أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۹۹۶۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
هجوم به شهردار تهران از پشت صحنه به روي صحنه آمد
معـادله قدرت وقتي پيچيـده‌تر مـي‌شود كه هر حادثه اجتمـاعي و فـرهنگـي نيز در آن مصادره به نفع مـي‌شود تا گـروهي را به مقـاصد خـود نزديك كند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه جوان، معـادله قدرت وقتي پيچيـده‌تر مـي‌شود كه هر حادثه اجتمـاعي و فـرهنگـي نيز در آن مصادره به نفع مـي‌شود تا گـروهي را به مقـاصد خـود نزديك كند. اما چه كسي فكر مي‌كرد حادثه دلخراش مرگ دو مادر در جريان آتش سوزي يك توليدي در خيابان جمهوري نيز موجي شود كه عده‌اي از آن در جهت منافع سياسي خود بهره‌برداري كنند. در موازنه بي‌وزن قدرت اين امر ممكن است. به طوري كه طي چهار روزي كه از اين ماجرا مي‌گذرد، هجمه‌ها به طرز معناداري به سمت شهرداري تهران معطوف است و حتي بسياري از اعضاي شوراي شهر صراحتاً خواستار بركناري شهردار تهران شده‌اند. در كنار اين اظهارات، تعدادي از رسانه‌ها نيز با دستمايه قرار دادن احساسات عمومي جامعه، سعي دارند شهرداري تهران را به عنوان مقصر بزرگ حادثه مرگ دو زن معرفي كنند.

رهبران جريان اصلاحات به صورت مدام و حتي بي‌پرده‌تر از قبل براي پايگاه از دست رفته‌شان در شهرداري پايتخت مرثيه‌سرايي مي‌كنند؛ به طوري كه سيدمحمد خاتمي نيز نمي‌تواند از اظهارنظر در اين‌باره خودداري كند و اظهارات او را مي‌توان خط‌دهي فكري به اصلاح‌طلبان برداشت كرد كه در اسرع وقت به خيابان بهشت مخابره شد:
«قاليباف نبايد شهردار مي‌شد.»

اگرچه اتفاق مرگ اين دو زن در جريان آتش‌سوزي بسيار دلخراش بود و به سرعت بايد به آن رسيدگي و با شدت با مسببين احتمالي آن برخورد شود اما خوشحالي پايگاه اصلاح‌طلبان از اين اتفاق كه منجر به مرگ دو هموطن شد براي بهره‌برداري سياسي از آن جاي تأمل دارد. به‌طوري كه از اين اتفاق نامبارك فرصتي ساخته‌اند كه مدت‌ها در انتظارش بودند تا شهرداري پايتخت را فتح كنند و به سمت مجلس بعدي خيز بردارند.

البته نكته جالب اين است كه اين طيف در شوراي شهر حتي نتوانسته‌اند تمام همكارانشان را با هم متفق كنند. زيرا دقيقاً در همان جلسه‌اي كه مجموعه شهرداري و خدمات شهري به عنوان متهم رديف اول حادثه مرگ دو زن در آتش‌سوزي خيابان جمهوري در صحن علني شورا مورد بازخواست قرار مي‌گرفتند، عليرضا دبير يكي ديگر از اعضاي شوراي شهر از مرگ سالانه 3‌‌هزار شهروند تهراني بر اثر آلودگي هوا مي‌گويد، بدون آنكه رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از كار بر كنار شود. در هر ساعت7/2 نفر ايراني در تصادفات جاده‌اي مي‌ميرند كه درصد بالايي از آن ناشي از ناايمني خودروها و جاده‌ها است، اما وزراي راه و شهرسازي يا صنايع از كار بركنار نمي‌شوند. با خودكشي دانش‌آموز شيرازي كه به خاطر همراه داشتن تلفن همراه از مدرسه اخراج شده بود، چرا وزير آموزش و پرورش استعفا نكرد؟

علاوه بر اين سه شنبه گذشته، رئيس‌جمهور در نامه‌اي به وزير كشور وي را موظف كرد تا در اسرع وقت موضوع را مورد رسيدگي و گزارشي از اين حادثه تأسفبار به وي ارائه دهد. اما سؤال اينجاست كه آيا رئيس‌جمهور هم از دايره اعتدال خارج شده است كه در مقابل اتفاقاتي از اين دست گزينشي برخورد مي‌كند و رسيدگي به اتفاقات دلخراشي را كه همه روزه در كشور رخ مي‌دهد در دستور كار قرار نمي‌دهد؟

نتيجه رسيدگي به حادثه آتش‌سوزي خيابان جمهوري ظرف ۱۵ روز اعلام مي‌شود

حداكثر ظرف ۱۵ روز آينده در خصوص حادثه آتش‌سوزي خيابان جمهوري، بررسي دقيق صورت گرفته و نتايج اين بررسي به اطلاع مردم خواهد رسيد.

محمدباقر قاليباف، شهردار تهران روز گذشته طي سخناني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين حادثه بسيار دلخراش بود و از همان لحظات اولي كه مطلع شدم، براي بنده نيز مثل همه عزيزان بسيار تلخ و غمناك بود. از اين رو به خانواده محترم جان باختگان اين حادثه عرض تسليت دارم.

شهردار تهران با بيان اينكه از دقايق اول تيم فني‌اي را گذاشته‌ايم تا اين موضوع را بررسي كنند، گفت: هيچ وقت نخواسته‌ايم اظهارنظر غيركارشناسي انجام پذيرد و مطمئن هستم كه حداكثر ظرف 15 روز آينده، نتايج اين بررسي دقيق را به اطلاع مردم خواهيم رساند. البته ما اين قول را به مردم مي‌دهيم كه رسيدگي اين كار به صورت دقيق انجام مي‌شود.

محمدباقر قاليباف ادامه داد: مردم شاهد بوده‌اند در جريان اتفاقاتي كه در گذشته دور و نزديك رخ داده است، هميشه گفته‌اند رسيدگي مي‌كنيم اما در انتهاي كار بنده نيز به عنوان يك شهروند نفهميدم كه نتيجه چه شد؛ به عنوان مثال در حادثه برخورد دو قطار در نيشابور و همچنين فرود هواپيما در خارج از باند در اصفهان متوجه نشديم چه كسي مقصر اعلام شد. در حوادث اخير در جاده قم نيز تعداد كثيري از مردم در جريان آتش‌سوزي كشته شدند و مقرر شد كه اين حوادث به سرعت رسيدگي شود اما در آخر متوجه نشديم چه اتفاقي افتاد.

شهردار تهران تأكيد كرد: من به مردم قول مي‌دهم كه نتيجه رسيدگي اين حادثه ظرف 15‌روز روشن شده و نتايج آن اعلام شود. همچنين اعلام نتايج نيز به گونه‌اي نباشد كه در انتها اعلام كنند كه راننده مقصر بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها