أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۹۶۵۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۱ دی ۱۳۹۲
اگر چه معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت در روزهای پیش تلاش کرده بودند پاسخی به سوالات افکار عمومی در مورد یک واردکننده بزرگ کالاهای اساسی که متهم به دریافت رانت است، بدهند اما گویا سخنان مصباحی مقدم باب جدیدی را در این مساله باز کرده است.
به گزارش 598 به نقل از تابناک، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اخبار مربوط به فساد و رانت در واردات مواد اولیه، ادعاهای جدید در این باره مطرح کرد.

نزدیک به دو سال است که واردات کنجاله و مسائل مرتبط با آن، نه تنها در حوزه اقتصاد و قیمت محصولات دامی پر سر و صدا بوده، بلکه به حوزه سیاست و مبارزه با فساد اقتصادی نیز کشیده شده است.

محمود احمدی‌نژاد تقریبا یک سال مانده به پایان دوره ریاست جمهوری خود در یک برنامه تلویزیونی در سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ به این موضوع پرداخت و اظهار داشت که: «سال گذشته فشارهای زیادی به دولت وارد آوردند كه كشاورزی كشور از بین رفت و واردات كشاورزی زیاد شده است تا از ورود خوراك دام ممانعت شد. توجه داشته باشید كه ما ۴۰ سال است كه خوراك دام وارد می‌كنیم و اگر چه طراز صادرات كشاورزی ما مثبت است ولی بالاخره همه نیازها در داخل تولید نمی‌شوند. سر و صداهایی به پا كردند و ۵-۶ ماه واردات این دست كالاها با وقفه مواجه شد و حتی بعضی واردكنندگان اصلی به خاطر فشارهایی كه به آنها وارد شد، از ادامه كار منصرف شدند؛ احضاریه‌هایی صادر شد و فشارهای زیادی وارد شد كه همه‌ اینها موثر هستند. جو اقتصادی پارسال جو مطلوب و صحیحی نبود؛ آن هم به بهانه تخلفی كه در یك‌جا انجام شده است. خوب وقتی تخلفی می شود به آن رسیدگی می‌شود كه البته هنوز ما متوجه نشده ایم كه نتیجه رسیدگی چه شد، البته واقعیت برای ما روشن است ولی بالاخره باید قضایا روشن شود. اینكه دولت را مدام متهم كرده و علیه او جوسازی كنند درست نیست و جوسازی كه به بهانه آن علیه فعالان اقتصادی شد، صد برابر آن حادثه بود.

وی سپس در مورد بازار و واردات خوراک دام اظهار داشت: به عنوان مثال در واردات خوراك دام چهار نفر بودند كه از ۴۰ سال قبل در این عرصه فعال بودند و راه و چاه كار را بلد بودند ولی وقتی اینها مورد هجمه قرار گرفتند افراد جدیدی سراغ این كار رفتند كه به همه جزئیات كار آشنا نبودند. دشمن كاری كرد در این عرصه ها هم بهم ریختگی هایی شد كه دولت در حال مدیریت كردن آن است.

اگر چه، این پرده‌ای مهم در علنی شدن وضعیت بازار کنجاله در ایران بود ولی این موضوع به دولت جدید هم کشیده شد.

در اخبار مربوط به اعطای رانت به یک تاجر در ابتدای دولت جدید، توکلی نماینده تهران مدعی شده ‌است که یک تاجر که به تنهایی حدود 60 درصد بازار خوراک دام و طیور وارداتی را در اختیار دارد و در پرونده خویش سابقه بدهکار عمده بانکی بودن را نیز دارد، ده‌ها میلیارد تومان از اعطای رانت سود برده است.

این فرد همان کسی است که طبق خبری دیگر به تفاهم‌نامه‌ای دست یافته است که 650 میلیون یورو واردات در قالبی پرسود دست یافته است.

آخرین خبر از ادعاهای مطرح شده در باره این موضوع، سخنان رئیس کمیسیون برنامه مجلس است که در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که: «الان در واردات کنجاله سویا، من ناگزیرم که بگویم موردی را داریم که انحصارگر است و بسیار هم گردن کلفت و قدر است. هر کس که غیر از او بخواهد وارد این کار بشود و اقدام به واردات کنجاله بکند، سرکوب می‌شود. چرا؟ چون سیستم اداری ما با او هماهنگ است. اجازه نمی‌دهند هیچ وارداتی به جز از طریق او اتفاق بیفتد. تسهیلات بانکی را به او می‌دهند به دیگران نمی‌دهند. گمرکات را نسبت به او فعال می‌کنند، نسبت به دیگران فعال نمی‌کنند. حتی کسانی که به نام دیگری وارد کرده‌اند، می‌گویند برو به نام فلانی اعلام کن و ثبت کن. این آدم هم بدهکار بزرگ سیستم بانکی است و چند بار در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که در مورد لیست کسانی که معوقات بانکی دارند و آزاد می‌گردند بحث و گفتگو شده، یکی از مصادیقش هم همین آقا است.»

اگر چه معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت در روزهای پیش تلاش کرده بودند پاسخی به سوالات افکار عمومی در مورد این واردکننده بدهند اما گویا سخنان مصباحی مقدم باب جدیدی را در این مساله باز کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها