أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۹۶۴۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۲۱ دی ۱۳۹۲
"از او که دانشجوی سال سوم رشته برق یکی از دانشگاه های معتبر تهران و موافق شعار "فرزند بیشتر زندگی بهتر" است وقتی می پرسم دلیل و منطقت برای این شعار چیست؟ تنها شعارهایش را ادامه می دهد"!

به گزارش 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ شاید برای شما هم پیش آمده است که در مواجه با شعارهای افزایش جمعیتی تنها برهان و دلیل عاقلانه و ناقل قرآن و حدیث از حامیان طرح می خواهید و متاسفانه بار علمی و منطقی آنها ضعیف است.

حالا اگر از هر دانشجویی بپرسید راه های کنترل جمعیت و چرایی آن را به شما پاسخ های متقن و راه های فراوانی را نشان دهد.چرا که اکثر دانشجویان مجبور شده اند تا درس 2 واحدی "کنترل جمعیت و تنظیم خانواده" را بگذرانند.

اما کتاب "رساله نکاحیه (کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین)" جوابهای متقن و علمی و روایی زیادی به سئوال های نپرسیده در باب چرایی مساله کنترل جمعیت و خطرات آن برای جامعه اسلامی دارد.

این کتاب که نوشته ی علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی (۱۳۰۵ تهران ـ ۱۳۷۴ مشهد) است نکات دقیقی را در خصوص ضربه های جبران ناپذیر کنترل جمعیت و کاهش جمعیت برای ایران مطرح می کند.

این کتاب که حاصل سخنرانی های ایشان در رمضان المبارک ۱۳۹۰ هجریّه قمریّه در مسجد قائم طهران است در سال ۱۳۷۳ به وسیله ی ایشان تصیحیح و تکمیل شده است و در اوج اجرای سیاست های کنترل جمعیت به عنوان یک اثر اعتراضی منتشر گردیده است. این کتاب که علاوه بر مقدمه در دو فصل کلی تفسیر آیه ی «و لا یقتلن اولادهن» و «تذییلات» نگاشته شده است، با طرح این موضوع که در اسلام اجازه‌ی کشتن خود نیست چه برسد به فرزند یا دیگری و تحریم عزل در معنای ریختن نطفه در بیرون از رحم آغاز شده است و با ذکر احکام مربوط به آن و دیه و کفاره ی مرتبط با عزل و سقط جنین بجث خود را آغاز کرده است.

همان سالهایی که بحث کنترل جمعیت مطرح بود(حول و حوش سال72)، پرسشی از رهبر معظم انقلاب در مورد سیاست کاهش جمعیت مطرح می شود. متن این پرسش و پاسخ  در کتاب کاهش جمعیت؛ ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین نوشته علامه آية الله حاج سيد محمد حسين حسيني طهراني آمده است.

در این کتاب با اشاره به سیاست کاهش جمعیت به نقل از آقای خرازی این گونه میخوانیم:«من‌ با حضرت‌ آية‌ الله‌ خامنه‌اي‌ ملاقاتي‌ داشتم‌ و ايشان‌ فرمودند: من‌ حدس‌ مي‌زنم‌ كه‌ اين‌ يك‌ نقشه‌ خارجي‌ باشد و با اين‌ امر موافق‌ نيستم‌. و در ملاقاتي‌ كه‌ با جناب‌ حجّة‌الإسلام‌ و المسلمين‌ آقاي‌ رفسنجاني‌ داشتم‌ ايشان‌ را راجع‌ به‌ خطر اين‌ امر گوشزد كردم‌ ؛ايشان‌ گفتند: اين‌ يك‌ نظري‌ است‌. و ديگر گفتاري‌ نداشتند.»

این کتاب مشحون از آمارهای رسمی و بین المللی و نظرات کارشناسان به ویژه «دکتر ناصر سیم فروش» متخصص ارولوژی در مورد آثار منفی وازکتومی و توبکتومی و سایر شیوه های پیش گیری از بارداری است که در اکثر موارد منبع مطلب مورد نظر را نیز ذکر کرده است. این کتاب ذیل مطلب یازدهم تذییلات آمار مساعدتهاى صندوق جهانى به ایران براى کنترل جمعیّت چه از لحاظ بلاعوض بودن و چه از لحاظ وام را که رقم های سرسام آوری است بررسی می کند.

"دانلود نسخه pdf کتاب"

ای کاش قسمت هایی از این کتاب حداقل توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان منابع جانشین درس "تنظیم خانواده" در دانشگاه های کشور گنجانده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها