کد خبر: ۱۹۹۰۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
از بین همه داورانی که سی و یک دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را داوری کردند، نام ۱۲ بازیگران مطرح دیده می‌شود که سرنوشت سیمرغ‌ها را رقم زده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، بازیگران مطرح معمولا هر ساله داور یکی از بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر بوده‌اند و در این میان داوری بخش اصلی سودای سیمرغ هم از حضور 12بازیگر در دوره‌های مختلف بهره برده است.

در بین تمامی بازیگران سینمای ایران عزت‌الله انتظامی و داوود رشیدی با سه دوره حضور در جمع اعضای هیات داوران رکورددار داوری در بین بازیگران هستند و بیشترین سهم را در این بخش در تعیین سرنوشت سیمرغ‌ها ایفا کرده‌اند.

در این گزارش نگاهی انداخته‌ایم به تمام بازیگرانی که در سی‌ویک دوره گذشته در جمع هیات داوران فیلم فجر حضور داشته‌اند.

 

بازیگرانی که سه دوره داور بوده‌اند

 

هت تریک رشیدی و انتظامی در داوری فجر

رکورد حضور بازیگران در داوری بخش اصلی سی و یک سال جشنواره فیلم فجر برای داوری در دوره های بیست و یکم، بیست و هفتم وسی ام در دست داوود رشیدی است و برای دوره های یازدهم،شانزدهم و بیست و هشتم به عزت ا... انتظامی تعلق دارد.

بازیگرانی که 2دوره داور بوده‌اند

امین تارخ(دوره های هجدهم،بیست و ششم)،‌ فرامرز قریبیان(دوره های نوزدهم،‌بیست و سوم) و علی نصیریان (دوره های بیست و دوم و بیشت و پنجم) هرکدام 2دوره در تعیین سرنوشت سیمرغ های بخش اصلی جشنواره نقش داشتند.

 

بازیگرانی که 1دوره داور بوده‌اند

پروانه معصومی(نهم)،‌داریوش ارجمند(بیستم)، پرویز پرستویی(بیستم)، گلاب آدینه(بیست و یکم)،‌پرویز پورحسینی(بیست و چهارم) فاطمه گودرزی (بیست و هشتم)، و ‌جهانگیر الماسی (بیست و نهم) همگی از جمله بازیگران مطرحی بودند که یک دوره به عنوان داور بخش اصلی در جشنواره فیلم فجر حضور موثر داشتند.

براساس این گزارش، در جشنواره سی‌ودوم نیز تا این لحظه نام پیمان قاسم خانی به عنوان فیلمنامه‌نویس و بازیگر در بین داوران بخش «نوعی نگاه» دیده می‌شود و باید دید کدام یک از بازیگران سینمای ایران که در جشنواره سی‌ودوم فیلمی ندارند در هیأت داوران سودای سیمرغ قرار خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها