أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۰۰۳۹۲
زمان انتشار: ۱۷:۴۳     ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در همایش «نام» و رونمایی از  اسناد هویتی دوتن از شهدای رسانه ملی با اشاره به سیاست های غلط کنترل جمعیت در ایران اظهارداشت: پس از جنگ و در اواخر دوران 8 سال دفاع مقدس، کشور در بحث جمعیت به حالت انفجار رسیده بود و با توجه به خرابی های جنگ و بیکاری جوانان، مسؤولان به فکر راه حلی مناسب برای کنترل جمعیت افتاده و تمهیدات قانونی برای عملی کردن آن در رسانه ها و جامعه اعمال کردند.

وی افزود: این جریان 2 اثر غلط افراط و تفریط را در کشور به وجود آورد که زمینه ساز بحران های جدی شده است.

آیت الله حیدری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال های آغازین طرح کنترل جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود مدلی مناسب که داشتن 6 فرزند در هر خانواده است، مطرح شده و بر این اساس سیاست های کلی کنترل جمعیت تغییر یابد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از سال‌های جنگ تا کنون پیشنهاد رهبر انقلاب اسلامی مورد توجه قرار نگرفت و سیاست‌های کنترل جمعیت بر دو بچه کافی است ادامه پیدا کرد.

وی نتیجه کاهش نرخ رشد جمعیت را سیاست های غلط کنترل جمعیت عنوان کرد و گفت: امروز مشاهده می کنیم که کشور در آستانه پیری قرار گرفته و نرخ رشد جمعیت از 4/3 درصد به 4/1 درصد رسیده و همچنان رو به کاهش است.

آیت الله حیدری تصریح کرد: در 30 سال آینده نرخ رشد جمعیت کشور منفی و جمعیت ایران به 40 میلیون نفر خواهد رسید که بیشتر آنها را افراد مسن تشکیل می دهد.

وی با بیان این‎که اگر جوانان در 8 سال دفاع مقدس حضور نداشتند معلوم نبود آینده جنگ چگونه رقم می خورد، افزود: بیشتر دانشمندان هسته ای کشور جوان هستند و اگر کسی به دوران پیری وارد شد دیگر حوصله کار عملیاتی را ندارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصیح کرد: مملکتی که به اندازه نیاز خود نیروی جوان در اختیار نداشته باشد یک کشور عقب مانده و محکوم به نابود شدن است.

 آیت الله حیدری با اشاره به این‎که در بحث کنترل جمعیت ندانسته برای دشمنان سربازی کردیم، گفت: کاهش و تغییر بافت جمعیت خطری است که ایران را در آینده با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به خوزستان افزود: رییس جمهور در سفر خود به خوزستان وعده تبدیل 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان به زمین های زراعی را داد که امیدواریم با اجرا شدن این طرح یکی از مهم‌ترین مشکل جوانان در بحث تشکیل خانواده رفع شود.

 نامگذاری فرزند مسؤولیت شرعی پدر و مادر است

آیت الله حیدری به وظیفه هر خانواده نسبت به انتخاب نام نیک برای فرزندان اشاره کرد و اظهار داشت: در اسلام نام گذاری برای جنین های سقط شده نیز لازم است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) از پیامبر نقل کردند که روز قیامت حتی جنین‎های سقط شده مقابل پدر و مادران خود می ایستند و از آنها می پرسند که چرا برای ما در دنیا نامی نیکو انتخاب نکردید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) برای سومین پسر حضرت فاطمه(س) قبل از ولادت نام انتخاب کرده و او را محسن نامگذاری کرده بود.

آیت الله حیدری با بیان این‎که انتخاب نام نیک برای فرزندان مسؤولیت شرعی و آخرتی والدین است گفت: نام و لقب افراد می تواند ترویج دهنده فرهنگ و بار معنوی آن نام باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها