أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۹۸۳۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۸ دی ۱۳۹۲
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره کیفیت پایین شهرآورد پایتخت می‌گوید بازیکنان این دو تیم اگر در زمان ما بازی می‌کردند کسی حتی هزار تومان هم به آنها نمی‌داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، ابراهیم آشتیانی در مورد تساوی تیم‌های پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: «مشکلات فوتبال ما بسیار ریشه‌ای‌تر از اینهاست. بازی پرسپولیس و استقلال نشان‌دهنده کیفیت بسیار پایین لیگ برتر فوتبال ماست. فقط در این میان پول‌های کلانی به بازیکنان داده می‌شود؛ در صورتی که بازی خوبی از آنها نمی‌بینیم.»

 

او ادامه داد: «مبالغ بسیار بالایی که به این بازیکنان داده می‌شود همگی از بیت‌المال هزینه شده است. این بازیکنان حتی در تیم‌های آماتور اروپایی هم نمی‌توانند بازی کنند و به نظرم با این وضعیت باید خواب قهرمانی در لیگ آسیا و ارایه یک بازی تماشاگرپسند را ببینیم.»

 

پیشکسوت پرسپولیس با بیان این‌که مطمئن باشید در بازی‌های آینده این دو تیم تماشاگران بسیار کمتری به استادیوم خواهند آمد، خاطرنشان کرد: «لیگ ما سال به سال در حال ضعیف شدن است و با این وضعیت هیچ امیدی به آینده فوتبال ایران نمی‌توان داشت. در این لیگ ضعیف بازی پرسپولیس استقلال ضعیف‌ترین بازی لیگ است.»

 

او تصریح کرد: «حیف از آن همه تماشاگری که برای دیدن بازی این دو تیم به ورزشگاه می‌آیند. بازیکنانی که در این تیم‌ها بازی می‌کنند اگر در زمان ما بودند حتی هزار تومان هم نمی‌ارزیدند و هیچ پولی به آنها داده نمی‌شد.»

 

آشتیانی در مورد تعداد برخوردهای خشن دو تیم در جریان بازی نیز گفت: «وقتی بازی از نظر فنی کیفیت پایینی داشته باشند بازیکنان رو به پرخاشگری و خطا می‌آورند.»

 

پیشکسوت تیم پرسپولیس تصریح کرد: «بازی‌ای که شاهد بودیم و شوت‌هایی که زده می‌شد در حد لیگ‌های محلی هم نبود. تا وقتی که این وضعیت در فوتبال ما حکمفرما باشد باید این‌چنین بازی‌های ضعیفی را شاهد باشیم. به عبارت بهتر پرداخت این پول‌های کلان بلای جان لیگ برتر ما شده است.»

 

او اضافه کرد: «سال‌هاست که پدیده‌ای به فوتبال ما اضافه نشده و شاید آخرین پدیده‌ها خداداد عزیزی و علی دایی و آخرین آنها هم علی کریمی باشد. اگر قرار است به این شیوه لیگ ادامه پیدا کند بهتر است این لیگ را جمع کنیم. متاسفانه در حال حاضر کسانی در عرصه‌ی فوتبال حضور دارند که هیچ شناختی نسبت به این ورزش ندارند.»

 

آشتیانی با بیان این‌که فوتبال کنونی دنیا توجه ویژه‌ای به تخصص و علم دارد، اظهار کرد: «همواره به بازیکنانی که دارای خلاقیت و هوش بالایی هستند اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود اما در ایران به هیچ عنوان به تخصص اهمیت داده نمی‌شود.»

 

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «پاس‌های کوتاه، شوت‌های نزدیک و بغل پا زدن 30-40 سال پیش و در زمان ما هم خریدار نداشت اما الان می‌بینیم که بازیکنان دو تیم رو به این شیوه آورده‌اند. در حال حاضر ضربات ایستگاهی، استفاده از کرنرها و موارد این‌چنینی در فوتبال اهمیت ویژه‌ای دارد اما می‌بینیم که بازیکنان کنونی از دوره‌ی ما هم ضعیف‌تر شده‌اند.»

 

او در پایان خاطرنشان کرد: «با این وضعیتی که در فوتبال ایران شاهد هستیم نمی‌توان چندان امیدی به آینده داشت.»

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها