امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۹۶۶۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۲ دی ۱۳۹۲
گزارش پایگاه ۵۹۸ از اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی عمار:
شب گذشته اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار، در سینما فلسطین با حضور آیت الله جنتی، سردار نقدی، فرج الله سلحشور،نادر طالب زاده، جمال شورجه، ابوالقاسم طالبی، جهانگیر الماسی، احمد نجفی و خانواده های شهدای هسته ای و سایر هنرمندان و فعالین فرهنگی سینمای انقلاب اسلامی برگزار گردید.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، شب گذشته اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار، در سینما فلسطین با حضور آیت الله جنتی، سردار نقدی، فرج الله سلحشور،نادر طالب زاده، جمال شورجه، ابوالقاسم طالبی، جهانگیر الماسی، احمد نجفی و خانواده های شهدای هسته ای و سایر هنرمندان و فعالین فرهنگی سینمای انقلاب اسلامی برگزار گردید.

در ابتدای برنامه اختتامیه جشنواره عمار وحید جلیلی (رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار) ضمن خیر مقدم به خانواده های معظم شهدا و مهمانان، از حضور آیت الله جنتی تقدیر و سپاسگذاری کرد.


وی در ادامه گفت: جشنواره مردمی عمار در نهم دیماه 1389 تاسیس و در اولین سال با حضور 20 فیم توسط کارگردانان برای تشریح فتنه 88 آغاز شد. در دومین دوره نیز 30 فیلم، در سومین دوره 70 فیلم و در سال جاری بیش از یکصد عنوان اثر در سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به استقبال از بخش بین الملل این جشنواره تاکید کرد: در بخش فراخوان بین الملل آثار بسیاری از کشورهای دیگر در اختیار جشنواره قرار گرفت.

جلیلی تصریح کرد: بسیاری از افراد در جای جای دنیا به دنبال روزنه ای برای رساندن فریاد و ندای خود به جهانیان هستند. وی افزود در چند روز گذشته دومین دوره جشنواره فیلم عمار در غزه برگزار شد که برای بسیاری لذت بخش بود و برادران فلسطینی گلایه می کردند که برخی از بهترین آثار تولیدی علیه رژیم صهیونیستی پس از 20 سال هم در اختیار ما قرار نمی گیرد مانند "بازمانده" اثر ماندگار "سیف الله داد".

جلیلی بیان کرد: یکی از اهداف جشنواره عمار این است که آثار ساخته شده در حوزه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی مهجور نمانده  و به دست مخاطب داخلی و خارجی برسدو

وی در ادامه افزود: همچنین از دیگر اهداف این جشنواره ورود این موضوعات به سینمای ایران و نمایش مبارزات و رنجهای ایرانیان انقلابی در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است. جلیلی گفت: بیش از 17 هزار شهید در ایران ترور شده اند، در حالی که حتی یک فیلم سینمایی هم در این باره تولید نشده است و تلاش ما در جهت ارتقا و گسترش این امراست.

در ادامه آیت‌الله احمد جنتی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم مردمی عمار در سخنانی با اشاره به فیلم توبه نصوح که فرج‌الله سلحشور در آن بازی کرده است، گفت: در بخشی از این فیلم یک فضای رویایی در عالم برزخ است که ظالمی که حقی را ضایع کرده جلو می‌رفت و مظلومی که حق او ضایع شده بود می‌گفت «حق من را بده» که این صحنه روی من تأثیر داشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید فسادهای جامعه آمریکا را به تصویر کشید، تصریح کرد: در این صورت دیگر آمریکایی‌ها نمی‌توانند سر بالا کنند و دوستداران آمریکا که به دنبال رابطه با این کشور هستند دیگر به دنبال چنین خواسته‌ای نخواهند رفت.

آیت‌الله جنتی با اشاره به فتنه 88 و ضرورت فیلم‌سازی و کار هنرمندانه در این عرصه افزود: باید فیلمی از فتنه 88 ساخته شود که انسان وقتی آن را می‌بیند از حیله‌گری که در آن فتنه دیده شد، متنفر شود و متوجه شود چه اتفاقی افتاده و چقدر آدم‌ها گمراه شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه هنر در تربیت انسان نقش والایی دارد، تصریح کرد: امیدواریم کسانی که در عرصه هنر کار می‌کنند تکثیر شوند و شاهد گسترش هنرمندان متعهد باشیم، چرا که هنرمند متعهد با هدایت درست افکار می‌تواند ظهور امام زمان (عج) را نزدیک گرداند.

مراسم تقدیر از فرج‌اله سلحشور مراسم بعدی اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم عمار بو.

آیت‌الله جنتی، سردار نقدی جمال شورجه، ابولقاسم طالبی، حسن عباسی، جهانگیر الماسی و ناصر هاشم‌زاده؛ نادر طالب‌زاده؛ خانواده شهدای احمدی روشن و خالقی پور، نوری؛ خراسانی و محققی برای اهدای لوح تقدیر و فانوس زرین جشنواره جهت تقدیر از فرج‌اله سلحشور روی سن آمدند و از او بابت یک عمر مجاهدت در عرصه فرهنگی تقدیر کردند.

آیت‌الله جنتی لوح تقدیر را به سلحشور اهدا کرد.

بعد از اهدای لوح فرج‌الله سلحشور بعد از دریافت لوح تقدیر و فانوس جشنواره در سخنانی کوتاهی گفت: وقتی بچه‌ای می‌خواهد در سفره چیدین به والدین خود کمک کند پدرو مادر زیر سینی غذا را می گیرند و به فرزنداشان کمک می‌کنند تا سفره‌ را بچینند، سلحشور نیز در سینما این‌گونه است. سلحشور قصه را از قرآن می‌گیرد، توفیق را هم که خدا به او می‌دهد، ابعاد هنرمندی کار را نیز با کمک هنرمندان انجام می‌دهد، تنها کار سلحشور این است که زیر سینی را می‌گیرد تا پدرو مادرش به او کمک کنند.

وی افزود: من از این تقدیر سپاسگذارم ولی هیچی را از خودم نمی‌دانم، اگر هم کاری انجام داده‌ام وظیفه‌ام بوده است. استادی هنرمندان و دانشمندان این کشور هر کدام به سهم خود و وظیفه‌شان را انجام می‌دهند و من کاری بیشتر از دآنها انجام ندادم.

کارگردان سریال یوسف پیامبر در ادامه با طرح خواهشی از مسئولین گفت: هنرمندان کسانی هستند که در یک رشته تخصص دارند، نباید آنها را با علما، بزرگ و همطراز کرد. گاهی در جامعه ما برای هنرمندان بیش از حد ارزش قائل می‌شود، اگر هنرمند کاری می‌کند باید در حد خودش از او تقدیر کرد.

سلحشور اضافه کرد به جای اینکه حضرت علی اکبر(ع)، احمدی روشن و شهید فهمیده الگوی ما باشند هنرمندان الگوی ما شده‌اند، باید همین قدر که برای هنرمندان ارزش قائل هستیم برای دیگران هم در جامعه ارزش قائل شویم.

نادرطالب‌زاده که برای اهدای جوایز بخش بین‌الملل به روی سن آمده بود با اشاره به مطلبی که بی بی‌سی فارسی در مورد جشنواره عمار و بخش بین المللی آن کرده بود گفت: ما گفته بودیم که عمارهای بین‌المللی مورد هجمه برخی کشورها و رسانه های صهیونیستی قرار می‌گیرند، این شبکه به همین مطلب عکس العمل نشان داده بود و گفته بود که جشنواره عمار و بخش بین‌الملل آن چه می‌گوید؟ما در این جشنواره چیزی جز این نمی‌خواستیم بگوییم که ما از این عمارهای بین‌المللی در دنیا زیاد خواهیم داشت و هم صدایشان و هم حضورشان ادامه خواهد داشت.

طالب‌زاه ضمن دعوت از خانم ماریه پومیه به روی سن برای دریافت جایزه ویژه بخش بین‌المللی گفت: خانم پومیه از اشخاصی است که در مستند «بین سندان و چکش» محمد محمدی‌نجات حضور داشت و خانم کومیه برای  ساخت ادامه این مستند به ایران آمده است.

این مستند به انفجار یک مرکز صهیونیستی در کشور آرژانتین اشاره دارد. انفجاری که صهیونیست‌ ها آن را به گردن ایران انداختند.

جایزه ویژه بخش بین‌‌الملل به ماریه پومیه اهدا شد و همچنین جایزه ویژه مرگ بر آمریکا به خاطر فیلم «گاو خشمگین» به نقویان اهدا شد.

در این مراسم جایزه ویژه دیگری با عنوان جایزه مرگ بر آمریکا به حامد زمانی اهدا شد و  حامد زمانی بعد از رونمایی از ترانه جدید خود «پایداری» از پدر شهید احمدی روشن تقدیر کرد و گفت امیدوارم همه در مسیری گام برداریم که شرمنده خانواده شهدا نباشیم. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها