالیت خود را آغاز نمود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها