أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۹۸۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۲۰ شهريور ۱۳۹۰
برخي ، جنگ فرهنگ ها را مطرح مي كنند كه ما آن را قبول نداريم زيرا فرهنگ ها برآمده از فطرت انسانها است اما جنگ فرهنگ با بي فرهنگي و تمدن با بي تمدني را قبول داريم و معتقديم هجمه هايي كه انجام مي شود در واقع هجمه بي فرهنگها عليه فرهنگ ها است.

سرویس فرهنگی پایگاه 598، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه 15 شهریور ماه در ديدار رايزنان فرهنگي كشورمان در هشتاد كشور جهان با اشاره به موضوع جنگ فرهنگي، گفت: بنده به اين موضوع اعتقاد ندارم، زيرا جنگ فرهنگ با بي‌فرهنگي و تعالي با سكوت است. جنگ و درگيري در دو نظام فكري و ارزشي كه در راستاي كمال انسان باشند، معنا و مفهومي ندارد.

این سخنان رئیس جمهور باعث شد تا در همان ساعات اولیه انتشار این خبر ، موج عظیمی از انتقادات نسبت به محمود احمدی نژاد در رسانه ها ایجاد گردد و بعد از آن نیز شاهد موضعگیری های متفاوت و بعضاً غیر منصفانه نسبت به این سخنان رئیس جمهور بودیم.

اما این سخنان امروز رئیس جمهور بود که تمام منتقدانش را کمی به تاول واداشت تا با عینکی دیگر و البته منصفانه تر نسبت به این موضوع بنگرند.

به گزارش خبرگزاری ايرنا محمود احمدي ن‍ژاد امروز يكشنبه در مراسم جشن ثبت موسيقي مقامي خراسان شمالي با بيان اين كه غرب اكنون زندگي هنرمندانه به معناي واقعي نداشته و ندارد خاطرنشان كرد: اكنون فرهنگ از جمله موسيقي از سوي آنها نابود شده طوري كه از موسيقي براي تحريك شهوت، خودپرستي و به اسارت كشيدن بشريت استفاده مي كنند در حالي كه موسيقي بازآفريني آفرينش است.

http://img.irna.ir/1390/13900620/1009996/N1009996-1740698.jpg

احمدي نژاد موسيقي ايران را نشان دهنده ارزش و جايگاه بشريت دانست و گفت موسيقي ايراني در همه جاي دنيا يادآور محبت و ارزش هاي انساني است و اگر قرار باشد روزي دنيا از زيباييها پر شود اين زيباييهاي ملت ايران است كه جهان را پر خواهد كرد.

رييس جمهوري اسلامي ايران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز واقعه 11 سپتامبر اظهار داشت : آنها خود اين ماجرا را با كشتن سه هزار نفر به راه انداختند تا براي تسلط بر يك منطقه وسيع و نابود كردن آن لشكر كشي كنند.

وي گفت: استعمارگان و مستكبرين براي نابودي فرهنگ و موجودي يك منطقه فرهنگي آمده اند و اكنون ضمن آنكه يك ميليون نفر را به قتل رسانده اند ،چند ميليون انسان بي گناه را نيز آواره كرده اند.
احمدي نژاد همچنين با اشاره به صادرات يكصد ميليارد دلاري اسلحه از آمريكا به كشورهاي منطقه اين پرسش را مطرح كرد كه آيا اين صادرات براي صلح و ايجاد دمكراسي است يا براي كشتن افراد؟
وي با اشاره به حمله غربي ها به ليبي خاطرنشان كرد : آنها مي توانستند ضمن گفت و گو با مخالفان و دولت ، برنامه ريزيهاي لازم را براي انتخابات و اصلاحات در اين كشور انجام دهند، در حالي كه در گام نخست حمله نظامي را در دستور كار قرار دادند.
رييس جمهوري خطاب به كشورهاي غربي گفت : اگر واقعا نسبت به ليبي دلسوزي داشتيد چرا به جاي حمله نظامي ،‌تحريم ها را اعمال نكرديد.
وي هدف اصلي استكبار و غرب از حمله به خاك ليبي را غارت نفت اين كشور اعلام كرد و گفت: آنها به دنبال آن بودند كه با نابودي اين كشور نفت آن را غارت كنند و با پول آن دوباره كشور را بسازند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: آنها مي گويند همه تلاش خود را مي كنند كه به ايران حمله نشود در حالي كه سيلي ملت ايران را نخورده اند تا سخن گفتن را ياد بگيرند.
وي گفت آنها توان اداره كشور خود را نيز ندارند ، در كشورهاي اروپايي و غربي با مردم همانند برده برخورد مي شود و كسي جرات اعتراض به سياستهاي آنها را ندارد.

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه هنر ، بيان زيباي انديشه ها ، باورها و آرزوها است گفت : برخي ، جنگ فرهنگ ها را مطرح مي كنند كه ما آن را قبول نداريم زيرا فرهنگ ها برآمده از فطرت انسانها است اما جنگ فرهنگ با بي فرهنگي و تمدن با بي تمدني را قبول داريم و معتقديم هجمه هايي كه انجام مي شود در واقع هجمه بي فرهنگها عليه فرهنگ ها است.

وي زندگي بدون هنر را زندگي بدون مفهوم دانست و يكي از زيباترين و متعالي ترين هنرها را مهرورزي و پركردن دل ها از محبت و عشق و خالي كردن آن از كينه عنوان كرد.

رييس جمهوري ، موسيقي را نيز بخشي از هنر و فرهنگ خواند و گفت متاسفانه امروز سرمايه داران از اين هنر به عنوان محرك و متلاشي كننده سلسله اعصاب و روح استفاده مي كنند.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد : غربي ها همانگونه كه در تلاشند فرهنگ سياسي خود را به دنيا تحميل كنند ، مي خواهند با موسيقي نيز فرهنگ ملتها را متلاشي كنند و بر همين اساس همه ادبيات آنها فريب و دروغ است.

وي در ادامه با اشاره به افتتاح 22 هزار واحد مسكوني مهر در استان خراسان شمالي يادآور شد: مسكن براي ما تنها موضوعي اقتصادي نيست بلكه يك اقدام فرهنگي نيز به حساب مي آيد زيرا خانه ، مكان آرامش و تقويت و رشد و كمال يابي و رشد انسانها است.

رييس جمهوري با بيان اين كه مسكن، صنايع دستي و موسيقي از جنس فرهنگ است اظهارداشت: انسان بدون فرهنگ با ساير موجودات تفاوتي ندارد و در واقع فرهنگ ها برآمده از خواسته ها و آرمانهاي ملتها و همه بشريت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
دیگه اصلا اهمیتی نداره. مطمئن باش که احمدی نژاد هر حرفی میزد، باز هم از یه گوشه حرفهاش یه چیز پیدا می کردند و شروع به تخریب می کردند. آقایون توی هشت سال سازندگی و اصلاحات لال بودند و الان زبان در آوردند.
به همه این آقایان میگویم که نه به خاطر تخریب و انتقاد از احمدی نژاد، بلکه به خاطر سکوت و ترس گذشته خودتون، حتما خداوند شما را بازخواست خواهد کرد....

درود بر مقام معظم رهبری
درود بر احمدی نژاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها