أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۹۵۸۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۱۸ دی ۱۳۹۲
گزارشی از «فرزند خلف» کارگزاران و اصلاحات/
نام کامل میلیاردری که اخیراً راهی زندان شده است، بابک مرتضی زنجانی است، فردی که پس از یکشنبه سیاه بیش‌ از گذشته به یک چهره سیاسی تبدیل شد و در نهایت در گفت‌وگو با نشریه منتسب به غلامحسین کرباسچی ناگفته‌هایی را از رانت‌خواری خود مطرح کرد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، چندی پیش و برای جلوگیری از به حاشیه رفتن عللی که منجر به تولد بابک زنجانی‌‌ها در کشورمان شده است، 12 نماینده اصولگرا در نامه‌ای به روسای سه قوه خواستند، برای روشن شدن حقیقت پرونده «بابک زنجانی» به این موضوع رسیدگی و اگر تخلفی است برخورد کنند که در نهایت دادستان کل کشور 9 دی در گفت‌و‌گویی اختصاصی با فارس از بازداشت بابک زنجانی خبر داد.

*تلاش دولتی‌ها برای از بین بردن رد پای بابک زنجانی از دوران کارگزاران و اصلاحات

در این راستا برخی از اعضای دولت یازدهم به پشتوانه جریان اصلاحات که در دولت اعتدال از هیچ‌شیوه‌ای جهت مخدوش کردن چهره دیگر جریانات فروگذاری نمی‌کنند به تکاپو افتادند تا به نوعی رد پای بابک زنجانی را از مسیرهای که در دولت‌های کارگزاران و اصلاحات برای وی ترسیم شده بود پاک کنند. چراکه هنوز افکار عمومی تاریخ تولد فسادهای شهرام جزایری و فاضل خداداد را فراموش نکرده‌اند و اگر این بار نیز این جریان نتواند خود را از این مخمصه نجات دهد همانطور که پس از جریان فتنه 88 شاهد بودیم، دیگر هیچ اقبالی بین مردم نخواهند داشت. موضوعی که در انتخابات مجلس آینده قطعاً ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

* همه چیز درباره زندگی بابک زنجانی

اما بابک زنجانی کیست؟ نام کامل وی بابک مرتضی زنجانی است، وی متولد 21 اسفند 1349 در تهران و صاحب شرکت هلدینگ توسعه سورینت قشم است. گفته می‌شود زنجانی حدود 64 شرکت داخلی و خارجی دارد. شرکت هواپیمایی قشم، هلدینگ سورینت، باشگاه فوتبال راه‌آهن، First Islamic Bank مالزی، بانک «ارزش» تاجیکستان، موسسه‌ای مالی اعتباری در امارات، سهامداری شرکت هواپیمایی «انور» ترکیه از جمله شرکت‌های منتسب به زنجانی است.

سال گذشته بود که نام بابک زنجانی و 15 شرکت تحت سرپرستی وی در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت. البته پیش از این نام افرادی نظیر خاوری (مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی ایران) نیز در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت که با توجه به نقش وی در فساد 3 هزار میلیاردی مایه تعجب همگان شد.

* یکشنبه سیاه بابک زنجانی را هم معروف کرد

زنجانی که درحال حاضر جهت طی شدن روند پرونده قضائی‌اش در اوین به سر می‌برد در جریان روز یک‌شنبه سیاه مجلس به دلیل نمایش فیلمی از مذاکرات فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی بیش از گذشته به یک چهره سیاسی تبدیل شد چراکه وی نیز در این مذاکرات حضور داشت و همین بهانه باعث شد جریان اصلاح‌طلب برای تطهیر خود، شناسنامه سیاسی یکی دیگر از فرزندانش را باطل و بابک زنجانی را رشد یافته دولت احمدی‌‌نژاد معرفی کند.

البته احمدی‌نژاد نیز به دلیل برخی مواضع و مسائل از جمله موارد اقتصادی بارها از سوی اصولگرایان مورد انتقاد قرار گرفته بود اما رقبای جریان اصولگرا تصمیم گرفتند برای اینکه توجیهی در راستای عملکرد نامعلوم اقتصادی دولت یازدهم داشته باشند شیوه فرار رو به جلو را انتخاب کنند از این رو در تلاش هستند تا با نوشتن اشتباهات احمدی نژاد به پای جریان اصولگرایی، مطالبه‌گری را در کشور ذبح کنند اما این جریان که این روزها در تلاش است تا خود را پیش‌قدم در مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی کند، باید به اظهارات خود بابک زنجانی نیز توجه کند؛ اظهاراتی که این فرزند دولت کارگزاران ـ پایه‌گذار اقتصاد لیبرالی ـ در گفت‌وگو با هفته‌نامه اصلاح‌طلب آسمان ـ منتسب به غلامحسین کرباسچی ـ درباره رانت خود گفته است.

* اعتراف‌های بابک زنجانی در نشریه منتسب به کرباسچی

زنجانی خود معترف است اولین محموله دلارهای دولتی که از مرحوم نوربخش ـ دولت کارگزاران ـ گرفته و در بازار آزاد فروخته است، روزانه 17 میلیون تومان برایش سود داشته و او با آن پول‌ها در میرداماد، یک دفتر اداری خریده است.

وی می‌گوید: «زمانی که در تهران سرباز بودم، آقای هاشمی‌رفسنجانی برای بازدید به آنجا آمدند، گفتند تعدادی سرباز برای ریاست‌جمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند. وقتی به عنوان سرباز به بانک مرکزی رفتم گفتند شما باید به‌عنوان راننده، آقای نوربخش را جابه‌جا کنید. حدود 5 ماه از سربازی‌ام مانده بود. من در دفتر آقای نوربخش کار ثبت نامه‌ها را انجام می‌دادم، بعد هم رانندگی آقای نوربخش را می‌کردم. بعد از خدمت  آقای نوربخش 4-5 جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار می‌داد تا در بازار پخش کنند. دلار 300 تومان بود و همه می‌گفتند دلار می‌خواهد هزار تومان شود. مردم می‌رفتند شب تا صبح در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار بفروشند.آقای نوربخش به من گفت شما هم بیا در این مجموعه‌هایی که دارند دلار تزریق می‌کنند و 4 یا 5 نفر بودند، کار کن. اولین روز 17 میلیون دلار ارز در بازار توزیع کردم و اولین کارمزد من هم 17 میلیون تومان (2دهه پیش) بود.

با آن پول هم یک دفتر در میرداماد (خیابانی که بانک مرکزی نیز همان جاست) خریدم. هر روز دلار می‌گرفتم و در بازار می‌فروختم.

( درباره عکس با هاشمی و خاتمی و روحانی)من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم... تا حالا سه چهار بار آقای هاشمی را از نزدیک دیده‌ام. بعد از انتخابات خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم. بیشتر از 8 سال است که عکس ایشان در اتاقم هست.»

بنابر همین اظهارات زنجانی می‌بینیم وی از محل دلالی دلار ـ تفاوت نرخ دلار رسمی با نرخ دلار آزاد ـ در دولت سازندگی، اصلاحات و البته احمدی‌نژاد به درآمد هنگفتی رسیده است.

* غفلت مسئولان از  پیام 8 ماده‌ای رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی

رهبر معظم انقلاب در 10 اردیبهشت 1380 در بند نخست پیام معروف 8 ماده‌ای خود خطاب به مسئولان سه قوه در باب مبارزه با مفاسد اقتصادی فرمودند: «با آغاز مبارزه‌ى جدّى با فساد اقتصادى و مالى، یقیناً زمزمه‌ها و بتدریج فریادها و نعره‌هاى مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفتها عمدتاً از سوى کسانى خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر میشوند و طبیعى است بددلانى که با سعادت ملت و کشور مخالفند یا ساده‌دلانى که از القائات آنان تاثیر پذیرفته‌اند با آنان همصدا شوند. این مخالفتها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند. به مسئولان خیرخواه در قواى سه گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد، بنوعى همدستى با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومى به دستگاه‌هاى دولتى و قضائى در گرو آن است که این دستگاه‌ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهند.»

* نیاز احزاب سیاسی به پول باعث رشد مفاسد اقتصادی است

عباس سلیمی نمین طی یادداشتی با بیان اینکه نباید به پدیده بابک زنجانی را به طور مصداقی بررسی کرد چراکه باید به دنبال شناخت راه‌های به وجود آمدن چنین افرادی برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه باشیم. وی در این باره معتقد است « متاسفانه پدیده رانت‌خواران یقه سفید رو به افزایش است. علت هم نیاز احزاب سیاسی به پول است، چون احزاب برای تامین هزینه‌های انتخاباتی و فعالیت‌های سیاسی خود به چنین افرادی متکی هستند. امروز بیشترین اهتمام بر نظارت به مواضع سیاسی احزاب است، درحالی که اگر نظارت بر پشتوانه‌های اقتصادی تشکل‌های سیاسی باشد، فعالیت احزاب از سلامت بیشتری برخوردار خواهد بود. امروزه آدم‌های فرصت‌طلب از جریان‌های سیاسی حمایت می‌گیرند و در عوض کمک اقتصادی می‌دهند. این بلیه‌ای درون جریان‌های سیاسی شده که اگر مهار نشود روند تکثیر آنها رو به گسترش خواهد رفت.»

* رسیدگی به جرم مسئولان متخلف راه حل درست مبارزه با مفاسد اقتصادی است

بنابر این گزارش علیرضا زاکانی نیز در این باره معتقد است «خبر دستگیری بابک زنجانی مجدداً بارقه‌های امید مبارزه بی اغماض با مفاسد اقتصادی را در اذهان روشن ساخت و کم تحرکی مسوولان کشور در برخورد با عناصر سودجو را اندکی جبران کرد. اما به نظر بنده کار مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقداماتی بسیار عمیق‌تر و قاطع‌تر از سوی مسوولان سه قوه طلب می‌کند؛ اگر از بنده بعد از ده سال حضور در مجلس بپرسید راه حل درست مبارزه با مفاسد اقتصادی چیست، خواهم گفت هر راه حلی جز با شروع از برخورد با مسوولان متخلف در کشور، فرزندان و اطرافیان سودجوی آنها آب در هاون کوبیدن است.»

همچنین احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز نیز در گفت وگو با فارس، ظهور و بروز بابک‌زنجانی‌ها را حاصل عدم در نظر نگرفتن توصیه‌های مقام معظم رهبری در فرمان 8 ماده‌ای ایشان دانست.

وی با بیان اینکه اقتصاد دولتی زمینه، اقتصاد رانتی را به وجود می‌آورد، تصریح کرد: متاسفانه وقتی بحث خصوصی سازی می‌شود و قرار می‌شود امور اقتصاد از دولت به بخش خصوصی منتقل شود، نظارت کافی صورت نمی‌گیرد و در نتیجه اموال دولت به تاراج می‌رود.

حسین کنعانی‌مقدم دبیر کل حزب سبز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن هشدار در خصوص در راه بودن بابک زنجانی های جدید خاطرنشان کرد: افرادی بیرون از کشور فضایی را برای خود درست کردند تا از رانت‌های سیاسی و تحریم‌ها برای ثروت‌اندوزی استفاده کنند.

دبیرکل حزب سبز تاکید کرد: دولت و دستگاه‌های امنیتی مراقب این افراد فرصت‌طلب باشند چراکه این افراد پس از کیسه‌اندوزی خود از مال ملت، آرام آرام در فضای سیاسی نیز نفوذ خواهند کرد.

* تاکید مشاور وزیر کشور بر برخورد جدی دولت با تخلفات

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز نیز درباره احتمال رشد و نضج امثال بابک زنجانی‌ها در فضای سیاسی اقتصادی کشورمان و لزوم پیشگیری از این موضوع اظهار داشت: آنچه مسلم است اینکه ما در مسائل اقتصادی مشکل داریم و اقتصاد ما بیمار است.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت تصریح کرد:‌ تولید‌کنندگان تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده برسد باید واسطه‌ها را حذف کنند بنابراین این کار منوط به فعال کردن تعاونی‌ها و کمتر شدن واسطه‌هاست و از سوی دیگر برخورد دولت باید با تخلفات جدی‌تر باشد.

حجت‌الاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در خانه ملت نیز سیاسی شدن و اظهار نظرهای مختلف درباره زنجانی را عاملی برای عدم رسیدگی دقیق به پرونده وی دانست و گفت: پدیده بابک زنجانی‌‌ها ریشه در اقتصاد سرمایه‌داری و غیر مولد کشور دارد. از دم و دستگاه آقای زنجانی بک رییس بانک مرکزی بیرون آمده است.

در این راستا نیز فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت که برخی بابک‌ زنجانی‌ها در دوره سازندگی متولد و در دوره اصلاحات رشد کردند. البته وی تصریح کرد: تولد این افراد محدود به دوره سازندگی نیست و در همه دولت‌ها به نحوی این قضیه مشاهده شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ برخی از این افراد تولدشان در دوره سازندگی بوده، در دوره اصلاحات رشد و نمو پیدا کردند و خرابکاری‌هایشان در دولت قبلی اتفاق افتاد.

* اقتصاد لیبرالی زمینه شکل‌گیری بابک‌ زنجانی‌ها

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه ما باید افراد را به ویژه کسانی که طرح اقتصادی دارند برای ورود به بازار کار جهت رونق و شکوفایی اقتصادی تشویق کنیم، تصریح کرد: نکته دیگر در این زمینه عدم سهل‌انگاری و مسامحه نسبت به مفاسد اقتصادی است.

عضو جامعه مدرسین همچنین اقتصاد لیبرالی و سرمایه‌داری را نیز یکی دیگر از مسائل مؤثر در رشد مفاسد اقتصادی دانست و با اشاره به انباشت سرمایه و ولع برای سرمایه‌دار شدن پس از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: متأسفانه در این دوران معبر و بستر سوءاستفاده اقتصادی و دلال‌بازی و رانت‌خواری با استفاده از موقعیت‌های غیرقانونی برای عده‌ای فراهم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مفاسد غربی در چارچوب برنامه توسعه غربی و اقتصاد لیبرالی رشد می‌کند، متذکر شد: باید تلاش کرد که معبرهای قانونی و اجرایی برای مفاسد اقتصادی بسته شود که برای این کار نیازمند برنامه، انضباط و شفافیت اقتصادی هستیم.

واعظ مهدوی نیز درباره علل شکل گیری امثال زنجانی‌ها می‌گوید در حقیقت اشخاصی که در طول این سال‌ها با این شکل رشد کرده‌اند و به ظهور رسیده‌اند تابع و عارضه‌ای از اقتصاد نامناسب ما یا ترکیب نابهینه فعالیت‌های اقتصادی پولی به تولیدی هستند که آن هم بدترین بخش غیرمولد یعنی همان مبادلات پولی شبه ربوی و ربوی است. در واقع خرید و فروش پول آنها را ثروتمند می‌کند. درباره این مورد آخر هم که آقای زنجانی بود دقیقاً این ویژگی و خصیصه به شکل بسیار روشن در ایشان هم وجود داشته است. بنابراین در جامعه ‌ای که تولید مهم تلقی شود و کار منشأ اثر باشد و کار اشخاص از تولید حاصل شود چنین اتفاقی مشاهده نمی‌شود.

این مقام سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین با مهم دانستن ساختار انتخابات در شکل‌گیری چنین مسائلی گفت: کاندیدا شدن در انتخابات مجلس چند صد میلیون تومان و ریاست‌جمهوری چند میلیارد تومان هزینه دارد. هیچ‌کسی هم نمی‌پرسد این پول از کجا آمده است، هیچ فردی این عددهای بالا را برای رضای خدا نمی‌دهد بلکه کمک‌ها برای این است که در آینده از قدرت و نفوذ این فرد استفاده شود. باید در ساختار انتخاباتیمان بازنگری کنیم. در جلسات با کمیسیون‌های مجلس و مجمع تشخیص مطرح کردم که اولاً نباید هر فردی بتواند کاندیدا شود. دوم اینکه باید از بودجه عمومی به او کمک پرداخت شود و برای پرداخت کمک بقیه افراد سقفی تعیین شود و این نیز شفاف باشد و در حدی باشد که بتوان اسم کمک بر آن گذاشت.

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: مفاسد اقتصادی و مقابله با آنان موضوعی است که از زمان دولت کارگزاران مطرح شد و این موضوع همچنان یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم است.

وی افزود: هر دولتی که به قدرت رسید شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطرح کرد اما مثل اینکه فقط صورت‌ها تغییر می‌کند و همچنان مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان یک شعار شیک سر داده می‌شود.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار تاکید کرد: دولت‌ها اگر ادعای مبارزه با مفسدان اقتصادی را دارند باید از ابتدا نگذارند که زمینه رشد آنان فراهم شود بنابراین دستگاه امنیتی و اجرایی مراقبت کنند.

* اقتصاد نفتی راس مفاسد اقتصاد است

محمد خوش‌چهره تحلیلگر مسائل اقتصادی ، نیز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه علی‌رغم متفاوت بودن تابلوی سیاسی دولت‌ها در حوزه اقتصادی کارکردی بسیار شبیه داشته‌اند، افزود: یکی از این شباهت‌ها وابستگی دولت‌ها به نفت است و در این بین اگر استثنایی وجود داشته است به خاطر نوسانات شدید جهانی بود.

این نماینده مجلس هفتم، تصریح کرد: وابستگی اقتصادی ایران به نفت درحالی بود که قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی برنامه پنجم و برنامه چهارم و سیاست‌های ابلاغی، بیانات امام و رهبری و همچنین رویکرد اقتصاد مقاومتی بر عدم وابستگی به نفت تاکید داشتند.

خوش چهره ضمن ابراز نگرانی برای وابستگی نفتی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: راس کل خطاها در این عرصه، اقتصاد نفتی است.

این استاد دانشگاه تهران مشکل دیگر را وابستگی اقتصاد به واردات و به ویژه واردات کالاهای اساسی عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر 75 میلیارد دلار سالانه واردات صورت گرفته که بیش از 20 میلیارد دلار آن قاچاق بوده است.

خوش‌چهره با بیان اینکه در پدیده جدید برخی هاله‌ای از تحریم‌ها را نیز با آن مطرح می‌کنند، اضافه کرد: البته تحریم در جای خود تاثیر خود را دارد اما اینکه چون تحریم بوده‌ایم باید از راه‌های غیر متعارف و افراد غیر موجه کار می‌کردیم، به هیچ وجه قابل دفاع نیست. چراکه ما بیش از 34 سال سابقه تحریم دنیای سلطه در دوران جنگ و توان دفاعی کشور را داشته‌ایم.

مجید متقی‌فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیز گفت: تاریخ ظهور شهرام جزایری، بابک زنجانی و فاضل خداداد به دوره‌ای برمی‌گردد که شعارهای تجمل‌گرایی مطرح می‌شد.

وی با بیان اینکه زنجانی در زمان هاشمی رشد کرد و در دوره سازندگی چنین رشدهای رانتی بیشتر اتفاق افتاده افزود: آقای هاشمی در نماز جمعه تجمل‌گرایی را ترویج می‌کرد و ایشان علاقه داشت که جنگ فراموش شود و ما با غربی‌ها و آمریکایی‌ها کنار بیاییم.

وی همچنین تأکید کرد: باید نوع نگاهمان اصلاح شود. هر کس که به آقای هاشمی وصل شود رشد غیرعادی دارد و جز کسانی است که کم‌کم پا به چنین عرصه‌هایی خواهد گذاشت.

* سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم هنوز شفاف نیست

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت یازدهم گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم هنوز شفاف نیست و باید منتظر ماند و دید که چگونه عمل خواهند کرد.

متقی‌فر ادامه داد: بابک زنجانی هنگامی که در خارج از ایران کار اقتصادی انجام می‌داد غربی‌ها می‌توانستند آن را پشتیبانی نکنند و در لیست تحریم‌های خود قرار دهند اما با امکانات و مساعدت‌هایی که در اختیار وی قرار دادند باعث پیشرفت بابک زنجانی در خارج از مرزهای ایران شدند.

وی بابیان اینکه غرب به دلیل استفاده ابزاری که از امثال بابک‌زنجانی‌ها می‌کند وجود آنها را برای خود ضروری می‌داند به ماجرای قرار گرفتن نام خاوری در لیست تحریم شدگان اشاره کرده گفت:‌ حضور خاوری در غرب بیانگر مفید بودن چنین افرادی برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

الیاس نادران نیز در رابطه با ابعاد مختلف پرونده بابک زنجانی نیز گفته است از منظر یک نماینده مجلس هر مدرکی که حاکی از آن باشد که تخلفی در جایی صورت گرفته، موظف است حتما این مسئله را پیگیری کرده و از حیثیت نظام دفاع کند. این از تعهدات یک نماینده مجلس نسبت به منافع ملی و مبارزه با فسادهای کلان مالی و پولشویی‌ها است وظیفه نماینده مجلس و قوه قضائیه در این زمینه سنگین‌تر است.

وی تصریح کرد:‌در رابطه با بابک زنجانی براساس اطلاعاتی که به دوستان ما رسیده ایشان در مبادله‌های نفتی، فعالیت‌های اقتصادی در حوزه مسکن و دیگر اقدامات اقتصادی، مشکوک به فساد مالی و تخلفات متعددند. این شک بدان معنا نیست که دچار تردید هستیم یا یک شک غیرعقلانی در میان است بلکه اسنادی در رابطه با روابط و زد و بند با برخی مسئولان حکومتی ارتباط داشته است. این مسئولین که عرض می‌کنم صرفاً مسئولان دولتی یا دولت گذشته نیست بلکه برخی نهادهای عمومی غیردولتی نیز شامل می‌شود.

*‌لزوم پیگیری پرونده همکاران رانتی بابک زنجانی در دولت کارگزاران

البته باتوجه به ادعای اخیر زنجانی با یکی از خبرگزاری‌های دولتی مبنی براینکه «سرباز بسیجی در جبهه اقتصادی» است باید تا روشن شدن ابعاد مختلف پرونده زنجانی از سوی قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه مشخص شود آیا ادعای این میلیاردر که با حمایت تکنوکرات‌ها در دولت هاشمی رفسنجانی متولد شده بود درست است یا خیر. چراکه برخی شواهد نشان می‌دهد زنجانی وابستگی‌های مشکوکی با غرب در موضوع اعمال تحریم‌ها علیه ایران دارد. براساس این اخبار او نه تنها در جهت دور زدن تحریم‌ها اقدام نکرده، بلکه خود عاملی بوده برای تحریم‌های جدید غرب برعلیه کشور بوده است.

به نظر می‌رسد باتوجه به ادعای بابک زنجانی، پرچمداران مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن معرفی 5 نفر دیگر که با وی در دولت کارگزاران معاملات رانتی خود را آغاز کرده‌اند بررسی پرونده‌شان باید در دستور کار قوه قضائیه قرار بگیرد تا خدایی ناکرده انحرافی دراین مسیر ایجاد نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها